Se indlæg
 Udskriv debat
Indsamling...
falang yao
Boom-Boom skrev:
Når man tænker på at Thailand egentlig burde være noget mere udviklet end de andre katastroferamte lande undre det mig, at de er så "konservative/langsomme" mht. tabstal.
/Boom-Boom

Hej Boom-Boom,
se hvad AFP har skrevet på :
[url]http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/afp/20050102/wl_afp/asiaquakethailand&cid=1512&ncid=2337 [/url]
M.v.h., M.Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

rolan
hej falang yao

beklager hvis mit svar til brandt lød forkert det var ikke meningen det jeg mente med at kede mig var egentlig den negative tone og svar der hele tiden var der.
det skulle også gerne handle om kærligheden da den er det vigtigste
og det var det jeg syntes der manglede svar på noget positivt i den ellers sørgelige historie
måden jeg skriver på.
er ordblind skriver ikke altid sætningerne rigtigt så måske kan de miforstås ? men nogle menesker vil misforstå tingende

der er ihertfald nogle som har misforstået noget af det jeg skrev
det skal fostås sådan at man betaler 50 kr totalt og de går ubeskåret til asien vi betaler udgifterne præmier og lignene og vi hvis folk ønsker det gir dem et gratis medlemskab i et år som tak hvor de har samme retigheder som andre man kan også donere anonymt

det er ikke meningen at det skal bestyres samman med fimaet men hvis der slet ikke var nogen som folk kunne sætte navn på ville det jo ikke ha en sjangse

vi skulle meget gerne stå på de gule sider og der er mange sider som linker til os men de har med de ting at gøre som vi har firmaet er kun 1 år gamelt så i skal nok lære det at kende siste år brugte vi 100000 på reklamer så det er ikke for at få mere

selv følgelig skal folk være skepsige men grunden til at jeg måske lyder lidt krakilsk eller hva det heder ville du ikke også være det med den modtagelse som jeg har fået ?

tak for undskylningen den var tiltrængt
jeg er ikke ude på at svinde nogen jeg har også skrevet at hvis det går galt eller vi ikke finder nogle at samarbejde med går pengene til
naturligvis til andre gode foretagender i asien

mvh rolan

falang yao
Hej Rolan,
Det er fint med mig og så som de siger "overthere" NO HARD FEELING, og velkommen i kluben.

Til alle jer andre,
Jeg håber at I hermed begraver "stridsøksen" og tager "fredspiben" frem og også tibyder ROLAN velkommen i vores rækker , da hele miseren skyldes misforståelse/misfortolkning. Vi skal fejre foran vores egen dør, idet, det er tit at "vi" fortolker en andens mening som det passer til "os". Fx.<<Læs hvad jeg skrev.....Du forstod ikke en sk...osv, osv.

M.v.h., M. Rasmussen Cool
falang-yao@dansk-thai.dk

rolan
til falang yao og andre intereseret

tak for det jeg er glad for det du skrev
og slår ogse selv gerne en streg over evt misforståelser
jeg mener det seriøst

syntes forøvrigt at det er en spænde side og læser mange gode ting

med venlig hilsen rolanSmile

surin
ja velkommen rolan

lige for at slå det fast jeg kender dig jo ikke og kan derfor ikke sige om du er real eller ej men sådan er det vel altid i nye bekendtskaber
jeg glæder mig til at se dine bidrag til vores side dog holder jeg stadigvæk fast i min mening om din uorganiseret indsamling

rolan
surin
du er velkommen til at have din egen mening
de 500 kr som du sender til cafe europa er det en uorganiseret indsamling den er jo til et par enkelt personer (dette menes ikke negativt

nogle thaier går rundt og samler penge ind er det forkert nej

en cafe vil hjælpe nogle de har taget under deres vinger er det forkert nej

at jeg vil samle penge ind på den måde jeg syntes var den beste på det tidspungt mange hjælpe organationer gir også gaver de betaler dem bare ikke selv er det forkert nej

vi gør alle det som vi mener er best det gør du også selv

mvh rolan

John
Hejsa

Du har fuldstændig ret roland, men vi har jo nok alle prøvet eller hørt om indsamlinger der er gået i de forkerte lommer, så derfor er folk lidt mistænksomme overfor private indsamlinger. Personligt giver jeg kun til de store organnationer, også selvom jeg ikke ved hvor mine penge vil blive brugt.
Vi ønsker vel alle at hjælpe men jeg stoler på at organnationerne hjælper der hvor der er mest brug for det.

Jeg har stor forståelse for din reaktion efter beskyldningen om at din indsamling er for egen vindings skyld, og jeg syntes det første indlæg i denne tråd er grebet meget uheldigt an.

Og en sidste ting, rigtig hjertlig velkommen til forummet.

John Grin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
surin
hej rolan

det er ikke forkert at du samler penge ind
det er ikke forkert at du vil hjælpe

det er forkert at du ikke aner hvad pengene skal bruges til
det er forkert at du blander din forretning ind i det

måske ville det hjælpe på din indsamlings troværdighed hvis du havde en plan med den
lige nu som jeg forstår det så sidder du og siger send mig penge så jeg kan hjælpe katastrofen jeg ved bare ikke til hvad og hvornår de skal bruges måske sender jeg dem bare vidre til andre

det er rigtig at der hvor jeg sender mine penge er det kun nogle få der får hjælp men tilgengæld alt den hjælp de har brug for for at komme vidre ikke blot et ekstra måltid jeg ved hvad pengene går til det har de meldt ud før de bad folk sende penge det kalder jeg ikke uorganiseret
Redigeret af surin d. 02/01-2005 22:09

falang yao
Boom-Boom skrev:
Er der nogen herinde der har kendskab til om vi "mangler" nogen medlemmer af Dansk-Thai. Ved at mange var/er i Thailand i øjeblikket. Sad

/Boom-Boom

Hej med jer ,
Boom-Boom spørgsmål fik mig lige til at tænke at vi mangler en af vores livlig debatør, nemlig vores allesammens Bamsefarr .Hans sidste post er dateret 7/12/04. Rolig nu, han lever (ukrudt foregår ikke så letGrin ) jeg har modtaget en PM fra ham den 30/12/04.
-Er han sygSad?
-Er han løbet tør for Cola(light)Shock?
-Eller er hans Internet lukket (restance)p.g.a. at han for første gang har brugte mange penge i ThailandGrin?
S.U. hurtigst muligt. Tak.
M.v.h., M. Rasmussen Cool
falang-yao@dansk-thai.dk

Leif
John skrev....Jeg har stor forståelse for din reaktion efter beskyldningen om at din indsamling er for egen vindings skyld, og jeg syntes det første indlæg i denne tråd er grebet meget uheldigt an.

..............

Ja men saa er vi hvor vi plejer at vaere..
Grin
Men bare rolig jeg sover ikke daarlig af den grund..

Men vi kan selvfoelgelig laere lidt af Thaierne..
sidst der var narko kontrol paa Berli Dynaplast i Lopburi, kom det over hoejtaler anlaeget dagen foer.. Tror i der var mange syge dagen efter. Grin

John
Hejsa

Bare rolig Bamsen lever og er kommet hjem, han har bare lidt computer problemer.

Leif jeg er begyndt at tro at du er, som en skrev "mavesur" tror du ikke, hvis du nu kiggede rigtigt godt efter, kunne finde bare en lille posivtiv ting at skrive om Thaierne?

John Grin
john@dansk-thai.dk

oleskyum
Ja vi skal nok gå efter bolden og ikke manden.

Det er en meget udbredt tendens, her på siden at gå efter manden først.

Jeg kan sige en masse gode ting om Thailand og Thaier, men kan sagtens nikke genkendende til, hvad Leif skriver.

Leif
John du skrev.
jeg syntes det første indlæg i denne tråd er grebet meget uheldigt an.

Saa gav jeg dig et andet eksempel paa hvordan det kunne vaere gjort...
At du saa udlaegger det som en negativ udtalelse om Thaier, det kan jeg da ikke goere ved..
Man kan koebe bruse tabletter mod sur mave, proev det..Grin

surin
hvorfor kan man ikke finde ud at at skrive man ikke er enig uden absolut at skulle svine den til man er uenig med ??????????

John
OK hvis det er mig du hentyder til Surin,
så mener jeg ikke at jeg har svinet nogen til og hvis du opfatter det sådan så beklager jeg, det var ikke meningen, jeg skrev jo netop bare at jeg syntes, det første indlæg i denne tråd er grebet meget uheldigt an.

At Leif så føler sig forurettet og kommer med et for mig uforståeligt indlæg på hvordan det så kunne være gjort, noget med Thaier og narko som overhovedet ikke har noget med hans indlæg i starten af denne tråd at gøre, er da ikke min skyld.

Jeg refererede blot til at der var en der tidligere kaldte ham "mavesur" og at jeg var begyndt at tro at der er noget om det og spurgte om han ikke kunne finde bare en ting om Thaier der var positiv, for jeg syntes generalt kun han skriver negativt. Men det var åbenbart et for svært spørgsmål.

John Grin
john@dansk-thai.dk

rolan
har været for træt til at skrive

til surin / leif
jeg har faktisk skrevet hvad jeg havde planer om at de skulle gå til forældre løse børn (børnehjem) det står der også på min side (ikke børnehjem da jeg vil værer sikker først )
men det gjorde jeg hvist til leif
det leif gjorde forkert var måske at han ikke præsenterede sig ordentligt kan jo ikke se at mailen kommer fra thailand han blev ved med at skrive om foreningen
foreningen er jo den som har med forretningen at gøre
tængte faktisk at det var en smålig kunde at han tængte mere på hvad han kunne få istedet for at yde da det var indsamlingen som jeg syntes var vigtig det var jo først senere at jeg fandt ud af at han ikke var kunde som jeg har under sreget med stort er det at vi for så mange støtter som muligt

Hej Leif
Tak for interessen at være medlem hos os indebære at man for forskellige
tilbud af de vare vi har og at man kan vinde præmier
normalt tar vi 175 kr som går til udgifter. præmier og tilbud det har vi
lavet om til 50 kr som ubeskåret går til asien og så betaler vi selv
udgifterne for præmier og andet.
men det vigtigste for os er at vi for så mange støtere som muligt da det er
vores måde at hjælpe på
da jeg ikke selv har mulighed for at rejse dernen
mvh og godt nytår
Rolan Pless
marielysthavepark
ps husk at sende link til dem du kender. tak

dette er ikke for at smide brænde på bålet syntes bare hele mailen skulle med
med hensyn til at blande hjælp og forretning så er de fleste hjælpe organasitioner forretninger
jeg får sirka 4-6 breve fra røde kors om året med reklamer om hvor meget man kan vinde det for de ikke gratis det koster nok 10 kr pr brev plus alt det andet reklamede de køre feks koster en hel side i bt 30000 hvis du bestiller en 10-20 stk

hver gang jeg skifter side skal jeg opdatere for at læse det nye der er skrevet er det normalt ?

med venlig hilsen rolanGrin

Leif
GrinGrinGrinGrin
Ja men det er nu lidt sjovt det her.
Nu er jeg pludselig forurettet, hvor har jeg givet udtryk for det...

N:ae-lh John du kunne jo komme med en " rigtig" m:aa-lde at have gjort det p:aa-l.

At du ikke forstod mit eksempel, det beklager jeg da, selvom jeg selv syntes
den var nem nok at forst:aa-l..Grin
At du mener det var negativt, det kan da kun v:ae-lre fordi du t:ae-lnkte det.. Jeg skrev det i hvert fald ikke...

surin
hej john
det var nu ikke ment på dig egentlig heller ikke denne tråd det var mere generalt ment

og rolan det er rigtig at røde kors er en forretning men der er sku da foreskel deres forretnig er at tjene penge for at hjælpe folk i nød din forretning er for at tjene penge til dig selv

John
Hej Leif

Jamen jeg er da glad for at du ikke føler dig forudrettet.

Det jeg mente med det første indlæg, var at du ikke spillede med åbne kort og kun sætter dele af jeres kommunikation ind her.

John Grin
john@dansk-thai.dk

Leif
Ja ja ja Grin

I er da ogsaa velkomne til at sende penge til LPO konto nr. 585-0-14450-1 Bangkok Bank.
Lad nu vaere med at spoerge om hvad det er, for det betyder jo ikke noget vel.
Hvad pengene gaar til, ja det vides ikke endnu, men garanteret et eller andet fornuftigt..

Spring til debat: