Se indlæg
 Udskriv debat
90 dagsreglen eller 3 stempler?
Saendaeng
Hvorfor er der nogle der gider at ud og ind af thailand hver mdr. Tag nu at faa et visa paa konsulatet i hvidesande , man kan faa to gange 3 mdr og hvis man er thaigift kan man faa et multi entry i hvidesande ligesaa, men medbring vielses attest og maaske vilde ogsaa se din indkomst.. Det er spild af peng og tid at rejse ud og ind af thailand og bliver svaerer..
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Suk Rak Ning
Som alm.ugift " turist " tvivler jeg nu staerkt paa at det er saa simpelt, som saendaeng giver udtryk for, men vil da godt lige vide lidt mere om hvordan det foregaar..............Tak.

Med venlig hilsen Suk..............Cool
Redigeret af Suk Rak Ning d. 08/03-2007 18:17
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Saendaeng
Som alm turist er det ogsaa muligt at faa to gange tre mdr visa. Har en kammerat der har faaet det flere gange. Han har ansoeget om det ved thai konsulatet i Hvidesande. Jeg er selv gift og har et multi entry , men yderligere en de to gange tre mdr vil de ikke give ad gangen.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Connector8900
svar til ben
jeg kommer først ind i thailand den 30 marts så det er 14 dage til den 12 april. det giver 84 dage på 180 dage. så hvis jeg er der til den 23 april skal jeg jo regne fra den 23 oktober og det vil så give 84 dage også på en periode af 180 dage.
enten tolker jeg det forkert men jeg læser det som om at jeg bare ikke må komme over 90 dage inden for en 180 dags periode.

Connector8900
svar til saendaeng.:
grund til jeg rejser ud og ind af thailand hver måned er at jeg er sømand og arbejder 4 uger dk og fri 4 uger. kan ikke se hvorfor jeg skal have 2 eller 3 mdr visa når de har en lov om man kan rejse ind på et visa under en måned.
deres lov er forkert angåenden folk som kommer som turist. den er blevet misbrugt af folk som laver visarun for dem kan man vel ikke kalde turister mere.

claus31130
Hej Henrik.....uanset om de er forkert på den eller ej hernede og om hvem der har "ødelagt" de gamle regler......er reglerne altså som de er nu,det kan ingen af os lave om på.......du må som jeg forstår det højst have 3 x 30 dage i thailand indenfor de sidste 180 dage,jeg mener egentligt osse du højst må have 3 indrejse stempler på 30 dages gyldighed....

ClausGrin

http://www.cs-web.in.th/
Connector8900
hej Claus
har læst flere steder at man må rejse ind og ud så mange gange man vil. det er ikke fordi jeg ikke vil betale de småpenge for visa men det sker jeg tager hjem fr udlandet sommetider og så direkte til thailand. plejer at være derude 23-25 dage men hvis jeg skal til at lave visa i dk hver gang vil det måske blive til 18-21 dage derude da jeg sommetider kommer hjem en fredag og skal så vente til mandag før der sker noget.

hvis du ikke kommer op på mere end 90 dage ud af løbendne 180 dage, så er der vel ikke det store problem, hvis du skal have et visa, er det vel også kun hver 3 gang. så du skal vel ikke på ambasaaden hver måned.
uden jeg kender dine rejseplaner, så kunne det vel tænkes at du fik løst til at blive i dk for tid til anden.

ben
Claus: Henrik har ret - du kan have saa mange VFS stempler du vel. De taeller DAGE, ikke stempler.

Henrik; Ja, jeg er med paa hvad du mener; at du teknisk set overholder reglerne. Ankommer du den 30 Marts og bliver til 23 Apr skal de saa taelle/kigge paa perioden der starter 23 Oct.

Husk at rejser du ind (fly ankomst ikke hvornar du er ved skranken) 5 min foer midnat, bliver kun 1 dag, og ud igen 5 min efter midnat har du vaeret her i 3 dage - saa kik paa det ogsaa.

Hvis du ikke kan naa ambassaden saa kommer du bare - hvis du saa ikke faar nok dage (selvom teknisk set nok ok - men TIT) maa du saa tag en 2 dages tur til Penang med billigt fly og faa et turist visa. Penang har ikke problemer med at udstede turist visaer (2 mdrs+mulighed for 30 dage extra forlaenget i Thailand) uanset hvor mange VFS eller turist templer du har.
Skaal!

Connector8900
tak ben endelig var der en som forstod reglerne. har læst meget om det på thaivisa. kan være jeg ændre min flybillet så jeg flyver ud med thai og hjem med lufthansa så giver det mest tid derude på korteste dage..

Spring til debat: