Se indlæg
 Udskriv debat
Storken kommer og hvad skal man så...
hugoboerge
http://www.ambban...nThailand/

huratho
Hej Hugobørge
Måske har jeg været ualmindelig heldig, men nu vil jeg fortælle, hvordan vi oplevede det hele.
Jeg havde de papir med fra DK, så der var ingen problem. Min kone havde også hendes papir. Jeg ringede til den danske ambassade. Vi blev enige om at det nemmeste ville være at maile papirene og de ville være færdige når vi kom, hvilket de også var. Derefter til den thailandske udenrigsministerium. Vi afleverede papirene som vi havde fået fra den danske ambassade, ventede 2 timer, fik papirene tilbage. Ud til lufthavnen og hjem. Det var det.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

huratho
Hej Danmark tillader dobbelt statsborgerskab. Se blot her
DOBBELT STATSBORGERSKAB. Der fødes i dag mange danske børn i blandede ægteskaber, hvor den ene af forældrene er dansk og den anden udenlandsk. Disse børn bliver dobbelte statsborgere fra fødslen og vil under visse omstændigheder kunne bevare denne status resten af deres liv.
Hilsen Hugo

claus31130
Vil osse sige det gik rimeligt nemt.....da vi skulle giftes...papirerne fra danmark kom herud,faxede det ned til ambassaden som de skulle bruge,fremviste originalerne ved afhentning,kørte på udenrigsministeriet for at verificere papirerne,efter indlevering vente i et par timer mod express gebyr god nok......så hjem til Lamplaimat og på amphoer....
Det meste her i Thailand kan godt gå smerte frit hvis man undersøger tingene lidt først

Claus

http://www.cs-web.in.th/
huratho
Hej Claus
Det er ikke alt som er besværlig her i Thailand.
Stort tillykke herfra.
Hilsen og god vind fremover Hugo

Payanak
huratho skrev:
Hej Danmark tillader dobbelt statsborgerskab. Se blot her
DOBBELT STATSBORGERSKAB. Der fødes i dag mange danske børn i blandede ægteskaber, hvor den ene af forældrene er dansk og den anden udenlandsk. Disse børn bliver dobbelte statsborgere fra fødslen og vil under visse omstændigheder kunne bevare denne status resten af deres liv.
Hilsen Hugo

Har du et link til det???

huratho
Hej Cha-nok
Jeg har ikke linket, men det er en artikkel fra Politikken. Prøv at søg på emnet.
Jeg vil da også oplyse at mine 2 børn i DK som jeg har med en thaier har dobbelt statsborgerskab
Hilsen Hugo

Spring til debat: