Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Køb af bolig i Thailand
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/05-2006 04:28
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej Jos_38, ThomsenSeeberg.com er ikke registreret i Danmark, og formentlig heller ikke i Thailand, for i Thailand kan man ikke sådan køre et selskab uden at have selskabets navn et eller andet sted. Desuden er der ingen adresse, og det er da underligt... Ringkjøbing Banks hjemmeside har en fodnote på deres hjemmeside: *NB: Banken har ikke kendskab til de enkelte projekter. Vi anbefaler derfor altid at søge ekstern rådgivning (advokat/revisor). Så jeg opfatter det ikke som et kendskab eller en art blåstempling af denne anonyme hjemmeside, men blot som et link, de har fundet. Hvem er denne Ian, som alle taler om? /Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 03/05-2006 04:29 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/05-2006 07:00
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej Robert Ian er ham rinpoche henviser til : http://www.iamkoh.../index.htm Han skriver godt, meget meget tilbage lænet... Jeg opfatter bankens fodnote som : Tag kontakt til en af disse eksterne rådgivere, for vi som dansk bank aner intet om de enkelte projeketer... Men personligt ville jeg nok ikke bare lige smide en million efter Thomsen - uden at få lidt mere viden, så der giver jeg dig ret - det er et meget anonymt firma, de har en adresse i København - men heller ikke den er registreret som erhvervsadresse... . |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/05-2006 07:44
|
Hej Jos_38, Der står på bankens hjemmeside: Links: Vi henviser til følgende udbydere:* • Thomsen & Seeberg - se www.thomsenseeber... • ThaiEstate - se www.thaiestate.dk • Livingstones - se www.livingstones.dk • BoInvest - se www.boinvest.dk *NB: Banken har ikke kendskab til de enkelte projekter. Vi anbefaler derfor altid at søge ekstern rådgivning (advokat/revisor). Noten må derfor være en note vedr. udbyderne, implicit projekterne, og ikke en henvining til disse som værende "ekstern rådgivning (advokat/revisor)". /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 03/05-2006 09:16
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
På thomsenseeberg's hjemmeside kan man bl.a. finde følgende: ThomsenSeeberg.com Flemming Thomsen og Niels Seeberg Frederiksborggade 42, 1 sal. DK-1360 København K. Tlf. 33 91 89 49 Email: Thailand, Hua Hin Fiskelejet i Khao Takiab, bag Abetemplet. Thanon Khao Takiap, 111/15 0066 (0) 79 08 32 85 Hvis man så leder lidt på krak.dk, kan man på Frederiksborggade 42 1. sal finde firmaet Deadline Press til venstre, og Francesca Mustaffi til højre. Ingen Flemming Thomsen.
Peter
|
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 03/05-2006 10:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Uanset om man køber eller lejer vil det altid være meget klogt at kontakte en advokat i Thailand. Vel og mærket en autoriseret advokat som er medlem af Den Thailandske Advokat sammenslutning. Alle kan i princippet kalde sig for advokat i Thailand, uden at have været eksamineret eller opnået officiel autorisation. Ret ofte har div. ejendomsmægler i Thailand allieret sig med en af disse tvivlsomme ”advokat” Så det er ikke usædvanligt at farangér får sig en gevaldig økonomisk øretæve når de begiver sig ud i et Thai huskøbs eventyr. Så pas på! Rasmus PS. jeg glemte lige at påminde om, når men som farang lejer eller køber ejendom i Thailand er prisen som ofte det dobbelte. Men det er jo enhver Thailandsfares barnelærdom!
Redigeret af Rasmus d. 03/05-2006 10:50 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/05-2006 11:19
|
Hej, I fortsættelse af det, som Rasmus siger om, at alle kan kalde sig advokat, så er det sådan, at Thaiere kalder en, der har en bachelor i law for advokat. Ofte ses fx jobannonser, hvor der søges en advokat med en bachelor i law. Altså intet krav om master, intet krav om at være fuldmægtig først, og intet krav om at være medlem af en advokatforening.... Hvis man leder efter en rigtig advokat, kan man med fordel benytte den amerikanske ambassades liste over advokater. Eller man kan skrive til mig, så kender jeg et par stykker, som jeg benytter. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 12/05-2006 16:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Her er et lille link til koeb eller leje af bolig paa Phuket [url]www.houseinphuket.com[/url] Med venlig hilsen Suk.... [small]Tager snart selv afsted til Phuket[/small] ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 12/05-2006 18:53
|
Hej Suk, Hovsa, det var s.. billigt! Tak for det link. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.