Se indlæg|
Thaksin
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 21/03-2016 15:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: Herudover som det fremgaar af min kalkulation har der vaeret overskud i statskassen, men Kim Ludvigsen det er vel en kamel som du har svaert ved at sluge, men velbekomme. Korruptionen blev boostet gevaldigt af ris-tilskuddet, desvaerre risboenderne som tilskuddet var tiltaenkt fik ikke ret meget ud af det. Jeg har på fornemmelsen, at ristilskuddet også har givet overskud - ud fra de beregningsmetoder, du selv benytter. Husk på, at uanset hvis lommer, pengene havner i, så vil de sandsynligvis blive brugt med betaling af VAT til følge. Hvis vi skal se på det fra et fordelingssynspunkt, så har ristilskuddet haft større betydning for de fattige i landsbyerne og andre steder. De fattige har ikke så meget glæde af fradraget. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 21/03-2016 16:07
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Herudover som det fremgaar af min kalkulation har der vaeret overskud i statskassen, men Kim Ludvigsen det er vel en kamel som du har svaert ved at sluge, men velbekomme. Korruptionen blev boostet gevaldigt af ris-tilskuddet, desvaerre risboenderne som tilskuddet var tiltaenkt fik ikke ret meget ud af det. Jeg har på fornemmelsen, at ristilskuddet også har givet overskud - ud fra de beregningsmetoder, du selv benytter. Husk på, at uanset hvis lommer, pengene havner i, så vil de sandsynligvis blive brugt med betaling af VAT til følge. Hvis vi skal se på det fra et fordelingssynspunkt, så har ristilskuddet haft større betydning for de fattige i landsbyerne og andre steder. De fattige har ikke så meget glæde af fradraget. @Kim Ludvigsen - du har aabenbart ikke forstaaet det endnu men du har selv bragt artiklen op omkring skattegaven ifm songkran, men du var lige hurtig nok paa tastaturet da du fyrede den af. Slug nu den kamel og velbekomme. Hvad angaar kameler saa er Australien den stoerste opdraetter af kameler i verden og muligvis den stoerste eksportoer bl.a. til Saudi Arabien. Ristilskuddet er et emne for sig selv og er den stoerste skandale i Thailands historie. Svindel, korruption, loegne, g to g handler som ikke fandt sted, ris der raadner op i varehusene osv osv. Der er et sted mellem 2 og 3 millioner i Thailand som er registreret og/eller betaler personlig indkomst skat dvs at baseret paa et totalt fradrag paa THB 4 mia er der lidt over 200,000 personer har kunnet drage fordel af de THB 15,000.-. Men det betyder jo ikke at de personer som ikke betaler til statskassen er "fattige". Mange af dem er ikke registreret hos skattevaesenet men lever f.eks. som gadehandlere, gadekoekken osv osv og mange af dem har en ganske paen indtaegt. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 21/03-2016 17:12
|
|
hugoboerge skrev: @Kim Ludvigsen - du har aabenbart ikke forstaaet det endnu men du har selv bragt artiklen op omkring skattegaven ifm songkran, men du var lige hurtig nok paa tastaturet da du fyrede den af. Slug nu den kamel og velbekomme. I modsætning til visse andre, så har jeg ikke problemer med at indrømme det, når jeg tager fejl. Jeg behøver såmænd ikke engang andre til at påvise det. Du har åbenbart overset indlæg 19: http://www.thaila...ost_240176 hugoboerge skrev: Ristilskuddet er et emne for sig selv og er den stoerste skandale i Thailands historie. Svindel, korruption, loegne, g to g handler som ikke fandt sted, ris der raadner op i varehusene osv osv. Det er lidt svært at debattere med dig, når du hele tiden flytter målstolperne. Vi snakker om, hvorvidt det ene eller andet har givet underskud eller overskud. Du indrager, hvad tilskuds-pengene er blevet brugt til, og jeg påpeger, at når du gør det for skattefradraget, så skal du også gøre det for ristilskuddet. For uanset, om pengene er havnet hos de fattige risbønder eller hos korrupte bagmænd, så betaler de alle VAT. Det fattige betaler endda procentvis mere, fordi de bruger pengene i stedet for at gemme nogle af dem væk. hugoboerge skrev:Men det betyder jo ikke at de personer som ikke betaler til statskassen er "fattige". Mange af dem er ikke registreret hos skattevaesenet men lever f.eks. som gadehandlere, gadekoekken osv osv og mange af dem har en ganske paen indtaegt. Kan være, men det var ikke min pointe, tværtimod. Jeg påpegede, at de fattige ikke har glæde af skattefradraget. At der så er nogle, som snyder, der heller ikke har glæde af fradraget ændrer jo ikke på dette. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 22/03-2016 05:27
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: @Kim Ludvigsen - du har aabenbart ikke forstaaet det endnu men du har selv bragt artiklen op omkring skattegaven ifm songkran, men du var lige hurtig nok paa tastaturet da du fyrede den af. Slug nu den kamel og velbekomme. I modsætning til visse andre, så har jeg ikke problemer med at indrømme det, når jeg tager fejl. Jeg behøver såmænd ikke engang andre til at påvise det. Du har åbenbart overset indlæg 19: http://www.thaila...ost_240176 hugoboerge skrev: Ristilskuddet er et emne for sig selv og er den stoerste skandale i Thailands historie. Svindel, korruption, loegne, g to g handler som ikke fandt sted, ris der raadner op i varehusene osv osv. Det er lidt svært at debattere med dig, når du hele tiden flytter målstolperne. Vi snakker om, hvorvidt det ene eller andet har givet underskud eller overskud. Du indrager, hvad tilskuds-pengene er blevet brugt til, og jeg påpeger, at når du gør det for skattefradraget, så skal du også gøre det for ristilskuddet. For uanset, om pengene er havnet hos de fattige risbønder eller hos korrupte bagmænd, så betaler de alle VAT. Det fattige betaler endda procentvis mere, fordi de bruger pengene i stedet for at gemme nogle af dem væk. hugoboerge skrev:Men det betyder jo ikke at de personer som ikke betaler til statskassen er "fattige". Mange af dem er ikke registreret hos skattevaesenet men lever f.eks. som gadehandlere, gadekoekken osv osv og mange af dem har en ganske paen indtaegt. Kan være, men det var ikke min pointe, tværtimod. Jeg påpegede, at de fattige ikke har glæde af skattefradraget. At der så er nogle, som snyder, der heller ikke har glæde af fradraget ændrer jo ikke på dette. Jeg oversaa Kim Ludvigsens indlaeg # 19 og det glaeder mig at han har slugt kamelen. Velbekomme. "I modsaetning til visse andre" - jeg haaber ikke at den bemaerkning er henvendt til min person. Nu er det ikke mig der flytter "maalstopper" da jeg paa intet tidspunkt ifm songkran skattegaven har bragt ristilskuddet op. Naar jeg naevner at dele af befolkningen ikke er registreret hos skattevaesenet er det ikke ensbetydende med at de "snyder". Som jeg naevnte tidligere er der kun et sted mellem 2 - 3 millioner som er registrerede skattebetalere. Nogle af eksemplerne jeg naevnte er ikke loenmodtagere og kan derfor ikke registreres. Ligeledes gaelder der saerlige regler ifm VAT hvor mindre firmaer ikke skal VAT registreres da deres omsaetning er under et vist beloeb. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 22/03-2016 05:34
|
|
hugoboerge skrev: Naar jeg naevner at dele af befolkningen ikke er registreret hos skattevaesenet er det ikke ensbetydende med at de "snyder". Som jeg naevnte tidligere er der kun et sted mellem 2 - 3 millioner som er registrerede skattebetalere. Nogle af eksemplerne jeg naevnte er ikke loenmodtagere og kan derfor ikke registreres. Ligeledes gaelder der saerlige regler ifm VAT hvor mindre firmaer ikke skal VAT registreres da deres omsaetning er under et vist beloeb. Nu ved jeg ikke, om skattesystemet i Thailand er vildt anderledes end i Danmark og de fleste andre steder, men normalt, så regnes indtægt ud fra overskud i virksomheden, hvis der er tale om en personlig virksmhed. Du mener vel ikke, at en thai bare kan oprette et firma, og så (lovligt) slippe for at betale skat, selvom de sidder og haler millioner hjem? VAT-registrering har ikke rigtigt noget med denne debat at gøre. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 22/03-2016 05:53
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Naar jeg naevner at dele af befolkningen ikke er registreret hos skattevaesenet er det ikke ensbetydende med at de "snyder". Som jeg naevnte tidligere er der kun et sted mellem 2 - 3 millioner som er registrerede skattebetalere. Nogle af eksemplerne jeg naevnte er ikke loenmodtagere og kan derfor ikke registreres. Ligeledes gaelder der saerlige regler ifm VAT hvor mindre firmaer ikke skal VAT registreres da deres omsaetning er under et vist beloeb. Nu ved jeg ikke, om skattesystemet i Thailand er vildt anderledes end i Danmark og de fleste andre steder, men normalt, så regnes indtægt ud fra overskud i virksomheden, hvis der er tale om en personlig virksmhed. Du mener vel ikke, at en thai bare kan oprette et firma, og så (lovligt) slippe for at betale skat, selvom de sidder og haler millioner hjem? VAT-registrering har ikke rigtigt noget med denne debat at gøre. Hvis man starter et firma skal det registreres hos myndighederne men en gadehandler er ikke en virksomhed. VAT har noget at goere med denne debat som anvist i mit eksempel der beregner at statskassen kommer ud med et plus ifm julegaven december 2015. En anden gave som koerer lige for oejeblikket er et fradrag paa THB 15,000.- for at booste lokal turismen. Ligeledes for at booste lokal turismen bliver der givet nogle ekstra holidays saa befolkningen faar en rigtig lang ferie paa 5 dage i rap. Om det booster lokal turismen skal jeg lade vaere usagt for de personer som har pengepungen i orden eller en paen limit paa kreditkortet drager nemlig udenlands istedet for. Lige pt drejer debatten sig om Kim Ludvigsens misforstaaede indlaeg omkring en songkran skattegave og eftersom han har indroemmet sin misforstaaelse er der ingen grund til at fortsaette med at diskutere dette. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 22/03-2016 06:40
|
|
hugoboerge skrev: VAT har noget at goere med denne debat som anvist i mit eksempel der beregner at statskassen kommer ud med et plus ifm julegaven december 2015. VAT er kun en del af denne debat, fordi du valgte at inddrage det. Ud fra dit eksempel ville ristilskuddet ganske givet også have givet overskud - måske endda større, og det har i hvert fald tilgodeset en fattigere del af befolkningen. Men du er vist ikke fortaler for, at sagen mod Yingluck skal opgives, fordi ristilskuddet har givet overskud. hugoboerge skrev: Lige pt drejer debatten sig om Kim Ludvigsens misforstaaede indlaeg omkring en songkran skattegave og eftersom han har indroemmet sin misforstaaelse er der ingen grund til at fortsaette med at diskutere dette. Bemærk, at det udelukkende var beløbet, jeg havde misforstået. Ikke selve grundlaget for debatten, som du ellers antyder her. Det er stadig yderst relevant, om den nuværende regering bare kan give penge væk uden at stå til ansvar, når man samtidig prøver at gøre den tidligere statsminister personlig erstatningspligtig for noget lignende. Og så begynder jeg at forstå, hvorfor du ikke er meget for at indrømme fejl. Du tror, at vi andre også kan finde på at bruge en indrømmelse af en fejl på samme misledende måde, som du gør ovenfor. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 22/03-2016 09:50
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: VAT har noget at goere med denne debat som anvist i mit eksempel der beregner at statskassen kommer ud med et plus ifm julegaven december 2015. VAT er kun en del af denne debat, fordi du valgte at inddrage det. Ud fra dit eksempel ville ristilskuddet ganske givet også have givet overskud - måske endda større, og det har i hvert fald tilgodeset en fattigere del af befolkningen. Men du er vist ikke fortaler for, at sagen mod Yingluck skal opgives, fordi ristilskuddet har givet overskud. hugoboerge skrev: Lige pt drejer debatten sig om Kim Ludvigsens misforstaaede indlaeg omkring en songkran skattegave og eftersom han har indroemmet sin misforstaaelse er der ingen grund til at fortsaette med at diskutere dette. Bemærk, at det udelukkende var beløbet, jeg havde misforstået. Ikke selve grundlaget for debatten, som du ellers antyder her. Det er stadig yderst relevant, om den nuværende regering bare kan give penge væk uden at stå til ansvar, når man samtidig prøver at gøre den tidligere statsminister personlig erstatningspligtig for noget lignende. Og så begynder jeg at forstå, hvorfor du ikke er meget for at indrømme fejl. Du tror, at vi andre også kan finde på at bruge en indrømmelse af en fejl på samme misledende måde, som du gør ovenfor. Under ingen omstaendigheder kunne ristilskuddet have givet overskud med et tilskud paa THB 15,000.- og en markedspris paa THB 9,000.- eller derunder og man behoever ikke nogen stor ledvogter eksamen for at kunne regne det ud. Det er stadig yderst relevant, om den nuværende regering bare kan give penge væk uden at stå til ansvar, Kim Ludvigsen du har endnu ikke forstaaet det - der bliver ikke givet penge vaek. at gøre den tidligere statsminister personlig erstatningspligtig for noget lignende. Som skrevet tidligere saa kan der ikke sammenlignes. Nu er det ikke kun "Dukken" man goer ansvarlig der er adskillige embedsmaend bl.a. den tidligere minister for handel som har loejet saa det batter ifm g-to-g handlen. Det skal da straffes mener jeg. "Dukken" har haft rig mulighed for at stoppe risstoetten men gjorde det ikke saa nu haenger hun i saksen istedet for storebror som kom med ideen. For saa vidt risstoetten angaar har der baade foer og efter den blev indfoert lyst alarm lamper. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 22/03-2016 10:14
|
|
hugoboerge skrev: Under ingen omstaendigheder kunne ristilskuddet have givet overskud med et tilskud paa THB 15,000.- og en markedspris paa THB 9,000.- eller derunder og man behoever ikke nogen stor ledvogter eksamen for at kunne regne det ud. Det er stadig yderst relevant, om den nuværende regering bare kan give penge væk uden at stå til ansvar, Kim Ludvigsen du har endnu ikke forstaaet det - der bliver ikke givet penge vaek. Det er korrekt, at der var en udgift for statskassen i forbindelse med risstøtten, hvis dine tal ovenfor holder, er udgiften 6.000 baht pr. et eller andet. Det er lige så korrekt, at fradraget i forbindelse med nytår og songkran giver en udgift for statskassen. Du kommer så med en udregning, der viser, at skattefradraget reelt ikke er en udgift, fordi pengene kommer ind igen. Uden at beskæftige mig med, om din udregning er korrekt eller er, så påpeger jeg, at hvis du bruger samme udregning på udgiften til risstøtten, så vil den også have givet overskud. Problemet er, at du kun vil benytte din udregning, når den ene bruger penge, og ikke når den anden gør. Den holder ikke. Hvis man, som jeg, mener, at forskellen mellem rig og fattig i Thailand bør mindskes, så havde risstøtten yderligere den fordel, at den netop hjalp nogle af de fattige - det gør fradraget ikke. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 22/03-2016 10:33
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Under ingen omstaendigheder kunne ristilskuddet have givet overskud med et tilskud paa THB 15,000.- og en markedspris paa THB 9,000.- eller derunder og man behoever ikke nogen stor ledvogter eksamen for at kunne regne det ud. Det er stadig yderst relevant, om den nuværende regering bare kan give penge væk uden at stå til ansvar, Kim Ludvigsen du har endnu ikke forstaaet det - der bliver ikke givet penge vaek. Jeg er ked af det Kim Ludvigsen - nu gider jeg ikke diskutere med dig laengere for du har stadigvaek ikke fattet noget som helst. Fred vaere med det. For god ordens skyld saa kan man ikke lave en tilsvarende udregning for risstoetten, men du er velkommen til at forsoege. Det er korrekt, at der var en udgift for statskassen i forbindelse med risstøtten, hvis dine tal ovenfor holder, er udgiften 6.000 baht pr. et eller andet. Det er lige så korrekt, at fradraget i forbindelse med nytår og songkran giver en udgift for statskassen. Du kommer så med en udregning, der viser, at skattefradraget reelt ikke er en udgift, fordi pengene kommer ind igen. Uden at beskæftige mig med, om din udregning er korrekt eller er, så påpeger jeg, at hvis du bruger samme udregning på udgiften til risstøtten, så vil den også have givet overskud. Problemet er, at du kun vil benytte din udregning, når den ene bruger penge, og ikke når den anden gør. Den holder ikke. Hvis man, som jeg, mener, at forskellen mellem rig og fattig i Thailand bør mindskes, så havde risstøtten yderligere den fordel, at den netop hjalp nogle af de fattige - det gør fradraget ikke. Jeg er ked af det Kim Ludvigsen - nu gider jeg ikke diskutere med dig laengere for du har stadigvaek ikke fattet noget som helst. Fred vaere med det. For god ordens skyld saa kan man ikke lave en tilsvarende udregning for risstoetten, det maa vaere nemt at forstaa saa taenk lige lidt over det. Jeg ved ikke hvor mange "fattige" som havde fordel af risstoetten, det var vist ikke ret mange. Nogle fik saagar ikke de penge de havde tilgode under "Dukkens' regeringstid, men fik endelig deres penge efter kuppet. Hvad er definitionen paa "fattig" ? Kim Ludvigsen - det er vist ikke gaaet op for dig at der var mange korrupte personer som drog fordel af de fattige risboender bl.a. hvis jorden de dyrkede paa var lejet, saa ville ejer ogsaa have sin del af kagen. Firmaer som solgte insekticider satte priserne i vejret, kort sagt fattige risboender blev squeezet saa meget at der ikke var meget tilbage til dem. Der har vaeret en artikel om emnet men proev selv at find den. Slut for nu. Med venlig hilsen. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 22/03-2016 10:58
|
|
hugoboerge skrev: Jeg er ked af det Kim Ludvigsen - nu gider jeg ikke diskutere med dig laengere for du har stadigvaek ikke fattet noget som helst. Fred vaere med det. For god ordens skyld saa kan man ikke lave en tilsvarende udregning for risstoetten, men du er velkommen til at forsoege. Du mener altså, at de baht, som staten har betalt for risstøtten, er anderledes end de baht, som betales i form af fradrag? Er risbaht'ene fritaget for VAT, når man bruger dem? Har de en anden farve, så man kan kende dem fra de almindelige baht? hugoboerge skrev: Jeg er ked af det Kim Ludvigsen - nu gider jeg ikke diskutere med dig laengere for du har stadigvaek ikke fattet noget som helst. Fred vaere med det. For god ordens skyld saa kan man ikke lave en tilsvarende udregning for risstoetten, det maa vaere nemt at forstaa saa taenk lige lidt over det. Det er op til dig selv at bestemme, om du vil debattere. Jeg ville ellers meget gerne have at vide, hvorfor man ikke kan lave samme udregning for pengene fra risstøtten som for fradraget. Det har du ikke fortalt, selvom jeg sådan set har efterlyst forskellen, siden du postede din udregning. hugoboerge skrev: Jeg ved ikke hvor mange "fattige" som havde fordel af risstoetten, det var vist ikke ret mange. Selv, hvis det ikke er ret mange, så er det flere end de fattige, der har glæde af fradraget. Dem er der nemlig ingen af. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 25/03-2016 03:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Af alle onder er Thaksin den minds onde der har regeret i Thailand de sidste mange år. Thailand har brug for en lignende person som Thaksin til at lede landet på rette kurs. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 25/03-2016 06:18
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Jeg er ked af det Kim Ludvigsen - nu gider jeg ikke diskutere med dig laengere for du har stadigvaek ikke fattet noget som helst. Fred vaere med det. For god ordens skyld saa kan man ikke lave en tilsvarende udregning for risstoetten, men du er velkommen til at forsoege. Du mener altså, at de baht, som staten har betalt for risstøtten, er anderledes end de baht, som betales i form af fradrag? Er risbaht'ene fritaget for VAT, når man bruger dem? Har de en anden farve, så man kan kende dem fra de almindelige baht? hugoboerge skrev: Jeg er ked af det Kim Ludvigsen - nu gider jeg ikke diskutere med dig laengere for du har stadigvaek ikke fattet noget som helst. Fred vaere med det. For god ordens skyld saa kan man ikke lave en tilsvarende udregning for risstoetten, det maa vaere nemt at forstaa saa taenk lige lidt over det. Det er op til dig selv at bestemme, om du vil debattere. Jeg ville ellers meget gerne have at vide, hvorfor man ikke kan lave samme udregning for pengene fra risstøtten som for fradraget. Det har du ikke fortalt, selvom jeg sådan set har efterlyst forskellen, siden du postede din udregning. hugoboerge skrev: Jeg ved ikke hvor mange "fattige" som havde fordel af risstoetten, det var vist ikke ret mange. Selv, hvis det ikke er ret mange, så er det flere end de fattige, der har glæde af fradraget. Dem er der nemlig ingen af. @ Kim Ludvigsen - du er "tung" at danse med men der skal to til at danse tango. Jeg er ked af at det endnu ikke er gaaet op for dig med hensyn til udregningen/beregningen, men jeg synes lige du skal bruge noget mere tid paa at fundere lidt over det. Det er faktisk ikke saa svaert. Hvad angaar "jule/nytaarsgaven" saa var der saadan ca. lidt over 200,000 personer som drog fordel af dette skattefradrag som beregningen viser kommer ud med et overskud. Husk lige endnu engang at det er kun registrerede skatteborgere som kunne drage fordel og det svarer til +/- 10% af den samlede bestand af personlige skatteydere i Thailand. Mange risboender kunne ikke drage fordel af risstoetten (det kommer maaske som en overraskelse ?) af den simple aarsag at de har smaabrug og dyrker ris og andet til eget forbrug. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 25/03-2016 06:24
|
JohnBKK skrev: hb: Din uvidenhed er mere åbenbar end min, haha! "De" aflivede Seh Daeng, Thaksin var med garanti også på listen, om så de ville gøre det før eller efter dommen i retten er bare en mindre detalje. @JohnBKK - har ingen ide om hvor meget eller hvor lidt du ved. Hvem der aflivede Seh Daeng er der ingen der ved noget om. Det kunne ogsaa vaere at han var raget i unaade hos Thaksin ? Maaske var han blevet en belastning ? Hvorom alting er saa skulle den selvbestaltede haerleder for de roede have vaeret smidt ud af militaeret for laenge siden og saa havde han sikkert vaeret i live i dag. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 25/03-2016 06:27
|
bannok skrev: Af alle onder er Thaksin den minds onde der har regeret i Thailand de sidste mange år. Thailand har brug for en lignende person som Thaksin til at lede landet på rette kurs. Bannok - forhaabentlig mener du ikke aerligt og oprigtigt det du skrev. Thaksin var en diktator kort og godt. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 25/03-2016 06:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Folk var da glade, tilfredse og optimistiske mens "diktatoren" regerede, det er de sgu´ ikke længere, hvordan kan det mon være? Med folket mener jeg den alm. underbetalte thai, ikke de hovne blege halv-kinesere der kun har foragt tilovers for de folk. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 25/03-2016 10:07
|
|
hugoboerge skrev: Jeg er ked af at det endnu ikke er gaaet op for dig med hensyn til udregningen/beregningen, men jeg synes lige du skal bruge noget mere tid paa at fundere lidt over det. Det er faktisk ikke saa svaert. Du synes ellers at have meget svært ved at forstå det. Eller også kan du bare ikke få dig selv til at indrømme, at du tager fejl. At du ikke engang vil prøve at forklare, hvorfor din udregning med VAT og firmaskat ikke gælder for risstøtten kunne tyde på det sidste. Du skrev tidligere: Oekonomien blev boostet med ca. THB 15mia hvilket skulle give staten en indtaegt paa ca. THB 1.1 mia i form af VAT. Eftersom oekonomien blev boostet med THB 15mia betyder det ogsaa at der kommer flere penge ind i statskassen i form af firma skat. Dette beloeb kan ikke estimeres men hvis der er en 20% fortjeneste - THB 3mia @ en firma skat paa 20% giver det ekstra THB 600mio til statskassen. Jeg prøver igen: Hvorfor i alverden er baht'ene fra risstøtten anderledes end dem fra skattefradraget? I begge tilfælde skal der betales VAT og firmaskat, når pengene bruges. Hvis din udregning er korrekt, må risstøtten endda have givet et meget større beløb i overskud end fradraget, fordi beløbet, der blev givet i tilskud, var meget større. Medmindre, baht'ene fra risstøtten har været markeret med en anden farve eller lignende, så der ikke skulle betales VAT eller firmaskat af dem. Hvis endelig vi skal se på det fra et samfundsøkonomisk synspunkt, så har risstøtten - efter din udregning - givet et endnu større procentvis overskud end skattefradraget. Når man booster økonomien med et tilskud, får man mest ud af at give tilskuddet til de fattige. De bruger nemlig hele tilskuddet. De rige bruger ikke hele tilskuddet, noget af det får lov at ligge på kistebunden. Der sættes ikke hjul i gang af det, som havner på kistebunden, ligesom der ikke betales VAT og andre skatter af det. hugoboerge skrev:Husk lige endnu engang at det er kun registrerede skatteborgere som kunne drage fordel og det svarer til +/- 10% af den samlede bestand af personlige skatteydere i Thailand. Og det er lige netop, som jeg tidligere har skrevet: Ikke en eneste af de fattige har fået del i det tilskud. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 25/03-2016 10:15
|
|
hugoboerge skrev: Hvem der aflivede Seh Daeng er der ingen der ved noget om. Det kunne ogsaa vaere at han var raget i unaade hos Thaksin ? Maaske var han blevet en belastning ? Ja, Thaksin er en snedig rad. Hans efterretningsoplysninger fra melonerne i militæret havde fortalt ham, hvornår militæret ville gribe ind, og så benyttede han lejligheden til at slippe af med Seh Daeng lige netop på det tidspunkt for at kaste skylden på regeringen. Han er snu, er han. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 25/03-2016 10:32
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
hugoboerge skrev: Thaksin var en diktator kort og godt. HB, du har en underlig måde at debattere på. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 25/03-2016 10:44
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Jeg er ked af at det endnu ikke er gaaet op for dig med hensyn til udregningen/beregningen, men jeg synes lige du skal bruge noget mere tid paa at fundere lidt over det. Det er faktisk ikke saa svaert. Du synes ellers at have meget svært ved at forstå det. Eller også kan du bare ikke få dig selv til at indrømme, at du tager fejl. At du ikke engang vil prøve at forklare, hvorfor din udregning med VAT og firmaskat ikke gælder for risstøtten kunne tyde på det sidste. Du skrev tidligere: Oekonomien blev boostet med ca. THB 15mia hvilket skulle give staten en indtaegt paa ca. THB 1.1 mia i form af VAT. Eftersom oekonomien blev boostet med THB 15mia betyder det ogsaa at der kommer flere penge ind i statskassen i form af firma skat. Dette beloeb kan ikke estimeres men hvis der er en 20% fortjeneste - THB 3mia @ en firma skat paa 20% giver det ekstra THB 600mio til statskassen. Jeg prøver igen: Hvorfor i alverden er baht'ene fra risstøtten anderledes end dem fra skattefradraget? I begge tilfælde skal der betales VAT og firmaskat, når pengene bruges. Hvis din udregning er korrekt, må risstøtten endda have givet et meget større beløb i overskud end fradraget, fordi beløbet, der blev givet i tilskud, var meget større. Medmindre, baht'ene fra risstøtten har været markeret med en anden farve eller lignende, så der ikke skulle betales VAT eller firmaskat af dem. Hvis endelig vi skal se på det fra et samfundsøkonomisk synspunkt, så har risstøtten - efter din udregning - givet et endnu større procentvis overskud end skattefradraget. Når man booster økonomien med et tilskud, får man mest ud af at give tilskuddet til de fattige. De bruger nemlig hele tilskuddet. De rige bruger ikke hele tilskuddet, noget af det får lov at ligge på kistebunden. Der sættes ikke hjul i gang af det, som havner på kistebunden, ligesom der ikke betales VAT og andre skatter af det. hugoboerge skrev:Husk lige endnu engang at det er kun registrerede skatteborgere som kunne drage fordel og det svarer til +/- 10% af den samlede bestand af personlige skatteydere i Thailand. Og det er lige netop, som jeg tidligere har skrevet: Ikke en eneste af de fattige har fået del i det tilskud. @ Kim Ludvigsen - jeg synes du vroevler - paaskebryg ? Som sagt skattetilskuddet kan ikke sidestilles med risstoetten. Jeg tager for oevrigt ikke fejl mht min beregning omkring skattetilskuddet. Ikke en eneste af de fattige har fået del i det tilskud. Maaske en ide at holde op med den sang. Tilskuddet henvendte sig til skatteborgere (registrerede) og har intet at goere med om man er "fattig" eller ej. Vi havde engang et medlem her i TP hvis hustru solgte groent og indtjente den fantastiske sum af THB 150,000 - THB 200,000.- om maaneden (om beloebet er sandt skal jeg lade vaere usagt) men det er gade/fortovsforretning, men selv hun har ikke haft mulighed for at udnytte det fradrag. Med de beloeb vi taler om her mener jeg ikke at hun er "fattig". |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.