Se indlæg|
Valuta
|
|
| noidam |
Lagt på d. 28/07-2007 01:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
der er ingen regler i thailand. !!!! har du penge,og kan du snakke et forståligt engelsk, kan du nå langt. selv det at åbne en bankkonto er en formsag. |
|
|
|
| WisawagonFaiFaa |
Lagt på d. 28/07-2007 02:02
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 55 |
Det kan godt være det er en smal sag, at åbne en konto i Thailand, men det er ikke det samme som, at dine penge er sikret. Hvad stiller man op hvis myndighederne konfiskere pengene? ![]() |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 28/07-2007 02:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Jeg har haft konto her i Thailand i 10 aar, jeg har aldrig vaeret ude for at myndighederne har grebet ind. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| noidam |
Lagt på d. 28/07-2007 02:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
hvorfor skulle de konfiskerer pengene. ????? ![]() |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 28/07-2007 05:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
jeg veksler altid inden i kineserforretninger paa hjoernet af 7 1/2. jeg var i bangkok bank igaar og der kunne jeg se at deres rente % paa de forskellige kontis. og der var en konto der hed non recident betyder der ikke ikke herboende, ved godt det ikke er stavet helt rigtigt men saadan ca. den gav 0.0% i rente. prasat |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/07-2007 14:49
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
ikke thaier få lavere renter end thaier, visse steder få de slet ikke renter, den bank jeg henviste til, som jeg har gjordt massere af gange før, giver renter |
|
|
|
| WisawagonFaiFaa |
Lagt på d. 28/07-2007 23:00
|
|
Hvis det er ulovligt, for en turist, at oprette en konto i Thailand kan myndighederne vel udmærket beslaglægge kontoens indestående. Det samme gælder, hvis man prøver omgå reglen om, at udlændinge ikke må eje jord. Det er blot et spørgsmål om tid før de thailandske myndigheder, får sat fokus på disse områder. |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/07-2007 23:53
|
|
nej det er ikke ulovligt for turister at oprette bankkonto i thailand, de fleste bankfialer gider dog ikke bruge tid på turister, og afviser derfor med forskellige opfinsomme grunde. for at få et pensionsvisa skal man have en konto med 800000 på, den skal værre oprettet inden de giver visaet nede i thailand, er du gift skal du også have en konto, som der skal overføres 400000 til om året, selvom man før man for marry visa, skal have et 90dages imigrationvisa inden man kan få et et års marry visa |
|
|
|
| WisawagonFaiFaa |
Lagt på d. 29/07-2007 00:26
|
|
ABEKATTEN skrev ellers: Nu er reglerne imidlertid igen strammet op, så det kan volde problemer. Jeg har en Engelsk bekendt i min ejendom her i Bangkok, der ville åbne en konto, og jeg fortalte ham at det var let, men god morgen, min bank "afviste" ham, med den begrundelse at han ikke havde arbejdstilladelse. han er engelsk førtidspensionist under 50 år og kunne bevise det, men ingen kære mor, reglerne var lige ændret. Løsningen blev, at jeg med retirement-visa kunne oprette en konto mere i mit navn. Skriv bag øret, at det ikke længere er så nemt at oprettte bankkonto i Thailand. Det var også derfor jeg skrev hvis, for jeg har ikke selv erfaring med om det er lovligt. Der er mange igennem tiden, der har fosøgt at omgå reglerne om jordkøb i Thailand, og flere af dem kommer nu i knippe med de nye stramninger, som er på vej. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 29/07-2007 01:51
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Tjaaa, Hvad har jordkøb med bankkonto at gøre???? Det har alle dage været muligt, og lovligt at have en konto i Thailand, måske derfor at Thailand var det første land i verden at DK lave en sambeskatningsaftale ![]() ![]() ![]() Og ja der kan blive problemer for dem der har jord, men det har intet med valuta og banker at gøre ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/08-2007 04:11
|
|
Mange af mine bekendte har emailet til mig om de dårlige kurser pt når man veksler til Bath, flere har nævnt under 560 Bath for en hundredekroneseddel. Jeg har derfor igår, den 2, august undersøgt kurserne forskellige steder, også fordi jeg igår fik en overførsel fra Danmark, og altså kender den reelle kurs. Jeg nævner her de forskellige steder jeg har undersøgt, samt min egen reelle kurs. Husk at man får ca. 21 Bath mere for hver hund, ved at overføre DANSKE KRONER til egen konto i Thailand. Jeg nævner kurserne for 100 kroner, men i parantes har jeg anført hvad 100 Bath koster i kroner. 1. Yahoo valuta converter 549,00 (18,22kr.) 2. DTW valutakurser 553,00 (18,09 kr.) 3. Bangkok Post kontantkurs 596,125 ( 16,72 kr.) 4. Bangkok Post overførsel 616,26 ( 16,21 kr.) 5. Min egen overførsel 615,25 (16,26 kr.) Det ser altså ikke så sort ud som mange tror, og yahoo samt DTW ser ud som om de har trukket kurserne i en tombola. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 03/08-2007 07:53
|
|
Hej. Jeg fik penge d. 31. juli til kurs THB 634.20 for DKK 100.00 i Kasnikon ( det gamle Thai Farmer Bank ). Jeg faar overfoert danske penge til Bangkok Bank i Bangkok og derefter sender de dem videre til min bank her i Chiang Mai. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| mortenkbh |
Lagt på d. 03/08-2007 08:51
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
dvs man skal altså vente med at veksle til bath når vi kommer til Bangkok ?? rejser her den 22. sep Skal vi medbringe 1000 kr-sedler ?? Morten ![]() |
|
|
|
| Mettemus |
Lagt på d. 09/08-2007 09:14
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
Får man en fin nok kurs ved at hæve i automat med VISA/dankort. Har ikke konto eller lign. i Thailand. For os der ikke har været i Phuket og kender gaderne osv., er der nogen, der kan nævne et sted, der er godt - kursmæssigt - at hæve? |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/08-2007 09:21
|
|
Hey Mette. Jeg var i Phuket i maj måned. Jeg hævede i 7eleven i Patong beach... tror jeg betalte et lille gebyr hver gang men kursen var fin. mvh Thordk ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/08-2007 10:02
|
|
huratho skrev: Hej. Jeg fik penge d. 31. juli til kurs THB 634.20 for DKK 100.00 i Kasnikon ( det gamle Thai Farmer Bank ). Jeg faar overfoert danske penge til Bangkok Bank i Bangkok og derefter sender de dem videre til min bank her i Chiang Mai. Hugo Hejsa hurato Du har godt fået en overkurs der vil noget ellers har banken snydt sig selv kursen i kasikorn bank d.31 juli var DKK Denish Krone 5.98125 6.17125 6.17125 6.19 6.2625 6.2925 Du kan se det her http://www.kasiko...fx_result1 bamsen |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 09/08-2007 11:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Så er kursen steget på THB The Baht is back to 34 to the US Dollar Baht slow and steady weaking BANGKOK: -- The Thai Baht opened at 33.93 THB/US dollar on Thursday morning and at 4PM Bangkok time it was noted at 33.86, according to Bangkok Bank. http://baht.thaiv... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 09/08-2007 17:00
|
|
Hvis I vil se den rigtige kurs, saa er det IKKE paa dansk-thai siden, men paa www.thaivisa.com Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/08-2007 19:15
|
|
huratho skrev: Hvis I vil se den rigtige kurs, saa er det IKKE paa dansk-thai siden, men paa www.thaivisa.com Hugo Davser Det lyder godt, Men hvor går du hen og veksler til den kurs?? Det ville vi gerne vide. Fordi det er ikke i en bank,det er helt sikkert bamsen http://baht.thaiv... kasikorn http://www.kasiko...ate_fx.jsp bangkok bank http://www.bangko...efault.htm Redigeret af d. 09/08-2007 19:18 |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 09/08-2007 22:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
man får en lortekurs på visa kort og endnu værre på master selv om de ifølge banken skulle give samme kurs så gør de det ikke, prøv at regne jeres kurs ud på jeres bankudskrifter og deres gebyrer er ikke små prasat |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.