Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Hvorfor bor i i Thailand?
|
|
|
Lagt på d. 13/08-2007 11:42
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg har selv boet i Thailand siden sidste efterår, men er i DK for tiden, og overvejer nu, om jeg skal fortsætte med at bo i Thailand. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre fra nogle af jer, der har nogle år på bagen, også hvad angår at bo i Thailand. Det er nok ikke så meget en debat, jeg lægger op til som at nogle af jer vil skrive om, hvad i synes om Thailand efter at have boet der i nogle år. Bliver i gladere for det som tiden går / hvordan med evt. helbredsproblemer, kan man finde en sygeforsikring til en rimelig pris der dækker det der er brug for ? Rækker pengene, når man overgår til folkepension, når det sker vil man jo kun få grundbeløbet, som reglerne er nu / tænker i på, at i på et tidspunkt måske bliver tvunget til at rejse hjem til Danmark, hvis i bliver syge og ikke kan klare jer uden pleje, og at i så kan komme i samme situation som de ældre her: http://politiken....356508.ece Hvordan ser i udviklingen i Thailand m.h.t. holdningen til udlændinge i Thailand, er det bedre nu / status quo / værre end tidligere ? Hvordan føles det at gå på Immigration år efter år for at forlænge sit visum / alternativt border runs / visa runs hver 3. måned, er det noget der betyder noget for jer, hvordan ? Ja, det er måske ikke de mest positive spørgsmål jeg stiller, men de kan jo blive relevante, efterhånden som alderdommen indfinder sig. ( og det håber jeg da også, den gør for mit vedkommende, men det haster jo ikke, he he) |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 13/08-2007 17:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej HN Jeg kan kun svare for mig selv. Jeg har boet herude i 13 aar. Her paa dagen, her vi boet i 3 aar og jeg kan kun sige at jeg er blevet utrolig godt modtaget. Folk er venlige og hjaelpsomme. Jeg er glad for at bo i Thailand. jeg/vi har tegnet en sygeforsikring og laegerne er bare gode herude. Jeg blev ramt af en blodbrop for 2 aar siden og paa hospitalet gjorde de alt for at jeg kunne have det godt. Og ja, du kan leve et liv med ganske alm. folkepension, ikke de store arm-bevaegelser, men et liv. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 13/08-2007 23:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Hej jeg har boet her i 8 år. Jeg arbeder godt også i asien. Jeg har også en god sygeforsikring, den betaler jeg 17000 bath om året. og den dækker alt. som huratho siger , er jeg også utrolig godt velkommen og en dejlig atmosfærre herude..
Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 13/08-2007 23:35
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
huratho skrev: Hej HN Jeg kan kun svare for mig selv. Jeg har boet herude i 13 aar. Her paa dagen, her vi boet i 3 aar og jeg kan kun sige at jeg er blevet utrolig godt modtaget. Folk er venlige og hjaelpsomme. Jeg er glad for at bo i Thailand. jeg/vi har tegnet en sygeforsikring og laegerne er bare gode herude. Jeg blev ramt af en blodbrop for 2 aar siden og paa hospitalet gjorde de alt for at jeg kunne have det godt. Og ja, du kan leve et liv med ganske alm. folkepension, ikke de store arm-bevaegelser, men et liv. Hugo Ja, det var jo ikke rart at blive ramt af en blodprop, forhåbentlig er du kommet over den. Det har formentlig kostet en del penge til hospitalsophold, som din sygeforsikring så måtte betale. Så kunne jeg jo godt forestille mig, at forsikringsselskabet ikke længere synes, at du er en særlig god kunde, nu, hvor du har haft brug for forsikringsdækningen. Har der været tale om, at de ville opsige forsikringen eller villet ændre vilkårene ? Mvh. hn |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.