Se indlæg|
Mobil Nr. år efter år
|
|
| Tumut |
Lagt på d. 15/03-2009 08:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Djengis skrev: cesse skrev: Jeg er rimelig sikker på at du kommer til at betale for SMSernes rejse fra Danmark til Thailand Men som jeg skrev i indlæg 14 hvis du er på ferie så hold da ferie ingen ting er så vigtige at folk skal have fat i dig lige nu og her 24/7 ![]() Hilsen Cesse Hvis din DANSKE mobil er tændt i THAILAND koster det intet at modtage en SMS. Afsenderen betaler normal SMS takst. Mvh Djengis hvis du modtager sms eller opkald med din danske mobil i Thailand, SÅ KOSTER det dig penge. du betaler altid fra den danske grænse og resten, så det koster cirka 2 kr at modtage sms i thailand med dansk molbi |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 15/03-2009 08:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
christof lehmann skrev: Noget om telefoni Jeg har købt et SIM kort fra Lebara som jeg bruger til at ringe fra Dk til Thailand, og i Thailand kan man købe ditto for at ringe fra Thailand til Dk. Jeg ved ikke om det er lige det mest prisgunstige, men der er til gengæld noget som er sikkert: det virker og man får hvad man betaler for og betaler for det man får. Jeg har dårlige oplevelser med prepaid cards som Bazar Asia. Det virker umiddelbart billig men jeg har aldrig fået de minutter jeg har betalt for. Håber det kan hjælpe og hører gerne om bedre muligheder Christof Det lyder da interessant, hvordan får man det?, og vigtigst hvad koster det at ringe til danmark? |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 15/03-2009 10:32
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Tumut skrev: Djengis skrev: cesse skrev: Jeg er rimelig sikker på at du kommer til at betale for SMSernes rejse fra Danmark til Thailand Men som jeg skrev i indlæg 14 hvis du er på ferie så hold da ferie ingen ting er så vigtige at folk skal have fat i dig lige nu og her 24/7 ![]() Hilsen Cesse Hvis din DANSKE mobil er tændt i THAILAND koster det intet at modtage en SMS. Afsenderen betaler normal SMS takst. Mvh Djengis hvis du modtager sms eller opkald med din danske mobil i Thailand, SÅ KOSTER det dig penge. du betaler altid fra den danske grænse og resten, så det koster cirka 2 kr at modtage sms i thailand med dansk molbi Ifölge denne side, koster det ikke noget at modtage SMS i Thailand. Den er godtnok på svensk, men det skulle jo ikke betyde noget--ellers kan i gå ind under jeres eget mobilselskab, og kikke på udlandspriser. http://orcis.trig...E&tab=data Ingolf Redigeret af ingolf d. 15/03-2009 11:05 |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 15/03-2009 11:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
cesse skrev: Jeg skal til Thailand om 2 uger og vil i den forbindelse gerne have et mobil Nr. jeg kan bruge år efter år Skal nok lige nævne at jeg er turist og kommer der en gang om året Er der noget bestemt kort der kan anbefales.Hilsen Cesse Tilbage til tråden! Når du køber et SIM kort og tilhørende taletid, ville der fremgå : Saldoen og GYLDIGHEDS perioden. (DTAC-12Call-Happii. osv.), fx. "Valid til xx.xx.2009". Når du rejser tilbage til DK, ville dit SIM kort være i "dvæle" et stykke tid og hvis der kommer en besked (SMS) : I'm alive (aktivering). Hvis den ikke bliver aktiveret igen så ville nummeret blive sløjfet/frigivet. Så en løsning for at BIBEHOLDE det samme tlf. nr. til næste gang du er i Thailand, ville fx. være at lad SIM kortet blive hos een i Thailand(kæreste-familie-venner) som een gang om måneden(måske 2, afhængig af gyldighedens varighed), om som kunne indsætte det i sit egen mobiltelefon, foretag et par opkald, og tage det ud igen, og når du kommer igen på ferie så har du stadigt dit eget tlr. nr. igen, så du behøver ikke at sende et nyt nr. til alle som måtte ønske at kontakte dig. For 2 år siden havde jeg et 12Call SIM kort som jeg tog med til DK, og hvor der var ca. 65 baht tilbage og gyldigheden var 1mnd frem, og den gav jeg til papsønnen der skulle på ferie i Thailand inden da. Han brugte den i sin egen mobil og vi blev fri for at huske et nyt nr. når vi skulle i kontakt med ham(han skulle bare købe lidt mere taletid). Desvære glemte han at lad den blive hos morfar, og da jeg prøvede nr. året efter så var der en "vilde fremmed" person der svarede. Jeg kommer til at tænke på at en mulighed for at holde SIM kortet aktivt, ville måske være at lad den blive i Thailand og ringe til den fra DK via fx. Voipdiscount en gang i mellem. Metoden er ikke afprøvet, men kunne i teorien fungerer, forudsat at kortet er i en telefon i Thailand. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 15/03-2009 22:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
cesse skrev: Jeg er rimelig sikker på at du kommer til at betale for SMSernes rejse fra Danmark til Thailand Men som jeg skrev i indlæg 14 hvis du er på ferie så hold da ferie ingen ting er så vigtige at folk skal have fat i dig lige nu og her 24/7 ![]() Hilsen Cesse Jeg ratter lige mig selv Skulle man have død og ødelæggelse retssager og andet dårligdom inde på livet jo så er det måske en god ide at folk kan få fat i en MEN Er man en man kone 1.7 barn hund og Volvo i karporten på ferie i Thailand så mener jeg at den Danske mobil telefon nr. burde være slukket stikket rykket ud af internettet med andre ord når man holder ferie burde man så ikke holde ferie ??? Til jer der har svaret på mine spørgsmål mange tak Så må jeg jo se om jeg kan huske at svare når jeg har fundet ud af hvad jeg gør om 2 uger Hilsen Cesse |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 16/03-2009 06:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Jeg har ved gud aldrig betalt en krone for at modtage en sms på min danske telefon når jeg er i Thailand, der imod koster det hvis jeg vil svare på den. Vi har begge thai nr og gør det som Lung Yao skriver, lader familien bruge det engang imellem så har vi det når vi kommer. Ubon.
![]() |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 16/03-2009 07:55
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Der er forskel på SIM kortene, også fra den samme udbyder. Jeg har et kort fra 12Call hvor jeg får forlænget gyldigheden med 1 måned hvergang jeg fylder 100 thb på, op til 12 løbende måneder. Der er forøvrigt også GPRS på dett kort, men det skal tankes seperat. Man skal bare bede om et kort med lang gyldighed når man køber det, minut prisen er vidst nok lidt højere på denne type, men er ikke sikker. Hvis der er penge på kortet så holder det til udløbsdatoen, der kommer ingen "alive sms" og det bliver ikke sløjfet selvom det ikke bruges. Jeg har derfor mit telefon nr. allerede når jeg lander. Der kan ikke ringes til nummeret i Danmark, men jeg kan modtage SMS på det i Danmark john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 16/03-2009 12:58
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Nå John. nu får du lige et hug. 50 thb giver 3 dages taletid 100 thb giver 1 uges tale tid 300 thb giver 1 mdr taletid. Og jo når dagene er brugt stjæler de alle de penge du evnt har på kontoen, har prøvet det fler gange.. shit taler åbenbart for lidt i tlf. Men hvis man har et nr og ikke bruger den lad os sige 10 mdr, så er den stadig aktiv og så snart man indbetaler 50 - 100 - 500 thb ja så virker den igen....... Efter ca 1 mdr efter at taletiden er udløbet kommer de med deres formidable tilbud.. vi giver dig lige 60 dage til at tænke i............... Pis og ppir, de vil jo bare beholde deres kunder som betaler x 20... Find de selskaber der kører med normale mdr regninger, ca 100 / 130 thb, så slipper man for alle svine stegerne.. Og får ikke indefrosset xx antal thb fordi dagene er brugt.. Redigeret af xxxx d. 16/03-2009 12:59 |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 16/03-2009 13:05
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
cesse skrev: cesse skrev: Jeg er rimelig sikker på at du kommer til at betale for SMSernes rejse fra Danmark til Thailand Men som jeg skrev i indlæg 14 hvis du er på ferie så hold da ferie ingen ting er så vigtige at folk skal have fat i dig lige nu og her 24/7 ![]() Hilsen Cesse Jeg ratter lige mig selv Skulle man have død og ødelæggelse retssager og andet dårligdom inde på livet jo så er det måske en god ide at folk kan få fat i en MEN Er man en man kone 1.7 barn hund og Volvo i karporten på ferie i Thailand så mener jeg at den Danske mobil telefon nr. burde være slukket stikket rykket ud af internettet med andre ord når man holder ferie burde man så ikke holde ferie ??? Til jer der har svaret på mine spørgsmål mange tak Så må jeg jo se om jeg kan huske at svare når jeg har fundet ud af hvad jeg gør om 2 uger Hilsen Cesse he he Cesse.. Nu er der DTW medlemmer og så dig og andre.. Af en eller anden grund har mange lært for meget thai-- dobbelt moral er dobbelt så godt... ![]() |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 16/03-2009 13:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Checkede lige for sjov igår mit 12Call som sidst blev tanket med 500THB i juli md sidste år - der er 865THB på nu og det udløber 18Juli09 - vi tager derned 11juli , så det virker stadig nå vi kommer hvilket er super - skal så bare lige indsætte 300THB på det så kører det igen! (Ps det logger på Telia´s net i DK) Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/03-2009 13:45
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det forstår jeg ikke det i siger med at man skal sætte penge ind på kortet, hvis ikke det har været brugt i lang tid. Jeg kan da bruge min mobil lige når jeg er landet og jeg har stadig penge fra sidst jeg var der. |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 16/03-2009 14:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
jsh71 skrev: Det forstår jeg ikke det i siger med at man skal sætte penge ind på kortet, hvis ikke det har været brugt i lang tid. Jeg kan da bruge min mobil lige når jeg er landet og jeg har stadig penge fra sidst jeg var der. JSH forstå mig ret - jeg ER nød til at sætte lidt ind på kortet når jeg lander den 12.juli for at forlænge udløbsdatoen på kortet...det udløber den 18.juli som det er nu....hvis jeg sætter 300THB ind på det , løber det x antal måneder videre igen....inden jeg tager hjem sætter jeg så igen 1000THB ind på det , så jeg har det igen næste år...... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 16/03-2009 15:58
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
xxxx skrev: Nå John. nu får du lige et hug. 50 thb giver 3 dages taletid 100 thb giver 1 uges tale tid 300 thb giver 1 mdr taletid. Og jo når dagene er brugt stjæler de alle de penge du evnt har på kontoen, har prøvet det fler gange.. shit taler åbenbart for lidt i tlf. Men hvis man har et nr og ikke bruger den lad os sige 10 mdr, så er den stadig aktiv og så snart man indbetaler 50 - 100 - 500 thb ja så virker den igen....... Efter ca 1 mdr efter at taletiden er udløbet kommer de med deres formidable tilbud.. vi giver dig lige 60 dage til at tænke i............... Pis og ppir, de vil jo bare beholde deres kunder som betaler x 20... Find de selskaber der kører med normale mdr regninger, ca 100 / 130 thb, så slipper man for alle svine stegerne.. Og får ikke indefrosset xx antal thb fordi dagene er brugt.. AV AV ikke flere hug ![]() Er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener. Men jeg startede med at sige der er forskel på Sim kortene. Da jeg var i Thailand i November 2008 og tankede mit kort fik jeg en "valid dato" til 20. November 2009. Når jeg nu kommer til Thailand senere i denne måned har jeg stadig en valid dato til 20. November 2009. Når jeg så tanker 100 Baht får jeg en udløbs dato til 19. december 2009, 100 baht mere giver 18 januar 2010 osv. osv. Det har jeg gjort de sidste 4 år. Det er muligt at de lukker kortet efter udløb af gyldigheden, men det ved jeg jo af gode grunde ikke, da jeg ikke har ladet det løbe ud. Hvis jeg ikke skulle komme til Thailand inden for det års gyldighed, så får jeg bare datteren til at sætte X * 100 baht ind på mit sim kort fra hendes telefon. 12Call har en kode man kan taste og så mit telefonnr. så overfører hun pengene til mit simkort og man kan på den måde forlænge gyldigheden. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 18/04-2009 06:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
For lige at følge op på hvad jeg har gjort så har jeg gået ned i den lokale 7-11 og købt et kort der hedder simpel og det koster 49 b der efter har jeg købt et happy optankningskort til 200 b mindre kan vist også gøre det Og vupti man har et tlf kort i et år Jeg har ikke prøvet at putte flere penge på men når jeg tager hjem putter jeg lige 50 b på og ser om det ikke skulle give mig et år fra dags dato Hilsen Cesse |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/04-2009 08:58
|
|
Jeg prøvede i år at få mit mobil sim kort 1-2-go til at virke, jeg købte det sidste år og havde penge på det da jeg tog hjem til Danmark. Men iår virkede det ikke mere. Jeg prøvede om jeg kunne sætte pemge på det, men det kunne jeg ikke. Måtte så købe et nyt. |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/04-2009 09:04
|
|
Freja det må da ha været over et år gammelt. Ellers kan jeg ikke forstå det, for hvis du har fyldt penge på kortet skulle det holde et år, eller er det noget jeg har misforstået? Ps hedder kortet ikke 12 call? Redigeret af d. 18/04-2009 09:05 |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/04-2009 09:11
|
|
Ja nu kommer jeg lidt i tvivl om hvad det hed, men nej det var ikke over et år gammelt. Men må indrømme, så ikke efter om der var en gyldigheds periode. Normalt bruger jeg mit firmas tlf. |
|
|
|
| Sarah |
Lagt på d. 18/04-2009 09:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
Hver gang man tanker om står der hvornår pengene er gyldig til. Jo mere du tanker op, jo længere gyldigheds periode :-) Ellers hvis man tjekker saldo med *121# står gyldighedsperioden der også! |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/04-2009 09:30
|
|
Sarah skrev: Hver gang man tanker om står der hvornår pengene er gyldig til. Jo mere du tanker op, jo længere gyldigheds periode :-) Ellers hvis man tjekker saldo med *121# står gyldighedsperioden der også! Jeps sarah det er der vist noget om, det nok bare fordi jeg har haft mit nr i så mange år jeg ikke har tænkt over det. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 18/04-2009 13:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
cesse skrev: For lige at følge op på hvad jeg har gjort så har jeg gået ned i den lokale 7-11 og købt et kort der hedder simpel og det koster 49 b der efter har jeg købt et happy optankningskort til 200 b mindre kan vist også gøre det Og vupti man har et tlf kort i et år Jeg har ikke prøvet at putte flere penge på men når jeg tager hjem putter jeg lige 50 b på og ser om det ikke skulle give mig et år fra dags dato Hilsen Cesse Har du nogen ide om hvilket selskab det der SIMPEL kort tilhörer, og hvad minutprisen er? Rejste hjem i februar, og har lige tjekket, og mit kort er allerede "dödt"--så det bliver nyt nummer igen, når jeg kommer ned igen i maj--lidt irriterende, så måske dette SIMPLE kort var noget Ingolf |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.