Se indlæg|
SAS eller Thai
|
|
| natty |
Lagt på d. 30/08-2012 16:35
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Ja jeg ved godt at de ofte bliver omtalt som noget gammelt lort, det kan da også godt være de føles sådan, men en skrøne bliver jo ikke mere rigtigt af at blive gentaget igen og igen ![]() Jeg tror endda jeg tidligere her har nævnt at de ikke var de ældste
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/08-2012 17:13
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
PATINYA skrev: Jeg vil ikke påstå det inlæg er løgn, men jeg tvivler meget på du har ret, da jeg adskællige gange har hørt at det på trods af at CPH-BKK BKK-CPH skulle være en af Thai´s mest indbringende ruter, aligevel skulle beflyves af nogle at de ældste B747 i deres flåde, så hvis du kunne finde et link der kunne dokumenter det ville det være rart at få det afklaret, da jeg selv er meget i tvivl og selv kun bruger Thai Air og fløjet utallige gange t/r med dem. ![]() ![]() Naturligvis er det ikke løgn det er jo mig der har skrevet det ;-) Jeg har ikke noget direkte link til det. Jeg læste en gang for længe siden at det kun var de ældste der var opgraderede og har så siden lagt mærke til det når jeg har fløjet. Jeg mener at dem jeg har set er HS-TGG, HA-TGA, HS-TGZ og HS-TGY Du kan se leveringsdato på denne side http://www.airfle...e-b747.htm på denne side kan du også klikke på flyene og under dem finde eksempler på hvor de har fløjet. Årsagen til at "vores" fly ikke var opgraderede skulle være at de ikke har kundeunderlag til 1. klasse og da de bedre kunne forsvare deres gamle buisness hvis de kalder dem Premium economy fik vi de gamle. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/08-2012 17:34
|
natty skrev: Jeg tror også det er en af årsagerne til at de dropper med 747 til CPH. Der er ingen som køber en First class billet fra Danmark og de vil ikke sælge den som Business. De vil heller kke sælge den nye business class som PE. De nye 777 får kun 2 klasser, Business og Økonomi. "Vores" 747'ere bliver nu indsat på ruter som Los Angeles, hvor der nok er flere som er parate til at købe en First class billet. Det havde jeg faktisk ikke set før nu at de ville tage 747'erne fra os. Det er da lidt sørgeligt nu de endeligt opgraderer de, :-) Dog må det jo betyde at vi får de splinternye 777'ere de har bestilt da de ikke har nogle 300ER i flåde med den konfiguration som der skrives de indsætter. Dog lidt spænnende og se hvad det betyder for prisen for der er 30 sæder færre på 777'ere end der er på 747 natty skrev: Det er vel egentlig også meget logisk at de startede med at udskifte sæder og meget andet på de ældste af slagsen. Ja enig, det er dog ret underligt at de valgte at udstyre de nyeste fly med de sæder de nu endeligt skifter. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 30/08-2012 18:26
|
TomDK skrev: Det havde jeg faktisk ikke set før nu at de ville tage 747'erne fra os. Det er da lidt sørgeligt nu de endeligt opgraderer de, :-) Dog må det jo betyde at vi får de splinternye 777'ere de har bestilt da de ikke har nogle 300ER i flåde med den konfiguration som der skrives de indsætter. Dog lidt spænnende og se hvad det betyder for prisen for der er 30 sæder færre på 777'ere end der er på 747 Ifølge det jeg har læst mig til skulle det være slinternye 777-300ER som sættes ind, så det er vel egentlig ikke så skidt at det ikke er godt for noget ![]() Dog er der også noget negativt, som jeg forstår det bliver sædeafstanden på 32" mod 34" idag. Afstanden bliver den samme som på SAS og andre europæiske flyselskaber ![]() En anden negativ ting er at sædeantallet bliver kraftigt reduceret på direkte fly mellem CPH og BKK, specielt hvis SAS også lukker ned til marts.
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/08-2012 19:28
|
natty skrev: Ifølge det jeg har læst mig til skulle det være slinternye 777-300ER som sættes ind, så det er vel egentlig ikke så skidt at det ikke er godt for noget ![]() Dog er der også noget negativt, som jeg forstår det bliver sædeafstanden på 32" mod 34" idag. Afstanden bliver den samme som på SAS og andre europæiske flyselskaber ![]() En anden negativ ting er at sædeantallet bliver kraftigt reduceret på direkte fly mellem CPH og BKK, specielt hvis SAS også lukker ned til marts. ![]() Ja det ser ud til det er de nye. Hvad angår seat pitch så kan jeg se at det er 32" der er standard på Thai's andre 777-300ere og jeg var ved at skrive at vi måske kunne håbe på 34" pga færre sæder end i deres eksisterende fly og så fandt jeg denne side http://www.thaiai...ail/id/255 der står der at der er 32". Dog bliver det noget mere intressant at opgradere til buisness da de får fuld flat sæder. det kommer dog lidt an på prisen for jeg synes faktisk at thai har været relativt dyre med Premium biletterne. Jeg mener de plejer at koste omkring 12.000 kr og for under 13.000 kan man få en "rigtig" buisness class billet med finnair og så får man også lounge adgang med. Jeg rejste forøvrigt på PE tidligere i år da jeg havde nogle bonus miles og købte lidt flere. Samlet pris 8000 kr det synes jeg var helt acceptabelt. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/08-2012 19:43
|
Nå nu spammer jeg næsten tråden jeg fandt lige nogle billeder http://www.hfligh...%E0%B8%A3/ Der er billeder af flyet og også et link til en video. Kommer til at savne de 34" mellem sæderne men det lader faktisk til at sæde hynden vipper lidt med når man lægger sædet længere ned det kunne godt være behageligt. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 30/08-2012 19:48
|
Det ser gudskelov ud til at Thai holder sig til 3x3x3 på deres 777, modsat Emirates og f..eks. Austrian som lige smider et sæde mere ind på rækken, så det bliver til 3x4x3.
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/08-2012 19:58
|
natty skrev: Det ser gudskelov ud til at Thai holder sig til 3x3x3 på deres 777, modsat Emirates og f..eks. Austrian som lige smider et sæde mere ind på rækken, så det bliver til 3x4x3. Ja det fik jeg det også til. Det betyder nok en del for bredden af sæderne. Som en familie med 4 personer er det dog lidt irriterende at der kun er 3 sæder i midten på 777 for så bliver man lidt mere spredt ud når man skal rejse. Ikke at jeg synes det var grund nok til at de skulle have 4 sæder i midten ;-) |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 30/08-2012 20:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Ja sæderne ser ud til at være samme type som emirates benytter hvor sædebunden glider frem når man lægger sædet ned. Det er ikke noget problem for mig at være der med benene på trods af at det gær det og jeg er trods alt 190cm, men det kan godt være at med 32" istedet for 34" at det kan blive et problem. Det er så lidt ærgeligt at deres underholdningssystem virker forældet at se på allerede ved leveringen af de nye fly. Her i sommerferien fløj vi med en emirates maskine med 12" skærme på economy og fjernbetjeninger med touch skærm som i denne artikel begge veje på Hamborg- dubai. http://www.arabne...creens-ice http://www.theric...-screens-1 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.