Se indlæg
 Udskriv debat
Pattaya hadere
Jay
thulegrisen skrev:
Hej Jay
Det er da en underlig infaldsvinkel du har til at tage en ludder, og så sammenligne dette med en pædofil person....

Jordbærsæsonen er da overstået i Danmark vil jeg tro. Hvad giver dig de rettigheder, så du kan sammenligne en opsøgende sexturist med en pædofil...

Lyder da yderst interessant.....

I misforstår mig! jeg mistænker flere herinde for blot at skimte de lange indlæg og derefter selv tolke hvad de tror der menes....for derefter at blive fornærmet..

Det er IKKE selve "akten" el "sex"-eskapaderne jeg sammenligner...det er ordet "UDNYTTELSE" jeg er ude i....

Jay
"...Prins Siddhattha var dybt berørt over disse syn og de problemer de rejste i hans sind, så han beordrede straks ekspeditionen til ophør og hjemkomst til paladserne. Ingen af danserne, sangerinderne eller skønhederne på paladset kunne bryde prinsens refleksioner..."

thaikurt1
Jeg vil lige gøre opmærksom på at der findes bøger om emme.

De er skrevet at thaidamer det at være barpige om miljø i Bangkok og Pattaya og forholdet til familien.

Det er udmærke bøger skrevet på engelsk og svensk.

Har selv læst et par stykke og man bliver overrasker over hvor lidt man ved og barpige.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Anonym Bruger
Jay skrev:
thulegrisen skrev:
Hej Jay
Det er da en underlig infaldsvinkel du har til at tage en ludder, og så sammenligne dette med en pædofil person....

Jordbærsæsonen er da overstået i Danmark vil jeg tro. Hvad giver dig de rettigheder, så du kan sammenligne en opsøgende sexturist med en pædofil...

Lyder da yderst interessant.....

I misforstår mig! jeg mistænker flere herinde for blot at skimte de lange indlæg og derefter selv tolke hvad de tror der menes....for derefter at blive fornærmet..
Det er IKKE selve "akten" el "sex"-eskapaderne jeg sammenligner...det er ordet "UDNYTTELSE" jeg er ude i....

Du er en ""klog fætter Jay"...men dine meninger virker ind i mellem lidt for religiøse.

Jay
thulegrisen skrev:
Hej Jay

Ja jeg må jo nok bide i det sure æble...

Du er den kloge, og jeg er virkelig glad for, at jeg fik den mulighed, at få kendskab til dine observationer ud i dette med de piger.

Hvis du er i Pattaya næste gang, jeg er dernede for at købe ind til det nordlige thailandske julefrokostbord, så ville det da ..være en æra, at få lov til at møde dig, så du kan udøse alle dine erfaringer til en newcommer som jeg.

Håber dit liv må blive postivt og oplevende

Det er fint at du køber dit madpålæg i Pattaya, men hvor vil du hen med at forsvare byen og samtidigt nedgøre mig?? Jeg nyder selv at kunne spise på en god vestlig restaurant engang imellem, idet jeg har bekendte i byen af både thai og dansk oprindelse...men du behøver ikke gå helt ind på walking street for at se at der er noget rivende galt...

Næste gang du skal handle ind til dit julebord, så prøv fx at tælle hvor mange overvægtige/ældre falanger der kører rundt på scooter med de smukkeste unge piger bagpå (el. omvendt)...alene det syn burde få lidt klokker til at ringe...jeg tror ikke de spiller yatsy hele dagen...

Det er begyndt at glæde hvergang jeg ligefrem ser en falang som var fundet sig en ligeværdig thaikone...for så fornemmer jeg da at der må være kærlighed involveret fremfor denne så berømte "SYMBIOSE"...

må dit liv selv blive positivt og oplevende...

Gokinok
Jeg synes Pattaya er et smagløst horehus, men det er sgu´ en prut i havet sammenlignet med hvad der foregår overalt i Thailand på steder hvor ingen Farang kommer.

Der er horehuse overalt, hvor alt kan købes.

Ældgammel tradition i Thailand, især sex med børn, som anses for at give kraft, ungdom og foryngelse (Rejuvenation).

"At an age when we still regard them as children, thousands of young girls from northern Thailand are being lured into prostitution. Girls as young as 10 are sold to the brothels of Bangkok, other Thai cities, and overseas. Others drift into prostitution when they move to larger towns for employment. From there, they migrate to cities, where they're likely to end up in poorly paid factory or restaurant jobs with substandard conditions and links to the sex industry.

They come from families in the Golden Triangle area trapped in a cycles of poverty and debt. Their parents are subsistence farmers or villagers with few work opportunities, their traditional lifestyle and values constantly eroded by development and consumerism.

Many rural families are landless or in debt to money lenders. As a result, men go to the cities for casual work. Often they don't return, however, leaving their wives to raise families single-handedly. Faced with such pressures, some parents view their daughters as commodities which can be traded. Brothel owners have networks of agents combing the villages for troubled families with daughters, making tempting offers of good jobs in the big cities and resort areas. So begins a cycle in which relatives, village headmen, police, government officials, and business people all benefit from the girls' labor.

In some places, as much as 90 percent of girls have left their village to work. Once lured, forced, or sold, the girls find it difficult to escape prostitution. The reality is usually very different from what they've been promised. Many believe they are going to work as housemaids, in beauty salons, bars, or other fields of entertainment; instead, they find themselves imprisoned in damp, dirty, over-crowded conditions. Often abused by clients or pimps, these children face the ever-present danger of contracting HIV, which is epidemic in Thailand.

Easy Prey

Over the last two decades, Thailand's sex industry has developed into a highly lucrative commercial industry. A 1997 government survey estimated that the country has 65,000 prostitutes, but the International Labor Organization (ILO) says the unofficial figure could be as high as 300,000. This includes debt-bondage deals and systematic exploitation of poor families with available daughters.

The demand for child prostitutes grew as AIDS became more threatening and people believed younger girls would be safer. The belief that sex with a child is rejuvenating, along with the image of Thailand as a sex-tour destination for pedophiles and others, also contributed to the thriving trade. The ILO puts the nation's annual income from sex tourism at more than $20 billion.

The introduction of consumer goods, and the need for money to buy them, has fostered the attitude that the sale of young girls to brothel agents is an acceptable form of income. In some northern Thailand villages, up to 70 percent of young girls, some as young as 11, have entered prostitution. While many were sold by their parents, others were introduced to the sex industry through an older sibling or relative.

Local leaders - village headmen, police, even government officials - are often involved in recruitment and transportation. In the Mae Sai area, they provide protection for brothel agents moving girls to the south. Documentation is sometimes arranged, so that youngsters without the necessary legal papers can travel around the country.

Located on the Burmese border, Mai Sai is an area where drugs such as opium and heroin are cheap and widely available. Many parents and young people are addicted, especially among the Akha hill tribe. When addicted parents are arrested, their children must fend for themselves. Some adults may even encourage their children to start drinking, sniffing glue, or using other drugs before they reach ten. Many intravenous drug users share needles, increasing the risk of AIDS.

Children along the border often don't have birth certificates or have lost them. In many cases, their parents migrated from Burma, Laos, or China within the last 15 years. Girls without documents have difficulty enrolling at school or obtaining certificates of their academic record. Without a certificate, they can't obtain legal employment. This makes them easy prey for brothel owners and employers with unsafe working conditions. They can't complain to the police because of their illegal status."

http://www.thaipr...ew/200/65/

Vietnam-krigen og soldaternes brug af Pattaya, og Bangkok til R & R, satte ekstra gang i forretningen, men prostitution er da ikke noget vi eller amerikanerne har bragt til landet, selvom mange nationalromantiske Thai-drømmere (PAD) gerne vil fremstille det sådan...

Flere gode artikler om emnet:

http://www.thaipr...21901.html

http://www.sexwor...iions.html

Kulturforskellene er også tydelige, hvor vi i Danmark ( og det meste af Vesten) generelt synes at prostitution er noget forbandet svineri. Læg mærke til hvor bordellerne er placeret, som regel i kældre, snuskede, lyssky steder, hvor der i Thailand ikke er den samme forargelse og fordømmelse, der er mere fest, farver og godt humør!

"Thai society has its own unique set of often contradictory sexual mores. Visiting a prostitute or a paid mistress is not an uncommon, though not necessarily acceptable behavior, for men. Many Thai women, for example, believe the existence of prostitution actively reduces the incidence of rape.[9] Among many Thai people, there is a general attitude that prostitution has always been, and will always be, a part of the social fabric of Thailand.[9]

According to a 1996 study, the sexual urge of men is perceived by both Thai men and women as being very much stronger than the sexual urge of women. Where women are thought to be able to exercise control over their desires, the sexual urge of men is seen to be "a basic physiological need or instinct". It is also thought by both Thai men and women that men need "an occasional variation in partners". As female infidelity is strongly frowned upon in Thai society, and, according to a 1993 survey, sexual relationships for single women also meets disapproval by a majority of the Thai population, premarital sex, casual sex and extramarital sex with prostitutes is accepted, expected and sometimes even encouraged for Thai men, the latter being perceived as less threatening to a marriage over lasting relationships with a so-called "minor wife".[14]

"Another reason contributing to this issue is that ordinary Thais deem themselves tolerant of other people, especially those whom they perceive as downtrodden. This acceptance has allowed prostitution to flourish without much of the extreme social stigma found in other countries. According to a 1996 study, people in Thailand generally disapprove of prostitution, but the stigma for prostitutes is not lasting or severe, especially since many prostitutes support their parents through their work. Some men do not mind marrying former prostitutes.[15] A 2009 study of subjective well-being of prostitutes found that among the sex workers surveyed, sex work had become normalized.[16]"

http://en.wikiped...n_Thailand

Så slap bare af folkens, vi er i "The Land of the Free" hvor det meste er tilladt, og resten betaler vi os fra, eller til!

Cool

Doc. Soc. Antro. Kanenmasse Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 19/10-2010 15:29

chaingmai
skal man nu til at have alders og vægtgrænse, for at køre med en smuk og ung pige på en scooter? må man heller ikke være rødhåret, eller hvad? hvis de to på scooteren er enige om hvor turen går hen, hvad rager det så andre? hvis man gerne VIL stødes på ens egen gode moral,så er der mange knage at hænge hatten på så hold endelig øjnene åbne

goldwing
Jay skrev:
thulegrisen skrev:
Hej Jay

Ja jeg må jo nok bide i det sure æble...

Du er den kloge, og jeg er virkelig glad for, at jeg fik den mulighed, at få kendskab til dine observationer ud i dette med de piger.

Hvis du er i Pattaya næste gang, jeg er dernede for at købe ind til det nordlige thailandske julefrokostbord, så ville det da ..være en æra, at få lov til at møde dig, så du kan udøse alle dine erfaringer til en newcommer som jeg.

Håber dit liv må blive postivt og oplevende

Det er fint at du køber dit madpålæg i Pattaya, men hvor vil du hen med at forsvare byen og samtidigt nedgøre mig?? Jeg nyder selv at kunne spise på en god vestlig restaurant engang imellem, idet jeg har bekendte i byen af både thai og dansk oprindelse...men du behøver ikke gå helt ind på walking street for at se at der er noget rivende galt...

Næste gang du skal handle ind til dit julebord, så prøv fx at tælle hvor mange overvægtige/ældre falanger der kører rundt på scooter med de smukkeste unge piger bagpå (el. omvendt)...alene det syn burde få lidt klokker til at ringe...jeg tror ikke de spiller yatsy hele dagen...

Det er begyndt at glæde hvergang jeg ligefrem ser en falang som var fundet sig en ligeværdig thaikone...for så fornemmer jeg da at der må være kærlighed involveret fremfor denne så berømte "SYMBIOSE"...
må dit liv selv blive positivt og oplevende...

Jamen jøsses, er du missundelig over dette?
Jeg ser sandelig også falang kører rundt med en stor fed Dansk/skandinavisk kvinder bagpå, og det ser sgu ikke for smart ud.

Mon ikke de spiller yatzy, jeg tror nu det er begrænset hvor meget en overvægtig gammel mand kan udrette indenfor det sexuelle

Jeg nyder synet af en ældre mand som hygger sig derude med smukke unge kvinder, og pigerne ser sandelig også lykkelige ud, de tjener nogle nemme penge som kan sendes hjem til familien

Pattaya er sgu da verdens navle hvor alt kan opleves....Grin

Gokinok
Hva´ mæ ´ Goldwing himself, drøner han op og ned af strassen på en lejet Honda Goldwing med en rapand bagpå, hvis den veteranbike da findes endnu!

Rolll

Dr. Gonzo

Djan
Forstår ikke, hvordan man sådan kan dømme folk på deres udseende (overvægtige, ældre osv.) og hvordan man kan SE, at en falang har fundet sig en ligeværdig thai-kone.
Det kan man sgu da ikke.
Hvem ved, hvad der foregår derhjemme. Måske er ham den fede ufattelig rar overfor sin unge kæreste/kone/ferie-elskerinde.
Og måske får hende den ligeværdige thai-kone daglige tæsk..

Sådan kan man da ikke dømme folk.

Er der svin i Pattaya? Ja, men de kommer i alle størrelser, grimme og pæne osv.

Jeg er i øvrigt normal-vægtig, men eddermame et forpulet dumt svin Grin

Frank
Der er sikkert også nogle som bliver foragede over at se en gammel, fed stodder få klippet og nusset sit sparsomme hår på sin halvskaldede isse af en ung smækker tøs. Smile

Nogle vil redde Verden og gerne fortælle andre, hvorledes livet skal leves. Dem skal der også være plads til - når bare man har lidt afstand til dem.

rinpoche
Jay skrev:

Du gør dig skyldig i etnocentrisme.

"Professionelle" kvinder indenfor "serviceindustrien" har ikke så megen kvababbelse omkring udseendet af deres kunder.
De ser mere på "Jai dee" faktoren, personlig hygiejne og indtjeningspotentialet.
De sælger en serviceydelse, og det er blot "another day at the office".

Man ser også mange mismatches blandt farang/thai par.
Men mon ikke begge parter får hvad de vil have?
Kvinden får økonomisk sikkerhed, og manden får en trophy wife.

Som Donna Summer en gang sang:

You get what you want, I get what I need
I`ll be your baby, come spend it on me.

Jeg siger bare, lev og lad leve.
Så længe alle disse relationer bliver indgået i al frivillighed, så har jeg personligt ikke nogle moralske opstød.

Anonym Bruger
rinpoche skrev:
Jay skrev:

"Professionelle" kvinder indenfor "serviceindustrien" har ikke så megen kvababbelse omkring udseendet af deres kunder.
De ser mere på "Jai dee" faktoren, personlig hygiejne og indtjeningspotentialet.

Så længe alle disse relationer bliver indgået i al frivillighed, så har jeg personligt ikke nogle moralske opstød.

Kloge ord!

Og her burde tråden så slutte.

thaikurt1
Det er ikke alle der ved hvad ordet etnocentrisme. betyder derfor fandt jeg det på Fra Wikipedia, den frie encyklopædi.

Jeg vidste en gang at der var et ord som etnocentrisme. man skal lære så længe man lever

Etnocentrisme (2. led afledn. af lat. centrum 'midtpunkt, midte er et begreb anvendt om tendensen til at bruge normer og værdier fra ens egen kultur som grundlag for at bedømme og forstå andres. Etnocentrisme stilles ofte op som begrebsmodsætning til kulturrelativisme, og betegnes som en overdreven nationalitetsfølelse, tit også forbundet med had til andre folkeslag og nationer.[Kilde mangler] Tendensen til etnocentrisme er universel, fordi alle mennesker er født og opvokset i en kultur, ud fra hvis synspunkt verden anskues. Etnocentrisme kan opfattes positivt som et middel til at styrke fællesskabsfølelse eller gruppesolidaritet, men anvendes oftest i kritisk betydning. Den gængse brug af begrebet indebærer, at andre kulturers livsformer og værdier betragtes som ubegribelige eller uantagelige. Etnocentrisme er i sin mest ekstreme form en irrationel og fordomsfuld holdning til anderledes tænkende, som er beslægtet med xenofobi, og som kan give anledning til direkte konflikt mellem etniske grupper. Antropologien ser det som en af sine opgaver at modvirke vestlig etnocentrisme.
Redigeret af thaikurt1 d. 19/10-2010 16:14
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
goldwing
Gokinok skrev:
Hva´ mæ ´ Goldwing himself, drøner han op og ned af strassen på en lejet Honda Goldwing med en rapand bagpå, hvis den veteranbike da findes endnu!

Rolll

Dr. Gonzo

Selvfølgelig findes den endnu, og helt rigtigt den er veteran, første model kom i 75 ......
Sådan en maskine går aldrig af mode min ven............ tjek selv ud, du kender jo google....

I dag hedder det en 1800 kubic til den nette sum af ½ mill. ddk.

Så rapænderne er tilfredse når de kommer bagpå Grin

sony
DK skrev:
rinpoche skrev:
Jay skrev:

Kloge ord!

Og her burde tråden så slutte.

Enig som sadvanlig gode ord fra rinWink
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

DKPete
Godt skrevet der Rin !! Har indtryk af at det ofte er det "estetiske" der gør at et "umage" par bliver set ned på. Uanset nationalitet/alder etc. Så længe alt foregår ad frivillighedens vej kan jeg heller ikke se at der er noget galt. Og hvorfor er en thai gift med en farang næsten altid set på som en tidligere købe pige ?

Namprik
Ja syns kratedme at der er soergeligt............en taare jeg triller. Crying
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
Payanak
Når alt kommer til alt, så handler vores modstridende meninger om, hvem vi er, hvor vi kommer fra, og hvad vi har med i baggagen. Opvækst har i denne forbindelse mindre vægt, end erfaring med forholdene i Thailand. Kender det fra mig selv, og husker tydeligt hvem jeg var da jeg flyttede til landet for snart mange år siden. Selv blandt de indfødte hersker der stor uenighed om hvad Pattaya er og hvad byen står for.
Prostitution er der ikke noget galt med, men det er alle de negative ting, som følger med, der ødelægger og tilsmudser erhvervet. I Pattaya har man tilsat steorider, og resultatet er ikke et kønt syn.
Jeg hader ikke byen, hvorfor skulle jeg dog det? Til gengæld kan jeg godt sige, at jeg ikke bryder mig synderligt om den. Har været der mange gange på forskellig vis; ferie, lang weekend, endags tur og arbejde mm. Har været der med familien, med venner, kærester og alene. Har prøvet det meste både dag og nat. Jeg vil komme der igen, ingen tvivl om det. Og hvorfor vil jeg så komme der igen? Svaret er i sin enkelthed den korte afstand til mit hjem i Bangkok.
P.S. Mindes med et lille smil, mine ture i byen som single...

Robert Kronberg
Payanak skrev:
Når alt kommer til alt, så handler vores modstridende meninger om, hvem vi er, hvor vi kommer fra, og hvad vi har med i baggagen. Opvækst har i denne forbindelse mindre vægt, end erfaring med forholdene i Thailand. Kender det fra mig selv, og husker tydeligt hvem jeg var da jeg flyttede til landet for snart mange år siden. Selv blandt de indfødte hersker der stor uenighed om hvad Pattaya er og hvad byen står for.
Prostitution er der ikke noget galt med, men det er alle de negative ting, som følger med, der ødelægger og tilsmudser erhvervet. I Pattaya har man tilsat steorider, og resultatet er ikke et kønt syn.
Jeg hader ikke byen, hvorfor skulle jeg dog det? Til gengæld kan jeg godt sige, at jeg ikke bryder mig synderligt om den. Har været der mange gange på forskellig vis; ferie, lang weekend, endags tur og arbejde mm. Har været der med familien, med venner, kærester og alene. Har prøvet det meste både dag og nat. Jeg vil komme der igen, ingen tvivl om det. Og hvorfor vil jeg så komme der igen? Svaret er i sin enkelthed den korte afstand til mit hjem i Bangkok.
P.S. Mindes med et lille smil, mine ture i byen som single...

Det var en god og konstruktiv kommentar, og jeg er enig med dig.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: