Se indlæg|
Gode råd til førstegangsrejsende
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 08/10-2014 06:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Så er du IKKE et Bade-Dyr..O-) (ok de findes også i små størrelser - Bade-Dyr altså) Jeg har kun købt i Thailand 1 gang og aldrig mere... No size...
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 08/10-2014 08:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
Selvom thaierne generelt er et flinkt og venligt folkefærd, bør man alligevel være lidt skeptisk hvis man bliver antastet af fremmede på gaden, eks. udenfor Wat Pho eller Grand Palace i Bangkok. Personerne er sjældent ansat af det thailandske turistministerium og henvendelsen har (groft sagt) kun det ene formål - at lokke penge ud af dig/jer. Onde tunger vil måske så sige, at entreen til Grand Palace mv. er en legal form for pengeafpresning, men det er så en helt anden diskussion. Emnet bør måske flyttes til en anden kategori i stedet for som nu i "Diverse andet - Dansk og Thailandsk TV" |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 08/10-2014 09:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ups. Du har ret, Hansen. Beklager. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 08/10-2014 09:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
THansen skrev: Selvom thaierne generelt er et flinkt og venligt folkefærd, bør man alligevel være lidt skeptisk hvis man bliver antastet af fremmede på gaden, eks. udenfor Wat Pho eller Grand Palace i Bangkok. Personerne er sjældent ansat af det thailandske turistministerium og henvendelsen har (groft sagt) kun det ene formål - at lokke penge ud af dig/jer. Onde tunger vil måske så sige, at entreen til Grand Palace mv. er en legal form for pengeafpresning, men det er så en helt anden diskussion. Emnet bør måske flyttes til en anden kategori i stedet for som nu i "Diverse andet - Dansk og Thailandsk TV" Man kan vel nok skrive et digert værk omkring, hvad man bør gøre eller ikke gøre. En ting har jeg dog lært, det er at opføre sig ordentligt, være venlig, høflig og imødekommende krydret med lidt humor - så når man særdeles langt i LOS. En tanke om scams strejfede mig mens jeg skrev ovenstående, denne er måske for viderekomne. Efter at have hentet mine oversatte papirer på ambassaden i Bangkok, skulle jeg videre til udenrigsministeriet for at få dem legaliseret. Da jeg fandt den rigtige etage og venteværelse, var der et bord med to slags blanketter. Ved siden af stod en ung mand, med en skulderhængt pengetaske på maven og sagde "stamp" til mig. Jeg kiggede på den unge fløs og sagde "nej!", jeg skulle sateme ikke have et "stamp" på mine dyrt erhvervede papirer fra ambassaden. Efter at have taget et ventenummer, kunne jeg se at det ville tage lang tid. Jeg gik så over til den unge mand og bad ham forklare hvad han ville. Han var tøse fornærmet og ville ikke tale med mig. Kort efter forsvandt han, og jeg så ham aldrig igen. Kan huske han havde et par slidte cowboybukser på og blå poloshirt, lignede overhovedet ikke en der var offentligt ansat i um. Den ene af de to blanketter skal udfyldes inden man går til skranken. I mit tilfælde gjorde jeg det, mens jeg blev ekspederet. No stamp! ![]() |
|
|
|
| FarangDingDong |
Lagt på d. 08/10-2014 10:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
lindy skrev: Stol aldrig på hvad de "erfarne" falangs siger eller skriver? ( guderne skal vide at der er mange kloge hoveder på div. barer) Nu kommer det vel an på under hvilke forhold man kommer til thailand for første gang. Som turist eller som en der måske vil bosætte sig der. Dit råd er til folk som vil lære Thailand at kende på den hårde made. Der er ingen thaier som vil fortælle dig om hvad der sker og hvad der foregår. Thaier vil ikke have at du får dårlige tanker om Thailand. Der er mange faranger som lever I lykkelig uvidenhed om hvad der foregår omkring dem.. Livet er for kort til lange underbukser
|
|
|
|
| Asian Farmer |
Lagt på d. 08/10-2014 11:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 445 |
Den allerførste ting man skal undgå den første gang man ankommer til Thailand er SKYKLAPPER !!!!!! Lad være med at blive forelsket i den første pige man møder! Been there, done that..... og kender rigtigt mange falanger der er gift med den første pige de mødte i Thailand. ;-) |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 08/10-2014 13:19
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Asian Farmer skrev: Den allerførste ting man skal undgå den første gang man ankommer til Thailand er SKYKLAPPER !!!!!! Lad være med at blive forelsket i den første pige man møder! Been there, done that..... og kender rigtigt mange falanger der er gift med den første pige de mødte i Thailand. ;-) kender rigtigt mange falanger der er gift med den første pige de mødte i Thailand er de stadigvaek gift ? for saa er det jo positivt. |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 08/10-2014 14:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Alle disse velmente råd gælder alle, nye som gengangere.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 08/10-2014 15:21
|
Og her er endnu et raad som endnu ikke er beroert og det drejer sig om religion. Under et besoeg i Bangkok begyndte taxa chauffoeren at snakke om religion. Samtalen foregik paa Thai. Det viste sig at han kom fra syd Thailand og han var 100% muslim, men det vidste jeg ikke da han stillede spoergsmaalet om hvad jeg syntes om muslimer. Efter mit svar som han vist ikke syntes om blev jeg lettere bekymret omkring min sikkerhed, men vi var taet ved Sukhumvit, saa jeg betalte og steg ud. Men pas paa. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 08/10-2014 15:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: Under et besoeg i Bangkok begyndte taxa chauffoeren at snakke om religion. Samtalen foregik paa Thai. Det viste sig at han kom fra syd Thailand og han var 100% muslim, men det vidste jeg ikke da han stillede spoergsmaalet om hvad jeg syntes om muslimer. Efter mit svar som han vist ikke syntes om blev jeg lettere bekymret omkring min sikkerhed, men vi var taet ved Sukhumvit, saa jeg betalte og steg ud. Men pas paa. Dt er vel ikke anderledes end i alle andre lande. Hvis man ikke har respekt for sin samtalepartners religion - eller kan lade som om - kan man hurtigt komme galt af sted. Jeg ved ikke, hvad du har sagt, men jeg tror, at de fleste ikke ville have oplevet et problem. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 08/10-2014 16:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
- tag dine sko/sandaler af hvis du går ind i et hjem eller steder hvor der er sko/sandaler udenfor døren - det gælder også i en del privat butikker. - Hold armene i ro og lad vær at vifte med dem og have store armbevægelser - Tal sagte og roligt - Smil, også med øjnene - Lad være at Wai til tjenere, receptionister mm - det ser så dumt ud. - hold dig fra Chang øl - det er sprøjt og du får ondt i hovedet - Bliver du sur/hidsig på en Thai (Thai som er skyld) så smil og de vil føle de har tabt. Har du skylden så vær hurtig med en undskyldning, du misforstod og bak stille og roligt ud. - LAD VÆR AT GÅ RUNDT I BAR OVERKROP mm du er på stranden eller pool, du ligner en idiot og det er direkte krænkene for Thaier og de opfatter dig som en beskidt køter. er du ved poolen eller stranden og lige skal hen i kiosken eller bare lige 200 meter et andet sted tager man sin trøje på. Undtagelsen er i ISAN - der kan man gå rundt uden trøje - det gør alle de andre så det virker automatisk mærkeligt at have trøje på ![]() - har du børn med så sørg for at de hele tiden har (vandfast)solcreme på - de bliver hurtigt forbrændt i vandet og de kan ødelægge en hel ferie de stakler. - husker min egen søster der gik fra bleg til brændt på 1-2 timer ved stranden - stop med at have alle parader oppe hele tiden - det er yderst fornærmende og resulterer tit i at det er grunden til dårlig behandling/oplevelse - Er der noget som lugter så stop op og vær strategisk - de er som regel ret dumme. - lær at sige Hej, tak, det er ok, vi ses på thai, det er det er god stil. - Lad vær at prut om prisen på alt hele tiden - det er direkte ækelt - og mød dem på en fair pris. - åbn dit sind og dit hjerte - giv drikkepenge beskedent - og husk at tip dem som gør dit værelse rent og andre som kan være med til at give dig en god oplevelse - vær MEGET tålmodig - Ser man en middelhøj pige der ligner en model - ja så er det nok en mand - glem ikke hyggen - nogengange er det primitive det som du husker som den bedste oplevelse. Redigeret af GAMBIT d. 08/10-2014 16:42 |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 08/10-2014 16:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Og så pas helt generelt på Ladyboys. De kan være utroligt nærgående og er ofte rapporteret som store tyveknægte af guldkæder, tasker osv. Desuden stiller de sig gerne i vejen for dig, og hvis du bliver sur over det, kan du nemt komme i knibe, da de oftest arbejder sammen i flok. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 08/10-2014 17:41
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Under et besoeg i Bangkok begyndte taxa chauffoeren at snakke om religion. Samtalen foregik paa Thai. Det viste sig at han kom fra syd Thailand og han var 100% muslim, men det vidste jeg ikke da han stillede spoergsmaalet om hvad jeg syntes om muslimer. Efter mit svar som han vist ikke syntes om blev jeg lettere bekymret omkring min sikkerhed, men vi var taet ved Sukhumvit, saa jeg betalte og steg ud. Men pas paa. Dt er vel ikke anderledes end i alle andre lande. Hvis man ikke har respekt for sin samtalepartners religion - eller kan lade som om - kan man hurtigt komme galt af sted. Jeg ved ikke, hvad du har sagt, men jeg tror, at de fleste ikke ville have oplevet et problem. Det var paa et tidspunkt hvor der var en del boevl med muslimer, saa jeg har sikkert sagt min oprigtige mening om det. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 08/10-2014 17:47
|
|
Pudsigt du siger det, Gambit. Jeg er så meget enig. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 08/10-2014 17:49
|
|
Jeg deltager ikke i politiske, religiøse eller royale diskussioner i Thailand. Med mindre jeg er i selskab med nogle, jeg kender særdeles godt. Jeg er ej heller nogen sinde blevet spurgt ind hertil. |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 09/10-2014 17:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
Godt jeg ikke er førstegangsrejsende! Jeg ville aldrig kunne finde ud af at holde rede i og rette mig efter alle disse gode og velmente råd ![]() Slet ikke når jeg har
|
|
|
|
| FarangDingDong |
Lagt på d. 10/10-2014 10:53
|
|
Se dig for, specielt med hvor du sætter fødderne. Veje, fortorve, markedspladser etc. kan være kan være i dårlig stand med mange faldgruber. Hvis du bevæger dig ud i områder omgivet af jungle kan der være scorpioner og andet kryp. På min første rejse til Thailand har fandt jeg en rejseguide efter 2 dage. Hvis hun ikke havde været med mig var jeg helt sikkert kommet galt afsted flere gange. En thai kan på et split sekund identificere samtlige potentielle farer mens en farang kun ser træer, planter og blomster. En anden ting med fødder er at holde dem vandret og ikke pege med dem eller komme med andre ukurante bevægelser med dem. Derudover, så vidt muligt gå uden om ting – ikke træde over. Ja, der er mange ting som kan fornærme Thai’er, men hvis de kan se at du er turist og ellers er høflig og velsoinegret så betyder det ikke noget – mai bpen rai – de kan forstå du ikke kender deres kultur. Men hvis du ikke er ydmyg, høflig og velsoinegret og samtidig gør noget der kan fornærme, så kan der være en risiko for at der er en thai i nærheden som har haft en dårlig dag. Livet er for kort til lange underbukser
|
|
|
|
| FarangDingDong |
Lagt på d. 10/10-2014 11:40
|
|
Nå ja, jeg var lidt naiv på min første rejse mht min rejseguide. Jeg troede at hvis jeg bare tog mig af hendes behov for sex så var alt i orden. Senere har jeg fundet ud af at der er rigtig mange piger i Thailand som er skuffet fordi de har taget sig af en farang uden at få penge for det. Jeg kendte intet til Thailand og havde intet set på nettet. Derfor anbefaler jeg at undersøger man den slags inden man tager dertil og det ville være en rigtig god ide hvis man starter sin erfaring med at tage til et sted hvor der er andre danskere der kender til forholdene. Så undgår man at stå i en situation hvor man har “indledt et forhod til en pige”. Livet er for kort til lange underbukser
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 10/10-2014 12:39
|
|
Hehe, min "rejseguide" var en dansk pige jeg havde mødt i Pakistan. Der var sørme ikke nogle forventninger omkring sex, ej heller noget som helst andet. Hun var efter mangeårige ophold i regionen særdeles vidende omkring Thailand, sprog, kultur, lokationer. You name it. Jeg var dybt imponeret af hende, da jeg var total "blank". Dette indså hun hurtigt og tog mig under sine "beskyttende vinger" om jeg så må sige. Jeg fik virkelig en blød start til Thailand på grund af hende. En kanon sød pige, som jeg aldrig glemmer. Trine, jeg håber du har det godt derude! Man skal aldrig være for stolt til at tage imod gode råd fra andre, der ved hvad de snakker om. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 10/10-2014 12:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
maik skrev: Godt jeg ikke er førstegangsrejsende! Jeg ville aldrig kunne finde ud af at holde rede i og rette mig efter alle disse gode og velmente råd ![]() Slet ikke når jeg har ![]() Ha ha ha.... Jeg tror at vi skal skelne mellem rejsekatalog turister, og os som har nogle andre relationer til thailand. Hvis jeg læste denne tråd som rejsekatalog turist, ville jeg i stedet vælge Grækenland. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.