Se indlæg|
Ægte kærlighed eller kynisk spekulation
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/11-2008 18:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Lidt synd at dtw er så enøjet og med enøjet mener jeg at vi stort set alle er danske mænd der deltager herinde. Hvilket medfører at vi anskuer tingene alene ud fra vores - i de flestes tilfælde - farvede synsvinkel. Vi mangler Josh_38 ![]() Til det oprindelige indlæg. Der er jo nok ikke den helt store tvivl om, at pigen er kommet hertil for at finde en mand. Det er et meget almindeligt setup. Hvis pigen ikke har fundet sin tilkommende i 20+ år i Thailand, hvorfor skulle hun så pludselig finde denne på et 3 mdr. turistvisum i DK? Har du selv mødt hende? eller er du blevet introduceret? Mit gæt er det sidste. Det er da meget muligt at hun er ude på at få et bedre liv med en dansker og så fred da være med det. Det du måske opfatter som kynisme, ser jeg som omsorg overfor forældre og selvopofrelse. Mange danskere er også ude på at få et bedre liv - selvfølgelig ikke økonomisk, men i andre henseender - med en thailænder istedet for med en dansker. Et forhold der indledes med en latent mistro vil nok ikke føre til noget godt. Hvilket jeg synes dit indlæg bærer lidt præg af. Som andre har sagt, se tiden an, besøg hende fx. i Thailand og tag den derfra. Ville du gifte dig med en dansk kvinde du har kendt i få uger/måneder over hals og hoved? Hvis ikke, hvorfor så med en thailænder? Mange forhold starter på denne vis og jeg ser da mange der stadig er sammen årtier efter, specielt blandt de lidt ældre årgange. held og lykke mvh |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 27/11-2008 18:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Nogen glemmer grunden til at de arbejde på bar og grunden til de tage til Pattaya men køre der ud af men de samme kyniske menigen om bardame i sted for at forstå at de har en grund til det. ![]() Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 27/11-2008 19:01
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
bimmelim skrev: Havde jeg skrevet noget forkert quickmouse ??? nej ike mig bekendt. bare en yderlige oplysning, såmænd ikke andet. Redigeret af quickmouse d. 27/11-2008 19:02 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 27/11-2008 19:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
syntes nok |
|
|
|
| Thorleif |
Lagt på d. 27/11-2008 19:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 137 |
Suk skrev: Maaske man kunne begynde at indfoere en form for stamtavle, saa fremtidige usikre farang kan sidde og granske lidt i pigen og hendes fortid, hvis oldemor nu har vaeret " slem " saa bli'r pigen det jo ogsaa....ikke ? Jeg syntes at det er soergelig laesning med alt det passen paa........... Jo! Du har meget ret i det med at passe på er sørgelig læsning. Men det er jo ikke et råd der kommer ud af den blå luft. Det bygger på et efterhånden meget stort statistisk materiale, der er stort set identisk fra land til land igennem Vesteuropa. Se også på skilsmisseraten. Den slår f.eks. DK-DK ægteskaber hvilket man ellers skal til Hollywood Los Angeles for at finde tilsvarende. Jeg synes der er alt mulig grund til at træde ekstra varsomt med en thaipige i sammenligning med f.eks danske piger/kvinder. Ikke på nogen måde fordi de er "dårligere" men fordi det simpelthen er erfaringsmæssigt klogere, såfremt det selvfølgeligt er et successfuldt forhold man søger. |
|
|
|
| Philo |
Lagt på d. 28/11-2008 08:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 124 |
En anden ting er, at man - efter min ringe mening - påtager sig nogle forpligtelser, hvis man gifter sig med en pige fra Thailand. Herunder påtager man sig forpligtelsen til at hjælpe - bl.a økonomisk efter evne - hvis pigens familie får problemer. Hermed ikke sagt, at man bare blindt skal betale revl og krat og ny motorbike til pigens bror etc. Men man bør have en forståelse for, at de fleste thaifamilier er som Danmark også var, før vi fik socialhjælp og fri sundhedspleje. Man er fuldstændig afhængig af, at nogle med penge kan træde til. Og selvfølgelig, hvis nogen familiemedlemmer er i udlandet og ovenkøbet godt gift, håber man da på noget hjælp derfra. Derfor vil - i det her tilfælde pigen - da normalt også hjælpe efter evne. Men igen er nøgleordet kommunikation - Tal sammen Thai kvinde og Dansk mand. Jeg tror nemlig, at alt for mange komplikationer opstår fordi man har forskellig indgangsvinkler og efterfølgende ikke taler sammen, men bare låser sig fast i sine synspunkter. Og det gælder formentlig lige meget for begge køn. Mange gange er manden dog ældre og måske også bedre orienteret og bør måske således også vise lidt mere forståelse. Og ja - det kan nogle gange koste lidt på selvværdet og pengepungen - og hvad så....... Bare min ringe mening Philo |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 28/11-2008 10:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Der er stadig mange ubesvare spørgsmål. Jeg synes vi stadig mangler lidt flere oplysninger fra "TrueLove" ![]() Som et lille indspark til debatten, synes jeg det er et dårligt tegn hvis hun har spurgt efter hvor rig man er...... Min kone har (pt.) aldrig spurgt om hvor rig / fattig jeg er
Redigeret af hfb d. 28/11-2008 10:59 |
|
|
|
| Thorleif |
Lagt på d. 28/11-2008 13:25
|
Philo skrev: En anden ting er, at man - efter min ringe mening - påtager sig nogle forpligtelser, hvis man gifter sig med en pige fra Thailand. Herunder påtager man sig forpligtelsen til at hjælpe - bl.a økonomisk efter evne - hvis pigens familie får problemer. Hermed ikke sagt, at man bare blindt skal betale revl og krat og ny motorbike til pigens bror etc. Men man bør have en forståelse for, at de fleste thaifamilier er som Danmark også var, før vi fik socialhjælp og fri sundhedspleje. Man er fuldstændig afhængig af, at nogle med penge kan træde til. Og selvfølgelig, hvis nogen familiemedlemmer er i udlandet og ovenkøbet godt gift, håber man da på noget hjælp derfra. Derfor vil - i det her tilfælde pigen - da normalt også hjælpe efter evne. Men igen er nøgleordet kommunikation - Tal sammen Thai kvinde og Dansk mand. Jeg tror nemlig, at alt for mange komplikationer opstår fordi man har forskellig indgangsvinkler og efterfølgende ikke taler sammen, men bare låser sig fast i sine synspunkter. Og det gælder formentlig lige meget for begge køn. Mange gange er manden dog ældre og måske også bedre orienteret og bør måske således også vise lidt mere forståelse. Og ja - det kan nogle gange koste lidt på selvværdet og pengepungen - og hvad så....... Bare min ringe mening Philo Det er meget sjovt du siger kommunikation, fordi jeg synes det er den danske indgangsvinkel til at løse problemmer. Min erfaring er at thaier generelt set langt oftere ser væk fra problemmer eller "fejer dem ind under gulvtæppet" som nogle siger i DK. Thaier er efter min mening ikke problemløsere i den tradition vi har i DK. Derfor mener jeg også at hvis man vælger at bo i Thailand klarer man sig bedst ved at tilpasse sig de virkemidler der gælder der og tilsvarende i Danmark. Måske det er et godt råd at sige at man så vidt muligt skal tilpasse sig de lokale regler og normer og give køb på den last man slæber med sig? |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 28/11-2008 14:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Jeg syntes ikke at Thai'er fejer tingene ind under gulvtæppet, men de skelner imellem problemer de kan gøre noget ved, og problemer de ikke kan gøre noget ved. Og her er Thai'erne enormt godt til at lægge det bag sig og komme videre. Det kunne vi lære meget af. Har også set slogans i Budistiske templer, der netop peger på, at man ikke skal dvæle for meget ved ting man ikke har indflydelse på, eller ikke kan gøre noget ved. Her i Danmark piver vi over alt, så psykologer samt lykkejægere med tvivlsomme uddannelser har kronede dage. |
|
|
|
| TrueLove |
Lagt på d. 28/11-2008 20:17
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Tak for de mange indlæg. Jeg er helt overvældet over at så mange har reageret. Og så så hurtigt. Det er nogle gode og konstruktive indlæg og meget af det er helt sikkert noget jeg kan bruge. Jeg er også glad for at få bekræftet at den måde jeg ind til nu har håndteret det hele på stemmer godt overens med de anbefalinger i nu kommer med. Flere af jer nævner at det er svært for jer at komme med mere konkrete svar da i ikke har så mange oplysninger om hende. Det kan jeg selvfølgelig godt forstå. Når jeg ikke skrev så mange fakta skyldes det primært at jeg ikke ønsker at udlevere hende. Tænker jo også på hvordan jeg selv ville have det hvis det var hende der - bag min ryg - skrev om mig i et offentligt forum. Det ville jeg selvsagt ikke være særlig begejstret for. Derfor har jeg bevidst undladt at medtage personlige oplysninger i mit første indlæg. Men jeg må så også erkende at det er begrænset hvor meget jeg reelt ved om hende. Hun giver udtryk for et hun ønske at det hele ikke må gå for hurtigt. At vi skal give det den tid der skal til for at vi kan lære hinanden at kende før vi går videre til noget mere konkret. Og det er jo sådan set fair nok. Sådan har jeg det også selv. Men hun er også meget bevidst om at beskytte sig selv. Jeg kan mærke at hun har nogle ar på sjælen. Selv om hun virker som en glad og sprudlende pige så kan jeg fornemme at hun bærer på noget som virkelig har gjort ondt. Noget som der har såret hende. Jeg tror - og håber på - det er derfor hun har bedt om at vi venter noget tid endnu med at snakke om hendes fortid. Noget som jeg er nød til at respektere. Men jeg vil lyve hvis jeg påstod at det ikke gør mig bekymret. Jeg kan jo også se nogle af advarselssignalerne. |
|
|
|
| Wili |
Lagt på d. 29/11-2008 13:22
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 51 |
Tjahh de thai kvinder er sgu nogen farlige nogen....pas på eller de kommer og bider jer. I er sgu en flok halvgamle flæbende koner at høre på. Man skulle tro at I står i et supermarked og diskuterer om bananerne kommer fra Brasilien elle Uruguya, det er sgu mennesker i taler om..... Kære truelove Hvis du ikke går hel hjertet ind i et forhold uden fordomme(for hvad du hører), så skal du lade være. Kærlighed bygger bl.a. på tillid. Held og lykke den kvindelige halvdel af Wili |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 29/11-2008 13:56
|
|
det er fint at du har fået nogle input du kan bruge. Men vær stadig OBS. på at hun ikke bruger dig. Især på din pengepung, men også hvad hun kan komme gratis til hos dig. Ophold mad m.m. Jeg er allerede dybt bekymret for dig. du er rede til at beskytte hende og tilgive hende for evt. hardcore/gogo/barlife. Men det er ok jeg kan godt læse mig til at du allerede er for langt ude med dine følelser. Men så må du lære........ Ved en hver tvivl du har om hende, vælger du at beskytte hende.........så fornuften har tabt hos dig. Men det er ok. Du er ikke den første og ej heller den sidste. Problemet må nok være, at mange Danske mænd er så udsultede følelsesmæsigt, at vi klamrer os til alt, selv hardcore prostituerede. Redigeret af vandango d. 29/11-2008 14:29 |
|
|
|
| Thorleif |
Lagt på d. 29/11-2008 14:37
|
vandango skrev: det er fint at du har fået nogle input du kan bruge. Men vær stadig OBS. på at hun ikke bruger dig. Især på din pengepung, men også hvad hun kan komme gratis til hos dig. Ophold mad m.m. Jeg er allerede dybt bekymret for dig. du er rede til at beskytte hende og tilgive hende for evt. hardcore/gogo/barlife. Men det er ok jeg kan godt læse mig til at du allerede er for langt ude med dine følelser. Men så må du lære........ Ved en hver tvivl du har om hende, vælger du at beskytte hende.........så fornuften har tabt hos dig. Men det er ok. Du er ikke den første og ej heller den sidste. Problemet må nok være, at mange Danske mænd er så udsultede følelsesmæsigt, at vi klamrer os til alt, selv hardcore prostituerede. Jeg sad med præcist de samme tanker efter at have læst TrueLoves sidste indlæg. Nu er mit råd ændret til du (TrueLove) sætter hovedet ned i en iskold spand vand. Og ja! Jeg mener det sgu´! ![]() |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 29/11-2008 14:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
I giver ikke mange positive svar til truelove. Endnu engang , så forstår jeg ikke hvad mange af jer laver i Thailand med alle disse svindler thaipiger , hvis i ikke var så utrolige mistroiske over for dem alle , så tror jeg det kunne blive nogle bedre forhold ud af det. Selvfølgelig siger jeg ikke at i skal vende det døve ører til , men der ikke et positivt svar imellem. Og hvad så om hun havde været barpige eller gogopige. Vi skal da ikke dømme på fortiden , for så er der da også en del her der ikke når langt i Thailand.. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 29/11-2008 15:21
|
|
saendaeng skrev: I giver ikke mange positive svar til truelove. Endnu engang , så forstår jeg ikke hvad mange af jer laver i Thailand med alle disse svindler thaipiger , hvis i ikke var så utrolige mistroiske over for dem alle , så tror jeg det kunne blive nogle bedre forhold ud af det. Selvfølgelig siger jeg ikke at i skal vende det døve ører til , men der ikke et positivt svar imellem. Og hvad så om hun havde været barpige eller gogopige. Vi skal da ikke dømme på fortiden , for så er der da også en del her der ikke når langt i Thailand.. Det er jo stadig et debatforum, og nogen lever godt med bar/gogo piger, og det er også helt ok. Men jeg kan med min erfaring og mine vildeste fantasier ikke forestille mig, hvad godt der kan komme ud af det. I'm sorry. Jeg syntes bare nogen gange, at man ser en syg opfattelse af, hvad der er normalt for menneskers trivsel og liv. Måske ligger vi allesammen og roder rundt med barpiger. Og deraf alle de problemer vi har påtaget os trods mange advarsler. Jeg ved personligt ikke, men efter nogle uger sidste år med døgndruk i Pattaya, har jeg helt glemt hvad der er op og ned i et sundt forhold. Samtidig har jeg helt glemt at kigge på, jævnaldrende Danske kvinder der kigger mig dybt i øjnene. Jeg har kun focus på de unge smukke thaipiger. Et eller andet sted har jeg flyttet mig, jeg er ikke mig selv mere, efter nogle ture til Thailand. Redigeret af vandango d. 29/11-2008 15:23 |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 29/11-2008 15:35
|
|
saendaeng skrev: Og hvad så om hun havde været barpige eller gogopige. Vi skal da ikke dømme på fortiden , for så er der da også en del her der ikke når langt i Thailand.. Føj for pokker!! |
|
|
|
| lilleper |
Lagt på d. 29/11-2008 20:06
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
jeg siger ta chancen hvis man har føelser jeg tog den selv for 6.5 år siden der var også mange der sagde dårlige ting om bar piger men man kan ikke slå dem alle over en kam jeg har den mest ærlige dejlige kone hun ringer endda og spør hvis hun vil købe noget der koster over 500 bath når jeg er i dk og arbejde og så er hun en god mor for vores søn jeg har aldrig taget hende i en løgn og hun spør altid til råds inden hun gør noget med vores penge så at alle bar piger er dårlige er en direkte løgn |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 29/11-2008 20:10
|
|
lilleper skrev: jeg siger ta chancen hvis man har føelser jeg tog den selv for 6.5 år siden der var også mange der sagde dårlige ting om bar piger men man kan ikke slå dem alle over en kam jeg har den mest ærlige dejlige kone hun ringer endda og spør hvis hun vil købe noget der koster over 500 bath når jeg er i dk og arbejde og så er hun en god mor for vores søn jeg har aldrig taget hende i en løgn og hun spør altid til råds inden hun gør noget med vores penge så at alle bar piger er dårlige er en direkte løgn Okay så må din barpige så være ok. |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/11-2008 21:17
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
vandongo , hvad mener du med "fy for pokker"? Noget tyder på at mange mandlige DTW-medlemmer er gift med thaikvinder med en høj uddannelse. Ingen kender nogen, der er gift med en tidligere barpige, vel? Moral der godt og dobbelt moral er dobbelt så godt. Så held og lykke til lilleper, du og konen skal nok klare fremtiden sammen- I snakker jo om tingene. Det er der desværre mange der glemmer! |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 29/11-2008 22:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Jeg er sikker på at der er nogle stykker her på siden der er kommer sammen/er gift med tidligere barpiger eller gogo piger og det er sådan set også ligegyldigt for de er mennesker som alle andre og har selvfølgelig ret til at få et bedre liv som feks. alkoholikere eller stofmisbrugere. Om det så er ulækkert eller ej det behøver vi vel ikke kommenterer her da det sikkert gør manden ked af det og det ser jeg ingen grund til. Vi har vel alle valgt forkert på et eller andet tidspunkt i vores liv mht. et eller andet lort man har lavet og det skal man vel ikke straffes for resten af ens liv. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.