Se indlæg
 Udskriv debat
ny danskthai.dk side med debatforum
ebeth
Jos_ Nu igen... Hvorfor skulle Webkim dog skrive til DK-Hostmaster? Er du ikke ved at skrive noget du måske ikke aner en bleg selleri om!
Ikke at jeg bifalder tyveri, men navnet er ikke mage til 'vores' sidenavn!

ebeth ->

Det er bare meget - nærmest mistænkeligt tæt på - men det er bestemt ikke sikkert at dk-hostmaster ser ligedan på det...

Men det er det ENESTE sted jeg kunne se at webkim ville kunne indklage h for noget på hans side, så jeg kommenterer bare på Toys indlæg - hvorfor gør du ikke det - men kun på mit ???

.

ebeth
Jos_ Jeg kommenterer aldrig PÅ noget. Det er dårligt dansk. Toy skriver noget andet end du gør! Jeg kan kun se at det er dig der skriver om DK-Hostmaster, så du kender åbenbart til at købe domænenavne. Eftersom det er DK-Hostmaster der har solgt navnet til den mand der kun har fantasi til at reklamere for sin webside her, tror du så selv helt alvorligt at at Kim kan indklage noget som helst.
Lad dog hvad den side end hedder leve sit eget mærkelige liv. Det er jo kun tastebøfferne der kommer ind på den side!

Naaaa - ebeth - det er nu ikke helt rigtigt - det er med rimeligt garanti sket gennem jay.net - at h har registreret sit domæne, dk-hostmaster.dk tager sig af twister - så jeg ser da ikke nogen grund til at de ikke skulle tage en henvendelse alvorligt,det er ikke ensbetydende med at de vil give webkim medhold, men hvis man finder sig krænket er det der man henvender sig...

Men for min skyld kan den side da godt leve sit liv, den forstyrrer ikke min nattesøvn Wink

.

ebeth
Jos_ Du taler volapyk for mig! Kender ikke de steder du omtaler.
Men faktum er at hvis han stjæler tekster så går det ind under loven om copyrigt og så kan han knaldes i byretten.
-og igen igen lad da hans whatever gøre whatever... McAfee har ikke godkendt den så den er usikker, som så mange amatørsider er.
ps. Sov godt

ved domaine tvister ligges der vægt på om man har købt domain navnet i god tro og ikke krænker eller bruger navne som andre allerede har.

dansk-thai er mig bekendt ikke et registeret trademark Grin desværre,

Derfor kan jeg nu alligevel godt syntes det er usmageligt ikke mindst set i lyset af hvorfor domain navnet blev oprettet...

Ville det ikke have været en ide at undersøge om du var banned og hvis ja hvorfor ?

At du ydre mere stjæler logoet fra siden og på siden triumferende fortæller hvorfor du har oprettet den fortæller vist mere om dig henrik... Shock

Du ødelægger ikke min nattesøvn men vorherre bevares..Grin
Redigeret af d. 13/01-2008 22:42

rinpoche
Jeg synes det siger en hel del om webkim at han lader denne tråd køre med henvisninger til en "konkurrerende" Grin side.
Mange andre steder ville de have dræbt denne tråd, jeg synes personligt også at det er et udtryk for dårlig smag ikke mindst mht deres URL.
Og det "kammerateri" som omtales i denne tråd, ser jeg ihvertfald ikke hos de der administrerer siden. Selvfølgelig eksisterer det i en vis udstrækning blandt de medlemmer der kender hinanden, naturligt nok.

DTW vil forblive PORTALEN omkring thailand, så længe webkim orker det.

Locturian
Hej h (Henrik)

Synes det er fejt at du opretter en side, der skal stjæle trafik fra DTW ved at lægge sig op ad samme navn. Du kunne have valgt 100 andre navne, men tvivler på at det er andet end 100% bevidst, at du har valgt præcist samme navn, og har udnyttet at Kim har "glemt" at registrere navnet uden bindestreg (-).

Spørgsmålet er hvad "vi" kan gøre rent juridisk, da DTW ikke læner sig op af et firma og vi formelt ikke har stiftet en forening. Men - På den anden side, kan man argumentere for, at siden er oprettet som en (som der også blev nævnt før) typosquating side. En side der har til formål at stjæle trafik fra andres fejl-indtastninger. Men endnu bedre, kunne man argumentere for, at siden er oprettet som ren chikane. Fordi vi er så mange, der kan skrive under på, at den anden side er en chikaneside, burde vi kunne få lukket eller overdraget domænet, hos (DIFO) der afgører alle twister omkring danske domæne navne. Deres hjemmeside kan findes her:
http://www.domaen...

Personligt, synes jeg det er svinsk det Henrik gør, og han burde have bedre smag, end at tage et navn der ligger så tæt som det han har "valgt". Ville vel svare til at jeg valgte www.ekstra-bladet.dk og lavede en online avis.

Anyways, om der skal gøres noget til det, er vel op til den kære Webmaster....
Redigeret af Locturian d. 14/01-2008 04:19
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
ubon lynge
Locturian
Jeg giver dig ret jeg syntes heller ikke han kan være det bekendt, at komme her og bruge et navn der ligger så tæt på DTW.
Det bliver ikke mig han får som medlem, kan ikke forstille mig han kan gøre det så godt som DTW.
Ubon.

Pibe

xxxx
Nå, men det ved jeg også lidt om.. hæhæ

Først ok det er ikke særlig smart at bruge et www adr som ligger så tæt på en anden, men ingen kan gøre hverken fra eller til. sålænge Dansk-Thai.dk ikke er registreret varemærke..

Har rodet med en lignende sag. Danlip.cz og det mente Danlip.dk ikke var så godt, så han tabte den og måtte øse lidt i kassen.

Men har Kim ikke registreret / betalt / eneret for navnet dansk-thai.dk så kan man ikke gøre hverken fra eller til. Og det kan jeg ikke forstille mig Kim har. Det ville jo bare være endnu en udgift for at drive en side som ikke er lavet for at tjene penge.

Nu har jeg ikke været inde og kikke endnu, men det top logo her på siden har jeg da set før.. Grin
Hvem mon har lavet den ??

xxxx
Nå der er ingen rediger knap i dag..

Der skulle have stået lip.dk.
ikke danlip.dk
jeg lavede danlip.dk / danlip.cz / danlip.pl / danlip.com på bestilling, men da både Danlip og Lip handler med byggematerialer. var det for tæt på. det hedder i dag så noget helt andet.

duracell
Jeg syntes det er ok med en ny side og vil gerne deltage begge steder.
Hvis man søger så er der faktisk mange sider der benytter danskthai med og uden mellemrum, så at siden her skulle have eneret på det er jeg stærkt i tvivl om.

Hvad så med Le-si når han benytter http://danskthai....hostia.com Wink

Suk Rak Ning
At bruge samme navn, dog uden bindestreg er jo en nem maade at faa " kunder " paa, men tror desvaerre at de fleste " kunder " bli'r slemt skuffede, da dansk-thai er det eneste rigtige og med mange gode medlemer.

Men jeg syntes dog stadigt at det er noget billigt og noget sjoffelt at bruge et navn der er saa taet paa, men mon ikke bare den side er en doegnflue...........Eller maaske de udsmidte medlemer her fra kan koere den 55555 Wink

Bare min mening....
Redigeret af Suk Rak Ning d. 14/01-2008 11:09
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

phitsanulok
Jeg går heller ingen steder... for at folk skulle vælge et andet sted, skal dette jo være bedre end DTW og det tvivler jeg på noget sted bliver.

Er er meget glad for at være her, og jeg bliver. Cool
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
Payanak

Er der nogen, der har overvejet om Webkim maaske har lidt blandede foelelser angaaende den nye side. Jeg taenker at han maaske lidt halvhjertet byder siden velkommen, idet trafikken her paa siden efterhaanden er oppe i et leje hvor det er noget tidskraevende bare at laese sig igennem alle daglige indlaeg. Dertil kommer administreringen af siden...

Personligt er jeg forlaengst holdt op med at laese alle indlaeg!

Men held og lykke til begge sider!

Sabel
jpo skrev:
ja og dtw består 99% af dansker og thaier
derfor hedder den dansk-thai website

Mine forældre er ikke fra Danmark men jeg er født i Danmark vil det så sige at jeg ikke er 100 % dansk??

Sabel
h skrev:
Lidt reklame for en ny side [url]www.danskthai.dk[/url]Grin

Jeg så lige din hjemmeside og synes godt nok det er noget amatøragtig jeg længe har setSmileSmile

Jeg tror denne hjemmeside er rigtig godSmileSmile I det mindste bliver man ikke smidt hvis man har et andet synspunkt på nogle ting herinde!!GrinGrin

Sabel skrev:
jpo skrev:
ja og dtw består 99% af dansker og thaier
derfor hedder den dansk-thai website

Mine forældre er ikke fra Danmark men jeg er født i Danmark vil det så sige at jeg ikke er 100 % dansk??

Hvis du er født i Danmark så ER du vel i sagens natur 100% dansk ???

Men derfor kan du godt have et andet statsborgerskab...

.

duracell
hvis man er dansk statsborger er man vel dansker, hvis man er tyrkisk statsborger er man vel tyrk?

Sabel
duracell skrev:
hvis man er dansk statsborger er man vel dansker, hvis man er tyrkisk statsborger er man vel tyrk?

Hvad så med dem som har en dansk mor og en tyrkisk far?? De har både dansk statsborgerskab samt tyrkisk?? Hvad er man så?

Spring til debat: