Se indlæg
 Udskriv debat
Veksle kontanter
quickmouse
Djengis skrev:
Det kan ofte betale sig at veksle i DK frem for Thailand.

Kursen er ofte bedre i DK er min erfaring.

Fx
giver forex d.d. 6.2267 Bath pr DKK
Danske bank d.d 6.231539 Bath pr DKK (Har man plus konto er det gratis at veksle)

Mens i Thailand....
SCB giver kun d.d 6.10125 Bath pr DKK
BangkokBank giver kun d.d 6.13 Bath pr DKK
Bank of Ayudhya giver kun d.d 6.13 Bath pr DKK

Mvh
Djengis

ja, og superrich i bkk giver kun " 6,37 "

[url]www.superrich1965.com[/url]
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Djengis
jsh71 skrev:
Det kan du da ikke mene djengis at du synes det er bedst at købe baht i dk? Jeg vil vove og påstå det er langt billigere at veksle dine danske kroner i thailand. Ok måske ikke langt billigere, men i hvert fald skal man veksle i thailand.

ABSOLUT!!!!
Når det drejer sig om KONTANTER og fra DKK til BATH så jo!

mit indlæg fra imorges..

Fx
Danske bank d.d 6.231539 Bath pr DKK (Har man plus konto er det gratis at veksle)

Mens i Thailand.... (opdateret 19:35)
Bank of Ayudhya giver kun d.d 6.14 Bath pr DKK

Dette er KONTANT priserne....

Så jo - jeg er absolut meget seriøs mht at købe Thai Bath i DK.

Lille sjovt eksempel.. (ser bort fra evt gebyr...)

Tager jeg SEK og veksler til DKK hos forex i Sverige får jeg dette for 1000 SEK
1000 SEK = 665,78 DKK (Køb af valuta)
Tager jeg 1000 DKK og vil lave om til SEK i Sverige
1000 DKK = 1435,50 SEK (Salg af valuta)

Prøver jeg hos Forex i DK:
1000 SEK = 661,90 (Salg af valuta)
1000 DKK = 1448,86 (Køb af valuta)

Køber jeg 1000 EUR i DK
Forex: 7574,20 DKK
DDB: 7579,00

Sælger jeg 1000 EUR i DK
Forex: 7374,30
DDB: 7348,10

KØBER jeg DKK i Thailand
Ayudhya tager 6.5 Bath pr DKK Dvs 100 Bath = 15,3846 DKK

Sælger jeg Thai Bath til Forex i DK giver de: 100 Bath = 14,64

Konklusion:
Det kan bedst betale sig at KØBE valuta og ikke sælge.

Veklser jeg i DK KØBER jeg valuta - veksler jeg DKK i Thailand SÆLGER jeg valuta.

Så helt klart - ALDRIG ha DKK kontanter med til Thailand - kan ikke betale sig.

For bank overførelser hvor man overfører pengene i DKK er det ofte omvendt.

Mvh
Djengis
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

PT
Hej Djengis

jeg forstår ikke helt dine teorier, da det for mig altid har været en langt bedre forretning at veksle kontant i Thailand,der findes jo andre steder at veksle end i de banker der giver den dårligste kurs.

Cool
PT

Djengis
quickmouse skrev:
Djengis skrev:
Det kan ofte betale sig at veksle i DK frem for Thailand.

Fx

Mens i Thailand....
Bank of Ayudhya giver kun d.d 6.13 Bath pr DKK

Mvh
Djengis

ja, og superrich i bkk giver kun " 6,37 "

[url]www.superrich1965.com[/url]

Korekt..

Yderst god kurs de giver der..

Køber DKK til 6,3700 og sælger til 6,4200

SCB fx køber DKK til 6,1025 og sælger DKK til 6,505

Danmarks National Banks offielle kurs lige nu 15,55 pr 100 Bath altså: 6,4309 bath pr DKK

Thailands national bank middelkurs er: 6.3996 pr DKK

Virker liiiidt for god. Men kun godt hvis de holder det.

Mvh
Djengis

Djengis
PT skrev:
Hej Djengis

jeg forstår ikke helt dine teorier, da det for mig altid har været en langt bedre forretning at veksle kontant i Thailand,der findes jo andre steder at veksle end i de banker der giver den dårligste kurs.

Cool

Kom gerne med eksempler.... Og husk at det skal være hvad de giver for DKK - ikke hvad de sælger DKK til.

Superrich der giver åbenbart en meget lukrativ kurs. Har dog aldrig selv testet dem.

De banker der jeg valgte var dem der gav bedst af dem jeg lige kikkede på imorges for kontanter...

Mvh
Djengis

JackH
Djengis, husk lige at Nationalbankens kurs jo IKKE er den kurs de almindelige banker veksler til. Der bliver lagt % på. For mit vedkommende 1,25 % (Nordea) ved ovf. til TH.

"Turist-veksle-kursen" er nok dårligere vil jeg tro...

Samme hvis du kigger på BOT (Bank of Thailand kursen) - heller ikke samme som f.ex. Bangkok Bank, Scib, K.Bank m.m.

JackH

Djengis
JackH skrev:
Djengis, husk lige at Nationalbankens kurs jo IKKE er den kurs de almindelige banker veksler til. Der bliver lagt % på. For mit vedkommende 1,25 % (Nordea) ved ovf. til TH.

"Turist-veksle-kursen" er nok dårligere vil jeg tro...

Samme hvis du kigger på BOT (Bank of Thailand kursen) - heller ikke samme som f.ex. Bangkok Bank, Scib, K.Bank m.m.

JackH

Ja da.. men det er den som "almindelige dødeliges" kurs skal ligge omkring.
Under når vi sælger valuta - og over når vi køber den jo.

Det er jo heller ikke den jeg forventer at veksle til, men jo ikke desto mindre den som de danske banker veksler til hos National banken. Og vil formode i et land som Thailand at al valuta skal gennem BOT til deres kurs.

Derfor vil vore kurser ligge omkring den kurs. Jo mere stabil kursen er - jo tættere på - fx for EUR. Og jo mere ustabil den er - jo længere fra - fx Rubler eller Svenske Kroner.

Og undre mig noget at der kan holdes en så stram margen på valuta fra superrich. Da ThaiBath jo svinger en del - og de skal jo nå at sælge den valuta de købe inden de taber på det.

Mvh
Djengis

Django
Djengis skrev:
Danmarks National Banks offielle kurs lige nu 15,55 pr 100 Bath altså: 6,4309 bath pr DKK
Mvh
Djengis

Djengis det er lidt forvridning af fakta, når du tar kursen på Nationalbanken, for den kan almindelige dødelige jo ikke købe hos.

Hos en alm provinsbank hedder den 16.05 og ikke 15.55.Eller 6.23 om du vil :-)Wink

Hvis du spørger om en pris hos Fakta, så kan det jo ikke hjælpe jeg giver dig indkøbsprisen vel Pfft

Djengis
Django skrev:
Djengis skrev:
Mvh
Djengis

Djengis det er lidt forvridning af fakta, når du tar kursen på Nationalbanken, for den kan almindelige dødelige jo ikke købe hos.

Hos en alm provinsbank hedder den 16.05 og ikke 15.55.Eller 6.23 om du vil :-)Wink

Hvis du spørger om en pris hos Fakta, så kan det jo ikke hjælpe jeg giver dig indkøbsprisen vel Pfft

Hvorfor mener du det?

Nationalbankernes kurser vil jo ligge midt imellen de kurser man som alm menneske kan få.

Og at superrich kan ligge så tæt på BOT (Thai national bank) kurs er underligt. Når samtlige banker ligger noget fra.

Det er jo den røde tråd i det hele og den som man kan bruge til at se hvor god/dårlig den kurs man køber/sælger til er.

Det er jo ikke som at købe 1l mælk i netto.

Mvh
Djengis

Django
Det kunne værerart om der var en af de fastboende i Thailand, der ville komme med en pris på kursen I thailand pt. Så havde vi et sammenligningsgrundlag.

sn
Django skrev:
Det kunne værerart om der var en af de fastboende i Thailand, der ville komme med en pris på kursen I thailand pt. Så havde vi et sammenligningsgrundlag.

BKK Bank d.d.

DKK Denmark 6.15 6.49 6.36000 6.37750 6.47750

6.36 er sight bill = den pris du får ved overførsel fra DKK til THB

De forskellige "kinesere" give stort set samme kurs som på overførsel
sn

Django
Det kunne nu være skønt at vide - kursen ved kontant veksling.Eller kan vi ikke sammenligne.

JackH
Kasikornbank idag: 6,19 - kontanter

Link:

http://www.kasiko...f8f30aRCRD

JackH

Larsen73
Hej,

Jeg plejer at benytte Nordea når jeg skal sende penge derned.
I formularen fremstår der 2 rubrikker : Beløbets valuta & Overføres i valuta
Har altid valgt DKK og THB.
Men hvis bankerne dernede giver en bedre kurs på kronen, ville det så være smartere at "Overføres i valuta" sættes til DKK ?
Andre der benytter Nordea online eller har tilsvarende mulighed i deres bank ?
Once you go Asian, you won't go Caucasian

JackH
Ja, jeg har også overvejet den mulighed, og har oprettet en ny konto i Kasikornbank.

Men hvis man vil overføre i Dkr. går der jo nogle dage inden de penge dukker op i K-Bank, og så kan kursen ha' ændret sig igen, op/ned... Der er vel en forskel på 5-7 baht i kurs, så det kan da godt betale sig.

Overfører man i THB, er man nu heller ikke så sikker på at den kurs man bestiller til, også er den kurs der bliver anvendt... Bruger selv Nordea, og fra jeg bestiller en overførsel om formiddagen f.ex. - ja, så kan kursen ha' ændret sig når overførslen skal udføres ud på eftermiddagen.

Det kostede så lige 3.500 THB fornylig, da der var et ordentligt udsving i kurs, og jeg troede jeg var smart hurtigt at lave en overførsel. Nix du, den rettede sig om eftermiddagen, da Nationalbanken kl. 14.15 kom med nye kurser, en kurs Nordea så brugte til den dags overførsler!

JackH
Redigeret af JackH d. 26/03-2009 12:30

goldwing
Larsen73 skrev:
Hej,

Men hvis bankerne dernede giver en bedre kurs på kronen, ville det så være smartere at "Overføres i valuta" sættes til DKK ?

Jeg overfører fra Danske Bank, og der bestemmer man selv, om man vil overføre DDK, eller veksle til baht inden.
Jeg deler udgiften mellem begge banker, hvilket koster 20 DDK herhjemme.

Det tager 2½ dag inden pengene er på min SCB, og jeg kan ikke lige finde ud af hvilket tidspunkt de bruger når kursen skal beregnes.

Jeg har prøvet at overføre både DDK og veksle til baht inden, jeg tjekker kursen hos Danske bank, og så SCB, og den der giver den bedste kurs bruger jeg.
det er kun småmønter der tales om til forskel, men med store summer bliver det dog til en del.

Saendaeng
Hej har brugt Jyske Bank til at lave overførsel til Thailand. Det kan gøres inden for en time, mod et gebyr på 135 KR.
Og inden den time er gået er de inde i min bank i Thailand. Og beløbene , går fra 20000 til 50000 Kr.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
VIP
Larsen73 skrev:
Hej,

Bruger også Nordea, men altid, altid, overførsel i DKR. Husk, DKR i begge rubrikker!

Standard overførsel pris: 30 kr. i DK. Kan ikke rigtig regne det Thailandske
gebyr ud. Overførsels tid 3 dage.

Som andre skriver, kan det måske betale sig, at lave express overførsel, i en periode med heftige kurs udsving.

Ordren, skal på nettet afgives inden kl. 13.00 (dansk tid), på overførsels dagen!
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

Spring til debat: