Se indlæg
 Udskriv debat
Danskere er de bedste indvandrere.
Djengis
Frank skrev:
Djengis skrev:
Hej Frank,

Eh - det første starter da med: Danske småbørn har sværere ved at lære deres modersmål end børn fra andre vesteuropæiske lande

Mvh
Djengis

Hej Djengis

Nej. Trådens overskrift er "Danskere er de bedste indvandrere".

Afstemningen handler så om, hvor i hærdigt danskere vil lære sprog/kultur.

Du skriver i dit første ind under punkt 2 at " Dansk er det sværeste sprog at lære i verden (eller den vestlige verden afhæning af undersøgelse)"

Du skriver godt nok ikke, om du mener for danskere eller udlændinge. Men i sammenhæng med det øvrige giver det jo ikke mening med mindre det drejer sig om udlændinge. Og dine efterfølgende indlæg giver i så fald slet ikke mening.

mvh
Frank

Hej Frank,

Korekt at det er danskere som invandrere.

Min pointe - som vist er druknet lidt - er at danerne har det forholdsvist nemt når det gælder at lære nye sprog da deres eget er så svært.

Linkene var til at understøtte dette påstående.

Og da de - de danske der vælger at bo uden for danmark - "nemt" lærer sig deres nye lands sprog bliver de naturligt en del at lokal miljøet og dermed godt integreret i forhold til så mange andre der vælger at bo udenfor deres hjemland.

I modsætning til de der vælger ikke at lære deres nye lands sprog og dermed isolerer sig selv.

Mvh
Djengis
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

nu er det vel sådan at alle ikke har lige let ved at lære sprog , selvfølgelig er det nemmere hvis man er yngre så skulle den øverste masse fungere lidt bedre , jeg prøver selv på at lære thai men det er dæleme ikke let Smile

Suk Rak Ning
Jeppe.

Hvis man goer sit bedste, saa syntes jeg at det er flot...* Vi gik jo i skole sammen i Bkk *

Og nej, jeg taler ikke flydene Thai, men kan dog klare mig uden en tolk............

Er enig i at selvfoelgelig maa man laere det lands sprog som man nu er flyttet til, ellers bliver det sq da for surt......kender en del TH/DK par der faktisk ikke kan tale sammen......GAB..
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

joensen
Hej Djengis (håber navnet er rigtig stavet).

Det er længe siden jeg har læst så meget sludder, fnid og fnadder, og hvad eller det hedder ( det hedder sikkert vrøvl).

Nu blærer du dig med at du kan 7 sprog, men lad os nu tage det skandinaviske over et så får vi reduceret det til 5 sprog, og så kunne du sige et par ord på spansk og et andet sprog, så nu er vi nede på 3 sprog, som du påstår du kan flydende, (det er kun dig der påstår det).

Så er du ved at lære Thai, og du siger at i det danske sprog, er meger svært fordi 90% er underforstået, jeg ved ikke hvad du mener med det, men jeg kan så fortælle dig at, i det Thailandske sprog er der en hel del der er underforstået, en hel del mere end i det danske, jeg lærte dansk som mit andet sprog, jeg er ikke så sikker på at det er det sværest sprog i verden eller skal vi sige cosmos du kan vel russisk.
Til sidst er der kun en ting at sige Pista (det er russisk)

Frank
joensen skrev:
Hej Djengis (håber navnet er rigtig stavet).

Det er længe siden jeg har læst så meget sludder, fnid og fnadder, og hvad eller det hedder ( det hedder sikkert vrøvl).

Nu blærer du dig med at du kan 7 sprog, men lad os nu tage det skandinaviske over et så får vi reduceret det til 5 sprog, og så kunne du sige et par ord på spansk og et andet sprog, så nu er vi nede på 3 sprog, som du påstår du kan flydende, (det er kun dig der påstår det).

Så er du ved at lære Thai, og du siger at i det danske sprog, er meger svært fordi 90% er underforstået, jeg ved ikke hvad du mener med det, men jeg kan så fortælle dig at, i det Thailandske sprog er der en hel del der er underforstået, en hel del mere end i det danske, jeg lærte dansk som mit andet sprog, jeg er ikke så sikker på at det er det sværest sprog i verden eller skal vi sige cosmos du kan vel russisk.
Til sidst er der kun en ting at sige Pista (det er russisk)

Og til dem som ikke har lært russisk kan jeg fortælle, at alle kvinder har en pista. OK - især i Thailand kan komme ud for, at det ikke er en pista.Grin

Spring til debat: