Se indlæg
 Udskriv debat
Paradiset- Den Aller Største Myte Af Dem Alle
ben
Bertel; der er ikke nogle deciderede "nye" regler inden for det sidste aars tid. Dog er der ofte nye fortolkninger af reglerne afhaengigt at kontor/officer/ambassade/humoer/fuldmaane og hvad ved jeg Wink.

Skaal!

thaibertel
hej ben
mente det nok, men mange tak
forsat god dag
v.h. thaibertelCool

rinpoche skrev:

1) De der kun kan se det gode med deres rosenfarvede solbriller
2) De der kun kan se det negative med deres mørke solbriller.
3) De der kan se såvel godt som ondt, og får det bedste ud af det.
4) Og så er der de som ikke fatter en bønne.

Tak for den opdeling. Jeg hører til hos nr. 3, med det tillæg, at jeg lever en bevidst tilværelse her. Jeg lader mig ikke rive med at strømninger, gruppepress, osv.

Jeg har simpelthen bygget min egen tilværelse op, men jeg er jo også et socialt menneske, så jeg opsøger bekendte og venner, og de opsøger mig.

De tråde jeg laver her, laver jeg for at diskutere, og tråden om paradiset, ja den kom fordi jeg endnu en gang så noget, som i mine øjne ikke var ret godt, og som var meget meget langt fra paradiset. Den rutine manden havde bygget op, vil slå ham ihjel en vakker dag, han vil ikke dø af alderdom, det garanterer jeg for.

Ikke desto mindre virkede det, som om dét jeg så som forfærdeligt, blev accepteret som noget uundgåeligt af vedkommende, og de fem seks andre som hørte på den samme historie, holdt præcis som jeg deres kæft. To nikkede dog genkendende, de var eller havde selv været i den samme situation.

Tilbage til emnet, det mulige paradis i Thailand.

Jeg hørte en gang en sige, at jo mere den nye tilværelse i Thailand minder om det som passede én godt i Danmark, jo bedre vil det gå for dig. Du vil leve længere, du vil undgå en masse problemer. Paradiset finder du (måske) hvis det eneste du ændrer, stort set, er opholdelseslandet, resten kører bare videre som det altid har gjort.

Hvis du plejer at drikke fem genstande pr dag i DK, så gør det samme her.

Hvis du plejer at undgå at gifte dig med en prostitueret i DK, så gør det samme her.

Hvis du undgår spirituskørsel i DK, gør det samme her.

Hvis du plejer at lade folk betale for deres egen øl i DK, gør det samme her. Jeg har set snesevis af folk ude i landsbyerne, som holder hof, som kun har deres såkaldte thaivenner, fordi han, den skøre farang, betaler drinks.

Hvis du plejer at drikke med økonomisk jævnbyrdige i DK, gør det samme her.

Hvis du plejer at tænke med hjernen i DK, og ikke med pikhovedet, så præv, selv om det kan være svært, det erkender jeg, så er det ikke ret godt hvis man vil finde paradiset, hvis man flytter hjernen ned under navlen et sted.

Osv osv.

Kan i have en god dag, alle sammen.

Frank
aaby skrev:
... Jeg hørte en gang en sige, at jo mere den nye tilværelse i Thailand minder om det som passede én godt i Danmark, jo bedre vil det gå for dig. Du vil leve længere, du vil undgå en masse problemer. Paradiset finder du (måske) hvis det eneste du ændrer, stort set, er opholdelseslandet, resten kører bare videre som det altid har gjort....

I mine øre er det en gang lommefilosofisk bullshit. Skomager bliv ved din læst...

John
aaby skrev:
De tråde jeg laver her, laver jeg for at diskutere, og tråden om paradiset, ja den kom fordi jeg endnu en gang så noget, som i mine øjne ikke var ret godt, og som var meget meget langt fra paradiset. Den rutine manden havde bygget op, vil slå ham ihjel en vakker dag, han vil ikke dø af alderdom, det garanterer jeg for.

aaby du glemmer en ting.

Vi er forskellige

Det der er paradiset for dig, kan være helvede for din nabo.....
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Suk Rak Ning
Frank skrev:
aaby skrev:
... Jeg hørte en gang en sige, at jo mere den nye tilværelse i Thailand minder om det som passede én godt i Danmark, jo bedre vil det gå for dig. Du vil leve længere, du vil undgå en masse problemer. Paradiset finder du (måske) hvis det eneste du ændrer, stort set, er opholdelseslandet, resten kører bare videre som det altid har gjort....

I mine øre er det en gang lommefilosofisk bullshit. Skomager bliv ved din læst...

Frank.

Jeg er enig med dig, at leve 100 procent som i det gamle land, jeg forstaar ikke pointen, hvis man ikke vil leve sig ind i det nye land, hvorfor saa flytte ???Frown
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

SUK, du skrev 100 %, det gjorde jeg ikke. Jo mere dit nye liv minder om det gamle, jo større muligheder har du for

Ikke at blive snydt

Ikke at ende som alkoholiker

Ikke at dø i en sprut ulykke hvor du skader dig selv og eller andre,

Osv.

Hvor mange danske mænd oppe i dit vidunderlige Nong Khai har mistet alle deres værdier, efter at konen har smidt dem ud?

Hvor mange er døde af druk, i paradiset Nong Khai, SUK?

Osv osv?

Suk Rak Ning
Det er kun dem der vil snydes der bliver snydt.

Alkoholiker, hvis du bliver alkoholiker her i Thailand, saa er jeg naesten sikker paa at den Danske laege havde stillet diagnosen " alcoholimus kronikus " allerede inden du tog afsted..

Hvor mange der er blevet " boeffet " her i Nong khai, jeg ved det ikke, har ikke boet her saa laenge + jeg omgaaes ikke folk hvor jeg kan maerke at de lever et falsk liv...

Jeg lever da ogsaa efter visse Danske vaerdier, men ogsaa efter Thailandske........Saa maaske vi alligevel taler samme sprog...Wink
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

manse
Jeg giver dig ret Suk men også kun tildels. Jeg blev snydt så vandet drev af mig ved mit sidste ægteskab i Danmarker. Her er der tale om et stort beløb. Da jeg blev syg og var nødt til at ty til alternative måde at blive behandlet på, flyttede jeg til udlandet for at prøve helbredelse. Min daværende kone med sin advokat ven, forslog mig da, at jeg inden afrejsen overført jeg alle værdierne til konen, for hvis jeg døde vil det ikke komplicere sagen. Jeg troede på dem alle og gjorde det, hvilket udmundede i, at da jeg jo ikke satte træskoende ville hun skilles, og jeg stod så der med en lille kuffert med mine underbukser. Ja jeg blev klædt af til skindet men ikke af en thailænder men af en højtuddannet dansker, så jeg synes vi skal lade være med at lave denne side til et fora for snyd og svindel af thailandske kvinder.

Du har ret Suk, man er selv skyld i hvis det sker, men jeg har lært af det, tror jeg da, så den tid jeg har tilbage at leve i, forhåbentligt mange år, vil jeg gøre alt for min dejlige familie, men ikke mere end, at hvis det samme skulle ske igen, ja så kan jeg klare mig. Ja vi lære jo alle sammen tror jeg, men jeg synes jeg høre så mange negative bølger på denne tråd omhandlende de snydende thailændere, og dette kan jeg ikke lide.

I går havde jeg også en engelsk ven på besøg, for at spørge mig til råds med hensyn til det økonomiske. Han har købt alt til sin nuværende samlever og i hendes navn. Hus, masser af land og bygget lille hus til forældrene samt til en fordrukken broder. Han har en stor lejlighed i Pataya som har en markedsværdi af mere end 6 mill. bath. Hun har forlangt at han sælger den og køber et hus mere i hendes navn. Ja i kan vel nok tænke jer, hvad jeg rådede ham til. Behold lejligheden som står i hans navn, for jeg mente han havde gjort nok, for jeg kender konen.

Jeg tror han forstod, men jeg er overbevist om, at denne kone nok skal få ham overtalt på et vist tidspunkt, for hun er smart og en rigtig levekvinde med masser af kvindelig charme, som hun jo sikkert har lært fra sin tid som bar pige i Pataya.

Kan i alle have en positiv dag.

manse

styrt3
der er mennesker med dårlige intentioner overalt i verdenen, i fattige lande er der såklart flere der tænker på lette løsninger ! hustler tendenser er på ingen måde nationalt relateret !
http://www.yeha.dk/

manse
Kære styrt

kloge kloge ord, flot skrevet

[/quote]

aaby du glemmer en ting.

Vi er forskellige

Det der er paradiset for dig, kan være helvede for din nabo.....[/quote]

John, kan du ikke give lidt mere...

Tror du ikke at jeg ved at vi er forskellige :-)

Og hvad mener du med din bemærkning? Betyder det, at vi ikke kan samtale om emnet faranger i Thailand?

John, giv lidt mere, sidst du kommmenterede en af mine bemærkninger hørte jeg ikke mere til dig. Er det sådan du er, en halv linje, og så ser vi dig ikke en uge eller to? :-D

Frank
aaby skrev:
Drømmen om det thailandske paradis, er det en myte. Kan man satse på en lykkelig alderdom i Thailand, og finde det man håber, på lang sigt, eller er der ingen genveje til lykken? Ikke en gang i Thailand.

Tag nogle eksempler:

Manden har solgt alt, smutter til Thailand, og inden der er gået seks mdr. ryster han på hænderne når han vågner- SPRUT.

Manden har solgt alt i DK, flytter til Thailand, køber hus og en lille butik i konens navn- og den dag alt er betalt, ryger han ud med et brag.

Manden har det hårdt, den dag han finder ud af, at han er "flyttet til landet hvor befolkningen er "aber", umuligusser, osv. Torskedumme, m.m.

Osv. Osv.

Ovenstående er ment generelt, det er ikke alle danske mænd der synes at thaier er aber eller på abeniveau, det er ikke alle danskere der ryster på hænderne om morgenen, osv. Oplægget er generelt ment, der er masser af søde fyre md gode liv, altså indtil videre.

Hvad siger du så?

Jeg siger, at dine indlæg i denne tråd er noget #*% sludder og vrøvleri.

Tag nogle eksempler:

Manden har solgt alt, smutter til Thailand, og inden der er gået seks mdr. springer han hver dag ud af sengen - LYKKE.

Manden har solgt alt i DK, flytter til Thailand, køber hus og en lille butik i konens navn- og den dag alt er betalt, lever de fint af indtægterne.

Manden har det godt, den dag han finder ud af, at han er flyttet til landet hvor befolkningen er venligtsindet, hjælpsomme osv.

Nixon
Tror bare ham åby prøver at spille intellektuel men klovne er der nok af i thailand og det er ikke studenterhuen som klemmer på hovedparten af dem hellere ikke på åby.

http://www.whitehouse.gov/about/presidents/richard
John
John skrev:
aaby skrev:

aaby du glemmer en ting.

Vi er forskellige

Det der er paradiset for dig, kan være helvede for din nabo.....

aaby skrev:
John, kan du ikke give lidt mere...

Tror du ikke at jeg ved at vi er forskellige :-)

Og hvad mener du med din bemærkning? Betyder det, at vi ikke kan samtale om emnet faranger i Thailand?

John, giv lidt mere, sidst du kommmenterede en af mine bemærkninger hørte jeg ikke mere til dig. Er det sådan du er, en halv linje, og så ser vi dig ikke en uge eller to? :-D

Hej aaby, selvfølgelig kan vi debatterer det er jo et debatforum.

jeg ved ikke rigtig hvad det er du vil have mere af..................

Men jeg skal da gerne skære det ud i pap.
Du skriver: Den rutine manden havde bygget op, vil slå ham ihjel en vakker dag, han vil ikke dø af alderdom, det garanterer jeg for.

Det er den linie jeg kommenterer, manden har måske netop bygget den rutine op fordi det er HANS paradis, sådan er livet.

Bare tag en ryger, han ved at han med stor sansynlighed vil dø af en ryger relateret sygdom, alligevel er det måske en del af hans paradis at ryge.

Jeg ved ikke lige hvad jeg kommenterede af dine indlæg sidst.......
Men at jeg kommenterer et af dine indlæg kræver vel ikke en doktorafhandling i svaret.

Hvis du opfatter mig som en "halvlinie", jammen så er det jo sådan jer er - i dine øjne, og det kan jeg jo nok ikke lave om på vel Shock
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Fifidong
Hva' øøhhh er Nixon stået op fra de døde mon?? Han var sg' forresten heller ikke særlig klog, så avataren er et godt valg!

Åby: Må jeg sige tak for en ganske udmærket og INTELLIGENT tråd. En der rækker ud over det sædvanlige barnagtige slagsmål og nonsens her på DTW, tak!

For de heldige der kan læse engelsk, vil jeg anbefale følgende:

http://www.stickm...ssions.htm

Det er et "must read" for både nybegyndere og erfarne, og så er det også underholdende.

Hvorfor lave de samme fejl som alle andre?

Læs Stickman og bliv mere smart og durkdreven end kæresten eller barpigen!

Fifidong (- det hele er fjong Grin)
Redigeret af Fifidong d. 12/07-2008 17:37

Nixon
Nogle læser land og folk andre børsen sådan er vi forskellige og sådan er synet på intellektuelle også. Kan se du også er over i den intellektuelle ende i dit forsøg på at blive mere durkdreven.

http://www.whitehouse.gov/about/presidents/richard
Webmaster
§11 - Ingen personangreb.
Personangreb hører ikke hjemme i en seriøs diskussion. Du må gerne være uenig med andre, men gå efter bolden ikke spilleren.
Står der i reglementet, skal vi ikke prøve at overholde det ?

Tak
- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Frank
Fifidong skrev:
Hva' øøhhh er Nixon stået op fra de døde mon?? Han var sg' forresten heller ikke særlig klog, så avataren er et godt valg!

Åby: Må jeg sige tak for en ganske udmærket og INTELLIGENT tråd. En der rækker ud over det sædvanlige barnagtige slagsmål og nonsens her på DTW, tak!

Hvilket dit indlæg så ikke gør.

Fifidong skrev:
Læs Stickman og bliv mere smart og durkdreven end kæresten eller barpigen!

Ok, så forstår man bedre, når din filosofi er at narre andre... Vor Herre Bevares.

Nixon skrev:
Nogle læser land og folk andre børsen sådan er vi forskellige og sådan er synet på intellektuelle også. Kan se du også er over i den intellektuelle ende i dit forsøg på at blive mere durkdreven.

Hej Nixon, hvis du stadig er i stand til at læse en dugfrisk Lang og Folk hver morgen, er du helt bestemt dygtigere end MIG.

Ha ha.

Spring til debat: