Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Nationale Svenske regler.
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 19/06-2008 23:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 348 |
FCKdk, det er ikke en påstand, de danskere der bor i Malmø, arbejder jo i Danmark, alså jeg mener en stor del af dem gør, dvs. at de ligger skatten i Danmark, men bor i Sverige, det er vist det nogle Svensker pev lidt over
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 20/06-2008 00:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
taleofdk skrev: de danskere der bor i Malmø, arbejder jo i Danmark, alså jeg mener en stor del af dem gør, dvs. at de ligger skatten i Danmark, men bor i Sverige, det er vist det nogle Svensker pev lidt over ![]() Det var borgmesterne og finansmenistereren som pev over at de ikke fick skatten. De almindelige borgere klagede ikke, for de kunde godt se, at danskerne lagde resten af deres lön i Sverige. Ingolf |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 20/06-2008 00:28
|
|
Det er nemli rigtig Ingolf Og den der med at danskerne ikke skulle være velkommen i Sverige, det er vist en vandre pind uden hold i, jeg tror mest det er os danskere der har ondt i bagdelen at vi tabte malmø til Sverige ![]() Jeg har aldrig hørt om at at vi ikke skulle være velkommen til at besøge/flytte til Sverige eller Norge for den sags skyld og folk i Norge og Sverige ikke skulle være velkommen i Danmark, jeg har ingen idé om hvor disse påstande skulle komme fra, men det er en påstand uden hold i virkeligheden. It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
|
|
Lagt på d. 20/06-2008 12:32
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
ingolf skrev: Hej Erik. Jeg tror de har snydt dig, for der står i reglerne, at om i har väret sammenboende i flere år i udlandet (som kan bevises) eller endnu bedst, gift i flere år, kan hun få permenent direkt. Ingolf. Det tror jeg ikke, de har, for man kan ikke søge opholdstilstand efter de nationale regler i Sverige, det skal ske fra hjemlandet. Så det, Eriks kone har fået, er uppehållskort efter reglerne for EU-borgere. hn. Fra Migrationsverket om ophold efter de nationale regler: "Var söker jag? Du ska söka uppehållstillståndet vid en svensk ambassad eller konsulat i ditt hemland, eller där du bor permanent. Du måste själv lämna in din ansökan. En ansökan kan normalt inte beviljas om du lämnar in den när du är på besök i Sverige. Din anhörige kan inte heller lämna in ansökan i Sverige. Samma regler gäller även om du är gift, sambo eller registrerad partner. " " Hur länge gäller tillståndet? Om du har bott tillsammans med din make/maka/ sambo, registrerad partner eller släkting i hemlandet under minst två år beviljar Migrationsverket i regel ett permanent uppehållstillstånd. " Fra Migrationsverket om ophold efter reglerne for familiemedlemmer til EU-medborgere: " Hur ansöker jag om uppehållskort? Ansökan om uppehållskort ska lämnas till någon av Migrationsverkets tillståndsenheter efter inresan i Sverige. Uppehållskortet skickas till din adress i Sverige. Uppehållskortet gäller så länge du är bosatt i landet och uppfyller de villkor som ställs, dock i längst fem år. Uppehållskortet är kostnadsfritt. Permanent uppehållskort När du har vistats lagligt och med uppehållsrätt i Sverige i fem år utan uppehåll har du permanent uppehållsrätt. Om du vill ha ett bevis på din permanenta uppehållsrätt kan du ansöka om ett permanent uppehållskort på någon av Migrationsverkets tillståndsenheter. " |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 20/06-2008 13:19
|
|
Hej hn. Det er iogforsig riktigt som du skriver. Det förste, efter de nationale regler, gälder svensker og personer uden for EU som bor i Sverige. Det andre, efter EU regler, gälder for EU borgere. Men så er der også et specielt regelset for nordiske medborgere. Ikke mange kender til det, og om du ringer og spörger dem, svarer de nej. Jeg fik det kun at vide pg.a. lidt insider information. Har nu fået svensk pr.nr. til min kone uden OHT, og har sögt OHT efter både de nationale regler og EU-reglerne, og min kone er i Sverige. Ingolf |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 20/06-2008 15:14
|
|
ingolf skrev: Hej hn. Det er iogforsig riktigt som du skriver. Det förste, efter de nationale regler, gälder svensker og personer uden for EU som bor i Sverige. Det andre, efter EU regler, gälder for EU borgere. Men så er der også et specielt regelset for nordiske medborgere. Ikke mange kender til det, og om du ringer og spörger dem, svarer de nej. Jeg fik det kun at vide pg.a. lidt insider information. Har nu fået svensk pr.nr. til min kone uden OHT, og har sögt OHT efter både de nationale regler og EU-reglerne, og min kone er i Sverige. Ingolf Har du søgt dette på samme tid ? Som dansker ville jeg søger efter de svenske nationale regler hvis det var mig
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 20/06-2008 16:58
|
|
Til Erik. Jeg skulle tro, at du kunne have brugt denne regel!! "Om du har bott tillsammans med din make/maka/ sambo, registrerad partner eller släkting i hemlandet under minst två år beviljar Migrationsverket i regel ett permanent uppehållstillstånd." Til taleofdk. "har sögt OHT efter både de nationale regler og EU-reglerne" "Har du søgt dette på samme tid ? " Nästen. Da jeg var på Migrationsverker i Malmö, og spurgte om nationale regler, fik vi som svar, at min kone skulle rejse til TH og söge fra den svenske ambassade. Så vi sökte efter EU-reglerne. Men jeg havde hört og set, at så behövde det ikke at väre, så jeg gravede lidt, og fandt ud af, at sådan behöver det obsolut ikke at väre. Efter et par uger, ringde jeg handläggeren i Malmö, som först var helt uforstående.Men efter at jeg havde gjort klart for han, at jeg kendte til de special reglerne for nordiske statsborgere, vedtaget i nordiske rådet, fik piben en anden lyd. Selvfölgelig kunne jeg söge efter de nationelle regler, og konen behövde ikke at rejse til TH og söge. Og eftersom ansökningen ikke var behandlet inu, var det ikke for sent. Det var bare at komme ind med en tillägs ansögning. Og den fik de så et par dage efter. Nu er det så bare at vente og se, hvilken OHT som beviljes. 2 eller 5 år. Vil helst have 2 år, og så permenent, men OK, går de på 5 år, overlever vi vel det også. Men det skulle väre sjovt at tvinge dem til at fölge de regler "som ikke eksisterer" Tror at de holder reglen så "hemlig" pg.a. alle ny danskere ![]() Ingolf |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 20/06-2008 17:38
|
|
Jeg tror faktisk jeg læste om dette inde ved ægteskab uden grænser for lang tid siden, at der var nogen der kunne gøre som du har gjort, selv om den officelle regel hedder man skal søge fra, i dette tilfælde Thailand, men der var nogle der havde søgt via de nationale regler, hvor konen var i Sverige og hun ikke skulle tilbage til hjem landet, så jo, der må være en regel om dette et eller andet sted man kan bruge/fremvise, som du selv siger ........ skal man bare udfylde en tillægs ansøgning siger du og det er det ?
Redigeret af taleofdk d. 20/06-2008 17:39 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
|
|
Lagt på d. 20/06-2008 18:00
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
ingolf skrev: Men jeg havde hört og set, at så behövde det ikke at väre, så jeg gravede lidt, og fandt ud af, at sådan behöver det obsolut ikke at väre. Efter et par uger, ringde jeg handläggeren i Malmö, som först var helt uforstående.Men efter at jeg havde gjort klart for han, at jeg kendte til de special reglerne for nordiske statsborgere, vedtaget i nordiske rådet, fik piben en anden lyd. Selvfölgelig kunne jeg söge efter de nationelle regler, og konen behövde ikke at rejse til TH og söge. Tror at de holder reglen så "hemlig" pg.a. alle ny danskere ![]() Ingolf Har du set reglerne på Internet og kan fortælle os, hvor vi kan finde dem ? hn |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 20/06-2008 18:33
|
|
Hej hn! Har ikke set reglerne på internet. Har bare fået at vide, at jeg skulle henvise til "special reglerne for nordiske statsborgere", og det virker jo. Både på migrationsverket, og på skatteverket for personnummer. Kan godt pröve om jeg kan få en internet addresse med reglerne. Ingolf Redigeret af ingolf d. 20/06-2008 18:53 |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.