Se indlæg|
thai piger der lider af jalousi
|
|
| arawan |
Lagt på d. 18/01-2015 22:30
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 32 |
Det er det sædvanlige...hvordan i hel......kan man blive kærester med en kvinde som ikke kan engelsk...altså helt ærlig hvornår bliver mænd klogere. For at det skal holde på den lange bane skal der 2 til tango...dvs. ud fra adfærd, samtaler, og mange andre ting skal man så tage stilling til om det er noget der kan bære...Thaikvinders liv går igennem mange punge og bundnaive mænd....og hvis du bare var nogenlunde inde i denne verden så burde du vide at jalousi er normalt..Thaikvinder vil ha' mere og helst venindens mand som tjener mere og har et større hus i byen i stedet for det låsby Svendsen hus hun selv bor i........Thaikvinder vælger mænd efter behov og fremtid ....forstå det så.... |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 18/01-2015 23:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Arawan-er vi så tilbage ved generaliseringerne? Jeg mødte min dame for omkring 5 åer sien..hun kunne ikke engelsk og jeg ikke thai,men trods maNGE SVÆRDSLAG ER VI DOG SAMMEN ENDNU,HVILKET JEG BESTEMT IKKE FORTRYDER |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 19/01-2015 00:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Jeg undres tit over alle de svar der kommer på sådant et indlæg... Det er altid de thailandske kvinder, der skal og skal lære et sprog så vi tåbelige faranger kan være med... Hvad med at at farangerne lærer thailandsk, så de kan kommunikere med deres koner/veninder.. Får man en thailandsk kvinde til Danmark og hun bliver der, forlanger man, at hun skal lærer dansk, endnu engang den sølle, og mange gange lavt uddannede kvinde der skal stå for skud. Ja sådan kunne jeg blive ved at trække kvinderne frem ,som dem der bare skal lære.. Engelsk er faktisk meget svært at lære for en thai, skriftsproget endnu værre. Nogen kan måske sige, at thailænder som os danskere lære engelsk i skolen.. Så skulle man tvinges til at følge en engelsk time på en thailandsk skole... Hvad med danske mænd tager sig lidt sammen og lære bare det basale thai inden de ønsker at indlede et forhold til en thailandsk kvinde.. Jeg er ikke en af dem, der holder med det fleste i denne tråd om, at thailandske kvinder er jalouxe. Tror nok jeg har mødt flere danske mænd, der er jalouxe, men det skyldes jo nok mange gange den meget store alders forskel. De mange mennesker jeg har haft kontakt med, som har samme problem som trådstarter, beder jeg investere i en af de sprogmaskiner man købe i de fleste boghandler. Brug denne maskine i starten til at kommunikere sammen med. Danskeren vil lære lidt thai og pigen ville kunne forstå hvad man vil sige, men det kræver jo at man som dansker kan lidt mere end det basale engelsk. LÆR DET THAILANSKE SPROG, og det vil sige for de fleste for at gøre sig forståelige, og i samme moment send pigen på engelsk kursus, og dem er der mange af i Thailand.. Det er jo nok mange gange sprogbarriererne der gør den enkelte jaloux. Kan da ikke sige mig selv fri for, at jeg selv var dette i starten fordi jeg ikke forstod en dyt, når vi var ude. Håber trådstarter får et godt liv med hans nye udkårne. Klø på og smil hele tiden, så når du langt. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 19/01-2015 02:24
|
helt enig Mukke...har selv været der som du ved |
|
|
|
| Mc laren |
Lagt på d. 19/01-2015 06:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 120 |
kære amagerdreng thai bliver det nok ikke til bøvler stadig med det danske , har haft en del danske kærster, en i kalundborg der en gang smid tlf røret på skal vi ikke bare at min bil kom meget hurtigt fra københavn til kalundborg, så var der hende i brønshøj der ville have en fri aften og jeg stod nede på gaden og var med på en kikker osv ikke noget jer er stolt af men min pointe er jeg da aldrig blivet droppet af en dansk kærste fordi jeg selv har været jaloux .takker for de gode indlæg![]() |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 19/01-2015 06:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Fair nok mclaren. Når du selv har været der, og ikke er parat til at droppe hende pga jalousi, så må du tage kampen op. At lære thai kan absolut anbefales, men det tager lang tid, og kurerer ikke jalousi omend det fremmer kommunikationen. Og husk på at password, der giver adgang til dine mails kan medføre tab af fortrolighed med dine venner. Dine venner stoler jo ikke automatisk på din kærestes spørger om lov til at læse dine mails før hun gør det. Personligt føler jeg det som invadering af MIT private liv, at min vens kæreste kan læse med. Hun flår jo heller ikke tlf ud af hånden på ham når jeg ringer, for at høre hvad vi snakker om. Jalousi skal bekæmpes med alle midler. Uanset kulturelle forskelle. Lær at stole på hinanden fra starten af. |
|
|
|
| FarangDingDong |
Lagt på d. 19/01-2015 12:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Amagerdreng skrev: Mc Laren du skriver "Hun kan intet engelsk" det er altså et forhold bygget på fingersprog. Lækker eller ej har det betydning ? Bør man ikke kunne føre en normal samtale i et forhold ? Ja sorry to say "Gude smuk eller ej det tæller ikke" Et normalt forhold er bygget på bla samtaler og forståelse - så jeres forhold skyder jeg desværre ned med det samme også pga jalousi. Må du have rigtig god fornøjelse med at bruge feks googletranslate husk blot på.. "ikke alt ender op som du ville have det hvis du bruger denne" Samtale???? En statestik som jeg har lagt mærke til er at problemerne i et Thai-Farang forhold starter som regel når de begynder at kunne snakke sammen, så det ville måske være en god ide ikke at gøre noget ved disse sprog ting – Bare en tanke. Livet er for kort til lange underbukser
|
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 19/01-2015 13:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Kan ikke lade være men du må da være DingDong hvis du tror at en sådan statistik holder. At problemer begynder at opstå når og hvis man begynder at snakke sammen !!! At evt skulle gå op og ned af hinanden i 12-15 timer hver dag og ikke kunne snakke sammen blot fingersprog - ja for søren da det kommer man virkelig langt med om ikke andet så giver man hinanden fingeren.. O-) Alt kan lade sig gøre men hvor længe ???.
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| FarangDingDong |
Lagt på d. 29/01-2015 16:37
|
|
Amagerdreng skrev: Kan ikke lade være men du må da være DingDong hvis du tror at en sådan statistik holder. At problemer begynder at opstå når og hvis man begynder at snakke sammen !!! At evt skulle gå op og ned af hinanden i 12-15 timer hver dag og ikke kunne snakke sammen blot fingersprog - ja for søren da det kommer man virkelig langt med om ikke andet så giver man hinanden fingeren.. O-) Alt kan lade sig gøre men hvor længe ???. Jeg har en engelsk ven 550 km nordøst for Bangkok som jeg har kendt i 11 år. Han har haft sine op- og nedture med sin kone siden de begyndte at kunne snake sammen. En gang for ca 2 år siden da jeg talte i telefon med ham sagde han at pga en “episode” har han og konen ikke snakket sammen det sidste halve år. For at “trøste” ham sagde jeg at der er faktiskt mange mænd der ville ønske de havde sådan en kone. Han grinte og det var selfølgelig også ment som en joke. Nu kom jeg så lige I tanke om at enten skal vi lære af de mænd som ønsker sig en kone som de ikke snakker med eller også kan disse mænd bare tage sig en thai kvinde. Livet er for kort til lange underbukser
|
|
|
|
| FarangDingDong |
Lagt på d. 29/01-2015 16:53
|
|
OK. Indømmet! Jeg har haft lidt sarkasme i mine indlæg og så vidt jeg husker af reglementet er det ulovligt. Jeg håber ikke jeg jeg bryder alt for for meget af den slags. Dog kom jeg lige I tanke om en ting som jeg har kendt til i mange år. Thai’er kan ikke lide at snakke, de kan lide at sladre. Faktisk så hader de at snakke mere end de elsker at sladre. Hva’ så drenge? Er der nogen af jer der ved lidt om hvad jeg snakker om? Livet er for kort til lange underbukser
|
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 31/01-2015 19:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
1viggovax skrev: køb en ny eb. altså tlf uden sms forståes du skal os huske at hver tyv tro andre stjæler fint indlæg som passer. SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| arawan |
Lagt på d. 12/02-2015 22:59
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 32 |
Jalousi findes ikke blandt de veluddannede Thai'ere her i landet. Dvs. ca. 5 %..De holder sig væk fra fra de normale Thai' kliker som består af Thai'ere som ikke er uddannede og som kommer fra Barer og andre dårlige kår...dvs. 90 % af Thai'erne her i landet... |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 13/02-2015 07:15
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
@arawan, Jeg er da spaendt paa, hvis du kan oplyse hvad de ca. 5 % af thaierne, som du ikke naevner er for nogle? Har du et link til den undersoegelse, der viser at de veluddannede thaier ikke kan blive jalous? For det tvivler jeg paa er rigtigt. Det stemmer heller ikke med hvad du skrev i #21: ""Thaikvinders liv går igennem mange punge og bundnaive mænd....og hvis du bare var nogenlunde inde i denne verden så burde du vide at jalousi er normalt..Thaikvinder vil ha' mere og helst venindens mand som tjener mere og har et større hus i byen i stedet for det låsby Svendsen hus hun selv bor i........Thaikvinder vælger mænd efter behov og fremtid ....forstå det så...."" Har du ogsaa et link til en undersoegelse, der viser at 90 % af thaierne er uden uddannelse, kommer fra barer og andre daarlige kaar? Den tror jeg nemlig heller ikke paa. Da dette er "Thailand Portalen for danskere der bor, arbejder eller rejser til Thailand", saa burde du naevne om du omtaler thaier som bor i Thailand eller i Danmark eller bare generelt, naar du skriver "her i landet", da der jo naeppe er ret mange af brugerne her paa siden, som ved hvor du bor. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/02-2015 07:42
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Arawan mener sandsynligvis at "her i landet" menes Danmark men hvor kommer de 5% statistik tal fra. Det vil se sort ud for Thailand hvis kun 5% af befolkningen er veluddannede. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 13/02-2015 09:01
|
During the past centuries the degree of alphabetisation in Thailand compared with previous generations is due to the growing amount of pupils and students heavily grown. Meanwhile almost 40 % of all Thai elementary schoolchildren change to higher schools. http://www.kochan...cation.htm |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 13/02-2015 18:05
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
arawan er en troll, lad vaere med at fodre den yderligere. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 14/02-2015 03:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Tror næppe han er en "troll" - men han virker en smule ustabil |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 14/02-2015 03:48
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
arawan er en dansk kvinde og troll |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 14/02-2015 03:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Kvinde ja Dansk Kvinde=Troll |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 14/02-2015 09:34
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Det med "Trollen" fandt Vandango ud af for 4 aar siden efter at have laest et indlaeg af Arawan. Arawan's foerste indlaeg her paa TP drejede sig om "Aegteskab" saa jeg formoder at noget er gaaet skaevt med det saa nu skal thai damerne have et ordentlig hak i tuden. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

, har haft en del danske kærster, en i kalundborg der en gang smid tlf røret på skal vi ikke bare at min bil kom meget hurtigt fra københavn til kalundborg, så var der hende i brønshøj der ville have en fri aften og jeg stod nede på gaden og var med på en kikker osv ikke noget jer er stolt af men min pointe er jeg da aldrig blivet droppet af en dansk kærste fordi jeg selv har været jaloux