Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Butikker, ingredienser og redskaber
 Udskriv debat
Foodland Denmark i Valby
fckguld
b_j3ns3n skrev:

ja men nu snakker vi jo også om foodland som faktis er et rimeligt stort supermarked med dejligt stort udvalg.. hullet overfor hovedbanen ville jeg aldrig sætte mine ben i.. så kan jeg handle her i sverige Wink
citerede i forhold til flæsketorvet - foodland er død
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

b_j3ns3n
fckguld skrev:

b_j3ns3n skrev:

ja men nu snakker vi jo også om foodland som faktis er et rimeligt stort supermarked med dejligt stort udvalg.. hullet overfor hovedbanen ville jeg aldrig sætte mine ben i.. så kan jeg handle her i sverige Wink
citerede i forhold til flæsketorvet - foodland er død

Lung Yao skrev:

Ja, end de andre forretninger omkring KBH hovedbanegården, og på nogle varer billigere end Foodland, samt at de ofte har xtra-tilbud, og ikke fordi udløbsdatoen var .......2009 Tuttelu Tralla

.

nu var jeg forbi foodland i dag og som sagt står der ikke de ikke åbner igen.. tværtimod Smile og såvidt jeg forstod sagde Lung Yao at priserne var billige på nogle varer end i foodland.. så den fisk er ikke død Grin Endnu
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

L
Noget nyt om Foodland ?
De skulle jo åbne igen d.15/01 i Valby som der stod på døren....!

Lung Yao
L skrev:

Noget nyt om Foodland ?

Ro på, "knægt" Wink

Jeg har hørt en "fugle synge" om de skulle ske noget i denne her uge, men ville vente med at annoncere det, til det er Af/Bekræftet da jeg er træt at disse ofte modstridende meldinger man bliver fodret med fra thai side. Lige et par dage.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

L
Lung Yao skrev:

L skrev:

Noget nyt om Foodland ?

Ro på, "knægt" Wink

Jeg har hørt en "fugle synge" om de skulle ske noget i denne her uge, men ville vente med at annoncere det, til det er Af/Bekræftet da jeg er træt at disse ofte modstridende meldinger man bliver fodret med fra thai side. Lige et par dage.

.

JEG venter tålmodigt.... (men det gør fruen ikke...haha)

"Knægt"...det tager jeg som en kompliment Grin

b_j3ns3n
Jeg kører forbi imorgen..Read the rules nu skal det være Hello....
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Frank
Lukket i dag.

pdrhan
Yes , stadig lukket , var forbi i eftermiddags kl 1400 , store skilte på de blændede vinduer "Åbner snart" stod der...vi kørte så in i kødbyen istedet og efter konen at bedømme var det et ok sted , friske grønsager og en smule billigere end Foodland mén ikke så stort et udvalg , men baggagerummet var da fyldt op alligevel....Yo baby
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Lung Yao
pdrhan skrev:

Yes , stadig lukket , var forbi i eftermiddags kl 1400 , store skilte på de blændede vinduer "Åbner snart" stod der...vi kørte så in i kødbyen istedet og efter konen at bedømme var det et ok sted , friske grønsager og en smule billigere end Foodland mén ikke så stort et udvalg , men baggagerummet var da fyldt op alligevel....Yo baby

Altså, utroligt hvor Utålmådige I er Rolll

Jeg skrev jo at det ville nok gå et par dage (eller mere) inden der sket noget. I tvinger mig Angel, til at røbe at den dato jeg fik at vide var Fredag d. 20 - 01 - 2012, men husk at T.I.T. i DK( I kender den om: 5 natti, spørgsmålet er bare er det 5 min. thai eller 5 min. farang, det første kan variere fra 10 min. til 3 timer).
Så alt kan ske, for kan genåbningen lige pludseligt blive udsat til næste uge. Tuttelu Tralla

.
Redigeret af Lung Yao d. 18/01-2012 20:17
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

L
og så blev det d.20-01-2012 og der er gået børnepenge ind på kontoen og køleskabet er tomt.
Hvor skal vi så handle idag for at fylde det op ?

Grin

Lung Yao
L skrev:

og så blev det d.20-01-2012 og der er gået børnepenge ind på kontoen og køleskabet er tomt.
Hvor skal vi så handle idag for at fylde det op ? Grin

Hos Kakshidi Food Import ApS , Flæsketorvet 52, 1711 København V

http://map.krak.d...

som PdrHan(svar 48) har allerede gjorde eller må I nøjes med "Risengrød med Balar" Rolll

.
Redigeret af Lung Yao d. 20/01-2012 13:13

L
Lung Yao skrev:

L skrev:

Hvor skal vi så handle idag for at fylde det op ? Grin

som PdrHan(svar 48) har allerede gjorde eller må I nøjes med "Risengrød med Balar" Rolll

.

ved du hvor længe de har åbent ?

Lung Yao
L skrev:
..............................................................................

ved du hvor længe de har åbent ?

Mandag til Lørdag fra 08.00 til 18.00

Søndag fra 11.00 til 17.00

.

pdrhan
"Risengrød med Balar" Rolll

FØJ!!!!Sick
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

b_j3ns3n
var forbi idag... Crying samme besked i vinduerne.. åbner snart Wink hvilket jo er et hvidt begreb Angry

Lung Yao
b_j3ns3n skrev:

var forbi idag... Crying samme besked i vinduerne.. åbner snart Wink hvilket jo er et hvidt begreb Angry

Ditto her, og som jeg skrev i et andet svar : T.I.T. i DK , at det bliver nok udskudt til næste uge (måske).
Pudsigt detalje: den anden Foodland forretning ved Stampesgade var også lukket i går aftes(lys indenfor, men dør og vinduer spæret).

Jeg fik dog lidt info om årsagen til ball... øh, omstruktureringen :
Den evige historie om de 2 kok i køkkenet som ikke kan blive enige om det skal være : " Tournedos bearnaise" eller "Stegt flæsk med persillessovs" (ikke sauce) Tuttelu Tralla og den eneste løsning var at deres veje skilledes.
(Hvem der købt hvem ud, melder p.t. historien intet om).Kick you

Så indtil videre går indkøbet hos Kakshidi på flæsketorvet. Købt i går aftes forårsrullerdej/Tyj Spring rolls (30 stk=25x25cm) for 18.95kr. Glasnudler (Vermicelli) 500g= 9.95kr, og så er forretningen ved en "gå afstand" fra Hvdbanegården (for dem der ingen bil har), og ikke langt fra Ban Gaw restaurant.

.

L
Vi prøvede også Kakshid i fredags og jeg vil hermed sige tak for tippet.
Som andre har nævnt ikke så stort udvalg i grønt, men det de havde var frisk og fine priser.
Vi købte også to store sække ris...en alm jasmin til 250 kr og en klisterris til 230 kr. Begge billigere end foodland.
Og de kørte dem helt ud til vores bil på sækkevogn og satte dem op i bagagerummet.
DET var sgu service.
Så vi brugte da ca 800 kr der og ikke sidste besøg der.
(et minus dog at der var mega koldt i butikken, så man havde ikke lyst at være der ret længe)

Kørte derefter over til Foodland på Halmtorvet.... MEN DER VAR LUKKET på en fredag kl.17,30...!

Så de sidste indkøb blev gjort i Asia Market også på Halmtorvet... det er sgu en ok lille og hyggelig butik.
Ikke så stort udvalg i grønt, men det de har er frisk og billigt.

Konklusion: Jeg tror faktisk vi er færdige med Foodland nu..... gider dem ikke mere.

b_j3ns3n
jeg var forbi flæsketorvet i dag.. (tak for tippet) og jeg var lidt skuffet over udvalget, det store udvalg i foodland var det jeg og konen elskede, så jeg håber de snart er tilbage.. bruger dog flæskefrans indtil der sker noget i valby Wink

Lung Yao
b_j3ns3n skrev:
jeg var forbi flæsketorvet i dag.. (tak for tippet) og jeg var lidt skuffet over udvalget, det store udvalg i foodland var det jeg og konen elskede, så jeg håber de snart er tilbage.. bruger dog flæskefrans indtil der sker noget i valby Wink

Sådan er vi lidt forskelige. Ville medgive dig at Foodland er Mega-stort og nemt at finde rundt i, men m.h.t. udvalget synes vi at den på flæsketorvet opfylder rigeligt vores behov.
For hvad nytter det at du har nogle hylder hvor der ligger fx. Soya eller fiskesauce (samme rumindhold og mærke) i 3-4 rækker på en 5ms bane og der er 8m u-udnyttet væg areal op til loftet. Værste med de "lange baner" var dem med fx. MSG.Sad , Grøn afdeling er ikke særlig stort i forhold til alt det andet). Dog har et + med den "dyre afd." med syltede og tørre frugter og grønsag (mango-ananas- og meget udefinerbart snaks) .

.
Redigeret af Lung Yao d. 25/01-2012 19:04

b_j3ns3n
du har ret Wink det er smag og behag.. synes lidt der var for rodet og ikke til at finde tingene fordi det hele er så tæt pakket.. dog mener jeg ikke du har ret i at der står de samme 3-4 forskellige soya og fiske sovs i 5meters baner i foodland synes de har et stort udvalg og mange forskellige Smile
nå men som sagt det var ikke sidste gang jeg kom ind til flæsketorvet, der er jo stadig lukket i valby Angry

Spring til debat: