Se indlæg
 Udskriv debat
kongen er syg
Frank
Min indsigt i thailandsk politik er ganske beskeden.

Men jeg tror såmænd ikke, at der sker en hujende hattefis mere end normalt.

Hvis artiklen står til troende, så har der været ikke mindre end 17 kup i hans 60 årige regeringstid, hvilket giver et kup hvert 3-4. år, og de fleste husker vel det sidste i 2006.

Så hvis han skulle gå hen og dø i år og der var kup næste år, så ville det vel egentligt blot være "business as usual".

Kongen er utvivlsom populær i vide kredse men man skal nok være varsom med at tolke alle rygklap som ærbødige tilkendegivelser, når manglende respekt kan sende en i fængsel.

Neverland
Frank skrev:
Min indsigt i thailandsk politik er ganske beskeden.

Men jeg tror såmænd ikke, at der sker en hujende hattefis mere end normalt.

Hvis artiklen står til troende, så har der været ikke mindre end 17 kup i hans 60 årige regeringstid, hvilket giver et kup hvert 3-4. år, og de fleste husker vel det sidste i 2006.

Så hvis han skulle gå hen og dø i år og der var kup næste år, så ville det vel egentligt blot være "business as usual".

Kongen er utvivlsom populær i vide kredse men man skal nok være varsom med at tolke alle rygklap som ærbødige tilkendegivelser, når manglende respekt kan sende en i fængsel.

Frank, hvor har du da ret Smile

Dream
Kent26 skrev:
Ja, ja.. Så er han sgu heller ikke mere elsket. For nogle er han guddommelig, men min kæreste og hendes venner på universitetet har sgu ikke særlig meget til overs for ham og kongehuset som sådan.
Udadtil viser de respekt (ville være dumt andet med mindre de vil i monkey house), men indadtil er respekten knap så stor.

Så tag tilbedelsen med et gran salt, ægte for nogle - mange spiller bare med.

Det var da en spaendene melding, tvivler dog paa at din paastand holder vand.

Alle de Thai'er jeg omgaaes elsker deres konge......fra hjertet. ( H.V. )

rinpoche
Jeg giver Kent26 ret, jeg kender adskellige thailændere der er i stand til at tænke "udenfor boksen" og ikke ukritisk labber alt i sig, også mht. kongehuset.

Personligt haaber jeg naturligvis som alle andre, at de positive indlaeg vinder, = ingen ballade i gaderne og ingen seriose magtkampe om magten, hvad/hvor meget den saa end er vaerd, men bare for sjov saa proev at taenk over om en mand som feks thaksin ikke kunne finde paa at returnere og udnytte situationen hvis kongen var doed ? Han har da om nogen en masse at vinde. Han kan ikke engang komme hjem til thailand, og det vil han meget gerne tror jeg. Men hvor lang han er villig til at gaa, er jo et andet spoergsmaal... Og hvad med generalen der stod i spidsen for kuppet i 2006 ? Mon han kunne have droemme om at blive statsoverhoved, eller i samarbejde med thaksain lave noget ballade . Muligheder er der masser af.

Kongens tilstand...

http://www.reuter...1320091015

lindy

Dream skrev:
Kent26 skrev:
Ja, ja.. Så er han sgu heller ikke mere elsket. For nogle er han guddommelig, men min kæreste og hendes venner på universitetet har sgu ikke særlig meget til overs for ham og kongehuset som sådan.
Udadtil viser de respekt (ville være dumt andet med mindre de vil i monkey house), men indadtil er respekten knap så stor.

Jeg lægger gerne hoved på bloken. Det påstand holder helt sikkert vand.

Selv migselv har en gul t-skjorte, så jeg kan mænge mig med.Smile

hfb
lindyras skrev:
Kongens tilstand...
http://www.reuter...1320091015
lindy

Lidt tvetydig.
Kongen har det lidt bedre men det finansielle Thailand tror han snart er væk.......
Når Bath'en taber i forhold til dollaren er det da helt galt...
Redigeret af hfb d. 15/10-2009 09:22

kylling
deepseadivers skrev:
Dream skrev:
Kent26 skrev:

Jeg har da både en gul og en lyserødGrinGrin

kylling skrev:
deepseadivers skrev:
Dream skrev:
Kent26 skrev:

Jeg har da både en gul og en lyserødGrinGrin

Er sikker på den pink klær dig mest.Smile

Anonym Bruger
Alle De Thaier jeg omgåes, tja DE elsker Deres kongeSmile taler helst ikke om hans sygdom, men sådan er folk da heldigvis så forskellige, ligeså her i DK nogle har det ikke godt med kongehuset, andre elsker det, gudskelov er der da stadig væk plads til at være forskelligSmile Tager afsted til Kao-Tao om
1 timeGrin
MVH NID

Spring til debat: