Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Farvel til Thaimiljøet
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 17/04-2008 18:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Prøv at lade jeres koner få en dansk omgangskreds - lad dem lære om danske værdier, holdninger og normer istedet for at forsøge at leve som Thai i Danmark Ved du hvad, det er nemmere sagt end gjort og det kommer heller ikke til at ske, specielt ikke når majoriten af thailandsk indvandrere har en 6 klasses ballast og generelt en særdelses ringe viden og indsigt i verden udenfor Thailand i det hele taget. For slet ikke at tale om sproglige færdigheder. Ligesåvel som danskere bosat i Thailand i høj grad foretrækker at omgås deres egne først og fremmest pga sproget, kulturelt betingede sammenfaldende interesser you name it, gør thailændere ikke overraskende i Danmark det samme. Fred være med det - siger jeg - hvis man i Dk eller Thailand for den sags skyld ønsker at bevare sin kulturelle forskellighed, sålænge man overholder gængse love og regler og bidrager til samfundets opretholdelse. Jeg oplever ,at thailændere i danmark så udmærket er bekendt med danske værdier, holdninger og normer, men det er ikke nødvendigvis ensbetydende med at de skal tilegne sig disse. Og hvorfor skulle de det? Der skal efter min mening være plads til at bevare sin kulturelle forskelligartedhed og etnicitet, det er vel definitionen på et multietnisk samfund. Ikke mindst er det vigtigt at konen har nogel fritidsinteresser, for man kan jo ikke forvente eller forlange at hun bare skal sidde derhjemme alene og vente på at manden kommer hjem Det må man da ikke håbe, hun har da forhåbentligt et arbejde ligesom alle andre der bor i et samfund med et rødglødende arbejdsmarked, der skriger efter arbejdskraft. |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 17/04-2008 19:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
100% enig med Rinpoche her. I øvrigt er det jo helt normalt at folk søger sammen med andre med samme nationalitet eller kultur. Tag bare og kig på alle danskerkolonierne i Thailand. Der mødes alle danskerene lige nede på hjørnet og får en rød pølse og en faxe fad. Langt de fleste danskere i udlandet har heller ikke ligefrem tilegnet sig ret meget af det pågældende lands kultur. |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 18/04-2008 00:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
"Det må man da ikke håbe, hun har da forhåbentligt et arbejde ligesom alle andre der bor i et samfund med et rødglødende arbejdsmarked, der skriger efter arbejdskraft." Ironi er SÅÅÅÅÅ godt |
|
|
|
| baksida |
Lagt på d. 25/07-2008 08:21
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 87 |
gift, det tar jeg når jeg vil dø![]() [wikipedia][/wikipedia] |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 08/10-2008 09:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Som nogle kommenterede da jeg oprettede min tråd om mit forliste ægteskab, der var der flere både her og især i min omgangskreds som var sikker på at det var seperation på lånt tid. Ja noget tyder på at de mennsker fik ret ,.Vores seperation har vel kun været papirmæssig, i virkeligheden har vi alligevel været tæt på hinanden, både med det praktiske med hensyn til vores fælles børn, men også som gode venner. Vi tager det stille og roligt, flytter ikke sammen for hurtigt, hun virker som om hun oprigtigt har indset at hun ikke var særlig smart da hun valgte at vi skulle gå fra hinanden, især ikke med den argumentation. Hun virker som om hun har fået festet ud og begynder at indse at hun var tåbelig at splitte sin famile for at få tid til vennerne. Vi tager til Thailand sammen i næste måned, og får familien til at tage sig af vores piger så vi rigtigt kan få tid til hinanden og også tid til at få drøftet hvordan vores samliv skal være efterfølgende. Hun ved godt at hendes tid med hendes venner ikke vil blive fjernet, men helt klart indskrænket, hvilket hun accepterer, da hun ellers aldrig ville have foreslået at vi skulle prøve igen. Hun virker oprigtigt som om hun kan indse hvad hun var ved at miste. Jeg har ingen grund til at mistænke hende for at være uoprigtig, trods alt har jeg kendt hende i 9 år og ved godt hvordan hun er , så jeg ser fortrøstningsfuld frem til en fremtid med hende. Og håber at vi begge har lært af fortiden. Niels |
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 08/10-2008 09:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Rigtig held og lykke med det
|
|
|
|
|
Lagt på d. 08/10-2008 09:52
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej Niels, Det var da dejligt at høre og godt hun har indset, at det er bedre at satse på dig end "venninderne". Rigtig god tur tilo Thailand og held og lykke fremover. ![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 08/10-2008 09:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Tillykke med det håber at i så få en god ferie og få talte ud og de problemerne der er opstået i jeres samliv og at jers born igen kan få to forældre til at tage sig af dem. |
|
|
|
|
Lagt på d. 08/10-2008 10:06
|
|
Hejsa Ja herfra skal der også lyde et stort held og lykke med alt håb fremover med jeres familie. |
|
|
|
|
Lagt på d. 08/10-2008 10:12
|
|
SUPER og tilykke med det se det var så 9 års krisen, nu kan du jo så forberede dig på 17 års krisen, den kommer du nok også igennem. personligt er jeg og konen lige kommet over 20 års krisen ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 08/10-2008 10:22
|
|
2 års krisen?? det gav svar på en mange spørgsmål havde 2 års dag i sidste uge |
|
|
|
|
Lagt på d. 08/10-2008 10:36
|
|
Det kan man da kalde en lykkelig historie. Dem har vi ikke for mange af her på sitet. ET STORT TIL LYKKE HER FRA PATTAYA Skeptikeren |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 08/10-2008 16:44
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Niels Hvor det dog glæder mig at høre. Hjertlig tillykke til hele familien. ![]()
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 08/10-2008 18:04
|
![]() ![]() Antal indlæg: 198 |
Hej NIels Også et stort tillykke til dig og familien herfra.. Jeg er sikker på at den måde du har tacklet dette på, har overbevist hende om at du er den rette MAND for hende. Msr
Vin til alle Erhverv, private og gavepakker Tilbehør, glas og decantere [url=http://www.winepusher.dk] Skal vi lave vinkortet til din restaurant
|
|
|
|
| AsifK |
Lagt på d. 02/12-2008 12:33
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
tilykke latour82
Redigeret af AsifK d. 02/12-2008 12:34 |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.