Se indlæg|
The Insider: Propaganda fra juntaen til udlændinge
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 22/08-2016 21:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
hugoboerge skrev: lek skrev: Hugobørge.... hvis du ikke fattede sammenhængen. er det total tåbelig når du udtaler dig om thai forhold. For Thailand har lige fået gennemtrumfet digtatur i stil med Nord Korea... Af de GULE..... Tænk dig dig når du går ud og køber 1 kg sukker for 21 thb.... Så går de 15 direkte i de gule,s kasser, altså dem vi ik må tale om. Det er bare et eksempel.... Nej jeg ved sgu ikke alt om thailand, men jeg har huleme lært meget på 30 + år her. Og jeg har læst på historien forud for min tid. For jeg besluttede at leve her, så måtte jeg lære thai og kende lidt til landets historie. Tag nu lige og stop op engang - sammenligning med Nord Korea sikke noget p.. at fyre af. Er der nogen af kloge Aagerne her som overhovedet har vaeret i Nord Korea ? Hvad har sukker med traaden her at goere og hvor kommer tallene fra ? Slap ogsaa lige af med hensyn til diktatur - per definition har Thailand et diktatur korrekt og det har man vaeret vant til i adskillige aar saa der er intet nyt i det. Man har ogsaa haft et per definition folkevalgt diktatur men det overser folk gladeligt. Jeg gider næsten ikke svare dig, men du slipper ikke når du poster den slags nonsens. "Et folkevalgt diktatur" - skriver du.. det er jo vanvid, hvordan finder du på den slags, er du på stærk medicin? Denne tekst har jeg kopieret fra en eller anden debat et eller andet sted for et par år siden, husker ikke hvor, men jeg er enig i den knivskarpe analyse af det her elendige skod lorteland og dens overklassemafia der holder ca. 40-50 mio. af landets indbyggere i et jerngreb af ulighed, ufrihed (Land of the Free? Hahahahaha!! ) - dårlige økonomiske vilkår, ringe muligheder for "social opstigen" (det koster jo penge til te-kassen ell. puu yai etc.) "This society has been shaped into what it is by the royalists, elites and aristocrats that have run this country since its beginings. This mean streak you talk about is part of the class society that exists here, in which those below you mean nothing and are nothing, and certainly shouldn't vote. And the democrats, they are the right wing political arm that these people created to pretend that this country is a democracy whilst in reality is just an authoritarian system with little regards for the well being of its citizens. It doesn't matter - as I have said many times before - my fight is against the elites and royalist of this country that have ruined it for generations past and generations to come. The fact remains - what are we going to see come out from this this tragedy? Are we going to see some sort of reform? Is the government going to really go after the police and military corruption that is rampant and deep rooted? Not a chance, not a chance in hell." Du kan sidde derude i Samut P. som gammel mand og poste dit bræk og åbenlyse fascination af den slimede pomade general, det har du ret til, men jeg går efter dig med alle de facts jeg kan finde om hvor syg sygt og meget mere sygt det egentlig er her, og det kan kun blive værre, de fatter absolut intet af hvorhen de bevæger sig, det ender galt, det ender med borgerkrig, og so be it. Thailand har lært af Frankrig, især på det administrative og embedsmæssige område. Jeg håber folket snart rejser sig til et ønske om: Liberté, Egalité, Fraternité Redigeret af JohnBKK d. 22/08-2016 21:34 |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 22/08-2016 22:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
@ John Bkk. Tak fordi du er så skarp i tonen og skriver dette til "hugobørge" : Et folkevalgt diktatur" - skriver du.. det er jo vanvid, hvordan finder du på den slags, er du på stærk medicin? Desværre, selvom du JohnBkk og andre skarpe skribenter skiver det 1 mill. gange vil en "hugobørge" aldrig give dig ret. Underlig nok fordi, virkeligheden er at de mennesker der er imod militærstyret nu er så bange at de faktisk ikke tør sige sin mening mere, ikke engang til venner og familie...så med de standpunkter hugobørge har er han ikke en god person. men tværtimod et rigtigt ondt mennske....Ok måske "hugobørge" er blevet så gammel og senil efterhånden at vi må bære over med ham...det er så ok herfra. Mvh,
Nahm |
|
|
|
| pethan |
Lagt på d. 23/08-2016 00:35
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 88 |
Jeg er nødt til at indrømme, at JohnBKK (på trods af hans hyppige og forkastelige udfald rettet mod bestemte folkefærd - man skal jo aldrig skærer alle over en kam) er en skarp politisk analytiker, og her har han igen helt ret: HugoBoerge, du fatter simpelthen ikke, hvad der foregår omkring dig. Af en eller anden grund VIL du ikke fatte det. Det er sørgeligt, fordi man ellers får indtryk af, at du er en flink og fornuftig mand. |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 23/08-2016 05:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 299 |
Underlig nok fordi, virkeligheden er at de mennesker der er imod militærstyret nu er så bange at de faktisk ikke tør sige sin mening mere, ikke engang til venner og familie. Ja plus de andre som ik må omtales.... det er virkeligheden nu Ærgelig for jeg kunne ellers godt lide at bo i Thailand, nu ser det meget anderledes ud og jeg ( personlig ) er bange for det bliver værre. Kan selvfølgelig håbe jeg tager fejl. |
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 23/08-2016 05:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Pethan bibliotekerne er fulde af bøger om alt det HB ikke fatter. Han må leve i sin egen idealiserede verden. Meget fjernt fra vores. Thailand er et sygt land med en syg kultur, der rådner fra toppen og ned. Jeg er pessimist med hensyn til fremtiden for Thailand, det kan kun blive værre. Borgerkrig som John BKK nævner er slet ikke umuligt. Det kan blive slemt meget endda. Samligningen med Nordkorea er ikke helt ved siden af. Thailand er der ikke helt endnu, men de er godt på vej. Trist Trist |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 23/08-2016 09:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
juj skrev: Borgerkrig som John BKK nævner er slet ikke umuligt. Det kan blive slemt meget endda. Der er én stor fordel for os hvidhuder, hvis det skulle gå galt: Der er ikke en organiseret modstand mod udlændinge. Vi er generelt ikke så vellidte, men vores penge tæller mere end følelser. Hvis I ikke har set den, så prøv at se filmen No Escape (http://www.imdb.com/title/tt1781922). |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 23/08-2016 10:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Prawit says 'Black May' unlikely "Deputy Prime Minister Prawit Wongsuwon tried to allay concerns Monday of a possible repeat of the 1992 Black May massacre, as speculation mounts that the National Legislative Assembly (NLA) is trying to help the regime prolong its stay in power via the additional referendum question." Gamle forstokkede dinosaurer.. [img]http://www.bangkokpost.com/media/content/20160823/c1_1068600_160823050850_620x413.jpg[/img] is not a valid Image. http://www.bangko...y-unlikely |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 04/09-2016 20:24
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 11/09-2016 09:57
|
|
See the opportunities for foreign investors with Mr Harald Link - chairman of B.Grimm Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 18/09-2016 16:32
|
|
Med venlig hilsen
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 26/09-2016 05:44
|
|
Med venlig hilsen
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 24/10-2016 18:51
|
|
Denne gang med Mister Alibaba Jack Ma. Med venlig hilsen
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 18/11-2016 22:17
|
|
The Strength of the Thai Fiscal Sector with Mr. Apisak Tantivorawong, the Finance Minister Med venlig hilsen
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 18/11-2016 22:18
|
|
Thai Education Standard and Reform - Dr.Teerakiat Jareonsettasin Med venlig hilsen
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 18/11-2016 22:18
|
|
Resilient Thai Equity Markets - Mrs.Voravan Tarapoom Med venlig hilsen
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 20/11-2016 08:37
|
|
H.M. King Bhumibol's Philosophy to Sustainable Development 1/2 with Dr.Sumet Tantivejkul Med venlig hilsen
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 28/11-2016 05:35
|
|
H.M.King Bhumibol's Philosophy to Sustainable Developmet Part2 Med venlig hilsen
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 06/12-2016 05:22
|
|
Progress on Thailand's Transport and Logistics with Mr. Arkhom Termpittayapaisith Med venlig hilsen
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 12/12-2016 12:02
|
|
UNESCO and Thailand with Dr.Gwang-Jo Kim Med venlig hilsen
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 18/12-2016 12:45
|
|
Thailand - New Zealand Relations with H.E. Mr. Ben King Med venlig hilsen
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

men tværtimod et rigtigt ondt mennske....