Se indlæg|
Jet Sci Scam
|
|
| kanut |
Lagt på d. 05/09-2009 18:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
jeg HADER !!!!!!!!!!! bananer + alt med motor der drøner rundt på vandet for at underholde os turister, fandens til larm og ballade, lad da lortet være, og lad os da nyde roenuden disse spektakler . Sidste år i Cambodia drønede disse lorte maskiner rundt imellem de badende, det var meget farligt, men tosserne griner bare, og drøner bare derudaf. jeg tager aldrig til en strand i cambodia mere, de er sku komplet skøre. MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/09-2009 18:41
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det ødelægger turismen men de prøver at gøre noget... Phuket Gazette readers favor total ban on jet-skis PHUKET CITY: A majority of readers believe jet-skis should be banned with immediate effect, the results of the latest Phuket Gazette Poll have revealed. A total of 1,346 people voted in the poll, which asked what Phuket’s policy on jet-skis should be. A clear majority, 53.8%, supported a total ban on jet-skis with immediate effect. Local expat residents were 58% in favor of a total ban, while 51% of Thais felt the same way. Fifty percent of those identifying themselves as tourists or visitors also favored a complete ban. The second most popular option was a gradual phase-out of jet-skis, which was favored by 19.4% of voters overall. Third most popular was strict enforcement of current regulations, the preferred option of 18.6% of readers. A small percentage of readers, just 6.9%, believe there is no problem with jet-skis and that the status quo should be maintained. The least popular option, at just 1.3%, was to have more jet-skis and less regulation. Phuket’s infamous jet-ski scam, in which operators charge tourists extortionate sums of money for spurious ‘repairs’ to the vehicles when they are returned, is a key reason for the vehicles’ unpopularity. Australian diplomats recently complained to the prime minister about the rip-offs, leading Deputy Prime Minister Suthep Thaugsuban to order the Phuket governor and police to clamp down on the practice. Following the announcement of the poll, the Gazette received a great deal of feedback from readers about jet-skis. One reader, Michael Finn, wrote, “They are presently operated by countless rip-off artists who seem to have the support of those who should be stopping them.” Many Phuket residents wrote to say that they witnessed tourists getting ripped off by operators on many occasions. “Something needs to be done to stop this before it destroys Phuket,” Carl Smith wrote from Patong. lindy |
|
|
|
| hsthomsen |
Lagt på d. 05/09-2009 20:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 155 |
Endnu et søm i kisten... Bliver det bedre, anderledes, vil de lære det, vil de tjene penge på ærlig vis? N E J!! Hvis et samfunds spidser og ledende figurer er forbrydere, hvorfor skulle manden på gulvet så være anderledes? Han ser jo op til alle de øverste grådige svin, det er tegn på god karma at ku' rage til sig, og han drømmer om at nå samme niveau, gerne med svindel, snyd og bedrag! Dr. Philopilo Gongadingonzo Redigeret af hsthomsen d. 05/09-2009 20:07 |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/09-2009 22:41
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
kiml skrev: hvis vi kan tage dem der sælger frøer som laver en irreterende lyd når de går op gennem gaden for at sælge dem til overpris er vi 5 ![]() Ha ha ha ..... ja en gang i Bangkok købte jeg en af de skide frøer for at få fred. Vi sad på en bar og ham gutten der solgte dem stod IVRIGT og larmede med den forbandede træfrø...jeg købte den...fik fred...sælgeren gik der fra med et stort smil...han havde sgu fundet den rigtige fidus ![]() |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 06/09-2009 19:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Nu vil jeg gerne lige tilføje, at det er ikke alt i Thailand jeg vil afskaffe jeg køber gerne et par skjorter og noget frugt og hvad der ellers faldbydes på stranden. det er kun farlige støjende maskiner jeg ønske hen hvor peberet gror.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 06/09-2009 19:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Hvis et samfunds spidser og ledende figurer er forbrydere, hvorfor skulle manden på gulvet så være anderledes? Man må forstå at det stammer fra opdragelsen på barnsben, og altså ikke fra toppen og ned...tværtimod! |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 06/09-2009 19:56
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
Payanak skrev: Hvis et samfunds spidser og ledende figurer er forbrydere, hvorfor skulle manden på gulvet så være anderledes? Man må forstå at det stammer fra opdragelsen på barnsben, og altså ikke fra toppen og ned...tværtimod! ja børneopdragelsen her i thailand hvis der er nogen jeg ved godt at der thaier som tager sig godt af deres børn men der er fandme mange som kunne lære en hel del.......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| hsthomsen |
Lagt på d. 06/09-2009 20:14
|
|
Payanak skrev: Hvis et samfunds spidser og ledende figurer er forbrydere, hvorfor skulle manden på gulvet så være anderledes? Man må forstå at det stammer fra opdragelsen på barnsben, og altså ikke fra toppen og ned...tværtimod! Hvad kom først? "Hønen eller ægget" ? Altså, jeg tror egentlig ikke det er opdragelsen, men mere det faktum at ALLE ser op til de rige, på trods af at de selv er fattige! Hvordan rigdommen er erhvervet er ligegyldigt, der er ingen moralsk sans eller fornemmelse af skyld som vi kender det. Intet... Dr. Gonzo |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/09-2009 13:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
En gruppe engelske marinesoldater på R&R fra Afghanistan i uoverensstemmelse med bevæbnede jet ski operatører på Phuket.: A group of Royal Marines narrowly avoided an international incident after getting involved in an armed stand-off with Thai mafia. The troops, on leave in Phuket, Thailand, after an Afganistan tour, got into trouble when a crooked jet ski operator, 'JJ', accused one of them of breaking a machine. They refused to hand over an exorbitant payment to cover 'damages' - a common trick at the resort - and the two sides engaged in a heated exchange, watched by gunmen. The situation was only saved when an HMS Bulwark policeman, Sgt Tim Wright, intervened and told the accused Marine to pay half the amount - GBP 627. "Had it come to the crunch we could have easily fought them and got all our lads out of there - but there would have been some claret spilt", he said. The Thai government has promised to clamp down on the Phuket mafia. Source: Page 5, Metro free newspaper, Manchester edition, Monday 7th September 2009. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 09/09-2009 13:43
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Betale halvdelen, de skulle have givet dem små klaps i den bare ![]() Myndighederne har lovet at slå hårdt ned, men ikke hvilket årstal.
Redigeret af John d. 09/09-2009 13:43 john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| hsthomsen |
Lagt på d. 09/09-2009 14:17
|
|
Jeg fatter ikke at det bliver ved, men hvad, jeg fatter ikke Thai'er og Thailand, og kommer vel aldrig til det..![]() De sku' ha' haft den værste omgang tæsk sku' de, det eneste de har respekt for! ![]() Hverken Phuketgazette, en ligegyldig lokal reklame-pamflet, eller andre Thai aviser har skrevet om det. Men tjek det her: http://www.andrew...hai-mafia/ http://www.thaivi...96143.html Der kører p.t. en serie på engelsk TV - "Big trouble in Tourist Thailand". Klip fra YouTube: http://www.youtub...9Bjmemu474 Dr. G. PS: Glemmer ikke hvor meget jeg og andre gennem det sidste år er blevet latterliggjort og hånet, fordi vi skrev om en særdeles kedelig udvikling i Thai'ernes holdning og attitude overfor de tusindvis af turister der bruger rigtig mange penge i landet, så de kan overleve på andet end en skål ris. Nu har vi balladen, nu er det kendt over hele verden, det ekstreme snyderi, røveri, trusler, vold og ballade, og det endda med div. myndigheders skjulte støtte! Redigeret af hsthomsen d. 09/09-2009 15:28 |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 09/09-2009 15:33
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Torrent til den Engelske serie kan hentes her: http://www.torren...Episode+1) Det lyder som om at serien dækker bredt fra turist områderne About the show
Wiith unprecedented behind-the-scenes access to the Thai Tourist Police, Big Trouble in Thailand an action packed fly-on-the-wall series that follows Howard, Louise and Tim, specially recruited British ex-pats who have joined the formidable Thai tourist police force, to aid them in their difficult job policing fellow Westerners unaware and oblivious to Thailands unfamiliar traditions, culture and rules. Attracting nearly 1m British holidaymakers each year, with a good proportion of these completely unaware that fairly minor misdemeanours can mean grave consequences including prison sentences and having guns pulled on you, Bravos cameras go beyond the idyllic beaches and tropical island life to capture a rare and fascinating insight into British holidaymakers as they party in paradise and discover the horrors that can happen when things go drastically wrong. From adrenaline fuelled drug busts, organised tourist scams, scorned lady-boys, violent brothel disputes, bar room brawls, brutal murders, street robberies and sexual assaults, the series is filmed in the popular tourist hotspots of Koh Samui, Phuket, Bangkok, Pattaya and Chang Mai. Redigeret af John d. 09/09-2009 19:35 john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 09/09-2009 18:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
hsthomsen skrev: De sku' ha' haft den værste omgang tæsk sku' de, det eneste de har respekt for! ![]() det tror jeg sku ikke havde hjulpet ret meget.. de havde nok fået mange tæsk, men fordi de havde tabt ansigt, ville det jo nok koste et par kugler fra miss 9 millimeter
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 10/09-2009 09:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Lufthavn tager de os for butikstyveri (dont shop) Stranden tager de røven på os jetski (dont rent) Fuld måne fest tager de os for pot (stay away) udlejeren med hans skade på scooter (dont rent) Meter taxa på Samuie (fix price first) http://www.youtub...9Bjmemu474 Osv Osv Osv Lad dog de stakkels Thai lave en skilling på de rige turister. Det bliver værre og værre, de fatter det ikke før vi flytter og turisterene tage et andet sted hen Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 11/09-2009 15:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Så fik JJ Winai, en jetski operatør på Phuket røven i klemme. Men selvfølgelig kun fordi episoden blev bragt på landsdækkende tv i UK i den udsendelser thomsen omtaler: Big Trouble in Thailand. De kan iøvrigt ses på dette link: http://teakdoor.c...-will.html Jet-Ski JJ Arrested: 'I Will Ban Them' Warning WINAI ''JJ'' Naiman, 28, has been arrested and charged following an altercation about damage to a jet-ski in Patong that was telecast to an audience on the other side of the world. The altercation, with British marines who were taking leave on Phuket, was filmed and became part of the premier episode of a television series that screened in Britain on Monday. Having become instantly identifiable as ''JJ'' the jet-ski man, Mr Naiman now faces counts of demanding money with threats and possession of a weapon. A special screening of the television show, 'Big Trouble in Tourist Thailand,' took place at Kathu Police Station today with Mr Naiman and local media and police as the audience. The first in the eight-part series went to air on British television on Monday night, bringing concerns about jet-ski scams on Phuket to a climax. Thais who have seen the show are shocked at the image of tourism in Thailand that it portrays, with the jet-ski incident and Phang Ngan drug-taking the most alarming in a series of incidents. Phuket's Governor, Wichai Praisa-nob, has been urged by the Deputy Prime Minister and senior diplomats from Australia and Britain to crack down on the scams. Concern at the highest level comes as a similar crackdown takes place at Suvarnabhumi international airport in Bangkok, where gangs of illegal taxi drivers and extortionist tourist guides are being arrested. Thailand now appears keen to clean up its tourism image, but the valuable industry will probably pay a high price for years of neglect and corruption. The 'Big Trouble' series is likely to be sold for screening in other countries and will appear on television around the world for years to come. Police at Kathu station said Mr Naiman had a history of involvement in similar incidents, in which operators claim large sums for pre-existing damage to jet-skis. The governor, who went to the police station in Patong before attending a summit on the jet-ski issue, rejected an appeal from Mr Naiman's family for bail. He said that although the weapon involved was a BB gun, intimidation of the kind shown on television was unacceptable. ''Jet-skis are allowed to operate as a sport in Patong, not as a business,'' he said. ''Unless this kind of activity stops, we will ban them all.'' Phuket's neighboring Andaman coast tourism provinces of Phang Nga and Krabi already have bans in place on jet-skis. Jet-Ski JJ Arrested: 'I Will Ban Them' Warning - Phuket Wan __________________ |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 11/09-2009 15:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
Saa kan JJ ogsaa blive nedtrapet for yaba elle hvad han nu var paa, han var jo kugleskoer........ |
|
|
|
| hsthomsen |
Lagt på d. 11/09-2009 15:29
|
|
Det var på tide... Phuketgazette - en overflødig reklame-pamflet - er endelig begyndt at skrive om det: http://www.phuket...sp?id=7765 - nok fordi de har fået skarp konkurrence fra: http://phuketwan....dal-11555/ Det er da utroligt når man læser at ham "JJ" frivilligt har ønsket at deltage i det program - som iflg. produceren Gawin Hill IKKE er iscenesat. Det fortæller mig at Thai'er er ligeså stupide, idiotiske og småtbegavede som jeg altid har hævdet, og fremover vil hævde til hver en tid, hvorsomhelst og ligegyldigt hvilken sammenhæng! Bare mærkeligt at de fleste vesterlændinge så bliver snydt i hoved og r*v... Jeg tror vi er blevet for sløve og magelige, vi har ikke "rovdyr-instinktet" i os som en "JJ" type, eller en Suvannaboom scammer, eller en Tuk-Tuk haj. De lugter penge, og bruger alle midler for at rage dem til sig! Velkommen til den 3. verdens baggård... Kan man håbe på at al den dårlige omtale der nu er nået verden rundt vil give anledning til at få ryddet op? Hmmm... Måske kortvarigt, men ellers bliver det "Bisnez as usual" tror jeg! ![]() Dr. Gonzo Redigeret af hsthomsen d. 11/09-2009 15:46 |
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 11/09-2009 16:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Tror desvaere ikke, de scams vil holde de idiotiske og larmende turister vaek, De bliver jo ved at stroemmer hertil, paa trods af alle advarslerne. ![]() |
|
|
|
| Natasha |
Lagt på d. 11/09-2009 17:42
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 96 |
rinponche: hvornår er den artikel fra? |
|
|
|
| rastloes |
Lagt på d. 11/09-2009 18:54
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 158 |
de 2 interviews med selveste JJ er interessant på mange måder...(undrer mig dog over de få views af de videoer, da det jo er meget op i medierne) http://www.youtub...FJsyJccTWE http://www.youtub...zeui3rC5yo Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10) Næste gang: efterår 2012 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

..... ja en gang i Bangkok købte jeg en af de skide frøer for at få fred. Vi sad på en bar og ham gutten der solgte dem stod IVRIGT og larmede med den forbandede træfrø...jeg købte den...fik fred...sælgeren gik der fra med et stort smil...han havde sgu fundet den rigtige fidus