Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Hvordan jeg fik MC kørekort i Thailand
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 05/03-2010 19:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
Tunger syntes jeg nu ikke den er, den vejer nu 350 kg og kommer på 400 kg ca, nå jeg er færdig med den, nu ser jeg ikke mange Honda;er her oppe i ubon, men der køre ikke så mange af den her model rundt her ude, ved der er en anden dansker i Hua hin som har en også. Jeg har fået mit MC kort på et års visum fra Hvide Sande ![]() Jo det er rigtig nok som Goldwing skriver, første gang gælder det i 1 år, men jeg hørte i dag om man skal møllen igennem igen om 1 år, og fik det svar at jeg bare skulle komme og få et nyt uden prøver, har jeg haft nogle skader skal jeg regne med at skulle tage nye prøver, men jeg kan forstå at reglerne ikke er de samme over hele Thailand, for her i ubon kan du ikke mere få kørekort på turist visum, der er kommet en ny politimester, som vil have orden i sagerne ![]() Er der andre som køre lange ture rundt i TH, vil jeg gerne høre fra jer pr PB. God Weekend ![]() Må lige uddybe dette med at skulle møllen igennem igen. Når du har erhvervet dit 1 års kørekort og skal forny det efter 1 år ( husk du må ikke hendvende dig før dagen efter det er udløbet, ellers får du kun 1 år igen) Så skal du IKKE op til testene, men ellers igennem møllen på Immegrationkontoret og lægebesøg og alt den ventetid ude på kørekortkontoret. Når du skal forny dit 5 års kørekort, ja så er det hele møllen om igen inkl. testene. Har som sagt været møllen igennem her for 1 mdr. siden. Til SUK: Ja som andre allerede har sagt, så er Thailand mulighedernes land og mange ting kan ordnes på forskellige måder. Jeg har nu været møllen igennem 3 gange, og hver gang har de altid været meget opmærksom på mit Non O Immergrant stempel hos Immegrantkontoret, Dog skal siges at vedr. min bopæl, her har jeg kun vedlagt en huslejekvittering sammen med visitkort. Og dagen efter har jeg afhentet dette dokument. Må som afslutning sige at alle mine kørekort er erhvervet i Pattaya...... så lige hvordan man gør det andre steder har jeg ingen ide om, jeg har bare medbragt alle dokumenter som var skrevet i linket jeg satte ind i #13 Og alt har været OK, så ingen problemer, kun en del ventetid over 3 dage..... 1 dag på immegrationskontoret, næste dag afhente dokument samt besøg hos læge (2 lægeerklæringer 100 bt) og så trejde dag ud på køreskolen (tog 3 timer her sidste gang, men har prøvet at være derude 6 timer... føj) Husk at hvis I vil erhverve kørekort til både bil og MC, ja så skal i have 2 kopier af alt, for i Thailand bruger man at udstede 2 kørekort og ikke som i DK 1.... god fornøjelse .... |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 05/03-2010 21:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej SUK, den var ikke gået her i Chiang Mai. Her køre de lige efter bogen. Jeg har fået fornyet mit 5 års kørekort uden at skulle igennem disse test. Til sidst vil jeg blot sige til alle som står frem og fortælle om at nu har de kørt MCer i x år uden kørekort og styrhjelm. Hvem er det i snyder JER SELV. Hvad vil i gøre den dag uheldet virkelig er ude. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 06/03-2010 02:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
Det maa vaere min charme der goer det..... 5555Jeg fik for 5 aar til bil foerste gang, skyldes muligvis at jeg har til bil i DK.......MC. 1 aar at starte paa.....Maaske det er Isaan-style, jeg ved det ikke.......eller charmen.
Redigeret af Suk d. 06/03-2010 02:56 |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 06/03-2010 09:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
På Phuket er motorkontoret på Saphan Hin, rundt om hjørnet til højre 2 gange fra Immigration. kørekortkontoret er på samme matrikel, som hvor man fornyer skattestickeren til MC og bil. Man kan tage kørekort hvor i Thailand man har lyst, så hvis der er provinser det er lettere at få i, så tag dertil. Når man har fået kørekort med 1 års gyldighed, så kan man få det fornyet til 5 års gyldighed 1 dag efter udløbet, jeg skulle ikke til nye prøver og ikke vise ny lægeattest. Conrad |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

5555