Se indlæg
 Udskriv debat
billeder fra songkran i 2006 chaingmai
xxxx
Hej Rasmus.
Det kan du da i en vis grad have ret i.. Julefrokoster koster hvert aar adskillige aegteskaber......
Men dog saa resulterer det trodsalt ikke i saa mange doede og tilskade komne som Sonkran desvaerre har udviklet sig til......
Hvis festen holdt sig til de timer midt paa dagen hvor alle mere eller mindre er ude paa fortovet og lege med vand, saa kunne det vaere sjovt nok, men det gaar desvaerre mange steder videre i massiv druk.
Vi har ogsaa holdt Sonkran her, med huset fuld af mennesker 2 aftener, men det var en masse mad og noget at drikke uden at nogen blev stang stive og skejede ud. og ved 23 tiden listede folk hjem for at sove. Og ingen skulle ud og koere fulde koersel for der var lejet transport.. Saa er det helt fint / sjovt at holde fest.......

Le-si

christian-s
Ja så fik jeg prøvet min første songkran - de rigtige dage (13-15/4) blev holdt oppe i landsbyen i Kalasin/Isan og det var da hyggeligt nok. En uge fri og masser af familiehygge og fest/ballade minder jo på sin vis om vores jule/nytårs uge.
Masser af live-musik, bokse-kampe osv. at underholde sig med om aftenen og moderat vand-pjaskeri om dagen. Egentligt er det jo meget praktisk at blive afkølet en gang imellem når nu man midt på dagen i heden trasker rundt og hilser på hinanden.

Så gik turen til Bankok og Pattaya og det var mere vildt må jeg sige - den 18. og 19. april i Pattaya var lige lovligt meget - efter lidt legen med og kiggen rundt den 19. april om formiddagen valgte jeg simpelthen at holde mig indendørs resten af dagen. Spande med vand, 1 liter is-vand i pumpe-gun osv. er måske lidt for meget for mig.

Blot en kort reportage fra min første songkran.
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

roald
er lige hjemkommet fra thailand har også oplevet mit første songkran.

songkran blev holdt i området chiang-saen, mai-sai, chaing-rai, min oplevelse er kun positivt glade mennesker der har det rigtig sjov, alt det snak om om druk og fulde mennesker der kun er ude på ballade , dem så vi i hvertifalde ikke

thamarai
den 18. og 19. april i Pattaya var lige lovligt meget

Ja, det kan jeg taenke mig...

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Spring til debat: