Se indlæg
 Udskriv debat
Jordkoeb i Thailand
huratho
Hvis problem er det? Er det koeberen eller saelgeren. Vi staar med kontanter, hvem skal saa lave papirene?
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

ebeth
Papirerne skal da laves af en notar eller en advokat! Sælgeren kan vel være ligeglad hvem der giver ham penge, så det må da være i køberens interesse at tingene er foregået efter bogen, som man siger!
mvh

prasat
det der ekstasi er det det samme som nor sor?
har jeg ret i at nor sor sam og tanod i prinsipet er det samme, forskellen er at thanod er afsat med skeldpaele, mens nor sor sam er flyedene skaeld. men at man kan lease begge slags skoeder i 30 aar.
forskellen paa nor sor 1-2-3 skulle vaere om skatten paa jorden var indfriet.
jeg ved ikke om det er helt rigtigt det jeg siger, men det er hvad jeg har kunnet finde ud af paa et aar.

prasat

ebeth
Chanot har markeringer/skelpæle!
Redigeret af ebeth d. 30/07-2007 11:39

xxxx
Forskellen er ikke skelpæle, det ved jeg, for selv Nikum jord har i tidernes morgen haft skelpæle, men musene er sultne her ude, så de er næsten alle steder væk.. Der har også engang være 1 m ubrugt jord mellem lodderne, men det er blæst væk, nej den mest frække låner lidt af naboen hver gang der pløjes.
Jeg har fundet en af mine skelpæle, Shock Nor sor sam er sidste trin på vejen til at søge om Thanod. Men helt nøjaktig hvad forskel der er på de forskellige ved jeg ikke.
Der har været utallige rygter om at regeringen ville åbne for at Ekasansit kunne ændres til Nor sor / Thanod, men jeg tror ikke de gør det.. alle banker og finiancerings selskaber ville blive tømt inden en uge og om et år eller 2 eje al jorden.thailand ville gå amok i forbrug.

le-si

ebeth

http://www.chiang...l_Info.htm

Her er en liste over de forskellige grader af ejerskab, tyvstjålet fra en hjemmeside Cool

Davser
Jeg lavede lige din henvisning om til et aktivt link
bamsen
Redigeret af d. 30/07-2007 14:31

prasat
det var et godt link, men det beskriver ikke rigtigt nor sor 1 og 2.
kan man lease nor sor 3.

prasat

ebeth
Re. træpæle og afmærkning af Chanot registreret jord: Hos os er det da cement stubbe med stempler i.
Re. Om linket... det kan jeg ikke se ud fra oplysningerne på siden, så jeg ville gå til en advokat/notar/ejendomsmægler for at få reglerne at vide.

xxxx
re. træpæle..
Det var en joke med at musene har spist pælene, for ja de er af cement med nr i.
En anden ting man skal være opmærksom på, at ved gennemgående veje skal der være 21 meter til vej midte.. Et godt fif er at kikke efter hvor el-masterne står.
Den dag de finder på at udvide vejen kører gravmaskinen lige gennem huset, skulle man have lånt lidt af de 21 m.

Le-si

xxxx
re. træpæle..
Det var en joke med at musene har spist pælene, for ja de er af cement med nr i.
En anden ting man skal være opmærksom på, at ved gennemgående veje skal der være 21 meter til vej midte.. Et godt fif er at kikke efter hvor el-masterne står.
Den dag de finder på at udvide vejen kører gravmaskinen lige gennem huset, skulle man have lånt lidt af de 21 m.

Le-si

huratho
Hej Le-si
Jeg har som sagt boet mere eller mindre her i 13 aar, men for mig har det aldrig vaeret aktuelt at koebe. Foerst nu hvor vi jo naermest har en mini zoo. Vores lejekontrakt er skrevet for 10 aar, er den heller ikke noget vaer.
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

ebeth
Ok le-si, jeg kan være lidt langsom ind i mellem, det er al den regn der vasker hjernen ud Sad Jeg har set en del halve huse, da landevejen til ChiangMai blev udvidet til 4 baner. Eneste problem hos os har været at vi blev nødt til at lave cement udkørsel efter vores soi blev cementeret; kanten var for høj.
vh

Cxxxxsxxr
Selvom man kan betale kontant, er det værd at overveje at tage et banklån - lad det bare være et symbolsk beløb på f.eks. 100,000 Baht.

Og hvorfor nu det? Hvorfor skal man dog betale banken et lånegebyr plus renter i i miniumsperioden (3 år hos Bangkok Bank)?

Jo, grunden er at man for det første kan spare advokatsalær og for det andet at man er sikker på at have fagfolk, der ved hvordan kontoriusserne på det lokale landkontor, skal håndteres.

Konen og mig købte vores shophouse, med samt det frimærke store landområde det står på, sidste år. Der var selvsagt en del papirer involveret i at overbevise banken om vores kreditværdighed, men alt andet forløb som fod i en hose. Grin

Pointen er at banken får skødet som sikkerhed for lånet. Selvsagt, banken skal nok sikre sig at skødet er er fuldgyldigt overdraget til låntageren efter alle lovens regler.

Cxxxxsxxr
Undskyld, det var ikke mig, der syntes svaret var værd at gentage 3 gange - det var dette websted, der havde tekniske problemer (og ingen bruger information).

jesperfrb
Cyberstar, god pointen, har forøvrigt selv handlet på den måde!!!

Havde dog ikke tænkt over at give rådet videreShockShockShock

Men klart et god råd, fik det selv af konens onkelWinkWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: