Se indlæg|
OVERLEVELSES ERKLÆRING
|
|
| handy |
Lagt på d. 07/01-2015 03:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
vandango skrev: Bade-Dyr skrev: Hugo Du kan lave sådan at E-Boks sender dig en mail når der er nogle nye besked / mails i E-Boks, så er du fri for at login indtil du får den mail. Nemt at sætte op der inde. Den med email kan godt smutte nogle gange, men generelt funggerer det godt. Har eboks app. på min tablet, for at komme ind i eboks, skal jeg bruge mit personnummer og en selvvalgt kode således at jeg fremover slipper for at bruge nemid. Som folke eller førtidspensionist burde man have rigeligt med tid til at checke eboks daglig, men hvis man driver soibarer m.m. ved siden af pensionen, kan jeg godt se at der er et problem der. .....nu er det bare lige at UD kun sender pr brev når man er bosat i udlandet ![]() |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 07/01-2015 03:50
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
https://www.borge...attest.pdf Det er vel dem her vi skal bruge, ikke ? |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 09/01-2015 04:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Fra borger.dk hjemmeside: Send leveattest som pensionist i udlandet Leveattest for 2015 er tilgængelig den 1. februar 2015 Leveattest En gang om året skal vi bede pensionister i udlandet om at dokumentere, at de lever. Derfor sender vi i starten af februar en leveattest og en civilstandserklæring til pensionister, der modtager pension i udlandet. Pensionister i Norge, Sverige, Tyskland, Nederlandene og Australien er som udgangspunkt ikke omfattet af leveattestproceduren, men kan undtagelsesvist være det. Fristen Du skal sende leveattesten og civilstandserklæringen til os sådan, at den kommer frem til os mellem den 25. januar og 30. april 2013. Om at udfylde og underskrive Du skal kun udfylde leveattestens felt med adresse, hvis du har fået en ny adresse. Leveattesten skal underskrives af 2 vitterlighedsvidner, der bekræfter, at du er i live. I stedet for vitterlighedsvidner kan du vælge at lade en offentlig myndighed i dit bopælsland stemple og underskrive attesten. Du skal selv underskrive civilstandserklæringen. Om at sende Send leveattesten og civilstandserklæringen med post til os. Mærk venligst kuverten "LEVEATTEST". Kurerpost modtages kun, hvis den er sendt til vores nye adresse. Hvis du scanner dokumenterne ind, kan du sende dem til os per e-mail til . Du vil modtage et automatisk svar om, at vi har modtaget din e-mail. Du kan læse om digital signatur i højre side. Hvorfor beder vi om disse oplysninger? Vi har pligt til løbende at sikre os, at folke- og førtidspensionister bosat uden for Danmark er i live, bor på den oplyste adresse og modtager pension på et korrekt grundlag. Hvad sker der, hvis vi ikke modtager leveattesten og civilstandserklæringen rettidigt? Vi stopper udbetalingen af din pension med udgangen af maj måned, hvis vi ikke har modtaget både leveattesten og civilstandserklæringen i udfyldt og underskrevet stand inden fristens udløb. Vi genoptager udbetalingen, hvis vi modtager erklæringerne senere, men først med virkning fra den 1. i måneden, efter at erklæringerne er modtaget. Det vil sige, at du mister din pension i ophørsperioden – den kommer ikke til udbetaling senere. Leveattst og civilstandserklæring (Word) () Leveattest og civilstandserklæring (pdf) () "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/01-2015 05:25
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Der er vist gaaet kludder i det paa borger.dk Tilgaengelig fra 1. februar 2015 og skal modtages mellem 25. januar og 30. april 2013. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/01-2015 05:36
|
Mukke skrev: hugoboerge faktisk ret interessant at du f.eks. får 3 af slagsen.. Jeg har i mine 10 år herude aldrig modtaget en, men selv hentet den på deres hjemmesiden. Jeg har lige brugt lidt tid på at finde rundt i udbetaling Danmark contra pensionsstyrelse. Måske misforstår jeg, men pensionsstyrelsen er nedlagt men mener da stadig de kalder sig dette.. Udbetaling Danmark som skulle være hovedafdelingen har e.post. Kan også se på e-post at pensionsstyrelsen ikke er tilmeldt, og når man så prøver at locke ind på deres hjemmeside, siger de, at pensionsstyrelsen er overgået til udbetaling Danmark... Der er da vist noget der halter her, eller misforstår jeg hele opbygningen af denne styrelse udbetaling Danmark.. Har da tænkt mig at skrive til chefen ministeren for Udbetaling Danmark, om ikke andet så for at klart eller uklart svar på, hvorfor de hundehoveder i den gamle pensionsstyrelser nu overført til udbetaling Danmark kan omgå den e.boks... Tak for i dag, vender tilbage hvis jeg får svar. Pudsigt nok hedder det nu Udbetaling Danmark men de bruger stadigvaek den gamle e-mail adresse som er |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/01-2015 05:39
|
Bade-Dyr skrev: Hugo Du kan lave sådan at E-Boks sender dig en mail når der er nogle nye besked / mails i E-Boks, så er du fri for at login indtil du får den mail. Nemt at sætte op der inde. Fuldstaendig korrekt men ens mobiltelefon i udlandet kan man ikke taste ind. Der mangler noget her rent systemmaessigt. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/01-2015 05:40
|
chaingmai skrev: hvad f..... der er nok der er i tvivl hvorfor ikke kalde tingen ved sit rette navn nemlig LEVEATTEST...................... ![]() Omvendt kan man ogsaa sige at man har "overlevet" endnu et aar. ![]() |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 09/01-2015 05:54
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Hugo. Da det hele køre over internet med mail / E-Boks. Betyder det overhovedet intet at du ikke kan indtaste dit Thai nummer. Omkring mail adressen til Udbetaling Danmark står der ved "Send leveattest som pensionist i udlandet" Udbetaling Danmark, International Pension Kongens Vænge 8 3400 Hillerød Mail adresse: Så det bliver den mail adresse jeg sende min til. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 09/01-2015 08:02
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
ja hugobørge, man kan sige så meget...............men man kan også kalde det,ved rette navn......ik.![]() |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 09/01-2015 08:26
|
|
Iflg dette fra borger.dk burde der ikke herske tvivl om fremgangsmåden Leveattest Bor du i udlandet, og får du dansk pension fra Udbetaling Danmark, skal du en gang om året dokumentere, at du lever. Det gør du ved hjælp af en leveattest og en civilstands-erklæring, som Udbetaling Danmark sender til dig. Du skal selv underskrive civilstands-erklæringen. En civilstands-erklæring er et papir, hvor du skriver under på, om du fx er ugift, gift, separeret eller enke/enkemand. Leveattesten skal du have underskevet af andre, før du sender den retur til Udbetaling Danmark. Du kan vælge at få to personer (vitterlighedsvidner) til at skrive under på, at du lever. Du kan dog også få Udbetaling Danmark til at underskrive og stemple attesten. Kontaktoplysninger Udbetaling Danmark Kongens Vænge 8 3400 Hillerød Tlf. 70 12 80 61. Telefontiden er mandag til onsdag klokken 8.00 til 16.00, torsdag klokken 8.00 til 18.00 og fredag klokken 8.00 til 15.00. Læs mere om leveattesten og pension i udlandet på Borger.dk. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 09/01-2015 09:04
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Maaske er de ved at lave leveattesten om incl. civilstandsattesten, da den/de foerst er tilgaengelig paa borger.dk d. 1. februar 2015, saa det er nok ikke tilraadeligt at udfylde et af de tidligere eksemplarer. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/01-2015 10:51
|
Bade-Dyr skrev: Hugo. Da det hele køre over internet med mail / E-Boks. Betyder det overhovedet intet at du ikke kan indtaste dit Thai nummer. Omkring mail adressen til Udbetaling Danmark står der ved "Send leveattest som pensionist i udlandet" Udbetaling Danmark, International Pension Kongens Vænge 8 3400 Hillerød Mail adresse: Så det bliver den mail adresse jeg sende min til. De har faktisk adresse i Alleroed (det tidligere Lilleroed). Udbetaling Danmark - International Pension & Social Sikring Sortemosevej 2 DK-3450 Allerød Tlf.: +45 33 95 50 00 |E-mail: |EAN: 5798009812513 |CVR: 43405810 Jeg sender min leveattest til Alleroed adressen. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/01-2015 11:00
|
chaingmai skrev: ja hugobørge, man kan sige så meget...............men man kan også kalde det,ved rette navn......ik. ![]() Det er helt korrekt, men jeg tror traadstarter har haft et humoristisk glimt i oejet da han oprettede traaden. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/01-2015 11:17
|
http://www.pensio...ng-danmark BEMÆRK: Borgere, der skal sende brevpost til Udbetaling Danmark skal benytte Hillerøds postadresse. Dog Allerøds postadresse, hvis det handler om International Pension & Social Sikring. Hillerød: Kongens Vænge 8, 3400 Hillerød Allerød: Sortemosevej 2, 3450 Allerød Vordingborg: Kuskevej 51, 4760 Vordingborg Frederikshavn: Havnepladsen 9, 9900 Frederikshavn Holstebro: Hostrupsvej 8, 7500 Holstebro Haderslev: Kulhavnsvej 1, 6100 Haderslev Odense: Egeparken 2A, 5440 Odense NØ. Saa for os udenlands er det Alleroed.. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 09/01-2015 17:02
|
|
Det skulle vaere en oplysende tråd og ikke bevidst vildledende -Tag jer sammen, specielt Hugo som virker vaere gået helt i selvsving..... Det er sgu et alvorligt problem for mange herude..som ikke har din intellektuelle kapacitet til at penetrere en officiel tekst.. Sagtial godmodighed....
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/01-2015 05:28
|
Boes skrev: Det skulle vaere en oplysende tråd og ikke bevidst vildledende -Tag jer sammen, specielt Hugo som virker vaere gået helt i selvsving..... Det er sgu et alvorligt problem for mange herude..som ikke har din intellektuelle kapacitet til at penetrere en officiel tekst.. Sagtial godmodighed....Det er helt klart et alvorligt problem og problemet opstaar fordi medarbejdere der sidder indenfor de forskellige offentlige instanser i Danmark aabenbart ikke gider beskaeftige sig med at skrive nogle helt klare regler paa deres hjemmesider. Eventuelt mangel paa samarbejde. Mon ikke borger.dk skulle tage sig sammen og sammen med Pensionsstyrelsen/Udbetaling Danmark saette sig ned og faa strikket sammen en vejledende hjemmeside som daekker pensionister bosat i udlandet. Her er lidt mere "guf" fra borger.dk vedr. "pensionsmeddelelse" Hvor kan jeg finde min pensionsmeddelelse? Hvis du allerede er folke- eller førtidspensionist, og er tilmeldt Digital Post fra det offentlige, kan du se din pensionsmeddelelse i din digitale postkasse under ”Digital Post” øverst på denne side. Du skal logge på med NemID. Hvis du ikke er tilmeldt Digital Post, vil du modtage din pensionsmeddelse med posten. Kort opsummering med hensyn til leveattest fra Udbetaling Danmark som det ser ud for oejeblikket: Handy skrev: "Udbetaling Danmark bruger ikke e-boks til udlandet" ergo maa vi forvente at modtage et brev inden alt for laenge. De attester vi saa modtager skal saa returneres til adressen i Alleroed. Men som Conrad skriver, maaske er de i gang med at brygge en ny formular sammen som daekker civilstandserklaering paa samme formular. Og maaske nye vejledninger paa deres respektive hjemmesider ? Det er kun den 10. januar i dag saa der er et stykke tid til 30. april. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/01-2015 06:04
|
For god ordens skyld saa har jeg lige fyret en e-mail afsted til og bedt om afklaring omkring leveattest/pensionsmeddelse. Forventer svar hurtigst muligt. God weekend. For oevrigt saa er den tidligere e-mail adresse nu fjernet. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 10/01-2015 06:36
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
lad høre......når svaret kommer..................![]() |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 10/01-2015 07:07
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
hugoboerge skrev: For god ordens skyld saa har jeg lige fyret en e-mail afsted til og bedt om afklaring omkring leveattest/pensionsmeddelse. Forventer svar hurtigst muligt. God weekend. For oevrigt saa er den tidligere e-mail adresse nu fjernet. @hugoboerge, Hvis svaret paa din e-mail er lige saa laenge undervejs, som naar de svarer mig, saa vil det vaere paaske inden du faar svar ![]() Og saa er det ved at vaere for sent til at leveattesten kan naa dem i tide |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/01-2015 08:00
|
Conrad skrev: hugoboerge skrev: For god ordens skyld saa har jeg lige fyret en e-mail afsted til og bedt om afklaring omkring leveattest/pensionsmeddelse. Forventer svar hurtigst muligt. God weekend. For oevrigt saa er den tidligere e-mail adresse nu fjernet. @hugoboerge, Hvis svaret paa din e-mail er lige saa laenge undervejs, som naar de svarer mig, saa vil det vaere paaske inden du faar svar ![]() Og saa er det ved at vaere for sent til at leveattesten kan naa dem i tide Giv dem en uge og saa bliver der rykket. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.