Se indlæg
 Udskriv debat
Kan man leve for en folkepension i Thailand
jh
Nahm skrev:

Som fastboende folkepensionist, får man kun udbetalt grundpension

Hvor lidt er dette beløb så idag ?

@ jh

Hvis ikke man kan leve af en pension i Thailand tja så mener jeg man har et stort problem hvis man skal overleve i Danmark på en Pension,ved godt dr er lidt varmehjælp,boligsikring mm i Danmark men hvis man ikke har noget privat pension ja så mener jeg sku man ikke leve I Danmark.
Dette er mit synspunkt på det men der er også 15 år til jeg må gå på pension.

Tror godt du kan glemme alt om at kunne gå på pention når du beregner det som 15 år fra nu, alderen vl blive sat op gradvist fremover, selv regner jeg aldrig med at få pention...især fordi jeg har egne pentionsopsparinger osv,,,og det bliver jeg nok straffet for! svaret til den tid vil klart være : Jamen du har jo selv penge- så er du da naturligvis IKKE berettiget til pention Hammer

Jeg må nok desværre være enig med på det punkt,men som alting er nu er der 15 år til jeg kan gå på pension.Nej der kan ikke blive til de ældre i Danmark de skal jo have fundet de 16 miliarder vi betaler i udlandsbistand.

handy
Bade-Dyr skrev:

Grundbeløbet alene, Nej det ville ikke være nok for os.

MEN grundbeløbet + ATP + Arbejdespension som de fleste jo nok har idag, er mere end nok for os.

Der ud over har jeg lidt mere.

Folkepensionen har jo ikke være ment som noget man skulle kunne leve for alene.
Jeg og også mine forældre har da fået at vide at vi altid kun skulle regne med Folkepension som en "bonus" til at forsøde livet, Og derfor sørger for at få sparet op i forsikring, pensioner med mere til når vi blev "gammel".

Detter har både vores arbejdepladsser, fagforbund, Samt vores Bank(er) altid lagt vægt på at forklare os.
Går ud fra, At dette er det samme budskab andre har fået.
Så har man selv valgt at lade være med dette, ikke gøre dette, Ja så bære man vel selv lidt af skylde for at stå som folkepensionist og "mangle" lidt ??

Og har man valgt at fået sine pensioner, forsikring, opsparing udbetalt før tid, Er det vel også naturlige at der senere i livet som folkepensionist "mangle" lidt.
Der skulle jo gerne kunne betale sig at havde sparet op til den dag, ikke ??

ja eller at være så heldig at få gigt eller anden sygdom i 40 års alderen ryge på syge penge derefter kontant hjælp og kæmpe i i 5-6 år for at få sin førtidspension så er der sku ikke mange år at spare op i.....jeg betalte heldigvis til mine forsikringer men dem er der nok mange der vælger fra til sidst når det handler om at få på mad på bordet.......

vandango
Jeg og min hustru vil pendle i de første pensions år.
½ år i Thailand ½ år i Danmark, hun vil gerne arbejde i Danmark, og jeg vil gerne være i Thailand på fuld pension. Smile

handy
vandango skrev:

½ år i Thailand ½ år i Danmark, hun vil gerne arbejde i Danmark, og jeg vil gerne være i Thailand på fuld pension. Smile

ja måske det bliver sådan for mig også men vi kan godt være her 6 måneder i et hug modsat fruen som kun kan være i 90 dage så bliver det lidt rodet og dyrt og gider ikke Dk om vinteren hvis jeg kan blive fri.....så må hun komme halvanden måned efter og daffe halvanden før mig....Sad

god weekend

Nero
vandango skrev:

Og så hedder den så vidt jeg er orienteret, 2 måneder ad gangen og højst 6 måneder sammenlagt, inden for 12 måneder (ikke kalender året).

Kort og godt. Mere end een rejse årligt.

handy
Nero skrev:

vandango skrev:

Og så hedder den så vidt jeg er orienteret, 2 måneder ad gangen og højst 6 måneder sammenlagt, inden for 12 måneder (ikke kalender året).

Kort og godt. Mere end een rejse årligt.

2 gange 90 dage kan konen være i Dk om året på Tourist visum

JohnBKK
vandango skrev:

Ja, så afhænger det af den kommune du bor i og hvordan de tolker rejsereglerne, det er der nemlig stor forvirring om. Nogle siger OK til 6 mdr. i træk, andre holder på max. 2-3 måneder ad gangen på 1 år.

lek
Nu bor jeg selv i Thailand..
faste udgifter.. husleje 6.500 + el 1000 + vand 200 + internet 600
exstension to stay.. 1 år 1900 / mdr 200 ergo.. 8500 mdr i faske udgifter.
Mad.. hvis man sviner enormt med pengene så er det 5.000 thb mdr / 2 personer.

Hvordan dælen kan man så have et forbrug på 50 / 80.000 ++
Øl koster altså ik så meget, max 1000 thb om ugen er man meget tørstig.

Man kan meget nemt bo i thailand.. 2 personer for 20.000 thb mdr.. Og der er endda plads til rejer og andet luksus ind imellem.

hugoboerge
lek skrev:

Man kan meget nemt bo i thailand.. 2 personer for 20.000 thb mdr.. Og der er endda plads til rejer og andet luksus ind imellem.

@Lek - Mad budget - Max THB 5,000 per maaned for 2 personer. Dvs THB 160.- per dag eller THB 80.- per person eller THB 40.- for frokost plus THB 40.- for aftensmad. Hvis der ogsaa indberegnes morgenmad saa vil tallene for frokost og aftensmad selvfoelgelig blive reduceret.

Der naevnes intet om at de THB 5,000.- per maaned er ved at koebe raavarer paa markedet og saa lave maden selv.

Hvor i landet bor du ? og hvad faar du for den husleje paa THB 6,500,- dvs hus/lejlighed antal vaerelser osv osv.

El til THB 1,000.- hvor mange a/c's koerer der og hvor laenge ?

Mvh

vandango
hugoboerge skrev:

lek skrev:

@Lek - Mad budget - Max THB 5,000 per maaned for 2 personer. Dvs THB 160.- per dag eller THB 80.- per person eller THB 40.- for frokost plus THB 40.- for aftensmad. Hvis der ogsaa indberegnes morgenmad saa vil tallene for frokost og aftensmad selvfoelgelig blive reduceret.

Der naevnes intet om at de THB 5,000.- per maaned er ved at koebe raavarer paa markedet og saa lave maden selv.

Hvor i landet bor du ? og hvad faar du for den husleje paa THB 6,500,- dvs hus/lejlighed antal vaerelser osv osv.

El til THB 1,000.- hvor mange a/c's koerer der og hvor laenge ?

Mvh

Med de priser de nævner lyder det som urtesuppe og ris hver dag.

Men vi er alle forskellige, vi har også børn så det skal lægges oven i.

Samtidig holder jeg meget af kokusmælk supper og så løber det op, og en gang i mellem vil jeg også have kotteletter.
Nåh ja allene frugt spiser jeg for 8-900 bbath om måneden.

vandango
JohnBKK skrev:

vandango skrev:

Ja, så afhænger det af den kommune du bor i og hvordan de tolker rejsereglerne, det er der nemlig stor forvirring om. Nogle siger OK til 6 mdr. i træk, andre holder på max. 2-3 måneder ad gangen på 1 år.

Dermå være en lovgivning alle kommuner skal rette sig efter.
Får jo så bare medhold i en ankesag.

JohnBKK
Held og lykke i den fremtidige slåskamp med de kommunale skrankepaver!

Du ved godt at det er dem der har fat i den lange ende = de udbetaler din "fattighjælp"?!

Når du bliver pensionist om mange år, så er det nok forbudt at forlade lille Dannevang, der skal være total styr på de rejsende og livsnydende pensionister, vi ka´ jo ikke tillade de har det for godt, vel?

"Misundelses Danmark" kaldes det...
Redigeret af JohnBKK d. 29/05-2015 13:38

lek
Jamen altså. man kan lade konen styre det hele og betale til hendes opssparing..

husleje.. 6.500... Grund 1600 m2 / hus 140 m2.. EU standard..3 værelser + stue / køkken / badeværelse.

Ja selvfølgelig taler jeg om mad priser i hjemmet... Det er muligt nogle dovne sjæle også i DK ikke gider lave mad.
Og nej det er sgu ikke urte suppe... Det er mad de færeste ville have råd til at købe i DK..
Men er man doven........ Og ikke gider lave mad.. så koster det..
Eller lader konen styre det, så er det endnu dyrere.

Girobank
Vandango, hun må jo ikke arbejde på et turistvisa!

Og der skal jo nok stilles en bankgaranti også, hvis fruen skal herop!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

hugoboerge
lek skrev:

Jamen altså. man kan lade konen styre det hele og betale til hendes opssparing..

husleje.. 6.500... Grund 1600 m2 / hus 140 m2.. EU standard..3 værelser + stue / køkken / badeværelse.

Ja selvfølgelig taler jeg om mad priser i hjemmet... Det er muligt nogle dovne sjæle også i DK ikke gider lave mad.
Og nej det er sgu ikke urte suppe... Det er mad de færeste ville have råd til at købe i DK..

Undskyld jeg spoerger igen, men @Lek, hvor bor du egentlig ?

handy
lek skrev:

....

du bruger heller ikke mælk i kaffen jeg handler også selv ind alene og går også ud og spiser men tror heller ikke det kan lade sig gøre for de basseøre helt umuligt i mine øre da jeg ydermere synes priserne er gået voldsomt op de sidste 2-3 år Wink

lek
Altså man kan futte rundt her ude med bind for øjnene og betale x 3 for alt.

Hvis man vil og kan.... så kan man redusere madprisen endnu mere hvis man ejer en fryser og køber .. f.eks en hel gris... Det reduserer prisen fra 140 til 75 thb kg.
HugoB... jeg bor i Rayong. som nok prismæssigt ligger på højde med bkk.
kød ... gris / fisk / kylling / grøntsager / ris.. koster i gennensnit max ca 8 thb 100 gr

Derfor kan de sælge mad for 30 / 40 thb og tjene på det.

Ja ja jeg skal nok lade være at påstå det ikke er dyrere i BKK - pucket, eller andre turist steder..

lek
Indrømmet........ ejer man ikke en ovn og vil have brød, så er det dyrere.
Kan man ikke leve uden flæskesteg / frikadeller ogl. Dansk mad hver uge, så er det dyrere.
Men ikke ret meget hvis man kan lave lidt i et køkken.
Vi lever endnu billigre.. som nævnt har vi 1 Rai jord, så vi køber næsten ikke grøntsager.

JohnBKK
Der er mange måder at leve på i LOS, og lek lyder til at ha´ indrettet sig billigt og fornuftigt.

Er der så penge tilovers sidst på måneden?

Man kan vel leve for 25-30K THB, men det ville da være rart med en buffer til uheld, sygdom, andre udgifter m.m.

Mc laren
nahm man kan let spare op til pension uden den store modregning og det kan altid betale sig at spare opSmile ok manden med leen kan kommeFrown. handy førtidspension pga gigt dream onCool

Spring til debat: