Se indlæg
 Udskriv debat
Oprettelse af bankkonto i Thailand med netbank?
Frank
Vi har oprettet en konto i Krung Thai Bank for et par år siden med to formål:
- at kunne sende penge, når kursen var god
- at spare gebyrerne, når vi nogen gange sender til forældrene.

Adgangen til kontoen er egentlig ok, MEN det viste sig, at når man skulle overføre penge til en anden konto - lokal eller til anden bank, så skal man ned i den lokale afdeling for at få oprettet det kontonr. som man vil sende penge til.

Meeeget, meeeeeeget besværligt!

John
Ja måske er Kasikorn bedere, men hvis vi snakker internetbank er det formentlig umuligt at få den oprettet, jeg har prøver i over et år nu.ShockShock

JohnGrin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
erlik
Jeg har en konto i Kasikorn bank med visa electron som også fungere fint i Danmark. Jeg har også netbank til min konto. Jeg havde lidt problemer med at komme ind på netbank i starten men fandt et nummer på deres hjemmeside til en engelsk talende telefon linje. Her fik jeg det præcis forklaret.
Jeg hjælper gerne hvis der er nogle spørgsmål.

Mvh
Erlik

Boom-Boom
Hej erlik,

Du må da gerne forklare hvad du præsist gjorde for at oprette både konto i Thailand samt netbank.

/Bart
[small]Up to me, he he!
[/small]

erlik
Hej Bart

Det jeg har gjort er faktisk ret simpelt. Jeg gik ind i en afdeling af Kasikorn bank i Bangkok og bad om at oprette en konto de havde et par papirer jeg skulle udfylde. Da jeg ikke har adresse i thailand brugte jeg min kærestes. Jeg indsatte 10.000 tb på kontoen, og 10 minutter efter havde de lavet mig en bankbog og et Visa electron kort som virkede med det samme. Jeg udfyldte endnu et papir omkring at jeg ønskede at bruge deres netbank. Ca. 10 dage efter modtog jeg to koder som jeg skulle bruge første gang jeg lokkede ind. Der var ingen vejledning med og jeg havde derfor nogle problemer første gang jeg skulle loge ind da jeg ikke havde et User Id. Jeg fandt et nummer på deres hjemmeside til en engelsk talende help line hvor jeg ringede ind og fik forklaret at det var mit konto nr. dog uden . og – som jeg skulle bruge. Herefter fungerede alt fint.
Jeg håber at dette har hjulpet dig ellers bare spørg.

Mvh

Erlik

Boom-Boom
Hej erlik, det lød da forholdsvis nemt.

Prøver lykken når jeg tager derned. Wink
Tak for hjælpen.

/Bart
[small]Up to me, he he!
[/small]

Spring til debat: