Se indlæg
 Udskriv debat
vil giftes
Robert Kronberg
Hej,

I starten boede jeg lidt uden for i Bangkok. Vi levede efter danske forhold dvs. ingen taxi, men bus etc., men stadig med en del restaurantbesøgm, og vi klarede os fint for 30-35.000.

/Robert

Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Suk Rak Ning
Ca. 10.000,- + --->

Er du bosat i TH passer dit beløb udmærket ca. 6.500,-

Suk..............Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

lindegaard skrev:
prasat og thaikurt1:

hvad er en invalidepension på idag?? jeg kender et par stykker her der ikke får mere end 6500 Dkr ud pr måned, selv efter Thai forhold må det da være svært at forsørge en ekstra med det beløb?? Frown

Hvis de kun får det beløb
må det være fordi de er gift
Men ellers mener jeg det ligger omkring de 8500-9000 kr
Men i thailand kan man også leve meget godt for 6500kr om måneden
bamsen

Suk Rak Ning
Max. 9.000,- Det lugter af BØF. ( Som single )
Redigeret af Suk Rak Ning d. 18/06-2006 15:38
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

lindegaard skrev:
prasat og thaikurt1:

hvad er en invalidepension på idag?? jeg kender et par stykker her der ikke får mere end 6500 Dkr ud pr måned, selv efter Thai forhold må det da være svært at forsørge en ekstra med det beløb?? Frown

Hejsa Linde
Ja med 6500 kr udbetalt så man personen være gift

Ellers er normalen vist 8500-9000 kr om måneden for en reelt enlig
pensionist
bamsen

Santhumpon
Hej

Det hedder ikke invalidepension mere, men førtidspension.
Se dette link:
http://danmark.dk...ema=PORTAL

Jeg er selv i gang med hele møllen med undersøgelse ved Læge, Reumatolog og Sagsbehandler på Vejen Kommune.
Når det hele forligger i en samlet rapport til sagsbehandleren,
kan vi gå i gang med arbejdsprøvning, kan man ikke finde noget job der svarer til ens sygdomsforløb,
er der fleksjob kan man heller ikke klare dette er der førtidspensionen tilbage,
og den er fra 1. januar 2003.

Pensionsbeløb - når man er enlig
Førtidspensionen er på 14.456 kr. om måneden (2006), hvis man ikke er gift eller samlevende.
Har man en indtægt, der er højere end 59.000 kr. om året, bliver der trukket en procentdel fra i pensionen.

Pensionsbeløb - når man er gift eller samlevende
Førtidspensionen er på 12.287 kr. om måneden (2006), hvis man er gift eller samlevende.
Beløbet kan være mindre, hvis man selv eller ægtefællen har indtægter.
Gifte eller samlevende førtidspensionister kan have indtægter på op til 93.600 kr. om året.
Har man indtægter, der er højere, bliver der trukket en procentdel fra i pensionen.
En ægtefælle, der selv er pensionist, kan have det tilsvarende beløb i indtægt, altså 93.600 kr.
om året, mens en ægtefælle, der er lønmodtager, kan tjene 147.444 kr. om året, før det påvirker førtidspensionen.

Jeg har lige fået diagnosen ved Reumatologen at mine knæ, hofter, bækken, lænd, ryg, nakke og skuldre er slidte op af mit arbejde som Smed, Svejser og Skibsbygger på Esbjerg havn, hvor jeg kravlede rundt i bundtanke på skibe og borerigge og ved at arbejde på skibsdæk
og dækket på borerigge i al slags vejr hele året rundt 10 til 12 timer dagligt i 6 dage om ugen.
Og venter nu på arbejdsprøvning.

Jeg har arbejdet som Smed, Svejser og Skibsbygger siden jeg startede i lære som 16 årige
og er i dag 51 år.

Men denne tråd hedder vil giftes, førtidspensionen / invalidepensionen burde have sin egen tråd.

Med venlig hilsen.
Torben Santhumpon Jensen.
Redigeret af Santhumpon d. 18/06-2006 16:43

lindegaard
Hvis man nu får invalidepension, kan man så flytte øst på??? eller kræver det at man stadig bibeholder adressen her i DK??? vil jo nok mene det sidste, men er der nogen der har et bud på det af egen erfaring???Wink
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

thaikurt1

Hej.
Hvad er det for en invalidepension vi tale om der der jo er den ny eller den gamle da det jo er vigtig at vide pga der er forskel paa dem naar det handel om regle vil at flytte hvis det er Thailand du tænke på eller et land i EU.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
lindegaard
den nye ordning, og thailand...Wink
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

Spring til debat: