Se indlæg
 Udskriv debat
Buddhas rester udstilles i København
skytte
Jeg kunne da også få lyst til at komme med,men hvorhen?.Er det buddhistisk center - københavn,svanemøllevej 56 - eller er det center for visdom og medfølelse,nørregade 7b 2th.ANDERS!!! GØR dit arbejde færdigt
fortæl hvor det er,og åbningstiderne?
Henrik

John
Hvad f..... stikker dig Skytte!

Anders (Bamsen) skriver at det er i Nørregade overfor vor frue kirke, og da han ville finde åbningstiderne skriver han jo netop i indlæg nr. 17 at han ikke kan huske/finde hvor han havde læst det.

Du kunne jo f.eks. selv prøve at slå det op!!
Men det behøves du ikke, det har jeg gjort, det tog under 5 minutter og det er i:

Nørregade 7B, 1165 København K.

Åbningstiden kan jeg ikke finde, men hvis du finder ud af det, er du velkommen til at lægge den ind her.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
ubon lynge
Øv øv øv vi kan ikke når det når de kun holder åben Lørdag og Søndag øv øv kom jo først til øen på søndag eftermiddag øvSad
Ubon.

Pibe

skytte skrev:
Jeg kunne da også få lyst til at komme med,men hvorhen?.Er det buddhistisk center - københavn,svanemøllevej 56 - eller er det center for visdom og medfølelse,nørregade 7b 2th.ANDERS!!! GØR dit arbejde færdigt
fortæl hvor det er,og åbningstiderne?
Henrik

Hej skytte

læs igen.Grin
I weekenden den 6.-8. juli vil resterne af den historiske Buddha, der grundlagde buddhismen for 2500 år siden, være at finde i Buddhistisk Center på Nørregade i København, lige over for Vor Frue kirke.
og jeg aner desværre ikke selv hvad tid der er åbent

se her man kan ringe derind og spørge
Nørregade 7B, 2.th., 1165 København K Kontakt: Lise Lotte Kolb Tlf./Fax: (+45) 3254-3158
bamsen
Redigeret af d. 04/07-2007 20:12

ubon lynge skrev:
Øv øv øv vi kan ikke når det når de kun holder åben Lørdag og Søndag øv øv kom jo først til øen på søndag eftermiddag øvSad

Jamen lynge
de holder jo også åbent d.6 ...om fredagen
så du smutter da bare lige en tur herover
og kigger,
og så hjem igen Grin
måske en i københavn gir en kop kaffe
bamsen

ubon lynge
Nej bamse så vild er jeg ikke for at komme på øen,men kaffe det skal vi have, jeg har lidt meget at lave campingvogen og bilen skal jo lige gøres klar lørdag er det Djurs sommerland, ja så søndag afsted til øen.Cool Håber da jeg får brug for solbriller.
Ubon.

Pibe

ubon lynge skrev:
Nej bamse så vild er jeg ikke for at komme på øen,men kaffe det skal vi have, jeg har lidt meget at lave campingvogen og bilen skal jo lige gøres klar lørdag er det Djurs sommerland, ja så søndag afsted til øen.Cool Håber da jeg får brug for solbriller.

Ja jeg har bestilt sol,og varme
så vi kan sidde udendørs og drikke kaffe
og blødt brød
bamsen

John
Jeg har modtaget en mail med et link til omtale af udstillingen, bla. tid og sted.
Mange tak Heine

http://fpmt.dk/re...

john@dansk-thai.dk

Chatten
Ja mange tak for det link Smile kan se de åbner kl 10, så har vi også en mulighed for at tage derind. desværre ikke sammen med jer andre Frown

skytte
Hej igen!Jeg er ikke sur på nogen John,og nu ved alle at det ikke hedder
buddhistisk center i nørregade men center for visdom og følelse
HenrikAngry

Skytte se den her side
Man kan da ikke kalde det andet,
når de selv skriver sådan.Smile
Men bare vi forstår meningen
hils din X skytteGrin
bamsen

Udstillingen foregår den 6.-8. juli 2007 i Phendeling, Buddhistisk Center, Nørregade 7B, 2. sal, 1455 Kbh.

------------------------------------------------------------------------------
En udstilling af sjældne relikvier kommer til København i weekenden den 6.-8.juli 2007.

Buddhistiske mestres relikvier udstilles
I weekenden den 6.-8. juli bliver en samling sjældne buddhistiske relikvier udstillet i Buddhistisk Center på Nørregade i København, lige overfor Vor Frue kirke.

Relikvierne er krystallignende perler, der er fundet i asken efter kremationen af lærde buddhistiske mestre. Flere af krystallerne stammer fra Buddha Shakyamuni, der grundlagde Buddhismen for 2500 år siden.

Krystallerne regnes for at være en fysisk manifestation af mestrenes åndelige kundskaber.

Sidste mulighed
Udstillingen har været på verdensturné siden 2001 og besøgt over 100 byer i Asien, USA og Europa. Kun én gang tidligere har udstillingen været i Danmark. Det var i København i 2005, hvor 1500 mennesker besøgte udstillingen. Når verdensturnéen slutter i 2008 vil relikvierne blive placeret i hjertet på en 152 m høj Maitreya Buddhastatue, som er ved at blive bygget i Nordindien.

Derfor er udstillingen den 6.-8. juli 2007 sandsynligvis sidste mulighed for at opleve relikvierne på dansk grund.

Bliv velsignet
Som besøgende på udstillingen kan man få en velsignelse med relikvierne. I løbet af turnéen har besøgende meldt tilbage om små mirakler, der er sket efter dette ritual. Der er beretninger om allergier, der er blevet helbredt, syn, der er kommet tilbage, og lidende sind, der har fået ro. Den danske nonne Tenzin Drolkar gav i 2005 besøgende velsignelser med relikvierne. ”Mange stillede sig op i køen flere gange om dagen for at blive velsignet” genkalder Tenzin Drolkar, der dagligt har sin gang i Phendeling, Center for Tibetansk Buddhisme. "Relikvierne har en særlig kraft" udtaler hun, og ”jeg kan på det varmeste anbefale alle at besøge udstillingen i år”.

Mission: medfølelse i det 21. århundrede
Udstillingen er gratis for alle og har til formål at sprede kærlighed og medfølelse. Herudover er ønsket at skabe opmærksomhed omkring Maitreya Buddhastatuen, som er ved at blive bygget i Nordindien.

Udstillingen foregår den 6.-8. juli 2007 i Phendeling, Buddhistisk Center, Nørregade 7B, 2. sal, 1455 Kbh.
Redigeret af d. 05/07-2007 16:47

jesperfrb
Hej til alle!!!

Nu husker I lige at møde op, gider ikke stå der helt aleneCoolCoolCool
Men kan nu nok gå ned og se udstillingen sammen med konen alligevelGrinGrin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

phitsanulok
Hej allesammen, jeg var derinde igår på åbningsdage.

Jeg havde lige overset at man skulle være inviteret, 555!

MEN men vi fik en plads aligevel. Stor åbnings cermoni men mange forskellinge munke fra mange lande. Undtaget Thailand :-) hvorfor ved jeg ikke. Det har intet med Thailand at gøre, men er aligevel rigtigt interessandt at se!

Nyd dagen derinde, jeg skal på arbejde :-(

www.shirtfreak.dk
John
Du bliver ikke alene Jesper, vi kommer Grin
john@dansk-thai.dk

Davser

Ja vi kommer 4 personer +1 bebs
fra næstved

bamsen
Redigeret af d. 07/07-2007 10:25

phitsanulok
Hejsa.

Hvordan gik jeres tur til storbyen? nogen der er kommet sikkert hjem? Cool

www.shirtfreak.dk
Davser
Ja det var en hyggelig tur
Vi var en del fra dtw,6 stk + koner+ 3børn
2 andre som ikke er medlemmer
som mødtes på nørreport og drog i samlet flok
hen til det budda halløj
Og der var vi vel en ½ time,og så tog vi hjem til jesperfrb
og hyggede os,
Det er lidt ærgeligt at ikke flere vil deltage i de små udflugter vi somme tider laver,det er faktisk hyggeligt at mødre andre,fra dtw
bamsen

PS. tak for i dag drenge og koner

John
Tak for en hyggelig sammenkomst.
Specielt tak til Bamsen fordi han inviterede os hjem til JesperGrinGrin
Og en kæmpe tak til Jesper for at han ville stille sit hjem til rådighed GrinGrin

En rigtig hyggelig dag/aften

Vi aftalte at vi igen i år vil prøve at lave en skovtur i dyrehaven, vi har valgt datoen lørdag den 4. august kl. 12, og mødestedet er den røde port ved Klampenborg station.

Så sæt kryds i kalenderen, pak en madkurv og mød op.

john@dansk-thai.dk

skytte
Også jeg vil takke for en hyggelig dag hos Jesper,håber ikke at jeg snakkede formegetCool
Henrik

Hva så skytte du snakker vel ikke så meget som bamse vel hæ hæ hov bamse jeg kunne ikke lade være GrinGrinGrin

Spring til debat: