Se indlæg
 Udskriv debat
Thai kørekort i danmark?
__Jacob
Hvis man skal have overført til Thailandske kørekort til danmark mener jeg at man kan springe en masse timer over ved at få oversat sit thailandske kørekort. De kræver dog en oversættelse der er godkendt af politiet i danmark. Songklod Almtorp [url]www.thailandsktolk.dk[/url] kan foretage sådan en oversættelse, og ivørigt vejlede om hvad der skal til.
Redigeret af __Jacob d. 10/03-2008 14:00

sabai sabai
Ja det er da klart du kan anbefale hende , Du er jo selv en del af firmaet !!

SadSad

I alle dine 6 indlæg du har lavet henviser du til jeres firma !!

SadSad

[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Nuk
Det er rigtigt fjelle123.
Og de fleste lærer i øvrigt aldrig at køre bil, men de tror alle at de er testpiloter.......
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening

mugge
tja, jeg ved ikke rigtigt hvad der gælder. Min kone kører stadig på et internationalt kørekort som hun fornyer een gang om året hjemme i thailand. Hun ER blevet stoppet herhjemme og dengang sagde panserbassen intet til hendes internationale kort.
Sådan har vi gjort i mange år, med at forny det når vi er hjemme.Grin

quickmouse
mugge skrev:
tja, jeg ved ikke rigtigt hvad der gælder. Min kone kører stadig på et internationalt kørekort som hun fornyer een gang om året hjemme i thailand. Hun ER blevet stoppet herhjemme og dengang sagde panserbassen intet til hendes internationale kort.
Sådan har vi gjort i mange år, med at forny det når vi er hjemme.Grin

iflg. min ven ´´politi hans´´ hvis en udenlandsk statsborger med fast opholds adresse i danmark kan ikke benytte et internationalt kørekort, undtaget fra disse regler er udenlandske diplomater.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

skoge
Hygge Hejsa

Har kigget et stykke tid her på tråden og ikke rigtig vist om jeg skulle blande mig.....har i mange år lavet bl.a. kørekort, men har ikke været indenfor etaten de sidst 3-4 år - så jeg kan kun komme med oplysninger der er lidt gamle - Wink

Altså, det Thailandske kørekort (som en række andre kørekort fra ikke EU-lande) er ikke det pap værd som det er rykt på !!!!!! her i Danmark.
Det internationale kørekort er en simpel oversættelse af et nationalt kørekort og kan som enkeltstående kørekort ikke bruges til "en skid".
Reglerne er som følger: Hvis en Thailænder med Thailandsk kørekort tager fast ophold i Danmark (tilmeldt folkeregister) kan der køres i maksimum 14 dage - udover det nationale Thailandske kørekort skal der også være et internationalt kørekort - det sidste vil være praktisk, idet en dansk politimand ikke har en "kinamands" chance for at tjekke det Thailandske kørekort.
For at få ombyttet et Thailandsk kørekort til et Dansk kørekort skal kørekortindehaveren aflevere en oversættelse af det Thailandske kørekort, udfærdiget af en godkendt tolk - bestå en kontrollerende køreprøve (i gamle dage kaldt; orienterende køreprøve). En kontrollerende kørprøve består af en teoriprøve og en praktisk prøve. Disse 2 prøver er nøjagtig de samme som os andres !!!!!. Det vil sige, at Thailænderen skal igennem nøjagtig den samme teoriundervisning og have køretimer ved en kørelære som os andre.
Det eneste Thailænderen slipper for, er de ellers obligatoriske køretimer på bane.
Konklusion: for at køre lovlig i bil i Danmark - skal man være i besiddelse af et DANSK kørekort (bortset fra EU-landene´s og en række andre "godkendte" landes kørekort)
/mvh. skoge
Redigeret af skoge d. 12/03-2008 08:49

http://www.skoge.dk
Lung Yao
Hej med jer,
Som Skoge påpeger er det ikke tilladt for en thai statsborger med FAST Bopæl i DK, at kunne køre i al evighed med et thai internationalt førebevis.
Til Mugge, ville bare sige at jeg håber ikke at din kone bliver i et alvorligt færdseluheld, for så falder hammeren idet hun ville blive tiltalte for at have føret et køretøj uden GYLDIGT dansk førebevis og måske få skylden for uheldet. TÆNK lige over det.
M.h.t. politimanden, så var han ikke grundigt nok (og måske "blændet" af din kones flotte udsende, dit eget udsagn Wink Smile Grin Grin intet ondt ment med dette her), for havde han bedt om at se hendes visa/opholdstilladelse, ville han havde opdaget at hun havde fast bopæl i DK, og ergo var hendes internationalt kørekort "ugyldigt"(såfremt at han kender reglerne).
M.h.t. Jacob, der er OK (for mig) at du promovere din "kones" forretning men jeg synes,at din udlægning af fremgangsmåden er "misvisende" og at du skulle lade være med at kaste "blår" i øjnene på folk, som fejlagtigt ville få den tro at , lige så snart DE har fået den thai kørekort oversat af jeres firma, så kan de "vade ind" på kommune kontoret (ikke mere motorregisters kontoret) og få den ombyttet til et dansk førebevis. VENLIGST kalde en spade for en spade. De eneste der ville få gavn af det er kun JER.
Redigeret af Lung Yao d. 12/03-2008 09:48
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

__Jacob
Til Lung Yao:

Beklager hvis det kom til at lyde for let at få dansk kørekort i mit indsalg.

Det er åbenbart - ifølge Skoge's indslag - kun de obligatoriske timer man kan undgå ved at få kørekortet oversat.

Lung Yao
Hej Jacob,
Det var nemlig rigtigt, da man fra myndighedernes side går ud fra at man allerede har fået "basis kundskab" fra Thailand(eller andet sted i verden). Ville dog personligt mene at man kan ikke sammenligne de 2 ting, især at i Thailand kører de jo på "den forkerte side" af vejen. Wink Grin Grin samt rundkørsels vigepligt (ordet findes måske ikke på thai Wink).
M.h.t. jeres oversættelses firma er den i mine øjne lige så god som andres.
Redigeret af Lung Yao d. 12/03-2008 10:38
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

__Jacob
Hej Lung Yao,

Ja der er nok stor forskel på at køre i Bankok og i København. Og så kommer der hele teoridelen, som de fleste danske bilister også vil ha' svært ved at bestå efter et par år på vejen. Ikke fordi de ikke kender teorien, men fordi der anvendes en særlig sprogterminologi som ikke nødvendigvis er intuitiv forståelig. Ord som vejens beskaffenhed, vejens udstyr osv. Godt det er et overstået kapitel for mig.

For en udlænding kan det være en udfordring i sig selv at forstå de begreber, selvom vedkommende sagtens kan agere korrekt i trafikken.

fjelle123
Hej Alle.

Tråden er vist drejet over i "med fast bopæl i danmark" og det er helt fint,

Men jeg bliver nu i tvivl om hvad reglerne er når det er på turistvisum og hun er her 3 måneder ad gangen.

skoge
Så kan der søges om turistkørekort - i gamle dage fik mange af de jugoslaviske flygninge der kom til Danmark deres Jugoslaviske kørekort midlertidig byttet om til danske turistkørekort indtil man vidste mere om deres fremtidige position i det danske samfund. Om der gælder samme muligheder for "faste/tilbagevende turister" kan jeg desværre ikke sige. Gjelle123 spørg hos det lokale politi/kommune om de gældende regler på området. Som tidl. skrevet har jeg været ude af systemet de sidste 3-4 år og er ikke længere helt med fremme i skoene omkring spm. om pas/kørekort.
Cool

skoge
Fjelle123 - glemte lige........Een ting ligger fast, hun kan ikke brug sit Thailandske / internationale kørekort i mere end 14 dage af gangen - uden en eller anden form for offentlig tilladelse......Cool

Det er dog utroligt som der kan bruges masser af kloge ord på om et thailandsk kørekort kan bruges i lille Danmark eller ej.
Uanset om et såkaldt thalandsk international kørekort kan bruges af fruen i 14 dage er ej ( går ud fra at hun skal blive i DK), så skal en herboende thailænder igang med teoribogen og kørertimer hos en dansk kørerlærer, således at der kan erhverves et dansk kørerkort.
mvhpovl erik

fjelle123
ja men girobank nu er hun jo netop ikke herboende, det er nu 4 gang hun er her på turist visum, men pga. en fantastisk dansk 24 års regl går der lige et par år før hun kan bliver herboende ;-)

TURISTVISUM er nøgleordet :-) ikke herboende.

skoge
Fjelle123

For sidste gang: spørg hos det lokale politi/rådhus - det er dem der står for kørekort udstedelser i Danmark........Der for du korrekt besked 1. gang - og tro mig - det er i bund og grund en service institution der er til for borgerne......Grin

Spring til debat: