Se indlæg|
Need some assistance !
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 12/06-2010 11:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
De skal stå fast på hvor meget du vil give hver mdr. Det er det beløb og intet mere. Du vil blive kaldt nærig uanset hvad , ligesom Prasat. Hvis de ikke kan forstå dette , jaa så er det da synd for dem. Thaier kender ingen grænser. Du er nød til at være hård og kontant. Det kan være svært. Har selv prøvet som Prasat. Så var der lige en dag de kaldte mig en gang for meget. Så stoppede festen. Jeg kaldte hele banden til møde på en restuarant (lokkede dem med mad) ![]() Så forklarede jeg dem de nye retningslinjer . Hører dog stadig at jeg er nærig , men det rager mig et vist sted. Har sagt at hvis de vil have hjlp fra af , så skal der ydes inden der nydes.!! Konen var dog lidt skeptisk ved mine tiltag, om det kunne bringe store problemer. Men hun måtte tilstå at det var det der skulle til. Håber du finder ud af det.. Så held og lykke. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 12/06-2010 11:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
donis5 skrev: Prasat Min mor ville nok blive lidt skuffet, hvis den søn som hun havde opdraget og givet en opvækst, endte med at give en anden famillie et hus og penge hver måneden. Men det er bare sådan jeg selv ser det. hehe Jeg tror jeg vil acceptere Kiniau for nu. Sikke dog noget pjat. Din mor er vokset op i Danmark og er sikret i hoved og røv (selv i en spartid) når hun bliver syg gammel eller arbejdsløs. Har hun ikke råd til en bolig kan hun få boligsikring osv. Der er her i landet ingen forventning om at du betaler noget for din mor. I Thailand derimod betaler børnene for deres forældres alderdom. det er meget normalt at men skal støtte sin mor og far og det er da nok også derfor at så mange piger rejser fra Issan til pattaya for at arbejde på barer. Det er naturligvis i håb om et bedre liv for demselv, men mange af pengene ryger jo også hjem til mor og far. Det samme gælder forøvrigt også andre Thai'er med almindelig jobs de sender også penge hjem. Derfor er det naturligvis noget af en jackpot at blive gift med en Farrang og det forventes at du sender et større beløb end pigen ville da du har råd til det. Det samme ville naturligvis blive forventet af en rig Thai mand. Den med den rige Thai mand er dog mig bekendt ikek helt det samme. For den rige mand vil jo naturligvis have en højere social status og stedfaderen ville nok blve sat alvorligt på plads hvis han ikke respekterede thai manden med høj status. Os Farrang er sådan lidt anderledes, på nogle områder har vi høj status pga vores penge, men mange thai'er bryder sig ikke rigtigt om os derfor indgyder de ikke den respekt en høj status thai ville få. Men som du er inde på tror jeg det er en god ide at i får nogle rene linier for der er ingen tvivl om at gav i dem et hus med 2 tjenere biler med chaufører og penge nok til at klare et luksusliv. Så ville i stadig kunne forvente at de ville have mere. huset ville nok blive pandtsat og spillet væk for de har sikkert intet forhold til pengene da de ikke har tjent dem. Personligt er jeg rigtig heldig, min svigerfamilie forlanger aldrig penge. Min Svigermor bor her i DK og har gjort det i næsten 25 år. Hende spørger mine 2 svogre om penge fra, men de synes det er nedværdigende at spørge lillesøster om penge. De får heller ikke fast bidrag, det er mere den klassiske med at betale noget gæld af eller en ny motorcykel fra tid til anden. Vi har istedet taget det på os at betale skolegang for konens niece. Vi har betalt skole de sidste 5 år og håber da det bliver ved nogle år endnu. Så kan hun få et rigtigt job og tjene sine egne penge. |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/06-2010 12:14
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Saendaeng Jeg har fåetslået may vi holder et lille møde, ude og får noget at spise. og taler om tingene. Men hun er bange for at hendes papfar vil flippe ud. Jeg har talt med May idag. og forklaret hende at det nok bare er mit øgenavn. så det kan jeg jo ikke gøre så meget ved. for som jeg synes der er ved at tegne sig et billede af, at uanset om man køber hus eller bil, til forældrene så er man stadig Nærrig !!!!! |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/06-2010 12:16
|
|
ThomasHOL Med hensyn til mor, så har du jo ret i dine facts. MEN jeg er ikke enig med begrundelsen for hvorfor man skulle købe bil og motocykel hus og jord til svigerfamillien når der ikke kommer noget den anden vej. Du risikere at blive skilt, og så har du INTET, det du evt køber til din mor, det har du trods alt en realistisk mulighed for at arve senre. hvis man skal se på det lidt groft. |
|
|
|
| soi khaotalo |
Lagt på d. 12/06-2010 12:51
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
Hej Jesper Det er hele tiden en balance gang med de penge,Men min grundregel er spil ikke for mere end du har råd til at miste. En rigtig god ting ville være at blive enige med din kæreste hvor meget i vil give svigermor fast om måneden for nået skal hun have og så er den jo ikke længere :-) Held og lykke |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/06-2010 13:18
|
|
Soi Khaotalo Jamen vi kom frem til at hun ikke skulle have noget, PT. efter det tiggeri der har været, har jeg været nød til at vise at jeg ikke bare vil være til grin og så betale når folk har grint. May kunne godt se de fornuftige i at hun bidrog med $ til familien da hendes mor ikke havde arbejde. men efter May så min mor som er 12 år ældre end Mays mor, og har gigt overalt, men som klare et job som endda er fysisk belastende, begyndte hun selv at sætte spørgsmålstegn ved moderens dovenskab ! og sagde til hende. at hun ikke rigtig kunne se hvorfor vi skulle betale når hun kun er 38 og ikke fejler noget. Så lige nu betaler vi intet. Jeg vil dog tage en snak med May, hendes søster og hendes mor på mandag, og forklare at grunden til sitationen er som den er, er pga. x antal episoder hvor man har udnyttet min gavmildhed. og forventet at kunne bruge mig som hæve automat. Og hvis de mener det er sådan det SKAL være, jamen så er jeg jo bare nød til at snakke med May om fremtiden. - Hvad jeg synes er mere utroligt, er at man kan bruge SÅ meget energi på disse problemer. Jeg er virkelig glad for at May er den sødeste pige jeg har mødt. ellers havde jeg slet ikke haft startet denne tråd. /J |
|
|
|
| soi khaotalo |
Lagt på d. 12/06-2010 13:56
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
Forstår godt din vrede, Men det er altså et helt almindeligt problem med de penge og Thai familien. Som falang må du sætte grænsen hele tiden. Som du os er ved at gøre nu. Ellers kan jeg kun sige at så må du finde dig en dansk pige, Så slipper du for at give svigermor penge. (Sjovt ment) ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/06-2010 14:01
|
|
Soi Khaotalo Well, du har så ganske ret, og det er heller ikke sikkert det er ved siden af. Det er jo good old good old, kan du ikke li lugten....så f... af. Jeg har dog altid ønsket mig at bosætte mig i udlandet, og thailand har været på min ønskeliste, fordi jeg bla arbejder i Kina. det er kort vej herfra. Kina er bare ikke noget for mig at bo i, heller ej at finde en pige... der er nogle flotte versioner, men kulturen er helt helt skæv ift til DK |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 12/06-2010 14:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
da jeg sagde stop til at give forældrene penge var da de holdt op med at dyrke markerne samt jeg fandt ud af at faren skulle have provision af div. ydelser vi købte os til hos håndværkerne i byen. dette er håndværkerne kede af nu for de for satan edme på puklen når der handles nu så der er slet ikke til at give faren noget, men det siger lidt om thaiernes kan ikke få nok og gider ikke lave noget selv hvis det ikke er nødvendigt. vi har købt alt jorden i min kones navn så når de engang stiller træskoenen er det stadig min kones og skal ikke deles med søskende."de har fået llov at låne det" mens hun er i danmark. prasat |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/06-2010 14:40
|
|
Prasat forståligt, også god måde at gøre det på ! det må virkelig give en dårlig smag i munden når i har hjulpet dem så meget at de så bare udnytter 120% Fuld skrue !! |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 12/06-2010 14:47
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Jamen doris det ærgeligt man skal skrive det her, men en thair tænker ikke længere end til sin egen næsetip.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/06-2010 15:06
|
|
Sony hehe, ja det er lidt dumt |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 12/06-2010 16:05
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
prasat skrev: da jeg sagde stop til at give forældrene penge var da de holdt op med at dyrke markerne samt jeg fandt ud af at faren skulle have provision af div. ydelser vi købte os til hos håndværkerne i byen. dette er håndværkerne kede af nu for de for satan edme på puklen når der handles nu så der er slet ikke til at give faren noget, men det siger lidt om thaiernes kan ikke få nok og gider ikke lave noget selv hvis det ikke er nødvendigt. vi har købt alt jorden i min kones navn så når de engang stiller træskoenen er det stadig min kones og skal ikke deles med søskende."de har fået llov at låne det" mens hun er i danmark. prasat Et godt råd, jeg taler af erfaring: Pas på at de ikke får overtaget jorden ved en eller anden lusket Thai-manøvre! Svigermor døde sidste år, fruen glædede sig til at 30 Rai super-hom-mali jord skulle deles mellem hende og de to søskende. Lang næse... Søsteren havde af flere omgange overtalt svigermor til at underskrive og pantsætte jorden, ALT var væk! Grådigheden har ingen grænser... PL PS - Donis5: Du skal alvorligt overveje om det er et forhold du vil satse mere på, det går galt tror jeg... |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 12/06-2010 16:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
Lange naeser og tip, nu maa i sq stoppe......
|
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 12/06-2010 16:27
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Det stopper aldrig Suk, det ved du da! ![]() Jeg bliver stadigvæk forsøgt pumpet for penge igen og igen, selvom de godt ved at de ikke får så meget som en satang! De bliver ved, som små børn, hvilket de jo egentlig også er inderst inde, ikke? Brormand er ved politiet, har hus, bil, kone (nr. 3) - Mia Noi, man er vel Thai-mand, ikke? - Alligevel spørges der om hjælp - altid sidst på måneden. Søsteren har en Soi shop hvor hun sælger frisk frugt. Hun propper fra 2 til 3.000 THB i overlommen hver dag, når alle udgifter er betalt, alligevel skal der tigges om hjælp i tide og utide! Renter på det lån hun fik via den pantsatte jord "glemmer" hun at betale. Endvidere er pickup´en belånt op over taget via de populære "Car for Cash" tilbud. Der er ikke styr på en skid... A´gentager: Grådigheden har ingen grænser, og opfindsomheden er ubegrænset når det drejer sig om at score penge uden at røre en finger! PL Redigeret af PL d. 12/06-2010 16:34 |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 12/06-2010 16:46
|
|
Stopper aldrig, det ved jeg ikke, for at noget skal stoppe skal det jo begynde foerst, jeg har ikke smagt de familiaere Thailandske boef...udeover den jeg lige har spist, med kartofler, fed brun sovs og agurkesalat.......ja, det var en " Ning " saa jeg var ikke bange for at spise den. Historien fra Prasat er sq da helt ude i hampen, eller ? enten er manden meget rig, naiv eller meget fisse-traengende, gudfader bevars ! og nej, dette kan ikke give en prik, laes indlaegget...... ![]() La' nu vaere med at sige at jeg gaar efter manden, jeg gaar efter indlaegget ! Har ogsaa kun boet her i 6 aar, saa hvem ved ? Redigeret af Suk d. 12/06-2010 17:04 |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 12/06-2010 17:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Thai logik: Den sidste udvej for at skaffe penge er at tage arbejde' Alt hvad der ikke kan ædes skal ødelægges,især hvis falang har betalt |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 12/06-2010 17:15
|
|
Jeg har hoert utallige eksempler om det vi diskutere, men jeg fatter simpelthen ikke en farang der bli'r ved med at staa model til den slags malken...........I mine oejne er det taaber, hvis de ikke traekker stikket ud af deres egen malkemaskine! Hvor er kaerligheden.....hva' ? Redigeret af Suk d. 12/06-2010 17:16 |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 12/06-2010 17:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
donis5 skrev: Med hensyn til mor, så har du jo ret i dine facts. MEN jeg er ikke enig med begrundelsen for hvorfor man skulle købe bil og motocykel hus og jord til svigerfamillien når der ikke kommer noget den anden vej. Du risikere at blive skilt, og så har du INTET, det du evt køber til din mor, det har du trods alt en realistisk mulighed for at arve senre. hvis man skal se på det lidt groft. Det var heller ikke fordi jeg mente du skulle købe alle de ting til svigerfamilien, det var blot nævnt som et eksempel på hvad man hører med thai gifte at uanset hvor godt man gør det så vil de have mere. Men jeg mener at man skal huske at der er en social kontrakt mellem generationerne i Thailand og skærer man den væk så rissikerer man at kæresten også falder væk, da det er en naturlig del af familien i Thailand. Så du skal støtte til livets opretholdelse da det forventes, eller endnu bedre støt til noget opstart så de kan klare sig selv (igen også svært hvis de ikke selv vil) Men jeg ville have det på samme måde som du har det, hvis det eneste man var for dem var en ATM og forventede at man reddede dem ud af alle de ting de selv har roddet sig ind i. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 12/06-2010 20:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
PL skrev: Det stopper aldrig Suk, det ved du da! ![]() Jeg bliver stadigvæk forsøgt pumpet for penge igen og igen, selvom de godt ved at de ikke får så meget som en satang! De bliver ved, som små børn, hvilket de jo egentlig også er inderst inde, ikke? Brormand er ved politiet, har hus, bil, kone (nr. 3) - Mia Noi, man er vel Thai-mand, ikke? - Alligevel spørges der om hjælp - altid sidst på måneden. Søsteren har en Soi shop hvor hun sælger frisk frugt. Hun propper fra 2 til 3.000 THB i overlommen hver dag, når alle udgifter er betalt, alligevel skal der tigges om hjælp i tide og utide! Renter på det lån hun fik via den pantsatte jord "glemmer" hun at betale. Endvidere er pickup´en belånt op over taget via de populære "Car for Cash" tilbud. Der er ikke styr på en skid... A´gentager: Grådigheden har ingen grænser, og opfindsomheden er ubegrænset når det drejer sig om at score penge uden at røre en finger! PL [img]http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020408.gif[/img] is not a valid Image. Kan ikke beskrives bedre... K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.