Se indlæg|
Thaiers forhold til prostitution???
|
|
| prasat |
Lagt på d. 20/02-2009 07:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
hej mlh det må åbenbart være meget meget forskelligt fra område til område i thailand, for i min kones område er det altså ingen hemmelighed, og når pigerne har fået en farang på krogen skal han hjem til landsbyen og vises frem. Og når en pige har oplevet noget grimt med en kunde er det noget hele landsbyen ved dagen efter, men det kan da godt være det er noget der kun høre denne landsby til. jeg er kommet meget i soi cowboy og talt med mange af pigerne, her taler jeg talt da konen er med, et gennemgående træk er at disse piger kommer ind i flok fra isan og der følger en mor, tante eller anden "voksen med fra landsbyen som så arbejder som opvasker eller ligende på gogo-baren, jeg ser ingen af disse piger studere da de arbejder hele natten og sover hele formiddagen. jeg tror ikke der er ret mange af disse piger der nyder deres job "men kender et par stykker" de fleste går bare med en drøm om at finde manden i deres liv så de kan stoppe det de laver. nu er det snart april så kommer der helt nye forsyninger af piger til soi cowboy igen, alle piger sendt af forældrene som godt ved hvad deres piger skal ind og lave. og mange af dem vil selv derind da de vil følge deres veninder fra landsbyen som skal derind. da min kones søster var færdig med skolen ville hun også afsted, vi måtte bruge en måned på at overtale hende til at studere, det var en hård kamp men det lykkedes os at overtale hende til sidst, men hun ville helst have været med veninderne som skulle til pattaya. prasat |
|
|
|
| mlh |
Lagt på d. 20/02-2009 10:10
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Hej Prasat, Nu ved jeg ikke hvilken landsby/område du opholder dig i, men du har da ganske ret i at farange oftest vises frem i landsbyen - og at det spreder sig som ringe vandet at det er godt at finde en farang til at forsørge sig. MEN min oplevelse er ganske klart at det er helt ok at have en farang-mand - men det er ikke ok at være prostitueret, det er deri den store forskel ligger. Pigerne fortæller altså ikke at de har mødt farangen under udførelse af deres sex-arbejde!!! Jeg er ikke kommet så meget i soi-cowboy (alt bliver jo hverdag og trivielt med tiden :-) ), men jeg ved at på flere at go-go barene i nana, bl.a angels er der flere af danserne der er studerende og udelukkende arbejder et par gange om ugen. Og selvfølgelig snakker pigerne jo med veninderne :-) og ad den vej bliver det jo gjort glamorøst at arbejde i 6-industrien, MEN igen debatten gik på hvor velanset prostituion er...og der mener jeg stadig er intet erhverv er lavere i Thailand. Som skrevet før har jeg ALDRIG oplevet en bar-pige have socialt-netværk med thaier med "normalt" arbejde. Men selvfølgelig kan min opfattelse jo være ganske forkert. Det som jeg synes er det tragiske i Thailand er at den største industri er 6-industrien,men vilkårene for pigerne er så ringe og usle. Det tager ikke lang tid før en bar-pige er "ødelagt" for bestandigt. Mange faranger er den opfattelse at pigerne elsker deres arbejde fordi de altid er søde og smilende, men bag enhver bar-pige gemme der sig en skæbne der tvinger hende til at prostituere sig for overlevelse og forsørgelse af familien. Mange af pigerne har endvidere et forlist ægteskab med en thaier og et eller flere børn. Personligt synes jeg det er tragisk, for de fleste af pigerne er søde og omsorgsfulde som thaierne er flest, men som med alt andet arbejde bliver man miljø-skadet :-( |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 20/02-2009 10:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
mlh skrev: Det som jeg synes er det tragiske i Thailand er at den største industri er 6-industrien,men vilkårene for pigerne er så ringe og usle. Det tager ikke lang tid før en bar-pige er "ødelagt" for bestandigt. Mange faranger er den opfattelse at pigerne elsker deres arbejde fordi de altid er søde og smilende, men bag enhver bar-pige gemme der sig en skæbne der tvinger hende til at prostituere sig for overlevelse og forsørgelse af familien. Mange af pigerne har endvidere et forlist ægteskab med en thaier og et eller flere børn. Personligt synes jeg det er tragisk, for de fleste af pigerne er søde og omsorgsfulde som thaierne er flest, men som med alt andet arbejde bliver man miljø-skadet :-( ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 20/02-2009 11:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg køber slet ikke den der med, at forældrene ikke kender kilden til datterens pludselige velstillethed. Med en som regel yderst beskeden skoleballast, ingen faglig uddannelse, hvorledes forestiller de sig at hun nu pludselig laver den slags penge? Det er strudse-syndromet. Hovedet i jorden. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 20/02-2009 11:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Det som jeg synes er det tragiske i Thailand er at den største industri er 6-industrien... Usandt! F.eks har tøj industrien 6 millioner ansatte. Landbruget er også stort. Hvor har du det fra? |
|
|
|
| mlh |
Lagt på d. 20/02-2009 14:06
|
rinpoche skrev: Jeg køber slet ikke den der med, at forældrene ikke kender kilden til datterens pludselige velstillethed. Med en som regel yderst beskeden skoleballast, ingen faglig uddannelse, hvorledes forestiller de sig at hun nu pludselig laver den slags penge? Det er strudse-syndromet. Hovedet i jorden. Tråden gik jo på om prostitution er velanset i Thailand - og det mener jeg ikke det er. Det er muligt du mener forældrene stikker hovedet i jorden, men man bør lige tænke på at ude i de små landsbyer der aner de fleste thaier ikke hvad der foregår i storbyerne, netop fordi deres viden er yderst sparsom ligesom der skolegang. |
|
|
|
| mlh |
Lagt på d. 20/02-2009 14:15
|
payanak skrev: Det som jeg synes er det tragiske i Thailand er at den største industri er 6-industrien... Usandt! F.eks har tøj industrien 6 millioner ansatte. Landbruget er også stort. Hvor har du det fra? I året 2004 var der 2.8 mil sex-arbejdere i Thailand - vel og mærke baseret på dem der var "registrede" Det kræver så ikke den helt store fantasi - eller for den sags skyld selvsyn - at estimere med at det tal idag kan ganges med minimum 3. Flere universiter i Thailand har lavet raporter over 6-industrien, og flere konkludere at officielle tal nok skal ganges med en faktor på min. 4 for at give et realistisk billed Jeg kan oplyse dig om at er i for nogle år siden var 10.000 sex arbejdere på Koh samui, som på daværende tidspunkt havde et registreret indbyggertal på 30.000 - blot for at sætte tingene i perspektiv. Redigeret af mlh d. 20/02-2009 14:21 |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 20/02-2009 15:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
2.8 mil x 4 = 11.2 mil 62 mil indbyggere / 11.2 = 5.5 Altså skal man tro på dine tal, så er godt hver femte indbygger i Thailand en prostitueret??? Har du nogen sinde været i Thailand ??? ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 20/02-2009 16:05
|
|
mlh skrev: Tråden gik jo på om prostitution er velanset i Thailand - og det mener jeg ikke det er. Det er muligt du mener forældrene stikker hovedet i jorden, men man bør lige tænke på at ude i de små landsbyer der aner de fleste thaier ikke hvad der foregår i storbyerne, netop fordi deres viden er yderst sparsom ligesom der skolegang.[/quote] Du undervurderer fuldstændigt forældrenes indsigt, ligegyldigt hvor langt ude på landet Baan Nork de bor. Og nu har de jo den fordel, at de rent faktisk taler, læser og forstår thai. Og ellers så fungerer jungletrommerne også fint. Og der er forskel mellem at vide og ikke at ville vide = tab af ansigt. Nu er det jo ikke ligefrem som om at der ikke er tilgang til medierne også ude i de små landsbyer. Der benyttes også analogier a la, hun arbejder Phaak Dtai (sydlige landsdel). Så ved alle hvad det drejer sig om. Men ansigt udadtil opretholdes, og da specielt hvis det udmønter sig konkret i nyanskaffelser, som man førhen kun kunne drømme om. |
|
|
|
| Johnson |
Lagt på d. 20/02-2009 16:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
kan kun anbefale Thailand fever bogen...den har et stort afsnit om netop dette emne, hvor det beskrives ganske godt omkring forholdet til prostitution, også mht. familien.... læs den hvis i har muligheden og interessen... Redigeret af Johnson d. 20/02-2009 16:49 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 20/02-2009 17:06
|
|
mlh skrev: I året 2004 var der 2.8 mil sex-arbejdere i Thailand - vel og mærke baseret på dem der var "registrede" Det kræver så ikke den helt store fantasi - eller for den sags skyld selvsyn - at estimere med at det tal idag kan ganges med minimum 3. Flere universiter i Thailand har lavet raporter over 6-industrien, og flere konkludere at officielle tal nok skal ganges med en faktor på min. 4 for at give et realistisk billed Jeg kan oplyse dig om at er i for nogle år siden var 10.000 sex arbejdere på Koh samui, som på daværende tidspunkt havde et registreret indbyggertal på 30.000 - blot for at sætte tingene i perspektiv. hmm, lad os nu se, 3 gange 2,8 er 8,4 millioner. Så et godt stykke over 10% procent af den thailandske befolkning er angiveligt prostituerede? Jeg har da sjældent hørt noget så tåbeligt. Det kan muligvis komme bag på dig, men den thailandske befolkning består af udover kvinder af såvel børn, ældre såvel som mænd, der i de færreste tilfælde vælger den udvej. Så hvis vi nu bortsorterer mændene, der udgør knap halvdelen af befolkningen, de gamle og børnene, så er der kun de prostituerede tilbage eller hvad? Må man udbede sig en kildeangivelse? Og jeg mener ikke din egen hjemmeside. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 20/02-2009 18:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Har da aldrig hørt så høje tal for prostitueret i Thailand! Må ligesom Rinpoche udbede en kilde angivelse! ![]() Og 10000 sex arbejder på Koh samui????? Hvor kommer det tal fra? Har opholdt mig meget på Samui, og kan da slet ikke genkende det tal! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 20/02-2009 19:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
rinpoche skrev: mlh skrev: I året 2004 var der 2.8 mil sex-arbejdere i Thailand - vel og mærke baseret på dem der var "registrede" Det kræver så ikke den helt store fantasi - eller for den sags skyld selvsyn - at estimere med at det tal idag kan ganges med minimum 3. Flere universiter i Thailand har lavet raporter over 6-industrien, og flere konkludere at officielle tal nok skal ganges med en faktor på min. 4 for at give et realistisk billed Jeg kan oplyse dig om at er i for nogle år siden var 10.000 sex arbejdere på Koh samui, som på daværende tidspunkt havde et registreret indbyggertal på 30.000 - blot for at sætte tingene i perspektiv. hmm, lad os nu se, 3 gange 2,8 er 8,4 millioner. Så et godt stykke over 10% procent af den thailandske befolkning er angiveligt prostituerede? Jeg har da sjældent hørt noget så tåbeligt. Det kan muligvis komme bag på dig, men den thailandske befolkning består af udover kvinder af såvel børn, ældre såvel som mænd, der i de færreste tilfælde vælger den udvej. Så hvis vi nu bortsorterer mændene, der udgør knap halvdelen af befolkningen, de gamle og børnene, så er der kun de prostituerede tilbage eller hvad? Må man udbede sig en kildeangivelse? Og jeg mener ikke din egen hjemmeside. Hvis der skal være SÅ mange der arbejder i sex industrien kan du kan ikke fraregne den mandlige halvdel. Du må endenligt ikke glemme den rimeligt store mængde at fyre der arbejder i fx Pattaya, BKK, Phuket osv på div GOGO bars. Men skelner man her mellem den faktisk sex industri (Den der faktisk har sex eller sælger sexen) eller inkluderer man dem der fx gør rent på div GOGO bars - sælger mad til dem - laver deres el - deres revisore osv osv? For inkluderer man SAMTLIGE der direkte eller indirekte arbejder i denne industri skal flere lufthavne og deres personale jo også regnes med. Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| Thai |
Lagt på d. 20/02-2009 19:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 166 |
10.000 sex arbejdere på Koh samui, det passer ikke jeg vil gætte på under 1000 ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 20/02-2009 19:20
|
|
Djengis skrev: Hvis der skal være SÅ mange der arbejder i sex industrien kan du kan ikke fraregne den mandlige halvdel. Du må endenligt ikke glemme den rimeligt store mængde at fyre der arbejder i fx Pattaya, BKK, Phuket osv på div GOGO bars. Men skelner man her mellem den faktisk sex industri (Den der faktisk har sex eller sælger sexen) eller inkluderer man dem der fx gør rent på div GOGO bars - sælger mad til dem - laver deres el - deres revisore osv osv? For inkluderer man SAMTLIGE der direkte eller indirekte arbejder i denne industri skal flere lufthavne og deres personale jo også regnes med. Det er - undskyld mig - en tåbelig sammenligning. Så gummitapperne indgår også i regnestykket? De bidrager jo immervæk med at levere gummi, der ultimativ kan producere kondomer. Lufthavne?? Hvorfor nævner du ikke regeringen der giver udlændinge visa ved indrejse? VÅS. |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 20/02-2009 19:25
|
rinpoche skrev: Djengis skrev: Hvis der skal være SÅ mange der arbejder i sex industrien kan du kan ikke fraregne den mandlige halvdel. Du må endenligt ikke glemme den rimeligt store mængde at fyre der arbejder i fx Pattaya, BKK, Phuket osv på div GOGO bars. Men skelner man her mellem den faktisk sex industri (Den der faktisk har sex eller sælger sexen) eller inkluderer man dem der fx gør rent på div GOGO bars - sælger mad til dem - laver deres el - deres revisore osv osv? For inkluderer man SAMTLIGE der direkte eller indirekte arbejder i denne industri skal flere lufthavne og deres personale jo også regnes med. Det er - undskyld mig - en tåbelig sammenligning. Så gummitapperne indgår også i regnestykket? De bidrager jo immervæk med at levere gummi, der ultimativ kan producere kondomer. Lufthavne?? Hvorfor nævner du ikke regeringen der giver udlændinge visa ved indrejse? VÅS. Det jeg skrev var at man ikke måtte undlade de mandligt arbejdede i sexindustrien. Og det holder jeg fast i. Det resterende var et spørgsmål - ikke en konstatering. Jeg ved ikke hvordan de meget høje tal er kommet frem på antallet af medarbejder i sex industrien. Selv har jeg tidligere set tal på omkring 2% at befolkningen, nævnt i forskellige medier, der er eller har været involveret i denne industri - og det mener jeg er et mere realistisk tal end de meget høje tal der ellers er nævnt. Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| mlh |
Lagt på d. 20/02-2009 19:48
|
Thai skrev: 10.000 sex arbejdere på Koh samui, det passer ikke jeg vil gætte på under 1000 ![]() Jeg kan se at mine tal har skabt meget røre her i forummet - og jeg skal nok forsøge at finde kilden, kan godt se at det lyder af meget. Jeg har boet/bor det meste af tiden i Thailand. Dit gæt på 1000 sex-arbejdere på samui - er et temmelig dårlig gæt. Prøv at tælle barene i Chaweng og Lamai - der regnes for de områder der er forefindes mest købe-sex....og regn med i snit 5-7 piger i hver bar.... |
|
|
|
| mlh |
Lagt på d. 20/02-2009 19:54
|
Et link til tallene fra2004 er her : http://essential-...crime.aspx "Prostitution In Thailand In Thailand visiting prostitutes is common behaviour for most men, women in Thailand believe that prostitution reduces the risks of rape and reduces the amount of men who cheat on there wives with misstresses. The prostitutes and there customers refer to these women as 'rented - wives or 'lady - bar'. In 1990–1991 found that over 90% of (male) military conscripts (aged 20 to 22) reported having visited a prostitute in the past. The number of prostitutes in Thailand vary widely and are subject to controversy. In January 2004, Dr Nitet Tinnakul from Chulalongkorn University estimated that 2.8 million sex workers in Thailand, including two million women, 20,000 adult males and 800,000 minors under the age of 18. Prostitution in Thailand comes in a number of forms, mainly brothels, body-massage parlors, hostess bars, and karaoke places, all of which cater primarily to local customers and Asians. There are also various go-go bars and "beer bars" which often cater to tourists. There are large numbers of "freelancers" who can be found in hotel lobbies, discos, bars, beachfronts and even in Thai universities. While some are prostitutes by any definition, others are less clearly so, and may merely ask for or expect financial support from the men they sleep with." |
|
|
|
| mlh |
Lagt på d. 20/02-2009 20:11
|
Kan godt se at 10% af den samlede befolkning nok er urealisk, og trække min påstand tilbage, og beklager de store ulemper den har påført forummets medlemmer :-) jeg vil dog stadig påstå at prostitution ikke er velanset - hvilket var emnet i denne tråd. jeg kan forstå at der er andre der mener at det er anset. Jeg har blot ikke mødt nogen thaier der arbejder udenfor miljøet som har tilknytning eller socialebånd til dem i miljøet, men nu er det jo ikke ensbetydende med at det er gennerelt. jeg synes forummet er informativt, men jeg finder ikke at det gavner en god debat at folk begynder at komme med udsagn som "har du nogensinde været der"..... Jeg synes janteloven med at du ikke skal tror du ved mere end mig kommer lidt for meget til udtryk, istedet for at holde fokus på emnet. jeg håber på fortsat gode debatter og erfaringsudveksling |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 20/02-2009 20:20
|
mlh skrev: Et link til tallene fra2004 er her : http://essential-...crime.aspx "Prostitution In Thailand In Thailand visiting prostitutes is common behaviour for most men, women in Thailand believe that prostitution reduces the risks of rape and reduces the amount of men who cheat on there wives with misstresses. The prostitutes and there customers refer to these women as 'rented - wives or 'lady - bar'. In 1990–1991 found that over 90% of (male) military conscripts (aged 20 to 22) reported having visited a prostitute in the past. The number of prostitutes in Thailand vary widely and are subject to controversy. In January 2004, Dr Nitet Tinnakul from Chulalongkorn University estimated that 2.8 million sex workers in Thailand, including two million women, 20,000 adult males and 800,000 minors under the age of 18. Prostitution in Thailand comes in a number of forms, mainly brothels, body-massage parlors, hostess bars, and karaoke places, all of which cater primarily to local customers and Asians. There are also various go-go bars and "beer bars" which often cater to tourists. There are large numbers of "freelancers" who can be found in hotel lobbies, discos, bars, beachfronts and even in Thai universities. While some are prostitutes by any definition, others are less clearly so, and may merely ask for or expect financial support from the men they sleep with." Hmm.. Det tal svarer til ca 4.5% af thailands befolkning jo. Men jeg må ærligt sige at jeg finder tallet med 20.000 mandligt meget lavt. Tager man Pattaya´s Boys Town (de 2 gader der udgør dette, et par spisesteder, en sauna, 7 GOGO og en 10-12 barer) er der ved en hurtig beregning alene der 1500-2000 fyre beskæftiget der (bartendere, dansere, GOGO drenge mv). Dertilkommer de fyre som ikke er ansatte, men som kommer der som freelancer. Dertilkommer alle de andre områder i Pattaya. Dongtan Beach, Suniee Plaza, Jomtien Center mv. Bangkok, Chain Mai, Phuket, Koh Samui, Koh Samet osv har også alle en hel der mandlig prostitution af både regelmæssig og freelance agtig karakter. Men finder det totale tal meget højt. Og de 800.000 mindre årige - håber jeg virkeligt ikke er nær noget reelt. Dog frygter jeg det nok har været sandt tidligere, men håber da Thailand har fået rydet op i den del. Men de tal fra 90-91 er gamle og fra en tid hvor der var en del synlig mængde af mindre årige i Thailands sex industri. Men ville gerne vide hvordan ham Dr Nitet Tinnakul egenligt er kommet frem til netop de tal. Og hvis der er nogle der falder over nogle nyere tal ville de være meget interesseante. Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.