Se indlæg|
DF og min bare r..
|
|
| swed |
Lagt på d. 22/01-2011 12:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 523 |
thaikurt1 skrev: Velfærds"-festen er slut nu skal regning betalet. Derfor har vi råd til at man som 60¨år kan trække sig for arbejdsmarkedet. Det kan godt være at man indbetalinger til sin efterløn med staten betale jo et større beløb end der er indbetalet. Hvad mener du ??????
Redigeret af swed d. 22/01-2011 12:08 Swed
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 22/01-2011 13:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
swed Det at der skal sparet på på staten udgifter. Hvis det er efterlønnen så er den 40 procent indbetaling og 60 procent fra staten mener jeg har læst Bremse lønudviklingen i Danmark afskaffe efterlønnen. både LO og metal er imod det.kommer fra regeringens Vækstforum Redigeret af thaikurt1 d. 22/01-2011 13:45 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 22/01-2011 14:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
chaingmai skrev: hvis efterlønnen skal afskaffes fordi vi skal arbejde længere, hvorfor skal så mange af statens ansatte gå på pension som 60 årige er de mere nedslidte ,inden for forsvaret og politiet de skal gå når de er 60 årOg det er ikke med deres bedste vilje. Måske fordi "knippel-suppe" er ikke næringsrigt Jeg kan røbe overfor dig at på min X-arbejdsplads (SLV/NAVIAIR) så blev flyvelederne "tvunget på pension" som 60 årig(aktiv tjeneste) men kunne dog forsætte på 1 års dispensation til de var 65år(især på administrativ jobs). Men den mulighed er afskaffet. De arbejder på skiftehold turnus,(M-A og Natvagter, søn og helligdage inkl.,ikke med 1 uge M, 1 uge A og 1 uge N, så 1 uge fri). Mange ville gerne forsætte, men NEJ. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 22/01-2011 14:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Problematiken med evt. afskaffelsen af efterlønen resultere i at køen af unge ledige bliver størere og størere. Jer som har teenage børn (17-19 år) må kunne allerede se tendensen. I stedet for løntilbageholdenheden, så skulle man hellere give mere i løn for at kompensere på evt. fjernelsen af efterlønen, således at folk kunne spare til deres egen pension(gerne tvungen opsparing, for ikke at friste de svage sjæl som kunne finde på (citat) <<at drikke det hele væk og ødsle resten bort>>. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 22/01-2011 14:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
Lung Yao skrev: Problematiken med evt. afskaffelsen af efterlønen resultere i at køen af unge ledige bliver størere og størere. Jer som har teenage børn (17-19 år) må kunne allerede se tendensen. I stedet for løntilbageholdenheden, så skulle man hellere give mere i løn for at kompensere på evt. fjernelsen af efterlønen, således at folk kunne spare til deres egen pension(gerne tvungen opsparing, for ikke at friste de svage sjæl som kunne finde på (citat) <<at drikke det hele væk og ødsle resten bort>>. . Kære Lung. Normalt er jeg meget begejstret for dine svar herinde,da du ved utroligt meget om thailand. Derfor er min overraskelse stor , når du kan fyre sådan en gang lort af. Jeg tror at du efterhånden har været for længe i Thailand og derved mistet lidt af fornemmelsen om hvordan ting fungerer i Danmark. 1: Ledigheden for unge vil ikke blive større,tværtimod vil vi komme til at mangle dem. Måske ikke her og nu , men der går ikke lang tid min ven. igen kan man bare skele til statistikkerne , som taler sit klare sprog. Hvorfor tror du egentlig at efterlønnen er til debat. Det er selvfølgelig fordi at vi kommer til at mangle arbejdskraft i fremtiden. Selvfølgelig kan unge godt mærke at det er svært pt , at få job , men vi har alså også lige været igennem en global finanskrise,så det har kunnet mærkes over hele linien. 2: Give mere i løn ???? Nu rabler det da vist fuldstændig for dig. Hvordan tror du selv vores konkurrence evne er, hvis vi hæver lønnen betydelig. Jeg giver dig et gæt. Nej Lung , vi skal selvfølgelig have skatten ned,fjern gerne topskatten for min skyld, det sætter hjulene igang. Vi skal samtidig have kigget på selskabsskatten,således at det er attraktivt at starte virksomhed op i Danmark. Mange vil sige,hvor skal penegene komme fra til det , men de kommer jo automatisk igen ved merforbrug,det er jo bevist før,og derved skabelsen af flere arbejdspladser. Mvh Jens Ole |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 22/01-2011 15:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
jens ole, fjerne topskatten lempe selskabsskatten pengene kommer ind ved merforbruget hvis merforbrug ?lønnen må ikke stige hvem er det lige det rabler for ![]() |
|
|
|
| swed |
Lagt på d. 22/01-2011 16:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 523 |
thaikurt1 skrev: swed Det at der skal sparet på på staten udgifter. Hvis det er efterlønnen så er den 40 procent indbetaling og 60 procent fra staten mener jeg har læst Bremse lønudviklingen i Danmark afskaffe efterlønnen. både LO og metal er imod det.kommer fra regeringens Vækstforum Nu må du og DF bestemme jer , du skriver , DERFOR HAR VI RÅD TIL osv? DF må informere dig bedre om hvad du skal og må mene
Redigeret af swed d. 22/01-2011 16:33 Swed
|
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 22/01-2011 16:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
chaingmai skrev: jens ole, fjerne topskatten lempe selskabsskatten pengene kommer ind ved merforbruget hvis merforbrug ?lønnen må ikke stige hvem er det lige det rabler for ![]() Hej Chaingmai. Jeg syntes at dit indlæg er rimelig overfladisk,uden en konklusion. Jeg skal prøve at forklare,hvorfor jeg mener at det er den vej vi skal gå. Ved at fjerne topskatten,motiverer vi folk til at arbejde lidt længere,hvilket jo faktisk er hvad Socialdemokratiet ønsker. Det er svært nu hvor folk bliver beskattet op til næsten 70% for de sidste tjente kroner. Ved at fjerne topskatten slår man faktisk 2 fluer med et smæk 1: folk vil gerne arbejde lidt længere 2: folk får flere penge til merforbrug ( nogle personer ) Jeg har heller ikke sagt , at folk ikke skal have mere i løn, jeg skrev: de skal ikke have betydelig mere i løn. Selvfølgelig skal den normale indexreguleret løn følges, men ikke som Lung forslog: have betydelig mere i løn som kompensation for efterlønnen. Mit forslag om skattenedsættelse , skal naturligvis komme alle til gode og derved får folk også flere penge imellem hænderne , til netop det merforbrug jeg snakker om. Nu vil du jo nok sige , som alle andre: ja men vi sparer jo bare de penge op , som vi får i skattelettelser istedet for , så kommer der ikke et merforbrug. Det er også sandt , hvis tingene forholdt sig sådan , men det har vi jo set så mange gange , at det er jo ikke det der sker. Det er mig stadig en gåde,at vi som det land i verden , der har det højeste skattetryk , ikke formår at forvalte vores penge bedre. Vi kan se på andre lande som har betydelig mindre skattetryk klare sig bedre på både sundhed/social/skole sektoren end Danmark. Mvh Jens Ole |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 23/01-2011 03:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
![]() Det er da lidt sjovt at blive ved med at høre og læse vi mangler folk til at arbejde men overalt bliver ældre ansatte fyret i sær i staten se DSB banestyrelsen postvæsnet kommunerne TDC ingen vil sku have ældre medarbejdere samtidigt hvis en ung ikke har haft arbejde når han/hun er fyldt 23 er der heller ingen der vil have dem ![]() i der så kloge og hele tiden påstår der vil mangle arbejdskraft i er binde gale er i, sammen med PAMPERNE inde på borgen lige meget hvor de kommer fra biver de focuceret af det fede liv på borgen og vil sku ikke ud igen og plader dag for dag om vi ikke har råd til noget i Dk hverken omsog hospitaler vejnet snerydning skoler efterløn førtidspensioner folkepensioner næ folk skalarbejde til de dør og samtidigt betale verdens højeste skatter Føj for et land efterhåndenMVH Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

hvis efterlønnen skal afskaffes fordi vi skal arbejde længere, hvorfor skal så mange af statens ansatte gå på pension som 60 årige er de mere nedslidte ,inden for forsvaret og politiet de skal gå når de er 60 år