Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
cykertur
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 15/06-2008 12:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
skulle du køre forkert og køre mod Singapore i stedet, kan du også låne en seng i Hua Hin ![]() Jeg vil da håbe du gidder at ligge billeder og lidt dagbog ind på siden, det kunne endda være at webkim kunne lave et eller andet smart så vi kan følge din færden !!! tror vi er mange der kunne tænke os turen men som ikke har tid, penge eller kondi til at gennemføre den, men det kunne være super at LÆSE om den så.... Husk at stoppe ved Chok Chai farmen ikke langt fra Bangkok de har gode bøffer i området, kunne være du skal have et par stykker til at sidde på, var det ikke sådan man gjorde førhen ??? Held og lykke på turen !!! |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 15/06-2008 14:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Risbaronen! Hvorfor ikke indvändige gear? Har en MB med 7 indvändige gear, og den har efterhånden nogle år på nakken, men jeg har aldrig haft problem med gearne, men derimod med meget andet. Lidt olie en gang imellem, og evt. justering, som er meget enkel, og så fungerer det. Men OK, om skidtet skulle gå i stykker i tex. Laos, så er man nok på röven! Köbte en SCO racer for et antal år siden, og havde altid problem med gearne, og justeringen var skide svärt. Så gjorde det det vel heller ikke bedre, at jeg har for vane at köre i for höjt gear, og dermed slide alting meget mer og skävt. Var så heldig, at den blev stjålet ![]() Ingolf |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/06-2008 16:30
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
ingolf skrev: Risbaronen! Hvorfor ikke indvändige gear? Har en MB med 7 indvändige gear, og den har efterhånden nogle år på nakken, men jeg har aldrig haft problem med gearne, men derimod med meget andet. Lidt olie en gang imellem, og evt. justering, som er meget enkel, og så fungerer det. Men OK, om skidtet skulle gå i stykker i tex. Laos, så er man nok på röven! Köbte en SCO racer for et antal år siden, og havde altid problem med gearne, og justeringen var skide svärt. Så gjorde det det vel heller ikke bedre, at jeg har for vane at köre i for höjt gear, og dermed slide alting meget mer og skävt. Var så heldig, at den blev stjålet ![]() Ingolf Det kan jeg da svare på ![]() 50-100km hverdag slider hårdt på alle dele. Støvet gør også sit til at man ofte må udskifte de nedslidte dele. Så derfor et udvendig gear og simpel teknik, som man selv hurtig kan skifte. dsd |
|
|
|
| risbaronen |
Lagt på d. 15/06-2008 16:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
indvendige gear stjæler mange af de kræfter du sparker ned i dine pedaler og vil dermed gøre turen unødigt hårdere en god gearserie bør ikke gå ud af justering hele tiden og er faktisk meget enkel justere/reparere eller skifte dele på en forudsætning for sådan en tur vil selvfølgelig være at man selv kan finde ud af at justere og udskifte gear dele på sin cykel men det er faktisk slet ikke så svært så bare man har det rigtige værktøj med skulle det ikke blive noget problem men står du ude på en grusvej 100 km. fra alting og dit indvendige gearnav har sat sig fast er du chanceløs for selv at kunne reparere det der er temmelig mange dele inde i sådan et nav så ud over at stjæle kræfter er det også så godt som umuligt at reparere mens man er på farten indvendige er fine til daglidags ture men jeg tror ikke du finder særligt mange "proffesionelle" cyklister som bruger dem når de er ude og køre for alvor det var noget af en smøre men ha en fortsat go dag |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/06-2008 17:24
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
ja ja snakken går![]() og i har lidt ret i det i siger med gear men nu skal det hele jo ikke handle om mine gear da jeg ikke har besluttet om jeg vil købe nu cykel i thailand for så slipper jeg for at transpotere den til thailand og hjem til dk bagefter da den kan stå hos nogle af mine venner i thailand. er der nogle af jer der kender nogle smukke strækninger på min tur skal i være velkommen til at skrive og jeg søger jo også efter billige overnatninger undervejs ![]() håber på mange flere vil komme med jeres dejlige imput i min lille verden og nyd nu dagen i dag,så nyder du dagen imorgen, meget bedre ![]() |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.