Se indlæg|
Pris for transport
|
|
|
Lagt på d. 25/01-2012 16:09
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
OT - Sorry Når jeg tager en taxi fra lufthavnen til Sukhumvit Soi 4, så betaler jeg ca. 325 THB som taxameteret viser + 50 THB til taxi formidlingen + jeg betaler ca. 85 bath til at benytte motorvejen. Tager taxichauførerne røven på mig gang på gang ??? mvh. Labri Redigeret af d. 25/01-2012 16:15 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 25/01-2012 16:34
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Labri det lyder helt rigtigt. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 25/01-2012 16:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Labri skrev: OT - Sorry Når jeg tager en taxi fra lufthavnen til Sukhumvit Soi 4, så betaler jeg ca. 325 THB som taxameteret viser + 50 THB til taxi formidlingen + jeg betaler ca. 85 bath til at benytte motorvejen. Tager taxichauførerne røven på mig gang på gang ???mvh. Labri Nej, men du er nok en "F...r..", ved ikke at tippe chaufføren, som skulle måske have fået de 50 baht +, for jeg erindrer ikke at skulle betale for "taxi formidling", men det kunne jo være at det var dem der "tog r... på dig". ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| ban-chang |
Lagt på d. 25/01-2012 16:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Helle fra Aalborg skrev: Tak for svar, men håber ingen er blevet alt for uenige blot fordi de skulle svare mig. Det ville jeg være ked af at være skyld i. Vi skal i første omgang bo på asia Hotel, Bangkok som ligger direkte ud til Skytrain (Ratchathewee skytrain station, Siam) Det var derfor jeg tænkte om det billigste ville være at tage skytrain fra Bangkok lufthavn direkte til hotellet Hej: er ikke kendt med transport i Bangkok, men jeg ved at man over hele Thailand kan leje minibus med chaufør for ca. 1800 pr. døgn + brændstof, måske det er en ide for jer? |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/01-2012 16:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Ja den er helt rigtig,,,man skal betale 50 baht for taxa formidling i lufthavnen. Og så kommer taxameteret til at slå forskelligt selvfølgelig hvr man skal hen.... Og sky train stopper lige udenfor asia hotel,ingen tvivl om det,,,, MEN jeg er næsten sikker på at du/i skal skifte et eller andet sted. fordi den nye linie ører omkring pratunam,,men jeg ved ikke hvor du /i skal skifte henne...... http://bangkok.sa...ytrain.htm |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 25/01-2012 16:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Når jeg tager en taxi fra lufthavnen til Sukhumvit Soi 7½ eller soi 13, 15 eller 4, 8, 20 plejer vi at betale lidt under 300 THB, dertil kommer så HighWay afgift, såvidt jeg husker er 50 + 35 THB samt et tillæg på 50 THB for at tage taxi'en ved taxi standen i lufthavnen. Sidstnævnte kan spares ved at tage taxi'en fra ankomst platformen. Normalt ankommer vi med Thai om morgenen og det tager ca 40 min til Sukhumvit, eller med flyet fra Krabi ved 11 tiden også her tager det 40 min. at nå Sukhumvit. Til ovennævnte priser kommer så drikkepenge. Den anden vej om aftenen ved 22 tiden tager det ca. 30 min. prisen er som regel en fast pris på 400 THB med alt. incl. Helle Du/I ønskes en rigtig god tur. Kim
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 25/01-2012 17:03
|
|
sonny skrev: Ja den er helt rigtig,,,man skal betale 50 baht for taxa formidling i lufthavnen. OK, T.I.T., man lærer noget nyt hver gang man lander der, for i Juli 2011 var der ingen "afgift" , jeg fik kun en seddel som jeg skulle aflevere til taxa chaufføren. Og så kommer taxameteret til at slå forskelligt selvfølgelig hvor man skal hen.... Jep, der er forskelige zoner i BKK, ligeledes med aften/nat tarif. Og sky train stopper lige udenfor asia hotel,ingen tvivl om det,,,, MEN jeg er næsten sikker på at du/i skal skifte et eller andet sted. fordi den nye linie kører omkring pratunam,,men jeg ved ikke hvor du /i skal skifte henne...... http://bangkok.sa...ytrain.htm . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/01-2012 17:52
|
|
Tak for svar 'hugoboerge' Tror jeg vil hyre en mini-van/minibus næste gang jeg ankommer Bangkok. Ifølge 'Olsen99' koster sådan et transportmiddel jo kun 300-400 Baht. Mvh. Labri |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/01-2012 18:07
|
|
Lung Yao skrev:
Labri skrev: OT - Sorry Når jeg tager en taxi fra lufthavnen til Sukhumvit Soi 4, så betaler jeg ca. 325 THB som taxameteret viser + 50 THB til taxi formidlingen + jeg betaler ca. 85 bath til at benytte motorvejen. Tager taxichauførerne røven på mig gang på gang ???mvh. Labri Nej, men du er nok en "F...r..", ved ikke at tippe chaufføren, som skulle måske have fået de 50 baht +, for jeg erindrer ikke at skulle betale for "taxi formidling", men det kunne jo være at det var dem der "tog r... på dig". ![]() Dér tager du helt fejl 'Lung Yao' - Det er ikke mr. Cheap Charlie der sender dette indlæg Jeg sørger for at chauføren får rigeligt med drikkepenge, måske for meget, og er med til at ødelægge prislelejet i Asien. mvh. Labri . Redigeret af d. 25/01-2012 18:35 |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 25/01-2012 19:28
|
|
Labri skrev: ................................................ Dér tager du helt fejl 'Lung Yao' - Det er ikke mr. Cheap Charlie der sender dette indlæg. Jeg sørger for at chauføren får rigeligt med drikkepenge, måske for meget, og er med til at ødelægge prislelejet i Asien. mvh. Labri , derfor, så kan jeg nu bedre forstå hvorfor at når jeg giver 20 Baht i drikkepenge, siger de med et smil på læberne:Thank you, Mr. "Kee-Nok" og i min saglighed altid troede at de sagde "Mr. Keenoch" . ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Slettet Bruger |
Lagt på d. 30/01-2012 09:59
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
Så har jeg gjort som én af jer foreslog. Kontaktet hotellet (Asia, Bangkok). De vil have 1200 Bath for at hente os. (4 voksne og 2 børn plus bagage). Er det rimeligt? Kan ikke rigtig finde ud af om Sky Train går direkte fra lufthavnen til vores hotel (Ratchathewee skytrain station, siam) |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 30/01-2012 11:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
I skal have en minibus, og den koster selvfølgelig mere end en almindelig taxi. Umiddelbart lyder prisen dog lidt i overkanten - jeg vil gætte på, at I kan hverve en vogn i lufthavnen for omkring 800 baht, men det kan andre sikkert svare bedre på end mig. Men glem under alle omstændigheder toget, når I er så mange. Det er yderst begrænset, hvad I kan spare, og I får tilgengæld et mas med at slæbe bagage, uanset hvor tæt på en station jeres hotel ligger. Og vi snakker trods alt om en potentiel besparelse på under 20 kroner pr. person ved at tage toget i forhold til ovennævnte pristilbud. |
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 30/01-2012 12:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
Det kan måske gøres billigere, men jeg ville acceptere tilbuddet. Det er trods alt ikke de store summer der eventuelt kan spares og så er det på plads og I er fri for at bekymre jer mere om det. Dalton |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 30/01-2012 12:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Helle fra Aalborg skrev: Så har jeg gjort som én af jer foreslog. Kontaktet hotellet (Asia, Bangkok). De vil have 1200 Bath for at hente os. (4 voksne og 2 børn plus bagage). Er det rimeligt? Kan ikke rigtig finde ud af om Sky Train går direkte fra lufthavnen til vores hotel (Ratchathewee skytrain station, siam) Bliv dog hjemme, jeres budget er åbenbart for "skrabet" til at i kan nyde det uden økonomiske spekulationer. |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 30/01-2012 13:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Så har man igen nået bunden Sikket et svar, AL48, det var jo lige der manglede for at svare perfekt på et spørgsmål. Kim
|
|
|
|
| Olsen99 |
Lagt på d. 30/01-2012 14:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 246 |
Jeg er dog enig med AL 48. Brug dog kraefterne paa at nyde den kommende ferie, frem for at vare i tvivl om ca. 36 kroner pr. person er for meget.![]() Med den tvivl i har om prisen, vil i helt sikker blive snydt saa vandet driver naar i er i Thailand uanset hvad i koeber, i er guf for de handlende Redigeret af Olsen99 d. 30/01-2012 14:03 Olsen99.
Pas paa, der er altid en sulten grib, som kigger dig over skulderen. |
|
|
|
| Slettet Bruger |
Lagt på d. 30/01-2012 14:02
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
Hej Kim, Ja så må man sige at bunden er nået. Jeg henvender mig for at få et godt råd - og jeg kan berolige AL 48 med, at jeg SAGTENS har råd til min Thailandstur, men vil blot høre hvorledes niveauet er, da man jo hører at mange taxa'er forsøger at snyde turister. Jeg er hverken fattig (har måske bedre råd end AL48???) eller nærig, vil blot ikke snydes. Det syntes jeg blot er sund fornuft. Jeg gider ikke blive svinet til i dette forum, af en "tabertype" som AL48 der åbenbart ikke har andet at lave end at svine andre til. Hvorfor holder du dig ikke væk, når du ikke kan bidrage med noget konstruktivt? Jeg siger tusinde tak til alle I venlige, fornuftige og informative mennesker der har svaret mig og overvejer, om jeg skal slette min profil. Blot i dette indlæg er jeg blevet svinet 2 gange. Det er bare ikke seriøst. Nogle der kender fora hvor sådanne mennesker vil blive slettet, så man kan udveksle meninger konstruktivt? Tak til alle I andre. Venlig hilsen Helle |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/01-2012 14:27
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Helle, jeg kom med forslaget og 1200 THB lyder ikke urimeligt. Det er uheldigt at der absolut er nogle personer der skal svine andre til, men de ser det maaske som deres vaesentlige bidrag. God rejse. Mvh. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 30/01-2012 15:25
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Hej Helle, Jvf, mit svar i #21, er du nødt til at skal du skifte på Phaya Thai. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 30/01-2012 15:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Helle fra Aalborg skrev: Så har jeg gjort som én af jer foreslog. Kontaktet hotellet (Asia, Bangkok). De vil have 1200 Bath for at hente os. (4 voksne og 2 børn plus bagage). Er det rimeligt? Kan ikke rigtig finde ud af om Sky Train går direkte fra lufthavnen til vores hotel (Ratchathewee skytrain station, siam) Hej Helle, 1.200 Bath er rimeligt for 6 personer. Ellers kan i tage to taxaer og spare omkring 3-400 Bath i alt, hvis I har et stramt budget. Vil ikke anbefale Skytrain, når I lige ankommer, er trætte og har børn med. Når man først lander og har ventet i immigrationen, så er den første tanke bare at komme til hotellet. God tur. Redigeret af patirak d. 30/01-2012 15:43 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

, derfor, så kan jeg nu bedre forstå hvorfor at når jeg giver 20 Baht i drikkepenge, siger de med et smil på læberne: