Se indlæg
 Udskriv debat
7-årige pige udvises
Thomas72
Jeg er glad for, denne sag har fået en lykkelig afslutning. Og Jeg mener sager som den og sagerne med Kenneth Iversen fra Århus og hans kone fra Vietnam samt Benny fra Bornholm og hans kone fra Taiwan, der bør hensynet til barnets tarv altid veje tungeste og er derfor enig med EL og Red Barnet.

EL og Red Barnet: Ims særlov er ikke nok

Den syvårige pige Im Nielsen er her til morgen landet i Københavns Lufthavn sammen med sin mor Suthida Nielsen.

Artiklen fortsætter under annoncen...
- annonce -
Im og hendes mor blev i november udvist til Thailand efter, at Im's stedfar døde, da de danske myndigheder vurderede, at Im og hendes mor havde større tilknytning til Thailand end til Danmark.

Med den beslutning valgte man fuldstændig at se bort fra barnets tarv, lyder det nu fra Enhedslisten og Red Barnet. ...

http://nyhederne....r-ikke-nok

Omvendt mener Jeg så også, hvis den ene af forældrene som ikke har dansk pas. Er indblandet i en grov voldssag, bør hensynet til retsbevidstheden veje tungeste. Og derfor finder Jeg det forkert den hollandske mor som Jeg før har nævnt, undgik udvisning til Holland af hensyn til hendes små børn. Trods morens hovedrolle i Mors sagen hvor en 36 årige kvinde blev mishandlet så voldsomt, at kvinden i dag lever som en grøntsag på et plejehjem.

esanboy: Det lyder til, Du ikke er tilfreds med sagens afslutning. Men du burde nok overveje hvad Im og Suthida har været igennem og ikke i mindst hvad svigerforældrene har været igennem. At miste sin søn eller datter, er det allerværste man kan komme ud for som forældre og det er absolut ikke noget Jeg ønsker for nogen, ikke engang for min allerværste fjende.

Det indtryk Jeg har, når Jeg har fulgt sagen er at Im og Suthida og svigerforældrene har et meget tæt forhold til hinanden. Im bliver betragtet som et barnebarn af svigerforældrene og Jeg tror virkelig det er det der holder dem oppe, efter tabet af deres søn. Så Jeg er kun glad for svigerforældrene ikke skulle miste deres sviger datter og barnebarn.

På falderebet to TV indslag fra TV2 Nord fra i går, bla. med en rørt Tina Kragelund fra støttegruppen.

http://www.tv2nor...autoplay=1

http://www.tv2nor...autoplay=1

Redigeret af Thomas72 d. 05/01-2014 15:32
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

ABS
Nu er det ikke for at jeg skal afgøre hvad der er rigtigt eller forkert. Alle har fat i noget rigtigt i mine øjne.
Der hvor jeg vil hen til, er at der burde være er særlov for danskere der har været gift i en årrække dog med særlige betingelser, det være sig med eller uden børn. Dermed menes ikke skillemisse. Men et par som har været gift i f.eks. 2år og hvor den ene part dør. Men igen på vise betingelser. Jeg vil give nogle ret i at lovgivninger er lovgivninger. Men der skal være retfærdigheder til. Jeg personligt i denne sag undre mig også over at manden ikke adopterede Im og specielt efter at han fandt ud af sin sygdom.
Nogen skriver at de er på Thai portalen for at hygge sig.!! Ja, må man sige når man læser gennem diverse tråde- Sikken hygge.
Der er blevet skrevet og sagt meget i diverse medier vedr. Im ikke kan tale Thailandsk. Jeg ved hun taler 100% perfekt Thailandsk.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
sudsakhon
Der er flere problemstillinger i denne sag.

Justitsministeren (M. Skodbøv) behøvede ikke ændre loven for at give Im og Suthida fortsat opholdstilladelse, idet udlændingeloven allerede åbner mulighed for dette.

I UDL§ 19 (opholdstilladelse kan inddrages, hvis grundlaget ikke længere er til stede) henvises til stk. 6 og til § 26, hvor det fremgår, at der skal tages stilling til udlændingens tilknytning til det danske samfund og en række andre forhold, som justitsministeren sagtens kunne have anvendt, hvis han virkeligt mente, at Im og Suthida burde have lov at blive i Danmark.

Justitsministeren (M. Skodbøv) kunne have reageret allerede i slutningen af 2012, hvis han havde haft det til hensigt. Det var først efter folkeligt krav (læs: dårlig omtale i medierne, og et fotogent barn)

Han havde bare behøve at ændre praksisnotatet, der regulerer opfyldelse af loven på dette område

Når Justitsministeren (M. Skodbøv) alligevel finder det nødvendigt med en ændringslov, og med støtte fra specielt Venstre, skyldes det nok nærmere en frygt for miste stemmer til VKO. Vi skal jo stadig huske det hykleriske hylekor venstrefløjen underholdte med inden og under valget.

Og vi kan jo se, at Justitsministeren (M. Skodbøv) uagtet sin sangstemme alligevel i det store hele fortsatte VKO’s retsanvendelse efter valget. (den del har jeg vist allerede skrevet om allerede dengang)

Hvis man læser bemærkningerne til loven, som pga. den hurtige vedtagelse ligner forslaget i høringsfasen, fremgår det end ikke der, at barnets tarv kommer i første række.
Derfor er det heller ikke være hensynet til FN’s Børnekonvention, der henses til ved denne lovændring.

Det fremgår eksplicit, at for at børnene i disse tilfælde, skal have lov at blive i Danmark, skal den udenlandske forælder være velintegreret i det danske samfund.

Der er altså ikke barnets tarv, der skal afgives en afgørelse efter
Der er her i tråden flere henvisninger til, at man ”bare” skal overholde loven.

Det skal man også, men når der i en bestemmelse indgår et skøn, kommer man ud i ovenstående betragtninger.

Og det er jo ikke givet som i de 10 bud, at der SKAL ske hjemsendelse i disse sager. Derfor godtager jeg ikke dette argument.

Man skal huske på, at står der f.eks. 2 år, kan (vil )der opstå sager hvor der skal ske hjemsendelse af en udlænding efter 1 år og 364 dage.

Og så er der fakkeltog og protester mod en ”usmidig lov”. Derfor er der i megen lovgivning tillagt et skønselement

Min største bekymring går på, at der ligger en masse andre sager. Hvor der ikke har været vist søde små piger på landsdækkende TV.
Deres retssikkerhed kan man bekymre sig om, idet selv den nye lovændring ikke giver disse børn en bedre retsstilling. Netop pga. at det ikke er barnets tarv, der skal afgives en afgørelse efter, men den udenlandske forælders integration i det danske samfund.

Bedømmelsen ligger således på integrationen. Og hvornår er man integreret nok? Hvor lang tid har man til det?

Det er ikke problemfrit, at det udelukkende er et tilknytningskrav og evt. FN’s Børnekonvention, som anvendes til at afgøre, om der kan ske hjemsendelse.

Der er en masse sager om æresrelateret vold og mishandling, samt omfattende bandekriminalitet, der pga. ovenstående hensyn har beskyttet mod hjemsendelse.

Så, om man mener, at give Im og Suthida ”hører til” her eller ej, er det hele denne sag inderligt ligegyldigt, hvis man baserer sit argument på loven.

Man har så glemt at læse på grundlæggende samfundsfag.

Det kan også være, at man mener, at Im og Suthida, alene af den grund, at de er udlændinge, ikke skal være i Danmark.

Det er et argument, som der findes foreninger, hvor den slags dyrkes. I Greve står der vist en lille kreds i en cykelkælder og trutter på lur og stritter med armen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
PeterS
Hvor er det ærgerligt, at et måske eller godt indlæg total ødelægges af
en total mangel på respekt for folk med en anden politisk opfattelse end
sudsakhon egen.

Er råd og vejledning i det juridiske af samme kvalitet står det sløjt til.

Webmaster
PeterS skrev:

sudsakhon egen.

Han forholder sig da i det mindste til emnet og hvad der er sket i den aktuelle sag. At hans indlæg så er farvet af hans egen politiske overbevisning tja og hvad så ???? Hans indlæg er ikke det første indlæg i tråden som er farvet, og sikkert hellere ikke det sidste.

Men dit indlæg har intet med tråden at gøre, det er alene et indlæg som går efter en anden deltager i tråden og det hører sig ikke til. Forhold dig gerne til det andre deltagere deltager med, men undlad at gå efter dem som personer.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Webmaster
Webmaster skrev:

PeterS skrev:

sudsakhon egen.

Han forholder sig da i det mindste til emnet og hvad der er sket i den aktuelle sag. At hans indlæg så er farvet af hans egen politiske overbevisning tja og hvad så ???? Hans indlæg er ikke det første indlæg i tråden som er farvet, og sikkert hellere ikke det sidste.

Men dit indlæg har intet med tråden at gøre, det er alene et indlæg som går efter en anden deltager i tråden og det hører sig ikke til. Forhold dig gerne til det andre deltagere deltager med, men undlad at gå efter dem som personer.

- Admin -

Gælder i øvrigt også Fckguld i indlæg 274 (og hvis der er andre jeg har overset).

Fint nok at være uenig, men gå nu efter argumenterne og holdningerne og ikke efter manden.
Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
sudsakhon
PeterS
Jeg venter så med spænding på at du forklarer, hvorfor min egen (i øvrigt dokumenterede)opfattelse skulle være mangel på respekt.

Opretholdes respekt kun, hvis man er enig i et synspunkt?

Men den argumentation falder du jo selv for en manglende respekt overfor hvad jeg har skrevet (Som man kan være enig i, eller det modsatte) Men jeg kan dokumentere mit udsagn

Med hensyn til det juridiske, kunne det da være rart, at du forklarede hvor jeg tog fejl, eller hvor kvaliteten fejler, når du nu mener dig som kyndig på det område

PeterS
Og vi kan jo se, at Justitsministeren (M. Skodbøv) uagtet sin sangstemme alligevel i det store hele fortsatte VKO’s retsanvendelse efter valget. (den del har jeg vist allerede skrevet om allerede dengang)

Ja beklager, at jeg har svært ved at se den slags som en del der hører til under tråden.

Men vil da gerne høre om der er tale om Justitsministeren eller en eller anden Hr. (M. Skodbøv). og hvad Skodbøv har med tråden at gøre.

sudsakhon
PeterS
Det kan jeg skam godt hjælpe dig med. Det står ret tydeligt i teksten, at M. Skodbøv var den ansvarlige minister under optakten til denne sag.

Og når teksten alligevel skal læses, hvad den tydeligvis ikke var blevet før, fremgår det også med samme tydelighed hvad denne nu tidl. Justitsminister netop har med trådens emne at gøre.

Der var nemlig ikke blevet en sag, hvis han havde foretaget bare en brøkdel af de ændringer på udlændingeområdet, som han skosede VKO for. Før og under valget.

Det er mig nu ikke helt ubegribeligt, hvorfor han ikke gjorde noget, det tror jeg, at jeg forstår ret tydeligt.

Men meget mere interessant, end at hænge sig i formuleringer, ville være at man forholdt dig til indholdet.

Jeg kan afsløre, at ved læsning af teksten, bliver man også informeret om hvad der kan lægge til grund for denne heldigvis tidl. Justitsministers måde at forvalte sit ressortområde.

Det er naturligvis et gæt..

Men idet der tilsyneladende heller ikke var tillid til den juridiske del af området, som mit gæt netop er baseret på, kunne det være rart med noget reelt, ligeledes baseret på noget konkret, således at men ikke bare finder et eller andet udsagn, taget ud af sammenhængen, at kommentere på

Lovgrundlaget, også før ændringsloven, er indiskutabelt.
Men mit gæt kan selvfølgelig diskuteres. Der står ingen steder, at jeg har ret i min antagelse.

Derfor hører jeg da gerne andre argumenter

fckguld
Webmaster skrev:

Webmaster skrev:

PeterS skrev:

sudsakhon egen.

- Admin -

Gælder i øvrigt også Fckguld i indlæg 274 (og hvis der er andre jeg har overset).

Fint nok at være uenig, men gå nu efter argumenterne og holdningerne og ikke efter manden.
Tak

- Admin -
Modtaget, skal nok holde begge ben på jorden.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Nirvana
Rød løber for Im
RØRENDE GENSYN: 1. B på Aabybro Skole slog gækken løs, da deres elskede kammerat, Im, vendte tilbage efter to måneders savn og spørgsmålstegn

http://ekstrablad...187795.ece

Come As You Are

Thomas72
Nu er der endelig blevet sat et punktum i sagen.

http://www.tv2nor...tilladelse

Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Girobank
Nogen kan måske huske ingeniøren og hans vietnamesiske kone og barn, der blev udvist, men som flyttede til Tyskland.

Ja, de kan nu søge hjem til Danmark igen-nu uden problemer.

Sikken åndsvag dansk lovgivning!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Papa
Girobank skrev:

Sikken åndsvag dansk lovgivning!

Du har fuldstændig ret Girobank! Hammer

Spring til debat: