Se indlæg
 Udskriv debat
Danske pensionister i Pattaya svindler med pensionen
Conrad
Til thongsala,

Folkepensionens grundbeloeb er i 2013 kr. 5.804,- foer skat.

Du kan faa grundbeloebet udbetalt ved bopael i Thailand, hvis du ellers opfylder betingelserne for dette.
Her er et link hvor du ogsaa kan laese om efterloen:

https://www.borge...nsion.aspx

Efterloen kan du faa udbetalt 3 mdr. i hvert kalenderaar ved ophold i Thailand.

Hvis du flytter herud engang, saa husk at du kan faa graensegaengerstatus hos SKAT. Det betyder bl.a. at du ikke skal betale skat af renteindtaegter i Danmark, ikke skal betale PAL-skat af pensioner og hvis du er gift og konen ikke er skattepligtig i DK, saa kan du faa hendes personfradrag.

Conrad

OleH
Conrad skrev:

Hvis du flytter herud engang, saa husk at du kan faa graensegaengerstatus hos SKAT. Det betyder bl.a. at du ikke skal betale skat af renteindtaegter i Danmark, ikke skal betale PAL-skat af pensioner og hvis du er gift og konen ikke er skattepligtig i DK, saa kan du faa hendes personfradrag.

Conrad

Det, at man som grænsegænger kan få konens personfradrag, gælder det, uanset om konen arbejder eller går hjemme ?

Med hensyn til at være fritaget for at betale skat af renteindtægter i Danmark, så behøver man vist ikke at være grænsegænger for at opnå dette. Så vidt jeg ved rækker det, at man bor i udlandet og kun er begrænset skattepligtig til Danmark.

Conrad
Til OleH,

Min kone gaar hjemme og arbejder ikke og det oplyste jeg til SKAT. Men jeg tror at man skal oplyse om hun arbejder eller ikke.

Men spoerg SKAT, saa faar du det rigtige at vide, de er altid gode for et svar.

Conrad

chaingmai
jeg er også blevet grænsegænger (tak Conrad, dit råd hjalp mig ) og har min kones fradrag, men som jeg forstod skat så er det på samme måde som i dk.,at din kone ikke arbejder, altså ikke bruger sit fradrag men som Conrad siger spørg skat, det har jeg kun gode erfaring med.................LOL LOL

Spring til debat: