Se indlæg|
Så blev jeg endelig gift....
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 19/10-2010 15:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Lyder rigtig godt Keniko. Jeg blev gift i DK i juli og hun afventer FS her. Alt er OK men US kan kun love at de endelige dokumenter kommer inden 03.11 ! Godt nok lang tid at vente......Tror jeg vil prøve din "sprog model" synes det går lige lovligt langsomt med det danske :-) |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 19/10-2010 16:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
keniko skrev: Jojo så er der gået 3 måneder siden min kone kom til DK. Integrationen forløber absolut godt, min kone er super glad for at gå i skole(3 gange ugentlig af 6 timer) hun har nu gået i skole i 1,5 mdr. og forstår ganske fornuftigt dansk allerede. Hun har selvfølgelig svært med nogle af udtalelserne endnu... Men jeg har de samme problemer med mit thai som dog er blevet ganske fornuftigt. Vi prøver at træne hinanden i sprogene... jeg spørger på thai og hun svarer på dansk, og omvendt spørger hun mig på dansk og jeg prøver at svare på thai... Denne form for træning er faktisk yderst god, og er hermed videregivet... Hold da op, Keniko, det er godt nok en koncentreret sprogindlæring. Jeg skal love for, at hun går til makronerne ![]() Hvis du vil tillade mig en bemærkning og jeg håber ikke, at du vil tage mig det ilde op. Det er i den bedste mening. Så har jeg selv såvel som et par andre i min bekendtskabskreds begået den fejl (set i retrospektiv) at tale thai med konen i den første tid. Det var ikke befordrende for indlæringen af dansk. Og et eller andet sted burde jeg have gjort mig selv klar, hvad var vigtigst? At jeg fik finpoleret mit thai, eller at konen lærte dansk? Det burde have været en nobrainer. Min kammerat, der blev gift for en 3 år siden, var helt konsekvent mht. det danske, selvom han taler særdeles godt thai. Han brugte kun thai, hvis han skulle forklare, ellers var det dansk hele vejen igennem. Hans kones fremskridt udi det danske var forbløffende. Hun går nu på HG på andet år. Dejligt at høre at din kone er faldet godt til. mvh rinpoche |
|
|
|
| Allan73 |
Lagt på d. 19/10-2010 17:26
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 66 |
Hej Keniko Dejligt at høre, fortsæt det gode arbejde. Ønsker jer fortsat alt godt fremover. Mvh A |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.