Se indlæg
 Udskriv debat
Turisvisum til Sverige ?

Prøv [url]www.scan-siam.com[/url] der er måske noget du kan bruge.

Robert kronborg har en hjemmeside der er også meget godt med info.der er nok nogen der kan sætte hans hjemmeside ind her

lindy

Prøv [url]www.weblog.bridge2thailand.info[/url]

lindy

Davs jeg lavede lige dit link aktivt

bamsen
Redigeret af d. 09/02-2008 15:32

ingolf
Hej Torbusa.

Loven siger så, og den siger også at pigen (personen) skal bestille tid på ambasaden, og vil så blive indkaldt til en samtale!!!

Men jeg har også hört at det skal gå at ordne fra sverige, men jeg kender kun et bekrättet fald, og det var forde pigen var gravid! Skal som sagt snart til MIGRATIONSVERKET, og skal selvfölgelig pröve om det går.

Det du söger i Malmö, (Migrationsv.) er ikke visa, men er uppehåldstillstånd för besök, og det er samme blanket (Ansökan om UT, FP, RD, FF. Blanket nr. 114021) som du söger riktig Uppehållst. på, på ambasaden i TH.

Der er også en regel som siger, at om i er gifte og har boet sammen et antal år i udlandet, kan i söge fra Sverige.

Der er en god side, som hedder www.thaikonsult.se der får du mange gode svar.

Ingolf.

ingolf
Hej alle dansker i Sverige og jer som planerer at flytte til Sverige!

Jeg har väret på migrationsv. i malmö, og er blevet meget klogere.
Der er specielle regler for Skandinaver som er bosatte i Sverige, og de er meget posetive for os. for det förste er det meget enkelt at få oppeholdst, når man er gift. Som gift går hun/han först i köen, og det er et ganske enkelt beslut, for kan de ikke bevise at det er et froforma ägteskab SKAL de bevilge oppeholdst. Det har EU bestemt. Pigen behöver ikke at rejse til Bangkok for at söge, det er OK at söge fra Sverige og blive i Sverige under tiden, men hun må også gerne rejse hjem og besöge familjen, så går hun bare op på den Svenske ambassade i Bangkok, og får automatisk en ny indrejsetilladelse når hun skal Tilbage. Normalt får Skandinaver 5 års oppeholdst. og derefter permenent oppeholdst. Svensker får 2år og derefter permenent. Jeg spurgte lidt forsiktigt om vi ikke kunde få det som svenskerne, og fik som svar at det kostede 500svkr.????? Blev ikke meget klogere af det svar, og ville ikke gå mere ind på, for det var jo ikke derfor vi var der, men nu når vi har gift os og papirerne er klare, skal vi til Malmö igen, og så ved jeg hvad som gälder. Skal nok vende tilbage med klar besked.
PS. Vi gifter os i aften midt ude på öresund!!!

MVH Ingolf.

taleofdk
ingolf skrev:
Hej alle dansker i Sverige og jer som planerer at flytte til Sverige!

Jeg har väret på migrationsv. i malmö, og er blevet meget klogere.
Der er specielle regler for Skandinaver som er bosatte i Sverige, og de er meget posetive for os. for det förste er det meget enkelt at få oppeholdst, når man er gift. Som gift går hun/han först i köen, og det er et ganske enkelt beslut, for kan de ikke bevise at det er et froforma ägteskab SKAL de bevilge oppeholdst. Det har EU bestemt. Pigen behöver ikke at rejse til Bangkok for at söge, det er OK at söge fra Sverige og blive i Sverige under tiden, men hun må også gerne rejse hjem og besöge familjen, så går hun bare op på den Svenske ambassade i Bangkok, og får automatisk en ny indrejsetilladelse når hun skal Tilbage. Normalt får Skandinaver 5 års oppeholdst. og derefter permenent oppeholdst. Svensker får 2år og derefter permenent. Jeg spurgte lidt forsiktigt om vi ikke kunde få det som svenskerne, og fik som svar at det kostede 500svkr.????? Blev ikke meget klogere af det svar, og ville ikke gå mere ind på, for det var jo ikke derfor vi var der, men nu når vi har gift os og papirerne er klare, skal vi til Malmö igen, og så ved jeg hvad som gälder. Skal nok vende tilbage med klar besked.
PS. Vi gifter os i aften midt ude på öresund!!!

MVH Ingolf.

Hej Ingolf og et stort tilykke herfra Grin

Gad vide hvad de mente med at det kostde 500 sv.kr

Kom endelig tilbage og fortæl hvordan det går fremover med myndighederne.

www.holidaysinsiam.com
ingolf
Hej igen!!

Nu har jeg väret på Migrationsv. i Malmö igen med vigelsepapirer og ansögning om oppeholdst. (Uppehållskort).
Desvärre vidste han, som tog imod papirerne ikke ret meget om Skandinaver i S. og jeg kan godt forstå ham, for det var mildest talt temmeligt mörkt i vente rummet. Nå, jeg får en handlägger (hvad hedder det på dansk?), som kommer at skrive til mig, og så kan jeg ringe og snakke med ham om at få det det som svenskerne!
Fik besked om de 500kr. Svensker som vil have en person til S: Personen skal forlade S og söge fra den svenske ambassade i sit hjemland, og det koster 500kr. Jeg som indvander i S. og andre Skandinaver: Personer kan söge fra S, og behöver ikke at rejse hjem under tiden ansögningen behandles, og det koster inget.
Svenskerne betaler 500kr, men jeg som invanderer betaler intet Grin
Har på fornemmelsen, at jeg har hört det för Wink
Vender tilbage, når jeg har mere köd på benet!!

MVH Ingolf.
Redigeret af ingolf d. 09/04-2008 13:24

davs.

Efter de oplysninger vi har fået på den svenske ambassade, så behøver personen ikke søge fra sit hjemland. Min kone som kommer fra Indonesien søger på den svenske ambassade i BKK og det køre uden problemer indtil nu.

dsd

ingolf
Hej DSD.

OK, det var vel at tage i at skrive fra hjemlandet ( jeg tänkte mest fra TH). De sender nok heller ikke folk tilbage til Irak, Afganistan og lignende lande for at söge!

Om du bor i sverige og i er gifte, er det meget lettere at hun rejser til Sverige, og hun söger herfra!!!

MVH Ingolf.

ingolf
Hej igen!

Nå, så kom endelig det svenske personnummer, men det holdt hårdt!
Nu er det bare oppeholdstilladelsen som mangler. Fik flere skriftlige og mundlige nej på personnummer fra skatteverket, både i Helsingborg og Malmö, fordi OHT ikke var klar. Var tvungen at selv finde paregrafferne som siger, at du kan få pr. nr. selv om OHT ikke er klart. Men de gav sig til sidst, og nu har hun S. Pr.nr.
Der er også en regel i S som siger, at du ikke må oppeholde dig i S i mere end 6 måneder uden pr.nr.

Har også fundet en paregraf som siger, at man kan söge OHT efter både nationenelle og EU regler, så jeg har sögt efter begge regler.
Men det ved de heller ikke noget om. Ringde til "hovedkontoret" i Norrköping, og fik som svar, at det kan man ikke.
Men det kan man altså, så jeg har sögt med henvisning til paregrafferne, så får vi se hvordan de vil tackle den!

Ingolf
Redigeret af ingolf d. 19/06-2008 23:17

taleofdk
Sådan ingolf Grin så kan de lære det, kan de, glæder mig til at høre hvad de svare dig Wink
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
Spring til debat: