Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Myg
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 21/10-2014 17:22
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Nej og det synes du jo heller ikke. |
|
|
|
| Krisp |
Lagt på d. 22/10-2014 01:10
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Et simpelt og effektivt middel mod myg er lavendelolie. Myg kan simpelt hen ikke lide duften af lavendel. Man kan nogle steder købe nogle meget små flasker koncentreret lavendelolie som er fransk og ikke billigt men man bruger bare 2 dråber sammen med noget fugtigheds lotion som smøres på arme og ben. Ellers bare andre olier etc der indeholder lavendel. Voila ingen myg ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 22/10-2014 01:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Kan se på nettet, at både b-vitaminkomplex og Lavendelolie sælges som myggemidler, men husk at kroppen stinker når man indtager B-vitaminer, så det kan være at konen sender dig ind på sofaen om natten. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 22/10-2014 07:47
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
vandango skrev: Kan se på nettet, at både b-vitaminkomplex og Lavendelolie sælges som myggemidler, men husk at kroppen stinker når man indtager B-vitaminer, så det kan være at konen sender dig ind på sofaen om natten. Jeg har også set nogen foreslå hatte med myggenet ![]() Ja der er utroligt mange råd på nettet, men jeg gider ikke eksperimenterer, når der nu er noget som jeg ved virker, nemlig produkter med DEET. Vandango, dem du viser i et tidligere indlæg, er faktisk det middel jeg bruger, og de har endda en rimelig duft. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 22/10-2014 19:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Som Conrad rigtig beskrev i sit indlæg #14 - så er der også én særdeles effektiv metode til at indfange myg på. Den såkaldte Cola-flaske metode. Metoden er meget velegnet specielt mod fluer, men virker også glimmeren mod myg. Igennem tiden har jeg set flere forskellige snedige og kreative udformninger i Thailand. Men i princippet går de alle ud på det sammen: nemlig at lokke myg og fluer i en fælde som de umuligt kan undslippe. Fandt én af dem på Google, godt nok på norsk. De brave nordmænd er om nogen også plaget af myg i sommermånederne – så de ved hvad de taler om! http://www.bjorna...vitt-mygg/ [img]http://www.bjornaresolstad.com/wp-content/uploads/2013/05/effektiv-myggfelle-bli-kvitt-mygg.jpg[/img] is not a valid Image. God myge jagt! Rasmus |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 22/10-2014 21:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Nu hvor myg i Thailand er oppe i denne tråd, så er der lige det med Dengue-feberen! Normalt optræder én Dengue-feber epidemi i Thailand relativt sjældent, og er kun at finde i ganske snævre geografiske områder ad gangen, hvorefter epidemien ret hurtigt klinger ud igen. http://www.ssi.dk...feber.aspx Årsagen er hun myg af arterne: Aedes Aegypti og Aedes Albopictus som har evnen til at bære et Flavivirus. http://www.densto...flavivirus For en del år siden fik jeg Dengue-feber efter et længere ophold i konens landsby. Dengang anede jeg intet om Dengue-feber, symptomerne minder meget om Malaria. Derfor gik jeg til min læge efter hjemkomsten til Sverige. Her blev jeg straks indlagt på Malmö Universitetssygehus (MAS) Infektionsklinik på eneværelse (isolation). På dette tidspunkt var der netop udbrudt SARS i Kina, så lægerne på sygehuset var selvklart lidt oppe på ”dupperne” ang. mine symptomer. Dog kunne lægerne hurtigt konstatere at jeg havde fået Dengue-feber – så min luksusindlogering på et eneværelset endte efter et par dage. Efterfølgende lå jeg en uges tid og havde det sgu ikke særligt godt. På et tidspunkt havde jeg det så dårligt at jeg overvejede om det ikke var på tide at skrive mit testamente? Men efter én uges tid gad de (lægerne) ikke spilde mere tid på mig – så jeg blev udskrevet. Så myg i Thailand er absolut noget man skal tage alvorligt..! Rasmus |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.