Se indlæg|
Danske pensionister i Pattaya svindler med pensionen
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 03/01-2013 08:47
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
jh skrev: Skeptikeren skrev: Fik forleden en opringning fra en herboende dansker, som jeg før har haft lidt kontakt med, men brød da jeg allerede den gang fik en fornemmelse at han udnyttede det danske pensionist system til det yderste. Nu ringer han så og spørger om jeg kender rnoget til at de danske kommunekontorer har stopppet med at sende pensionsinfo til borgerne. Hans søster havde ringet og var noget fortørnet da hverken hans eller hendes var modtaget. Da jeg så naivt spørger om han da ikke er tilmeldt Sikringsstyrelsen og ikke har modtaget noget spørgsmål fra Kontroletamet, bliver han mildest talt noget hovksi snovski og fortæller mig at han da ikke er så naiv at opgive sin adresse i Danmark når han så vil miste sin fulde pension, + diverse tilskud. Han har boet her fast mindst 6 år siden han sidst var hjemme, hans søster og andre tager sig af bolig og post men han nyder livet her for som han sagde, noget der ligner 16.000 dkk om måneden. Jeg fortalte ham hvad jeg mente om typer som ham og at han skulle skamme sig især at ringe til en dansk pensionist der kun kan modtage grundbeløbet. Hans svar var en hånlatter og så smed jeg på. Jeg mener han skal knaldes og det eftertrykkeligt så han bliver dømt til at tilbage betale alt han modtaget for meget + diverse tillæg og bøder. Jeg har desværre kun hans mobilnummer og hans fornavn så hvordan får jeg indberettet ham? Jeg ved godt at der er nogen her på [url=http://www.dansk-thai.dk][url=http://www.dansk-thai.dk]Dansk Thai Website[/url][/url] der syntes han er en tapper landsoldat, men deri er jeg ikke enig! Somrak Hold da helt ja du skal da nok blive rigigeligt belonnet af den Dansk stat for at knalde folk der har knoklet hele livet og nu faar pension og vil nyde livet,Fy for den en lede en karl. Men godt nytaar til alle andre paa Danskthai webside. Det er muligt vedkommende har knoklet hele livet (har vi ikke allesammen gjort det ? eller tager jeg fejl) men han faar udbetalt et grundbeloeb plus tillaeg paa de forkerte praemisser saa der er saadan ca. DKK 11,000.- til forskel per maaned. Jeg har ingen ide om stoerrelsen af tillaeg. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 03/01-2013 09:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Føj for en stikker.![]() føj |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 03/01-2013 11:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
føj for en svindler..................men der tilsyneladende fler med de samme tanker![]() |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 03/01-2013 12:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Sonny du chokerer mig, men det er nu ikke første gang du giver udtryk for slige tanker. Hvis du nu havde læst hvad jeg skrev så ville du have (måske) opfattet at jeg ikke har stukket nogen men tværtimod søger råd. Jeg har nået en alder hvor jeg har lært en del. To ting som er særlig ulækre er at for at komme den slags fupmagere til livs så er der nogle der er nødsaget til at angive dem. Myndighederne sidder i deres elfenbenstårne og har ikke føling med den almindelige borgers hverdag, derfor kan disse kriminelle gennemføre deres aktiviteter, for det meste uden indblanding. Denne stikkervirksomhed, medfører så desværre at det hurtigt bliver Stasi der tager over. Jeg er selv opvokset i et hjem hvor min far blev stukket at en Hipo, så jeg har lært lektien. For det der sker er, at når nogen får magten til at sladre så bruger de den uden skelen og blusel til sandheden men kun for at skade en person. Så derfor har jeg et dillemma, en herboende jeg har kendskab til, er i stand til at tilsvindle sig rimelig mange penge på andres bekostning, skal han ikke knaldes for fuld udblæsning og hvordan spørger jeg så? Skal jeg virkelig belastes med udsagn som stikker fordi andre snyder? Kom nu tilbage til realiteterne. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| Skipper Hans |
Lagt på d. 03/01-2013 12:49
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 93 |
Hvor er jeg misundelig - din far har flere penge end min far, men det vi har er betalt med penge tjent paa haardt arbejde... velbekomme og lad ikke kedsommeligheden ta' overhaand - der er vel markedsdag i morgen igen.... hej med jer og tak for nogle billige grin, havde naesten glemt hvordan det var at bo iThailand.. |
|
|
|
| Mali |
Lagt på d. 03/01-2013 12:51
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 46 |
Jeg håber ikke at der er så mange som snyder og vil udnytte systemet i sådan en grad at der ikke er noget som hedder pension når jeg engang kommer dertil. Der er desværre en general mening om at det er okay at snyde så meget i skat som man kan, sort arbejde og førtids pensionister med sort fuldtids arbejde ved siden af. |
|
|
|
| Skipper Hans |
Lagt på d. 03/01-2013 13:50
|
Mali, bare rolig der bliver nok lidt tilovers til dig ogsaa, som du ser er der flere der har koert paa en del aar saa lidt fra ell. til betyder nok ikke noget i "vores" gode velfaerds stat blot vi holder paa den DANSKE MODEL som vi altid har gjort...![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 03/01-2013 13:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Skeptikeren skrev: Sonny du chokerer mig, men det er nu ikke første gang du giver udtryk for slige tanker. Hvis du nu havde læst hvad jeg skrev så ville du have (måske) opfattet at jeg ikke har stukket nogen men tværtimod søger råd. Jeg har nået en alder hvor jeg har lært en del. To ting som er særlig ulækre er at for at komme den slags fupmagere til livs så er der nogle der er nødsaget til at angive dem. Myndighederne sidder i deres elfenbenstårne og har ikke føling med den almindelige borgers hverdag, derfor kan disse kriminelle gennemføre deres aktiviteter, for det meste uden indblanding. Denne stikkervirksomhed, medfører så desværre at det hurtigt bliver Stasi der tager over. Jeg er selv opvokset i et hjem hvor min far blev stukket at en Hipo, så jeg har lært lektien. For det der sker er, at når nogen får magten til at sladre så bruger de den uden skelen og blusel til sandheden men kun for at skade en person. Så derfor har jeg et dillemma, en herboende jeg har kendskab til, er i stand til at tilsvindle sig rimelig mange penge på andres bekostning, skal han ikke knaldes for fuld udblæsning og hvordan spørger jeg så? Skal jeg virkelig belastes med udsagn som stikker fordi andre snyder? Kom nu tilbage til realiteterne. Somrak Jeg synes oprigtigt, at du skulle sende dit dilemmea til Mads og Monopolet på P3. Derved vil problematikken omkring pension og grundbeløb - EU/Ikke EU nå ud til en stor del af befolkningen. Det kunne være interessant. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 03/01-2013 14:40
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Skipper Hans skrev: Hvor er jeg misundelig - din far har flere penge end min far, men det vi har er betalt med penge tjent paa haardt arbejde... velbekomme og lad ikke kedsommeligheden ta' overhaand - der er vel markedsdag i morgen igen.... hej med jer og tak for nogle billige grin, havde naesten glemt hvordan det var at bo iThailand.. Det var da et "godt svar". Med andre ord saa synes Skipper Hans at det er helt i orden at omgaas reglerne ? |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 03/01-2013 16:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Skulle man få en viden om nogle, behøver man ikke at angive,blot fordi en tjener en femmer,hader Stasi metoder......den der lever stille lever godt...... |
|
|
|
| thongsala |
Lagt på d. 03/01-2013 16:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Nu,hvor tråden igen er åbnet.Ville jeg godt spørge,om man må få sin efterløn med til Thailand? Og,hvad er tariffen egentlig? Jeg har kunnet læse mellem linierne i debatten,at man godt kan tage grundbeløbsfolkepensionen med sig ? Har jeg forstået det ret?Og hvor meget er det egentligt? Går selv på efterløn om et års tid. Og slutteligt,nej,nej og nej,vi skal ikke rende rundt,og stikke hinanden. Godt Nytår. |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 03/01-2013 16:45
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Tvivler på du kan med efterløn, da man stort set skal være tilrådelig på arbejdsmarkedet. Men er ikke helt sikker, synes bare jeg har hørt en fugl synge om det.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 03/01-2013 16:46
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
lad mig med det samme sige,at jeg ikke vil melde nogen der er herude men hvor er grænsen mellem stikkeri og så at anmelde? spritkørsel, tyveri,svindel (er der en beløbsgrænse ) vold det er kun hans egen kone det går ud over, hun vil ikke melde dyrplageri, misrøgt af børn, eller skal man bare lukke øjne og passe sig selv? ![]() |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 03/01-2013 17:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
Skeptikeren skrev: Jeg mener han skal knaldes og det eftertrykkeligt så han bliver dømt til at tilbage betale alt han modtaget for meget + diverse tillæg og bøder. Jeg har desværre kun hans mobilnummer og hans fornavn så hvordan får jeg indberettet ham? Kære Skeptiker Ovenstående citat er noget af en bombastisk udmelding at komme med. For at kunne komme med sådan en udtalelse, må du selv ha’ en 100% ren samvittighed. I 2004 fik du afslag på grænsegængerstatus, men indtil 2011 fik du skattefradrag i henhold til ordningen. Undrede Du dig ikke over det ? - Og rettede du henvendelse til 'Skat" i denne forbindelse ? M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/01-2013 18:05
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Skal vi ikke passe på at tingene ikke bliver for personlige herinde. Jeg antager at det er bedre at kun holde sig til de generelle og principielle aspekter. Vi skal jo nødig have at nogle ender med problemer pga. en debat her på siden. Hjælp nu hinanden i stedet for at jorde hinanden. Dermed ikke sagt at det ikke er forkasteligt med snyd og bedrag, men undgå nu at pege finger på sådan måde at andre kan komme i uføre - uanset om der er noget at komme efter eller ej. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 03/01-2013 18:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
Webmaster skrev: Skal vi ikke passe på at tingene ikke bliver for personlige herinde. Jeg antager at det er bedre at kun holde sig til de generelle og principielle aspekter. Vi skal jo nødig have at nogle ender med problemer pga. en debat her på siden. Hjælp nu hinanden i stedet for at jorde hinanden. Dermed ikke sagt at det ikke er forkasteligt med snyd og bedrag, men undgå nu at pege finger på sådan måde at andre kan komme i uføre - uanset om der er noget at kommer efter eller ej. Den var til mig, og den er noteret & forstået M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 03/01-2013 19:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
Juhu endelig er der nogle som indrømmer der bliver snydt i Thailand og ja det kunne være sjovt hvis der kom mere kontrol med ind og udrejse af shengen. Jeg håber at skeptikeren finder ud af hvad svindleren hedder og måske hvor han har adr i dk,så han kan betale tilbage hvad han uretmæssig har svindlet sig til. |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 03/01-2013 20:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
Til Sonny / SkipperHans. Jeres indlæg er bare kongehumor,jeg grinte i lang tid efter jeg læste dem,at andre så vælger at tage jeres udsagn uden humor,er jo deres problem. Mvh Jens Ole ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 03/01-2013 22:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Dette kan måske forekomme lidt kontroversielt, men jeg har den holdning at en tilkendt pension er en tilkendt pension. Og så vil jeg - pardon my french - skrupskide på, hvor pågældende vælger at bosætte sig. Jeg anerkender overhovedet ikke den forskelsbehandling der finder sted, mellem pensionister bosiddende indenfor EU og udenfor. Og her sigter jeg selvfølgelig til den udbetalte pension. Hvis nogle "fifler" med addresser m.m. for at få den ubeskårne pension udbetalt, uanset deres opholdssted, så siger jeg blot: FINT! Især folkepensionister. INGEN skal have lov til at diktere dem hvor de skal bosætte sig, uden at risikerere reduceringer i deres hårdt fortjente pension. Love og regler er ikke statiske. Og den forfordeling der pt finder sted, har ikke noget med retfærdighed at gøre, det er blot en regel, der meget vel kan blive omstødt, om føje tid, forhåbentlig. Med lov skal land bygges, yes.. men i min bog er der situationer, hvor loven simpelthen ikke duer. Som i dette tilfælde. Og det kan jeg simpelthen ikke acceptere/respektere. mvh |
|
|
|
| Skipper Hans |
Lagt på d. 03/01-2013 23:38
|
hugoboerge skrev: Skipper Hans skrev: Hvor er jeg misundelig - din far har flere penge end min far, men det vi har er betalt med penge tjent paa haardt arbejde... velbekomme og lad ikke kedsommeligheden ta' overhaand - der er vel markedsdag i morgen igen.... hej med jer og tak for nogle billige grin, havde naesten glemt hvordan det var at bo iThailand.. Det var da et "godt svar". Med andre ord saa synes Skipper Hans at det er helt i orden at omgaas reglerne ? Hr. Hugoboerge.. Venligst laes mit indlaeg som en billig kommentar og IKKE SOM ET SVAR - hvad jeg synes eller ikke synes er irrelevant her... Og jeg har tidligere meldt ud at der i et velfaerdssamfund altid er nogen der er klogere end andre (paa mange maader) og har du dit paa det toerre laen dig blot tilbage og vaer glad... jeg betaler gerne lidt til kassen selvom jeg er 63 aar, stadig arbejder for et dk firma, betaler ATP og er paa nettoloen, men kan ikke faa pension idet jeg er U/L dansker... derfor kunne jeg godt sidde paa "danskervaertshuse" i Pattaya og drikke oel med nogle herlige gutter som var paa pension/efterloen velvidende at ikke alt var som det skulle vaere - men helt aerlig misundelsens broed har altid vaeret svaer at faa ned og med det svindel der foregaar lige ved hoveddoeren hjemme i Dk af andre end etniske danske uden der bliver roert ved - kan jeg kun henvise til min billige kommentar. I oevrigt ser man velvilligt paa at jeg sommetider omgaaes reglerne lidt kreativt - altsaa ude i den store verden hvor man ikke har skyklapper paa, og alle er glade. god dag til dig Hr. Hugoboerge ![]() Mvh Hans Taestensen Skibsfoerer Las Pinas City Philippines |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.