Se indlæg|
Farvel Pattaya, ses vi igen??????
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 06/08-2008 11:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg ved også et god sted at spise thaimad det er hjemme når min kone lave det det er både billig og godt ![]() |
|
|
|
| bareMig |
Lagt på d. 06/08-2008 12:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 151 |
Undskyld måske er det bare mig, men din tur virker sku lidt kedelig. Hvorfor tage helt om på den anden siden af jorden for at deltage i et marathonløb ingen sprut, ingen damer, og så helt alene. Så kunne jeg nok finde bedre ting at bruge min tid og penge på. |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 06/08-2008 12:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Jo det er da ingen hemmelighed hvor jeg spiser![]() Stedet har umiddelbart intet navn og er bare en stor åben bygning med delvis plasticstole. Stedet ligger på Central road næsten lige overfor hvor man kører ind på Soi Bukao, så hvis man kommer fra Soi Bukao så krydser man Central road og går en 50-60m til venstre, så kommer der lige en lille soi og overfor denne soi er der et stadie med en masse mangoer og lige ved siden af er der et lille udendørs køkken, så er man det rigtige sted og så bevæger man sig bare ind i "resturanten", godt inde kan man også se en skrædderbutik, frygt ikke for det skrædderen er overhovedet ikke påtrængene overfor resturantgæster. Der er et menukort med billeder så man ikke bestiller i blinde. F.eks koster kylling og cashewnødder incl. ris 70 bath, en stor øl også 70 bath, suppe ligger også på 60-70 bath, de tager gerne imod , men forventer ikke drikkepenge ![]() Jeg har dem midstænkt for at bruge flaskevand til opvasken og virker som om de har en fornuftig håntering af fødevarer, som sagt aldrig problemer efter at have spist der, og det har ellers været normen før i tiden Niels Redigeret af latour82 d. 06/08-2008 12:26 |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/08-2008 12:16
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ben skrev Jeg ved også et god sted at spise thaimad det er hjemme når min kone lave det det er både billig og godt Bare skriv en adresse så kommer vi ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/08-2008 12:22
|
|
Ja man er vel altid "sulten" efter noget godt, så hvor er det sted du omtaler Latour. Nu går vi ikke så meget ud mere - pensionen????? Men fruen laver dejlig thai (laofood). Førhen da vi gik meget ud så spiste vi flere gange om ugen oppe på de 2-3 små thai restauranter der ligger lige efter templet på South Road. Der ligger mange, men det er de sidste lige inden den første vej til venstre. Fruen er ikke hjemme før i morgen tidlig, så jeg var ude i byen lørdag med nogle amerikanske venner. I de 8 år jeg har boet her har byen aldrig været så tom. De få der var på Walking var ikke barpublikummer. Men familier med børn der var på aftenvandring, højst en is eller en vand fra 7-Eleven. Russerne er også tyndet ud. Men arabertyper bliver der flere og flere af - desværre. De bidrager overhovedet ikke til infrastruktur. Spiser kun på arabersteder og bor på araberhotel. Køber intet, heller ikke på markeder. Når man daglig kører rundt å sin chopper ser man jo ind på diverse barer. Tomt og øde, nogle få engelske eller australske har drikkende gæster, faktisk ingen på de danske. Forleden på en tur ud langs Jomtien, var den eneste restauration med gæster klokken ca. 9.30 (morgenmadstid normalt), Jomtieen Boathouse. Alle andre barer og restauranter gabende tomme. Vores ven skrædder Poul nede på Walking fortæller om meget lidt handel de sidste 2 måneder. De gode bagere bager så lidt brød så hvis du ikke kommer tidligt så er der udsolgt. Kan ikke rigtig forstå alt det skriveri om udsolgte flysæder. Hvor er turisterne? Ville være interessant at høre om det er det samme negative på de andre turiststeder. Så der må være nogen der lyver, flyselskaber eller turistbureauer, for der er sku masser af hotelpladser her i byen for tiden. Selv vores favoritspisested Swiss House i Soi Diamond har ledige pladser, og der plejer at være fuldt hus, næsten hver aften. Udover verdensøkonomien tror jeg rent personligt at også frygten for et nyt kup og det med templet oppe i nord spiller ind for turistafmatningen. Men som latour så rigtigt skriver byens mange raid på kriminelle har jo skræmt mange, specielt de såkaldte fastboende slubberter, man ser ikke så mange med fortinnede øjne for tiden. I sidste uge på Emigration - hvor der jo er kommer endnu er skærpelse for at fange snyderne - nu skal man bevise at bor der hvor man siger. D.v.s. medbringe brev eller kvittering med ens navn på, nu kan man ikke bare have en tilfældig adresse hos en ven og så bo på hotel eller lignende. Så også disse typer er ude, eller på vej ud af byen og det er jo ikke så få der lever på den måde her i Pattaya. En der var der smatidig med mig havde allerede fået så hatten passede og lidt til, havde svært ved at finde stol og papirer. Han blev høfligt og venligt bedt om at komme igen når han var ædru. Lignede ikke typen der når det nogen sinde, så jeg tror ikke han når at få sit visa fornyet. Pas på jer selv derude, der er mange bussemænd og bussepiger der jager faranger. Skeptikeren fra Pattaya |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 06/08-2008 12:23
|
Hej bareMig. Jo det kan da godt være at du finder min tur kedelig, jeg havde det nu fint nok, også uden købedamer ![]() Sanheden er nok at jeg er meget monogam, nu kan man jo sige at jeg er i seperation, så jeg var jo fri til at gøre hvad jeg havde lyst til, ved jeg godt, men jeg foretrækker at have kendt min sexpartner et stykke tid inden det bliver intimt, det med one nigt stands fik jeg nok af da jeg var ung. Inden jeg tog afsted var jeg da ikke afvisende for at hygge mig med en pige eller 2, og min exkone var da også oppe og aflevere en ordentlig bunke kondomer så jeg var garderet til turen, men da jeg var i Pattaya, tja kan man sige jeg gad simpelthen ikke??? Men selvom det var kedeligt efter din mening så fandt jeg stor glæde med de ting jeg foretog mig dernede, og sådan er vi jo så forskellige ![]() Niels |
|
|
|
| bareMig |
Lagt på d. 06/08-2008 12:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 151 |
latour82 skrev: Hej bareMig. Jo det kan da godt være at du finder min tur kedelig, jeg havde det nu fint nok, også uden købedamer ![]() Sanheden er nok at jeg er meget monogam, nu kan man jo sige at jeg er i seperation, så jeg var jo fri til at gøre hvad jeg havde lyst til, ved jeg godt, men jeg foretrækker at have kendt min sexpartner et stykke tid inden det bliver intimt, det med one nigt stands fik jeg nok af da jeg var ung. Inden jeg tog afsted var jeg da ikke afvisende for at hygge mig med en pige eller 2, og min exkone var da også oppe og aflevere en ordentlig bunke kondomer så jeg var garderet til turen, men da jeg var i Pattaya, tja kan man sige jeg gad simpelthen ikke??? Men selvom det var kedeligt efter din mening så fandt jeg stor glæde med de ting jeg foretog mig dernede, og sådan er vi jo så forskellige ![]() Niels Jamen det har du da ret i ![]() |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 06/08-2008 17:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
I den her tråd bliver Pattaya nærmest gjort til en spøgelsesby. Var der selv i juni, og selvom byen ikke var overfyldt mener jeg altså ikke, den var så øde, som nogen gør den til. Maik |
|
|
|
| Kent26 |
Lagt på d. 06/08-2008 18:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 163 |
Ved ikke om det lyder kedeligt - måske lidt underligt For der er jo masser af lækre damer..Det postitive ved det fravalg er, at du så slipper for at bekymre dig om diverse kønssygdomme Eller blive forelsket i den "forkerte".. |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 06/08-2008 19:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
bareMig skrev: Undskyld måske er det bare mig, men din tur virker sku lidt kedelig. Hvorfor tage helt om på den anden siden af jorden for at deltage i et marathonløb ingen sprut, ingen damer, og så helt alene. Så kunne jeg nok finde bedre ting at bruge min tid og penge på.Den forstår jeg slet ikke. Kan man kun tage på ferie i Thailand, hvis man er til sprut og glædespiger. Er der ikke anden grund til ferie i Thailand? Og rejse og få det til at passe med et marathon løb. Det er der da mange der gør. |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/08-2008 19:56
|
|
lols skrev: bareMig skrev: Undskyld måske er det bare mig, men din tur virker sku lidt kedelig. Hvorfor tage helt om på den anden siden af jorden for at deltage i et marathonløb ingen sprut, ingen damer, og så helt alene. Så kunne jeg nok finde bedre ting at bruge min tid og penge på.Den forstår jeg slet ikke. Kan man kun tage på ferie i Thailand, hvis man er til sprut og glædespiger. Er der ikke anden grund til ferie i Thailand? Og rejse og få det til at passe med et marathon løb. Det er der da mange der gør. Ja lols Jeg kan kun give dig ret, og det er da også friskt gjort at tage til thailand og løbe maraton, gid jeg kunne gøre det samme. Redigeret af d. 06/08-2008 20:01 |
|
|
|
| Anders And |
Lagt på d. 06/08-2008 21:21
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
Maik Jeg var der også i juni måned. Jomtien var meget meget øde. FX var der i soi white flere aftenener med kun 4-5 udlændige i HELE gaden. |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 06/08-2008 22:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja 9 - 4 var jeg en runde på Jomtin og der var der også begyndt at blive stille. Om dagen. Men vi opholder os bestemt ikke i Pattaya et ½ år p g a sprut og piger men fordi vi nyder byen og området ! min Singha kan jeg jo få overalt selv i KBH. Og det er da flot at rejse så langt for at deltage i Maraton og det rejser udøvere vist Verden rundt for at afvikle Mvh |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 07/08-2008 03:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg bo selv i Jomtien og kan se forskelle fra sidste år og så i år her er meget stille der er ikke så mange her i forhold til sidste år og thai kommer hele ikke mere fra Bangkok fra fredag til sondag men det skyldes at benzinen er blevet dyre. Mange bar og og spisersteder er tomme og piger er meget opsat på at få en med hjem og til meget lavt beløbet bare for at få penge. Det med kønsygdom er man selv herre over det er da klart hvis man ikke bruge kondom så er der også store mulighed for at man kan få det Jeg vil nu ikke ligefrem kalde Pattaya for en spøgelses by her er da stadig menneskerne i vise dele af byen men og aften i Jomtien kan det godt være spøgelses by. Men for os som bo her fast er dejlig fred og ro et par måneden i nu så vi nyder det. Redigeret af thaikurt1 d. 07/08-2008 03:37 |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/08-2008 04:26
|
|
Latour, det lyder spændende. Har aldrig været i den ende af byen for at spise thai, men næste gang vi skal ud burde vi måske prøve. Det lyder ikke så turistet. De tre jeg nævnte er kun kendt af få faranger og det er så mest tyskere der spiser der. Det er sku så synd for alle de turister der kommer her og ryger i fælden med de "såkaldte" thai spisesteder. Det har intet med thaimad at gøre, og turisterne får slet ikke den rigtige opfattelse af et thaikøkken. De priser du nævner er meget normale thaipriser, Turist stederne er vel omtrnet dobbelt så dyrt og en trediedel så godt. Flot at du er en af dem der løber Marathon. Har nu i 8 år belsuttet af ville stå op og følge løbet, men der er altid nogen der har klæbet tæppet fast omkring sengen så jeg kan ikke komme løs. Det var egentlig underligt at se forandringen på turistsammensætningen i de dage før og efter. Atletiske kroppe prægede bybilledet, salget af vand steg til formidable højder, og barernes damer råbte forgæves, alle skulle tidlig hjem og passe på helbredet. Kan du fortælle mig om de der kenyanske løbere, er det ikke masaier? Deres kropsbygning minder mig om dem. Er jo en slags adoptivsøn i en stamme 250 km uden for Nairobi engang først i 80erne. De eneste der ligner dem af bygning er Etiopere. Ha det godt og nyd vejret i DK, her regner det næsten hver dag, underligt nok ikke ude på Jomtien hvor thaikurt1 bor. Men fredag nat i sidste uge blæste der en masse reklameskilte ned rundt omkring i byen, og der var rigeligt med vand. Samme mandag aften, små 3 timer fra 16.30- 20.00. Lysstolperne, dem at cement, blev revet omkuld (knækkede) ovre på markedspladsen, så nu har teltholderne ikke noget at tøjre fast i. Men de er jo thaier så de finder helt sikkert en løsning. Skeptikeren |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 07/08-2008 07:43
|
Nu var jeg jo der ikke i Juni ligesom Maik, men jeg havde nu godt nok læst at der kun var få turister. Jeg kan jo kun sammenligne med tidligere rejser på samme årstid, og når jeg gør det, ja så var der meget meget tomt. Nu ved jeg jo ikke hvormeget Maik kender til Pattaya og hvor meget han har været der før? Når man så hvor desperate sælgerere, piger og også hoteller var for at få gæster, det syntes jeg nu godt nok var tegn på at det stod meget skidt til. Under min massage lige efter maratonløbet, der snakkede jeg en del med pigen, udtrykte min forundring over at hun havde tilbudt mig sex uden kondom, jegspurgte hende om det var noget som var en del af hendes normale serviceydelser? det afviste hun, men hun viste at mange mænd helst ville uden og hun håbede derfor at det kunne være det som fik mig overtalt, og hun tænkte at når jeg kunne løbe så langt, så var jeg sikkert ikke syg.Nogle tænker jo nok at jeg er syg i hovedet når jeg rejser så langt for at løbe, men det har nu været min livstil i mange år, hvor jeg har løbet i både Usa og også i mange Europæiske storbyer, og har nydt kombinationen, af ferie og løb. Til Skeptikeren, nu fik jeg ikke lige tid til at studere eliteløberne, kunne kun se at de var lange og senede og meget tynde. Men for nogle år siden i forbindelse med Boston maraton, der boede jeg tilfældigvis på samme hotel som nogle af topløberne, deres tid gik med let træning et par gange om dagen, derudover sad de og hang nede i foryeren, fordi de skulle slappe af og spare sig til løbet, ikke noget sjov med at se byen og hygge sig, dagen efter løbet var de ude af hotellet før kl 7.00 på vej til næste opgave. Jeg kan kun anbefale dig at prøve "min resturant" og den er mest brugt af Thaier, de farlanger som dukker op er som regel ledsaget af en Thailænder, om maden er så meget bedre og billigere end f.eks dit sted i Syd Pattaya er da tvivlsomt, mit focus har alene været på at det var ret billigt, og smagte godt, men især at jeg aldrig har fået tynd mave efter at have spist der, hvilket jeg har haft et par gange efter at have spist på de noget dyere turistThaisteder. Kan kun bekræftige at det også var mit indtryk at mange af turisterne var grupperejsende, primært fra andre Asiatiske lande, og de bidrager ikke med meget til infrastrukturen i Pattaya, og de har nok i sig selv og lægger ingen penge i barer og går ikke med de lokale piger. Da jeg kom til Pattaya regnede det kraftigt og den første dag dernede fik vi et syndeflodsregnskyl hvor jeg efter bygen gik i vand til knæene på Soi Diana da jeg skulle hjem på mit hotel, efterfølgende regnede det stort set kun om natten i de næste 10 dage, så fik vi lidt regn på maratonsdagen, men så heller ikke mere før på hjemrejsedagen hvor jeg alligevel sad i bussen på vej til lufthavnen, samlet set tror jeg at denne tur var den tur hvor det regnede mindst ![]() ![]() Niels |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 07/08-2008 11:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Øv jeg holder meget af pattaya og det gør lidt ondt at høre at byen er så død. Så må jeg jo hellere få købt en billet hurtigt så jeg kan komme tilbage til alle de skønne tøser gad vide hvor folk tager hen i stedet for? |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 07/08-2008 12:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
filihankat skrev: Øv jeg holder meget af pattaya og det gør lidt ondt at høre at byen er så død. Så må jeg jo hellere få købt en billet hurtigt så jeg kan komme tilbage til alle de skønne tøser gad vide hvor folk tager hen i stedet for?Tror der er mange årsager til nedgangen af turister i Pattaya: Dyrere fly priser Mange Russere Mange arabere Meget kriminalitet Større krav for visa Tror mange tager til Philippinerne i stedet Men jeg elsker Pattaya og vil altid vende tilbage, og for mig gør det intet at der er turistnedgang. |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/08-2008 12:53
|
|
Davs *Ja der er mange som tager til philipinerne i stedet for. og til wietnam. Det kunne jeg sgu også godt tænke mig, at se de andre lande. Men som Goldwing siger,jeg erlsker pattaya, det er thailands bedste by. ![]() bamsen |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 07/08-2008 12:59
|
Ja sad igår aftes og fik læst mine fotos dernedefra ind i min pc, og jeg må sige at jeg fik nok lidt lyst til at tage derned igen, jeg har det nok ligesom Goldwing, at jeg også elsker byen på godt og ondt. Så måske tager jeg derned og holder en ferie om et par år eller 3, det skulle ikke forbavse mig. Ligesom andre nationaliteter så var der heller ingen Russere af betydnig dernede, ellers også opholt de sig ikke der hvor jeg var. Arabere, tja de holder sig jo sig for det meste nede i Syd pattaya, hvor jeg så til gengæld ikke er ret meget. Kriminaliteten er stor, men er den vitterligt større end så mange andre storbyer?? næppe. Meget af krimminaliteten skyldes jo også at folk (turister) opfører sig ualmindeligt naivt, og har mange penge på sig. Personligt har jeg aldrig mere end max. 2000-3000 bath på mig, og har kun mere på mig når det er absolut nødvendigt, når jeg har mange penge på mig er det altid med sanserne skærpet og sikkert hysterisk agtpågivende. Har aldrig min guldkæde på når jeg bevæger mig rundt i byen osv. Havde godt læst at der skete ting og sager på Bath busserne, med tyverier, det undgik jeg let og elegant ved nærmest ikke at bruge dem, og når jeg brugte dem så var det med regl 1. kun få penge på mig, ellers gik jeg for det meste rundt, større er byen altså heller ikke. Har 7-9-13 aldrig mistet noget, med untagelse af at da vi var dernede for 2 år siden, da var børnene små og blev primært transpoteret i klapvogn når vi var ude, da havde vi lidt sjusket sat klapvognene udenfor Big C mens vi var inde og handle, og de var væk da vi kom ud, men det kan ligeså godt have været personale som har flyttet dem. Jeg har på et Pattaya forum læst at rigtigt mange søger Philippinerne istedet og stille og roligt også Cambodia, pigernes attitude skulle være bedre og sex meget billigere. Nu har i vel fået på forståelsen at jeg ikke tager derned for at få noget af det frække? men personligt syntes jeg at det er et problem med alle de ladyboys som er nærmest kotyme at der skal være en ladyboy på enhver bar, men der må jo være kunder til det, ellers var de der vel ikke? Personligt syntes jeg at det trækker ned, men andre vil jo mene at det er fint nok .Selvfølgelig kan turistnedgangen få betydning på sigt, hvis søgningen falder vil en stor del af hotellerne lukke, resturanter , barer,vil lukke , færre piger vil søge til byen, hvilket vil gøre turisttilstrømmningen mindre, eller lykkedes bystyrets plan med at "rense" Pattaya og gøre det til et familie turistmål, hvilken indflydelse vil det have på byen som vi kender den på godt og ondt i dag?? Ved godt at det er fremtid, men der er en udvikling igang og det er ikke godt at vide hvor den ender, jeg ved det i alle tilfælde ikke .Niels |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

ingen sprut, ingen damer, og så helt alene. Så kunne jeg nok finde bedre ting at bruge min tid og penge på.

det afviste hun, men hun viste at mange mænd helst ville uden