Se indlæg
 Udskriv debat
Giftige Kryb i Thailand
Rasmus
I Thailand er der et brunt 1000 ben på ca. 10-15 cm. som man absolut skal holde sig fra.
Rasmus skrev:

http://www.dansk-...ad_id=3440

Som udgangspunkt skal man altid regne kryb som giftigt – så gør man ikke noget forkert.
Her tænker jeg naturligvis mest på slanger og skorpioner. Der findes også i Thailand et stort tudsen ben med samme farve og størrelse som en cigar - dem skal man holde dig fra. Et bid af dette tudsen ben kan være meget smertefuldt med voldsomme hævelser til følge. Jeg har engang set en falang som var bidt i en tå. Hans fod var hævet op, og lignede mest af alt en håndbold med små røde tær som stak ud.

Rasmus
Redigeret af Rasmus d. 01/02-2009 02:12

JCL
lung skrev:
se lige hvad en slange kan gøre ved din hånd, godt nok ikke en cobra, men jeg tror ikke forskellen er stor

http://www.postcr...kepics.htm

Jeg fik denne besked da jeg prøvede at åbne linket:

Forbidden
You don't have permission to access /suspended.page/index.html on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/2.2.11 (Unix) mod_ssl/2.2.11 OpenSSL/0.9.8i DAV/2 PHP/5.2.8 mod_bwlimited/1.4 mod_auth_passthrough/2.1 FrontPage/5.0.2.2635.SR1.2 Server at rebel.hosted-servers.net Port 80.

Nogen der ved om der er noget jeg skal installere før det fungerer?

BJ
Et godt råd man kan gøre for at ungå slanger nå man går i regnskoven
er bla. at at finde en pind og gå og slå til bledene og buskene foran en
for som regel forsvinder de når de hører støj så derfor
LØB ALDRIG i junglen da du så let kan komme til at overraske en slange
og det kan let være en kongecobra der så rejser sig i kamp pos. og hugger
. og derti l kommer alle andre giftige dyr man kan møde i Thailands regnskove. bla. den hidsige og agrasive skolopender
VH.BJ

b_j3ns3n
Jeg ved godt der er en del slanger i thailand. men hvor ofte ser man cobraen..? har set mange slanger på min vej, i skoven , i landsbyen og i storbyerne for den sags skyld også. men jeg har kun mødt en cobra nå jeg har set nogle af de der dumme slange shows der bliver opført rundt om i landet
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Berg
Har kun set en Cobra i Thailand en enkelt gang da vi var på Koh Chang, den krydsede vejen da vi var på vej over bjerget ned mod Lonely Beach, da vi kom stoppede den op og rejste sig, men forsvandt lige så hurtigt igen inden jeg kunne nå at hive kameraet frem Sad

Ellers er det ikke mange slanger jeg ser her i Bangkok hvor jeg bor, men edderkopper og scolopendere har vi da set nogle stykker af.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

xxxx
Den med en pind eller trampe i jorden. den gælder kun i de fleste tilfælde.
Men hører man noget hvæse som en gal kat har man et seriøst problem.. For så er det formentlig en cobra og den er ikke bange, tvært imod går den i angrebs stilling.

Har dog kun haft 2 af slagsen i huset på godt 5 år..

Alle de andre ikke giftige slanger. man skal dæleme være hurtig for at fange dem, men hvad gør man ikke for et par kg gratis kød.. he he.

Nej slange kød som sådan er sgu ikke værd at spise... Men kommer de et par gange gennem kødhakkeren.. f.eks sammen med fisk ja så smager de som fiske fars.

Spring til debat: