Se indlæg
 Udskriv debat
søster på besøg
jpo
arbejde i danmark på et turist visum, nej-nej
man skal have et skatte kort, det er da logik for bur høns,
har man ikke et skatte kort er det sort arbejde, og så tror jeg det bliver meget svært næste gang de søger om visum.
har jeg ret eller va

http://www.nonsunghomestay.webs.com
rinpoche
Du har selvfølgelig ret. Men på trods heraf ser jeg hvert år thailændere med herboende slægtninge komme hertil for at arbejde sort, og det er bla.derfor det er svært at få visa hertil.
Med andre ord: De har selv skabt situationen.

stoney
jpo hvordan kan alle araberne,eller de er måske her oppe som flygtningeShockShockGrin
Pil af med jer,knægte.I tiltrækker fluerne!

jesperfrb
Hvis du arbejder sort på turistvisum, og bliver politi anmeldt, tror jeg personligt at det bliver meget svært at få visum til DK igenWinkWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

risbaronen
jeg ved det jeg ved det
jeg har måske ikke udtrykt mig klart nok i mit første indlæg men det var ment som at da jeg ikke kendte til reglerne ang. at få slægtninge på besøg og jeg er godt klar over at man ikke må arbejde på et turistvisum deraf navnet .... men det kunne være at nogen kendte reglerne omkring arbejdsvisum og det ikke ville være alt for kompliceret
jeg ville ikke tage chancen og lade hende arbejde hvis ikke hun havde tilladelse til det så værdifuld tror jeg heller ikke den hjælp en person der aldrig har arbjdet i en restaurant og ikke snakker hverken engelsk eller dansk er at jeg ville tage den chance

http://vinduespudsningkoebenhavn.dk
jesperfrb
Det er faktisk ret enkelt med arbejdsvisum, hvis du kan garantere hende løn og lovlige arbejdsforhold i dk, er det enkelt!!

Har en kammerat der forøjeblikket har 3 af familien til at arbejde i DK, helt på lovlige arbejdstilladelser, skal finde ud af mere, når jeg taler med ham næste gang. Det eneste krav, jeg ved de har haft, er at han har været med på ambassaden i BKK.

Men vender tilbage snarestWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

roald
har en ven som lige er blevet knaldet.--havde thaikonens bror på besøg i 3 måneder , og havde skaffet ham et sort arbejde i et lille privat firma. Lige pludselig stod Told og Skat inde i fabrikken og skulle se legitimation. Efterfølgende blev min ven ringet op af told/skat og skulle stille til møde og medbringe forskellige papir og kontoudtog for de seneste mdr. , han havde aldrig været så bange i hele hans liv. Sagen er rimelig ny, hvis han vil fortælle hvad straf han for , vil jeg vende tilbage

Mit kenskab til thaispise steder her i kbh, så bruger rigtig mange af disse sort arbejdskraftSmile

stoney
Ja her i Odense har vi en "dame"som skaffede Thailandske kvinder herop,mændene havde set billeder af ,men da damen kom var det sørme ikke hende stoderen havde set på billedet,men ofte arbejde de lidt på hendes restaurant,pludeselig var de vækShock. Damen er meget respekteret i Odense.PS restauranten vil jeg ikke nævne,men der findes kun en af den slags her.Winkpuh

noidam
hvad fanden er det for noget fis at fyre af.
bor selv i odense og kender noget til det thailanske miljø.
den "dame" du hentyder til kender jeg udemærket godt.
det med at hun henter thailanske kvinder herop, er da fuldstændig hen i skoven.
nævn mig en gang at dette er foregået, om ikke her så i en p.b.

huratho
Jeg har en god bekendt, som er thailaender, i DK. Han ernaerede sig med at koere paa markede som kraemmer, indtil Told og Skat kom paa besoeg. Straffen: en stor boede og skat af et, fra Told og Skat anslaaet beloeb, da han ikke foerte boeger og udvisning af DK i 5 aar.
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

stoney
Rolig Noidam,jeg har kendt folk i det miljø siden 70erne,jeg kunne godt nævne en person jeg kender,han kom sammen med den pågældend dame,men sandheden er altid ilde hørt hvis man går i en bestemt tro,om hun gør det endnu ved jeg ikke,men jeg vil da forhøre mig,det rager ellers ikke mig hvad folk laver,jeg har kun sagt hvad en del ved her i byen,også en som selv hoppede på pindenAngry

Spring til debat: