Se indlæg
 Udskriv debat
Børnepenge til børn i danmark fra Thailand.
Lung Yao
sudsakhon skrev:
Der menes Børnetilskud
( men IKKE Statens "gavecheck" )
Her er de forskelligge ydelser enlige (oftest mødre) har mulighed for:
Ordinært og ekstra børnetilskud
Ordinært børnetilskud er til enlige forsørgere, der har barnet boende hos sig. En enlig forsørger er en person, som ikke er gift og ikke lever i et ægteskabslignende forhold. Det vil sige, at der ikke må være fælles husførelse og heller ikke et samlivsforhold, som kan føre til ægteskab eller registreret partnerskab efter dansk lov.

Som ikke var/er OPs situation og derfor "irrelevant", hvis ikke kun for almen info.
Tak for redegørelsen, så tingene bliver sat på "deres rette hylde"
.

..........................................................
............................................................
Altså efter ansøgning.. Hvem sagde "ligestilling"?
Men det har aldrig været særligt interessant for "de feminist-aktive partier"at gøre noget ved det.
(bare min personlige holdning om f.eks [b]Enhedslistens hykleri
[/b]Hammer )

Kan du ikke holde lidt med at"skyde gråspurve med kanoner",du kører i det samme spor hele tidenViolin.
VI har læst/hørt og forstået dit budskab, du hader EL og det skal du have lov til, bare STOP med at trætte os med dit evig jammer.

- For det første, var det også ligestilling før i tiden, når kvinder FIK(tvungen) mandens efternavn ved ægteskab og HUN SKULLE OGSÅ ansøge, hvis hun ønskede at bibeholde sit "pigenavn" (hun hed Pia, Marie eller Sofie, IKKE Suleima) .

- For det andet, prøv lige at se på statiskerne og se hvor mange Enlige mødre kontra Enlige fædre der findes i DK. Argumentetet med at i fx. 80% af tilfælde får moderen tilkendt automatisk forældremyndigheden holder ikke vand(hvorfor blev det ALDRIG rørt/ændret ved under de utalige BLÅ bloks regeringer siden da 68 generation var på sit højeste) . Største del af mænd var/er glad for at slippe for det og "nøjes" med at betale hustru og børnebidrag. Pudsigt nok er det også "disse bløde mænd" som stemmer på (VS)/SF - EL som for det meste ønsker og kæmper for at få kønsligeberetigelse og dermed også Forældremyndighederne over børnene ved skilsmisse
.

MIN personlig mening. Men igen TAK, for din udmærket redegørelse i et sprog som alle kunne forstå.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sudsakhon
Kan du ikke holde lidt med at"skyde gråspurve med kanoner",du kører i det samme spor hele tiden.
VI har læst/hørt og forstået dit budskab, du hader EL og det skal du have lov til, bare STOP med at trætte os med dit evig jammer.

Lung. Hvorfor skal man altid høre på din evindelige og irriterende forsøg på at censurere indlæg?

Hvad er der gået galt, siden su har udnævt dig til dommer over hvad man må skrive. Hvordan man må skrive det. hvad man skal interessere sig for, og hvordan det skal formidles.

En kendt politiker fik en gang et godt råd:

Stik piben ind.

Det råd ville du kunne også kunne have gavn af!

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Lung Yao
sudsakhon skrev:
Kan du ikke holde lidt med at"skyde gråspurve med kanoner",du kører i det samme spor hele tiden.

Lung. Hvorfor skal man altid høre på din evindelige og irriterende forsøg på at censurere indlæg?

Hvad er der gået galt, siden su har udnævt dig til dommer over hvad man må skrive. Hvordan man må skrive det. hvad man skal interessere sig for, og hvordan det skal formidles.

En kendt politiker fik en gang et godt råd: Stik piben ind.

Det råd ville du kunne også kunne have gavn af!

Og en anden havde sagt: "Man har et standspunkt til man finder et nyt".
TAK. Det skal JEG nok gøre, når DU er færdig med at fremture med dine evige angreb på "venstre fløjen" for at pådutte os dit politisk syn og ACCEPTERE at sådan uhyrligheder hverken Kan eller stå Uimodsagt. Selv dig må kunne acceptere og "bøje" dig for Ytringsfriheden i et debat forum som drejer sig primært om forholdene i Dansk-Thai regi og IKKE hvad DU eller JEG mener om folket på "Borgen". Hold dig til Hovedtemaet for DTW og du ville få evig fred for mig og mine såkaldt forsøg på at censurer DIG. Flere medlemmer har ydtrykt de samme meninger om dig, men desvære ville de/tør de ikke gøre det offentligt. (sikkert også at nogle andre medlemmer er enige med dig om min person/ytringer, og det kan JEG leve med).

.
Redigeret af Lung Yao d. 31/10-2011 11:34
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sudsakhon
Lung Yiao
Du har tilsyneladende unævnt dig selv til talsmand for hvad brugere af DTW må skrive, mene og formidle.

Det har du hverken tilstrækkeligt mandat eller kundskaber til.

Hvis du er så irriteret over hvad andre brugere skriver, mener og formidler, så synes jeg du skulle lade være med at læse det.

Du kunne også sætte dig ned og holde vejret indtil du får din vilje

Det kan vel ikke være sådan, at man skal spørge Hr. Lung Yiao om tilladelse før man poster, vel?

Jeg har skam intet mod at blive udfordret på meninger, faglighed og holdninger.

Men hvis du mener, at det er en god ide, med tanke og skrivekontrol, så redigerer jeg gerne dine indlæg med samme nævenyttighed og nidkærhed.

En god mand havde et citat på sin profil

Måske ville det passe dig at være lidt mere enfoldig, når det kommer til din iver efter at båndlægge andres indlæg.

Webmaster
Det skal lige siges herfra at der ikke er nogle personer udover Admin-gruppen og gældende lovgivning som er berettet til at hindre eller irettesætte andre for deres ytringer herinde. Hvis man er i tvivl om hvordan man gebærder sig herinde så vil jeg hermed endnu en gang henvise til reglementet her på siden.

I dette tilfælde vil jeg gerne særligt henlede opmærksomheden på følgende i reglementet:

§2 - Forstå andre medlemmers indlæg i bedste mening.
Forsøg at forstå hvad andre medlemmer mener og fortolk det i bedste mening. Virker et indlæg meningsløst, provokerende eller idiotisk ? Så læs det venligst et par gange mere, gerne med pauser mellem. Skriv så en indlæg, hvor du forsøger at finde ud af hvad det andet medlem egentlig mener. Forsøg at se helheden i tråden. Finder du en sætning som du kan hænge dig op i og kraftigt modsige - så gør ikke det!!! Du skal ikke altid regne med at alt bliver læst gennem mange gange før det bliver postet og der er mulighed for at andre medlemmer skriver forkert eller udtrykker sig uklart.

§3 - Brug ikke sarkasme og ironi i seriøse debatter.
Det du selv opfatter som en uskyldig spøg, kan og vil ofte blive misforstået af folk du ikke kender. Hvis en anden person reagerer negativt på dine forsøg på humor, er det sandsynligt at du slet ikke er morsom men irriterende.

§4 - Læg ikke ord i munden på folk, og stemple dem ikke for deres meninger.
Du kender dine egne meninger, men ikke andres. Er du sikker på at den som poster er sådan en type, og helt sikker mener dette ? Det kan du ikke vide noget om. Udtal dig ikke om hvad andre personer mener. Spørg og lad dem selv fortælle det.

§5 - Skriv kun indlæg i tråde, hvis du har noget at bidrage med.
Hav venligst respekt for andres debatter. Er nogle i gang med at diskutere på en heftig måde ? Du er ikke nødt til at deltage, og hvis du blander dig er chancen for at tingene bliver endda værre større, specielt hvis følelserne er i kog. Er nogle i gang med at diskutere noget som du syntes er udenfor temaet eller meningsløst - så lad dem gøre det uden din indblanding, du vinder intet ved at prøve at forhindre dem, og skal hellere bruge energien på at diskutere noget som du syntes er meningsfyldt.

§6 - Undgå billig retorik.
Kan du sætte nogles synspunkter på spidsen, og få dem til at virke tåbelige ? Kan du vende ordene som nogle har postet, for at få dem til at virke meningsløse ? Kan du få det til at se ud som om nogle modsiger sig selv ? Kan du få nogle til at virke tåbelige, underlegen, dumme eller usammenhængen ? Gør det ikke.... Det eneste du vinder er en uven og det du taber er muligheden for at forstå den anden.

§7 - Hold dig til temaet i tråden.
Følg temaet i tråden, ikke strømmen. Skal du poste en indlæg, så læs venligst det første indlæg i tråden for at se hvad tråden handler om. Vær saglig og træk ikke irrelevante ting ind i debatten. Har du lyst til at skrive et indlæg for sjov skyld, så er det ikke det rette sted. Har du lyst til at skifte emne ? Så lav en ny tråd.

§9 - Undgå intern snak med bekendte.
Kender du nogle af de andre i forumet eller i en tråd - det er helt fint, altid godt med bekendte og gode venner. Men husk venligst på at ikke alle kender dem, og kun de færreste deler jeres kendskab til hinanden. Undgå internhumor, og forsøg at undgå at snakke for meget om jeres kendskab og oplevelse med hinanden, med mindre det har relevans til emnet og gøres forståeligt for andre. Har I behov for en privat diskussion med hinanden, så benyt venligst PB (Private Beskeder) eller chatten til formålet.

§11 - Ingen personangreb.
Personangreb hører ikke hjemme i en seriøs diskussion. Du må gerne være uenig med andre, men gå efter bolden ikke spilleren.

§12 - Følg normale normer for god opførelse.
Selv om debatterne ikke foregår ansigt til ansigt, så husk venligst på at det er mennesker af kød og blod du diskutere med. Hvis du overvejer om indlægget er over grænsen for det acceptable, så spørg dig selv: Ville folk blive sure, skuffet eller kede af at jeg sagde dette ansigt til ansigt ? Hvis svaret er ja, så lad være med at poste det, eller skriv noget andet i stedet.

§13 - Politik og religion.
Dette er emner som oftes skaber fronter som går over i konfrontationer. Debatter om disse emner er ofte vanskelige nok på tomandshånd, og de bliver ikke mindre vanskelige af at blive diskuteret i et forum. Som hovedreglen skal man derfor undgå disse ømtålige emner, men undtagelser kan forekomme. Undtagelser vil blive godkendt af administrationen, ellers slettes tråden. Hvis emnet kommer op i en relevant sammenhæng i en allerede eksisterende tråd er det tilladt at diskutere dem så længe man ellers holder sig inden for forumreglerne.

og sidst men ikke mindst

§16 - Gør dine indlæg lette at læse.
Overdreven brug af store bogstaver, farver, smilies and andet gør at læseoplevelsen bliver dårlig. Indsæt gerne en smiley for at udtrykke dig, store bogstaver der hvor det er nødvendigt også videre, men lad ikke dine indlæg ligne dårligt pyntede juletræer. Udråbstegn og spørgsmålstegn må gerne benyttes, men har du et spørgsmål så bliver det ikke vigtigere af at du benytter en byge af spørgsmålstegn i stedet for et som er det normale. Så brug venligst spørgsmålstegn og udråbstegn med måde.

Tak for jeres forståelse.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Webmaster
Og så er det ellers tilbage til udgangspunktet i trådens første indlæg.

Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
marky_dk
Har ikke været på sitet de senste par dage. Sikke en masse svar.

Vi er selv kommet frem til at det er en dårlig ide at at forfølge børnepenge hos pigernes far, da det vil skabe en splid i et i forvejen kompliceret forhold til pigernes far i Thailand (cost benefit)

I øvrigt kan vi godt bruge de penge, personligt er jeg netop blevet sat ned på ½ tid (20 timer) skete igår og vi kan godt bruge de penge det vil give.

Min kone knokler som en hest (både med fuldtidsarbejde, overarbejde og dansk uddannelse 3) vi nasser ikke på nogen eller noget.

sudsakhon
@marky_dk

Din kone kan godt søge Statsforvaltningen om børnebidrag, uden at forværre forholdet til ex'en. Hun kan oplyse dette faktum.

Det er jo ikke sikkert hun kender hans kontaktoplysninger.

De skal jo først tage stilling til om der er bidragspligt efter dansk ret.

Når det er fastslået, kan der søges om udlæg af børnebidraget ved hjemkommunen.

Det er også kommunen, der vil forsøge tvangsfuldbyrdelse , men det er I ikke umiddelbart en del af.

Såfremt det er muligt, vil der blive fremsendt et brev til ham, om at møde til et interview.

Sarah
Lung Yao skrev:
Sarah skrev:
...........................................................
Hvad betyder dette i praksis?
- søge tvangsfuldbyrdelse af bidragspligt fra en thailandsk far. Smile

Som ordet siger selv : << at fulbyrde domstolens afgørelse ved tvang >>, da der ikke forligger en "frivilligt afdragsordning".
Simpelthen at de ville prøve at agere "Kongens foged" (Incasso) i Thailand og prøve fx. at hive hans "guldtænder med en tang" Tuttelu Tralla
Men i 99% af tilfælde "nytteløs", p.g.a. man kan ikke "klippe hår på en skaldede." Angel

.
Tak Lung Yao Smile
Da min datter blev født spurgte jeg kommunen hvad det ville have a konsekvenser for min datters Far hvis jeg søgte børnepenge udlagt af dem. Og jeg har på skift fra kommunen at det ingen konsekvenser ville få for ham?

sudsakhon
Sarah.
Det er kun i DIN sag Wink

Kommunen har pligt til at undersøge om der kan betales (eller om man overhovedet kan finde faderen)..

det har de så i DIN sag vurderet, ikke at kunne

Sarah
sudsakhon skrev:
Sarah.

Kommunen har pligt til at undersøge om der kan betales (eller om man overhovedet kan finde faderen)..

Åh på den måde. Smile De gav bare ret hurtigt svar, så de kan næppe have undersøgt meget!

Sarah
Sarah skrev:
sudsakhon skrev:
Sarah.

Åh på den måde. Smile De gav bare ret hurtigt svar, så de kan næppe have undersøgt meget!

og finde ham kan de sagtens, han har udfyldt alle faderskabspapire.

buffalo
Grin børnepenge er det ikke det vi også kalder "forlystelsesafgift"LOL LOL husker en i stats amtet der røg en halv meter oven ud af det røde feldt da jeg en gang brugte den vendingLOL LOL
Stol aldrig på en prut
]

Lung Yao
Sarah skrev:
Sarah skrev:
sudsakhon skrev:
Sarah.

og finde ham kan de sagtens, han har udfyldt alle faderskabspapire.

Er han bosat i DK? (ikke for at det rager mig), men for er det tilfælde og har han noget at "hoste med" så ville de nok sætte kløerne i ham. Men hvis ikke, som jeg så svarede tidligere (faderen bosat i Thailand) og suppleret af [b]Sudsakhon[/b], så er det i din sag, at kommunen har vurderet af den ville være "håbløst og ikke de mulige ressourcer værd" og måske fra tidligere erfaringer, så opgiver de på forhånd.
Men hermed ikke sagt at næste sag, ville få det samme "lykkelig for ham" udgang.

.

Spring til debat: