Se indlæg
 Udskriv debat
http://www.dansk-thai.dk
sune
Lige en lille en til Sune ang. ordblindhed Det hedder altså ikke en rullestol i DK det hedder en kørestol, så lærte du det På tante Møges tid ja da hed det en rullestol, men vi er da heldigvis kommet længere ikk? eller hænger du lidt i bremsen Dejligt at jeg forstår indlæg, der ikke er skrevet på korrekt dansk, tænk her inde er der sgu plads til alle.

Det er jo virkelig fantastisk at jeg skal belæres ud i det danske sprog af en med professionelle evner.

Jeg hader at skulle korrekte mine medmennesker, men her er du godt nok forkert på den kære ven. Det eneste der kræves for at finde ud af om ordene stadig bruges i det danske sprog er, at du bruger følgende. Du kan tegne online abonnement på denne, så bliver vi jo fri for den form for sarkasme over for en hjerneskadet.

Den store danske, Gyldendals åbne encyklopædi

rullestol, kørestol, sygestol med hjul,

Kan du have en god dag, og inden du endnu engang forsøger at fornærme det danske sprog. Brug lidt tid på at undersøge rigtigheden af dine udtalelser. Dette kan bl.a. gøres ved Gyldendals, både den svære og den almindelige.Sad

Rinpoche! Jeg kan forstå at alderen og dermed hukommelsen så småt er begyndt at svigte.

I dit indlæg #16 skriver du noget om en lille en over snuden på grund af en stavefejl - vel at mærke ud i det franske, som jo (også) er et svært sprog. Men jeg personlig husker da tydelig din skolemesteragtige måde at tackle min (desværre) fejlslagne måde at skrive "Gagadaeng".

Jeg vidste ikke bedre, og skrev dengang - troskyldigt - ud fra letforståeligheden for den ikke thaikyndige.

Må jeg i al uskyldighed spørge er det det kun dig der må korrekse???

Skeptikeren

hfb
Det var da ufatteligt så mang KLOGE ÅGER der findes her på siden Shock

Hvorfor bruger i ikke hans hjemmeside?
....//www.kloge-aage.dk/

http://www.kloge-...

Grin
Redigeret af hfb d. 19/01-2010 08:44

Anonym Bruger
Hov hov Sune, her er ingen sakarsme over for hjerneskadede, det var som kun et lille drilleriSmile
forøvrigt jeg har arbejdet med kørestole i 25 år, jeg hører
aldrig ordet rullestol brugt, ej heller om jeg taler med gamle Jensen på 95 vedkommende taler stadig om sin kørestol, undskyld hvis jeg har fornærmet dig, det var ikke meningen, men jeg skriver udfra hvad jeg hører i det daglige arbejde, ikke om hvad der står i bøgerne, håber det er okCool
Mvh Nid.

rinpoche
ebeth skrev:
Rinpoche!
Det kunne også være et forsøg på at være morsom....chaud= varm, ved ikk' det!

Muligt, men det var jo ikke det jeg skrev, vel? Wink

Og til Skep, jeg har sendt dig en pb, ingen grund til at træde yderligere i en tråd der bar præg af lidt vel megen testosteron Smile

mvh
Rinpoche

Payanak
Hvis det er så traumatisk at logge ind her på siden, jamen så bliv dog væk for fanden mand!!!

Måske visse elementer skulle gå ud og prøve det der sex i stedet for Pfft

rinpoche
Jeg har hørt om det. Er det godt? Grin

Payanak
Aner det ikke Grin

juj

Kan varmt anbefales, det giver saadan en ro i sindet, ja man bliver naesten helt Buddhistisk.Smile

Thai72
Jeg kender én, som har et billede af én, som har talt i telefon med én, som er i familie med én,
der arbejder sammen med én, som har en bror der har prøvet det!

Han siger det er nogenlunde…

Grin

rinpoche
Takker for anbefalingerne.
Jeg har hidtil været for nervøs til at prøve.
Men hvis jeg kan få kontakt til ham du kender, der har talt i telefon med en som er i familie med en, der arbejder sammen med en som har en bror, der vitterlig har prøvet det. Han lyder som en rigtig KARL. Cool

bagerbager
rinpoche skrev:
Takker for anbefalingerne.
Jeg har hidtil været for nervøs til at prøve.
Men hvis jeg kan få kontakt til ham du kender, der har talt i telefon med en som er i familie med en, der arbejder sammen med en som har en bror, der vitterlig har prøvet det. Han lyder som en rigtig KARL. Cool

spørg larsen 99

juj

Vi er nu ret nemme at spotte, Bare kik efter dem der gaar rundt med et fjoget grinSmile og ser ud som om det hele rager dem en skidGrin

John
Du skal ikke gøre det Rinpoche.
Så hellere få fedtede fingre af et stykke mad Cool
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
b_j3ns3n
det er også noget være noget. jeg har prøvet en gang og nu er jeg far
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Webmaster
Tråden er vist kørt af sporet. Lad os derfor lige komme tilbage til det oprindelig indlæg i tråden.

Tak.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
thamarai
sune skrev:
Lige en lille en til Sune ang. ordblindhed Det hedder altså ikke en rullestol i DK det hedder en kørestol, så lærte du det På tante Møges tid ja da hed det en rullestol, men vi er da heldigvis kommet længere ikk? eller hænger du lidt i bremsen Dejligt at jeg forstår indlæg, der ikke er skrevet på korrekt dansk, tænk her inde er der sgu plads til alle.

Det er jo virkelig fantastisk at jeg skal belæres ud i det danske sprog af en med professionelle evner.

Jeg hader at skulle korrekte mine medmennesker, men her er du godt nok forkert på den kære ven. Det eneste der kræves for at finde ud af om ordene stadig bruges i det danske sprog er, at du bruger følgende. Du kan tegne online abonnement på denne, så bliver vi jo fri for den form for sarkasme over for en hjerneskadet.

Den store danske, Gyldendals åbne encyklopædi

rullestol, kørestol, sygestol med hjul,

Kan du have en god dag, og inden du endnu engang forsøger at fornærme det danske sprog. Brug lidt tid på at undersøge rigtigheden af dine udtalelser. Dette kan bl.a. gøres ved Gyldendals, både den svære og den almindelige.Sad

Jeg troede også, at det hed en rullestol.
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Spring til debat: