Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Underskrift indsamling
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 25/01-2007 01:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Noget der forbavser mig gang på gang er, at mennesker der er gift med en udlænding har den holdning at loven er et gode. Sådan helt firkantet siger loven jo at ægtefæller af udenlandsk oprindelse ikke er særlig velkommen i Danmark. ( der står intet om muslimer ) så det gælder også jeres ægtefæller. |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/01-2007 01:49
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
man må da håbe at ham fra island, bruger bare 5 minutter på at sætte sig ind i de danske familiesmmenføringsregler, men han er sikkert langt fra den første som flytter til sverige, selvom han opfylder alle krevene til fs.![]() |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 25/01-2007 06:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Orvaratli skrev jeg skriver under, har sagt op min stilling og lejlighed og er ved ad pakke mine ting i kasser. Flytter ud at Denmark om 1 måned. Jeg kommer fra Island og har været her i Denmark i snart 10 år. Har taget min ingeniør uddanelse her i Denmark og haft en god stilling i respecteret virksomhed her i mange år. Har virklig sat mine røder ned i dette dejlige land. Så sket det at jeg var så heldig at finde en kæreste i Thailand for half andet år siden. Har orden i alle ting undtaget at jeg ikke har været dansk statsborger i mere end 28 år og opfylder derfor ikke tilknytningsreglen. Ud af de to valgmuligheder, at stoppe forholdet eller at flytte til et andet land, vil jeg sige at jeg er tvunget til at flytte. Derfor skriver jeg under. Den danske udændinginge politik er måske god for dem der ikke bliver pårørt at det, men for os mange som bliver pårørt er det noget lort. Uden at have forstand på det,ser det da ud til at vores islandske ven har undersøgt sagen,og så er han jo dk statsborger Claus
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 25/01-2007 07:57
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
claus31000 skrev: Uden at have forstand på det,ser det da ud til at vores islandske ven har undersøgt sagen,og så er han jo dk statsborger Jeg forstår bare ikke at såfremt at han allerede har fået dansk statsborgerskab at han så er dårligere stillet end hvis han var forblevet udlænding (læs: nordisk statsborger). Selvfølgelig foreståligt i en vis grad, hvis vi snakker om en ny-dansk statsborger som ikke opfylder de 28-års statsborgerskab og som ikke tidligere har været under Nordisk/EU/EØS-reglerne. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| manden |
Lagt på d. 25/01-2007 18:18
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
rinpoche skrev: Tak for linket claus. Okay, moderen har boet i danmark siden 2001. Og så har hun i et forbigående anfald af mødrekærlighed i 2006 (efter 5 år) fået bragt sin søn på 12 år herop på et kort ophold. Og nu er det det danske retssystems skyld at han ikke kan blive her? Faneme synd for den stakkels dreng, men hvad jeg synes der er synd, er efter min mening, at hans mor dumpede ham i thailand i 2001 og det tog hende 5 år at få drengen hertil !! Ja, jeg ved ikke hvad i vil kalde det, men på dansk har vi et rigtigt god ord: Ravnemor! Ingen disrespekt til hverken dig claus eller le-si. Blot min holdning. rinpoche hej rinpoche Om moderen er Ravnemor eller ej har intet med den danske udlændingelov at gøre. Der er et andet fint eksempel på vores glimrende udlændingelov, her på siden om en velintegreret thai fra Lemvig og hendes 14 årige søn der nu skal udvises blot fordi hun er blevet skilt, syntes du det er fair?? så vidt jeg har forstået på tidligere indlæg er du selv thai hvornår kom du til danmark og hvilke krav skulle du eller din familie opfylde? Mvh Toy |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 09/02-2007 03:51
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hejsa Orvaratli, Kan vi ikke lige få en tilbagemelding på nogle af de spørgsmål der er stillet her i tråden ? I øvrigt hentet fra grundloven: § 87 Islandske statsborgere, der i medfør af loven om ophævelse af dansk-islandsk forbundslov m.m. nyder lige ret med danske statsborgere, bevarer de i grundloven hjemlede rettigheder, der er knyttede til dansk indfødsret. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 09/02-2007 07:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 348 |
Toy skrev: rinpoche skrev: Tak for linket claus. Okay, moderen har boet i danmark siden 2001. Og så har hun i et forbigående anfald af mødrekærlighed i 2006 (efter 5 år) fået bragt sin søn på 12 år herop på et kort ophold. Og nu er det det danske retssystems skyld at han ikke kan blive her? Faneme synd for den stakkels dreng, men hvad jeg synes der er synd, er efter min mening, at hans mor dumpede ham i thailand i 2001 og det tog hende 5 år at få drengen hertil !! Ja, jeg ved ikke hvad i vil kalde det, men på dansk har vi et rigtigt god ord: Ravnemor! Ingen disrespekt til hverken dig claus eller le-si. Blot min holdning. rinpoche hej rinpoche Om moderen er Ravnemor eller ej har intet med den danske udlændingelov at gøre. Der er et andet fint eksempel på vores glimrende udlændingelov, her på siden om en velintegreret thai fra Lemvig og hendes 14 årige søn der nu skal udvises blot fordi hun er blevet skilt, syntes du det er fair?? så vidt jeg har forstået på tidligere indlæg er du selv thai hvornår kom du til danmark og hvilke krav skulle du eller din familie opfylde? Mvh Toy Jeg tror den omtalte mor er i min vennekreds, sønnen kom til DK 11 år gammel, der blev søgt om at han kunne blive i DK, afslaget kom et par dage efter han var fyldt 12 år (i dec.) med henvisning til at en 12 årig ikke betragtes som en der har behov for en mor/far og derfor skal sønnen hjemsendes, hvilket han nu er blevet, pga. han fyldte 12 år blev sønnen sendt hjem. Sønnens mor dumpede ham ikke i Thailand, sønnen boede hos sin far som nu ikke er her mere, og nej hun er ikke bar pige og ja hun har arbejdet fra så godt som dag 1 hun kom til DK hos et rengørings firma. Redigeret af taleofdk d. 09/02-2007 07:20 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 09/02-2007 20:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
rinpoche hvordan kan du være så kold og kynisk, en 11-12 årig dreng vil gerne være hos hans mor efter hans far ikke er her mere, og så siger du at lovgivningen er sådan og hun kunne bare ha taget ham med første gang hun kom til dk og nu fanger bordet ha-ha |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/02-2007 21:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Den der ha-ha udlægning af mit indlæg må stå for din egen regning. Jeg kommenterede ud fra de foreliggende oplysninger om en altfor velkendt thai modus operandi og som denne situation ligner: nemlig at droppe børn(ene) derhjemme hos hvem der gider have dem og så flytte eksempelvis til danmark. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.