Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Butikker, ingredienser og redskaber
 Udskriv debat
Remoulade
dutling68
jh skrev:

Kloffer skrev:

Man kan stort set kunne finde det samme i supermarkederne i Pattaya og Bangkok, som i DK.
Men jeg har aldrig fundet remoulade.
Er der nogen som ved hvor man kan købe remoulade i Pats eller BKK ?

Vh Kloffer

Du kan købe det her jeg har lavet kopi fra et andet indlæg her på siden men lidt reklame skader jo ikke.

Det er ved Danish Catering NJ
209/20. M 10 Soi Kaoalo Pattaya
NUT Restaurant
Ved siden af den Blå Bank
på den højre side ca 2 km af soi kaoalo
Rigtige fine priser

1. Rugbrød 9 skiver 60 B
2. Rugbrød 1,6 kg 220 B
3. Rullepølse 1 kg 525 B
4.Røget Laks 100 g 100 B
5.Gravede Laks 100 g 100 B
6. Marinerede sild 200 g 220 B
7. Kro Sild 200 g 220 B
8. Karry sild 200 g 220 B
9. Flæskesteg 200.g 110 B
10. Leverposteg 500 g 130 B
11. Frikadeller 5 stk 110 B
12. Fiskefrikadeller 5 stk 110 B
13. Sylte 500 g 150 B
14. Fedt 200 g 70 B
15. Kartoffelsalat 500 g 110 B
16. Hønsesalat 200 g 80 B
17. Rødbedesalat 200 g 80 B
18.Karrysalat 200 g 80 B
19.Rejesalat 200 g 80 B
20.Skaldyrsalat 200 g 80 B
21. Remolade 200 g 80 B
22. Rødbeder 400 g 120 B
23. Rødkål 400 g 120 B
24. Asier 400 g 120 B
25.Saltagurker 400 g 120 B
26.Agurkesalad 400 g 120 B
27.Medisterpølse 1 kg 220 B
28. Rødepølser 1 kg 320 B
29.Rødepølser 400 g 155 B
30.Knæk pølser 1 kg 155 B
31.Knæk Pølser 400 g 320 B
32. Syltede perle løg 400 g 120 B
33. Røget Sild 500 g 350 B
34. Røget Sild 1 kg 700 B

telefon nr kunne være rigtigt fint
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Anonym Bruger
dutling68 skrev:

jh skrev:

Kloffer skrev:

Man kan stort set kunne finde det samme i supermarkederne i Pattaya og Bangkok, som i DK.
Men jeg har aldrig fundet remoulade.
Er der nogen som ved hvor man kan købe remoulade i Pats eller BKK ?

Vh Kloffer

Du kan købe det her jeg har lavet kopi fra et andet indlæg her på siden men lidt reklame skader jo ikke.

Det er ved Danish Catering NJ
209/20. M 10 Soi Kaoalo Pattaya
NUT Restaurant
Ved siden af den Blå Bank
på den højre side ca 2 km af soi kaoalo
Rigtige fine priser

1. Rugbrød 9 skiver 60 B
2. Rugbrød 1,6 kg 220 B
3. Rullepølse 1 kg 525 B
4.Røget Laks 100 g 100 B
5.Gravede Laks 100 g 100 B
6. Marinerede sild 200 g 220 B
7. Kro Sild 200 g 220 B
8. Karry sild 200 g 220 B
9. Flæskesteg 200.g 110 B
10. Leverposteg 500 g 130 B
11. Frikadeller 5 stk 110 B
12. Fiskefrikadeller 5 stk 110 B
13. Sylte 500 g 150 B
14. Fedt 200 g 70 B
15. Kartoffelsalat 500 g 110 B
16. Hønsesalat 200 g 80 B
17. Rødbedesalat 200 g 80 B
18.Karrysalat 200 g 80 B
19.Rejesalat 200 g 80 B
20.Skaldyrsalat 200 g 80 B
21. Remolade 200 g 80 B
22. Rødbeder 400 g 120 B
23. Rødkål 400 g 120 B
24. Asier 400 g 120 B
25.Saltagurker 400 g 120 B
26.Agurkesalad 400 g 120 B
27.Medisterpølse 1 kg 220 B
28. Rødepølser 1 kg 320 B
29.Rødepølser 400 g 155 B
30.Knæk pølser 1 kg 155 B
31.Knæk Pølser 400 g 320 B
32. Syltede perle løg 400 g 120 B
33. Røget Sild 500 g 350 B
34. Røget Sild 1 kg 700 B

telefon nr kunne være rigtigt fint

sender de op i landet som the kitchen gør?

måske en website eller en facebook site ville hjælpe?

thaibertel
der kan ringes til Danis Catering NJ, tlf. 080 645 94 47 og ja der sendes overalt i Thailand mod forud betaling Fragt + emballage Med de lokale busser der kan sendes mail adr. til mig og jeg vil sende Prisliste til jer min mail.
ps. jeg vil lige sige at det er en gammel prisliste der er kommet meget mere på og ja en lille pris regulering men skriv og jeg sender en liste
M V H og ha en rigtig god DAG
Redigeret af thaibertel d. 14/11-2014 09:56

Dagbogen
Kruspersille kan købes i alle Makro i hele Thailand, desværre er det temmelig store poser, men de er flinke til at åbne en pose og sælge dig den mængde du har brug for.

Makro sælger også rå rødbeder, 35 Bht pr kilo uden garanti for sprøjtemidler og 75 Bht for garanteret sprøjtemiddelfrit.

Dild hedder Pak Chi Lao og har en mere frisk smag end hjemme og kan også købes overalt.

Pen.

jh
thaibertel skrev:

der kan ringes til Danis Catering NJ, tlf. 080 645 94 47 og ja der sendes overalt i Thailand mod forud betaling Fragt + emballage Med de lokale busser der kan sendes mail adr. til mig og jeg vil sende Prisliste til jer min mail.
ps. jeg vil lige sige at det er en gammel prisliste der er kommet meget mere på og ja en lille pris regulering men skriv og jeg sender en liste

Hej vil du ikke indsætte den nye liste herinde på siden.

zapper
Måske også lige en map oversigt Smile Så alle interesserede kan finde derud.

vandango
zapper skrev:

Så lige noget med den - blå bank - i starten af tråden.

Det fik alarm klokkerne til at ringe.

Der er en tidligere tråd med 50 - 100 indlæg om vejledninger om at finde der hen.

Selv idag er jeg i tvivl om, om der overhovedet er nogen der fandt stedet.

thaibertel
vandango skrev:

zapper skrev:

Så lige noget med den - blå bank - i starten af tråden.

Det fik alarm klokkerne til at ringe.

Der er en tidligere tråd med 50 - 100 indlæg om vejledninger om at finde der hen.

Selv idag er jeg i tvivl om, om der overhovedet er nogen der fandt stedet.

Der var ellers 20 prs. til spisning i Fredag fra svensker klubben, men igen i kommer fra jomtien op af Thep Prasit Rd. drejer til venstre af Sukuvhit Rd. i krydset hvor i har Tesco til højre helt ud i banen da i skal dreje med det samme til højre af soi Khao Thalo kør over tog skinderne når i ser et stort skildt med Tonis Fitnis center på højre side ser i en bank med en blå fasade det er naboen til banken der er Danis Catering NUT S RESTURANT M V H

Boes
thaibertel skrev:

Godt initiativ Bertel !!

Jeg antar at de sender varerne pakket med tøris!!
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

handy
ER ikke klar over hvordan man sætter billeder ind men gik i Villa marked i dag remulade 100 ml på tube 132 thb.........ligesom den hjemmerørte kan hurtigere blive dyrere en farsen til fiskefreskedellerne når jeg handler ind i DK....god weekend Smile

glemte lige at skrive i Pattaya
Redigeret af handy d. 15/11-2014 11:22

VIP
handy skrev:

ER ikke klar over hvordan man sætter billeder ind men gik i Villa marked i dag remulade 100 ml på tube 132 thb.........ligesom den hjemmerørte kan hurtigere blive dyrere en farsen til fiskefreskedellerne når jeg handler ind i DK....god weekend Smile

glemte lige at skrive i Pattaya

Den remoulade du køber her på tube, har intet at gøre med den du kender fra Dk.
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

Boes
Kraft's taratar sauce + lidt mild gul karry + hakket kapers = naesten dansk remoulade Wink
Albert Einstein

hugoboerge
Boes skrev:

Kraft's taratar sauce + lidt mild gul karry + hakket kapers = naesten dansk remoulade Wink

Det er meget lang tid siden jeg har set Kraft's tartar sauce overhovedet. Maaske udgaaet af sortimentet ?

bangkoknielsen
REMOULADE som vi danskere elsker: Den er så nem at lave, selv her i Thailand, så man tror det er løgn! Køb et glas Heinz Hot Dog relish (fås i fleste supermarkeder - Tesco, BigC, foodland, Tops, Villa market m.fl.) samt et glas/tube/pose mayonnaise - det er såmænd alt hvad der behøves. Har du en blender (eller blot en stavblender) er der perfekt, men vil du gerne have en grov remoulade, så mos en del af relishen med en gaffel, kom mayonnaise i og bland godt - smag selv til, måske skal der mere mayonnaise i - måske mere relish - du bestemmer! - Skal den være ekstra lækker kan du tilsætte nogle kapers og et drys finthakket persille - men husk, ved tilsætning af persille skal der spises op samme dag - og ikke gemmes! Hele proceduren tager kun få minutter, men til gengæld har du også glæden over, du selv har fremstillet en remoulade der siger spar to til de fabriksfremstillede.
God søndag....

Boes
hugoboerge skrev:

Boes skrev:

Det er meget lang tid siden jeg har set Kraft's tartar sauce overhovedet. Maaske udgaaet af sortimentet ?

Du kan faa den i Tops og Villa market i Udon....Puds brillerne HB Wink
Albert Einstein

Druwor
Hvorfor ikke lave det selv, alt hvad der skal bruges kan købes over alt i Thailand.
Det eneste man skal lede lidt efter er de syltede agurker, men Makro plejer at have dem.

Ingredienser
1 ½ dl creme fraiche
½ dl mayonnaise (helst hjemmelavet)
1 tsk. sennep
1 tsk. stødt karry
2 tsk. gurkemeje (tilsættes primært for farven og kan undlades)
½ tsk. flagesalt
Peber
100 g blomkål
2 gulerødder
50 g syltede agurker
1 hårdkogt æg
1 bundt purløg
Evt. 2 spsk. kapers

Tilberedning
Rør creme fraiche med mayonnaise, sennep, karry, gurkemeje, salt og peber.
Del blomkål i meget små buketter. Skræl gulerødderne. Skær gulerødder og syltede agurker i helt små tern, hak ægget. Hvis man vil have en grov remulade.
Skal den være fin, som en dansk købe remulade, så hakkes grøntsager og æg i en blender eller lign..
Vend grøntsager og æg i dressingen sammen med klippet purløg. Tilsæt evt. kapers. Juster smagen med karry, salt og peber.

OBS:
Rå grøntsager giver en bedre smag, men en kort holdbarhed.
Så skal det gemmes, så kog blomkål og gulerødder.
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

ThaiFar
Det er let at finde opskrifter paa internettet, men problemet er, naar man har opskriften, skal man finde de tilsvarende produkter her i Thailand, for eksempel:

Creme Fraiche - Hvilket produkt og maerke skal man bruge i Thailand? Vi har ingen produkter kaldet creme fraiche i Thailand tror jeg

Mayonaise - Fra hvilket firma og hvad slags - I mine lokale supermarkeder, Tops, Tesco, Villa Market, er der mindst 10 forskellige slags mayonaiser fra diverse firmaer - Hvilken er det bedste for remoulade?

Stødt karry - Hvad hedder det paa Engelsk eller Thai, og hvor koeber man det
Gurkemeje - samme some Stødt karry
Flagesalt - hvad er det
Syltede agurker - der er forskellige maerker og stoerrelser - hvilken er det bedste

Jeg er ingen kok og har ingen forstand paa madlavning, saa naar jeg proever at lave lidt dansk-lignende mad, er min stoerste hovedpine ikke at finde opskrifter, der har vi internettet med rigelige oplysninger - problemet er at finde ud af hvilke tilsvarende ingredienser kan findes i Thailand og hvad de hedder enten paa Engelsk eller Thai

Jeg kan naturligvis bruge Google Translate til at oversaette, men for eksempel Stoedt Karry bliver oversat til "Encountered Curry" - hvilket lyder mere som en title paa den sidste Tom Cruise movieWink
Redigeret af ThaiFar d. 16/11-2014 00:05

Druwor
ThaiFar skrev:

Det er let at finde opskrifter paa internettet, men problemet er, naar man har opskriften, skal man finde de tilsvarende produkter her i Thailand, for eksempel:

Creme Fraiche - Hvilket produkt og maerke skal man bruge i Thailand? Vi har ingen produkter kaldet creme fraiche i Thailand tror jeg

Mayonaise - Fra hvilket firma og hvad slags - I mine lokale supermarkeder, Tops, Tesco, Villa Market, er der mindst 10 forskellige slags mayonaiser fra diverse firmaer - Hvilken er det bedste for remoulade?

Flagesalt - hvad er det
Syltede agurker - der er forskellige maerker og stoerrelser - hvilken er det bedste

Jeg er ingen kok og har ingen forstand paa madlavning, saa naar jeg proever at lave lidt dansk-lignende mad, er min stoerste hovedpine ikke at finde opskrifter, der har vi internettet med rigelige oplysninger - problemet er at finde ud af hvilke tilsvarende ingredienser kan findes i Thailand og hvad de hedder enten paa Engelsk eller Thai

Jeg kan naturligvis bruge Google Translate til at oversaette, men for eksempel Stoedt Karry bliver oversat til "Encountered Curry" - hvilket lyder mere som en title paa den sidste Tom Cruise movieWink

Jeg er heller ikke kok, men har lært at lave mad hjemmefra. Og nyder godt af det i dag.
Jeg laver det meste selv, så ved jeg hvad der er i.

Creme Fraiche hedder Sour Creme og kan købes i bla. Tesco og Makro

Hvad angår agurker og mayonnaise så er det en smagssag.

Flagesatl er tynde flager af salt, derfor navnet. Opløses lettere.

Gurkemeje stammer fra en rod, som er i familie med ingefær. Har ikke ret meget smag.
Bruges som farvestof i bla. karry.

Stødt karry og karry er stort set det samme, bortset fra at stødt karry er meget finere stødt/malet.
Grunden til at jeg bruger stødt karry er at man undgår de lidt større karrykorn som kan ses. Så det er kun for syns skyld

Mayonnaise består hovedsagligt af æg og olie. At de så ikke smager ens er de andre ingredienser som producenten kommer i. Det kan være sennep, estragon, edeke og meget andet.
Redigeret af Druwor d. 16/11-2014 01:10
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

ThaiFar
Jeg har et par gange proevet at lave remoulade efter en lignende opskrift. Men jeg kunne ikke faa det gult nok selvom jeg koebte indisk karry som blev sagt at have den bedste gule farve. Jeg kunne heller ikke faa det tykt nok, det var lidt flydende, ikke som det der kommer ud af tuben derhjemme. Maa sikkert proeve mig frem igen naeste gang for at se om jeg kan forbedre min process

Anonym Bruger
ThaiFar skrev:

Flagesalt - hvad er det

karry-curry
gurkemeje- tumeric
altså*: ground curry
ground turmeric
syltde agurker- pickled cucumber, her er størrelsen vel underordnet da de skal hakkes eller blendes
flage-groft salt- sea salt
æg-egg, kogte æg kan enda købes færdig kogte- boiled eggs
creme fraiche- sour cream
mayonaise- mayonaise no sugar added , anbefaler mærket: kewpie fra makro.

håber dette hjælper dig lidt på vej, yderligere spørgsmål? send en pb- privat besked

ps, capers- pickled capers...
i makro står navnet på varen gerne på engelsk og thai på prisskiltet på hylderne, og mange af varerne er der også engelsk deklaration på, modsat tesco og isæær big-c hvor de ikke finder det nødvendigt at have det på engelsk.

Spring til debat: